/fotboll/osk/forum/7114.aspx/fotboll/osk/forum/7114.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro -=joth=-
2008-04-07 07:54
Så nu vill säkert tränarna göra en förändring. De kastar in Berra i backlinjen och vipps så får vi spela med en man mindre på torsdag eftersom han drar på sig en frilägesutvisning i den 4:e minuten. Optimist? Japp. ;-)
Örebro Flygaresset
2008-04-07 07:27
Jag skriver inte här alltför ofta. Men nu måste jag faktiskt göra ett inlägg. Matchen i går mot Änglarna var egentligen inte en *plattmatch* Sånna här matcher blir det ibland, när man har domaren emot sig, när man gör några individuella misstag, och när kommunikationen är dålig! Ryck upp er alla negativa närkingar. Se detta som en väckarklocka, Alex o co har fått nått att bita i. På nått sätt så känns det som att killarna är fysiskt staraka...men lite mental träning kanske skulle hjälpa! Ta er i kragen o ställ upp på BA på torsdag...för det vore väl sorgligt om vi skulle ge upp redan nu, när vi väntat hela vintern på det här! För alla vet ju hur lätt det är att komma in i *den onda cirkeln* och hur svårt det är att ta sig ur den!
IFK Göteborg Knôkat!
2008-04-07 02:54
Ämne: Usch, idag gick verk....Du har rätt, det skreks inte "kort, kort, kort" eller "kim, kim, kim" när "vovven" hade ett inkast nedanför vår klack. Däremot skrek vissa i klacken: "vov!, vov!, vov!"
Misstolkas väldigt lätt som ap-ljud, jag gjorde det själv i början när han var ny hos oss.
Örebro E.Shams
2008-04-07 01:15

Iteron//
Det var bara min irritation som kom fram där. Jag var tvungen att skriva av mig. Självfallet så tror jag inte att mitt inlägg har någon effekt.

Ibland tar även känslorna över mig ;).
Örebro Erki
2008-04-07 00:41
gnagarskalle-me hjärta.// Ja, det är nästan så man tänker i dom banorna själv. Trots att jag aldrig sett honom spela.
AIK gnagarskalle-me hjärta.
2008-04-07 00:30
Ett tips i all välmening !

Rosen !
ÖSK Lions
2008-04-07 00:26
Pinsamt faktafel i Nerikes Allehanda

Westman hindrades av Jonas Wallerstedt men Runar Sigurdsson fick ostörd nicka in sitt första allsvenska mål.

Ska inte betalda journalister kunna ha koll på vad spelarna de bevakar heter?

Pinsamt var ordet, Carlsson och Uddling!

Det gäller att lägga fokus på rätt saker efter en sådan här match. ;-)
Örebro E.Shams
2008-04-07 00:25

Jag kan ta en förlust borta mot svenska mästarna men inte på detta sätt!

Det är alldeles för enkelt att göra mål på ÖSK.
Mål nr 1: En hörna efter 5 min som nickas direkt i mål in ifrån målgården. (Sådana mål ser man mycket sällan på den här nivån. För många missbedömningar från ÖSK spelare.)

Mål nr 2: En frispark från 35 meter utan kraft, rakt i mål.
(Westmans styrka ska vara hans rutin. En professionell målvakt ska inte agera på detta sätt, detta är inte första gången konstigheter sker kring Westman.)

Mål nr 3 & 4: PASSIVITET! För många ÖSK spelare tittar på bollen och ger motståndaren mycket tid att både behandla bollen, leta efter den avgörande passen, sikta och lägga den på läppen på sin medspelare.

Mål nr 4 är nog värst. Då Jonas Wallerstedt får 0 % press på sig av Glen Holgersson så kan Wallerstedt förnedra ÖSK. Holgersson har tydligen inte lärt sig att sätta någon som helst typ av press på bollförande spelare. En skyltdocka, en stolpe eller något liknande hade gjort lika mycket nytta som Holgersson gjorde i den situationen, således: INGENTING.

Samma problem som förra säsongen: JOGGA INTE MED DIN MOTSTÅNDARE FÖR ATT SEN STÄLLA DIG PÅ HÄLARNA, DU AGERA MOT BOLLINNEHAVAREN GENOM ATT SÄTTA PRESS PÅ HONOM OCH DET GÖR DU GENOM ATT GÅ EMOT HONOM VILKET KRYMPER YTOR OCH ALTERNATIV.

TILL SLUT MÅSTE HAN GÖRA ETT VAL, DRIBBLA ELLER SPELA HEMÅT/SIDLEDS. UTAN PRESS KAN ALLA PÅ DEN HÄR NIVÅN SLÅ AVGÖRANDE PASSNINGAR ELLER SKJUTA DIREKT I MÅL. (Tänk på många av de 45 målen under förra året. Katastrofpress + en dålig målvakt på höga bollar [höga skott/höga inlägg] )

Det ska inte vara så enkelt att göra mål på ÖSK som det var idag. 28 matcher kvar, bäst att ändra på detta innan det är för sent.

SÄTT BÄTTRE PRESS ELLER ANVÄND EN MÅLVAKT SOM HAR SOM STYRKA ATT AGERA I LUFTEN (Höga skott/Höga inlägg).

Örebro Deemus
2008-04-07 00:15
Ämne: Excathedra:

Det v....
Nog för att ni pratar konstigt där nere men hur skulle ramsan Kim, Kim, Kim...över huvud taget kunna låta som ugh, ugh, ugh? :P
Örebro Erki
2008-04-07 00:11
Ska väl tillägga att jag tyckte ÖSK gör en usel insats, givetvis knäckta av 2-0 målet. Tycker ändå dom jobbar sig in bra i matchen efter 1-0 och en kvittering låg i luften.

Nordin håller inte alls som central anfallare, möjligtvis som inhoppare mot sämre lag. Wikström och Westman dåliga. Endast Porokara kommer väl undan med godkänt.
Örebro Erki
2008-04-07 00:09
Usch, idag gick verkligen allt åt helvete.

Fan sorgligt att höra IFK-klackens ap-ljud mot Wowoah, och jag köper inte bortförklaringarna från IFKarna att det skulle ha ropats "kort,kort,kort" eller "Kim, Kim, Kim" då jag hörde detta när Wowoah skulle ta ett inkast framför IFK-klacken och inte hade varit något målvaktsingripande eller varningssituation innan det. Vakna Uddling!

Det var synd att högtalarsystemet var så dåligt på Ullevi att vi inte hörde att det skulle vara en tyst minut, så fort vi hörde att så var fallet höll vi givetvis käften direkt. Tråkigt att vi störde början på den känsliga stunden dock, men som sagt visste vi inte om den tysta minuten.

Stålhammar är seriöst Sveriges sämsta domare, 3 jäkligt tveksamma mål för IFK och 2 straffsituationer för ÖSK som han givetvis inte dömer för. Många konstiga beslut utöver det.

1:a målet var ruff på Westman, Stålhammar dömde givetvis frispark på en likadan situation någon hörna senare.

2:a målet är bara jävligt dumt. Westman hör någon signal från linjemannen till huvudomaren och slutar spela? Solklart enligt min familj att IFKaren inverkar på spelet genom att stänga ÖSKare.

4:e målet föregicks av en klar ÖSK-frispark.
Örebro Mittåt
2008-04-06 23:54
Myresjö var trea i div 2 Östra Götaland förra året efter Motala AIF och IK Sleipner. De bör väl spelmässigt vara ungefär som Rynninge.

I den första cupmatchen slog de ut div 6-laget Yxnerum med 5-0.
Örebro go_osk
2008-04-06 23:51
ÖSK ställs för övrigt mot Myresjö i andra omgången av svenska cupen.
Örebro Mittåt
2008-04-06 23:50
Myresjö IF i cupen
Örebro rirobban
2008-04-06 23:47
Ämne: Westman brukar allti....Nu gjorde han ganska många plattmatcher i fjol... och eftersom vi endast spelat två omgångar så lär inte detta ha varit sista plattmatchen.

Jag är rädd varje gång motståndarna skjuter mot mål... det är en målchans då! Precis som förra året då motståndarna bara behövde pricka målramen för att göra mål...
Örebro deportivista
2008-04-06 23:43
Westman brukar alltid göra en riktig plattmatch per år (oftast brukar den komma direkt efter en stormatch - och han var bra på de få chanser det blev mot TFF).

Ett större problem är att vi släppte till så mycket chanser på fasta situationer - det SKA man inte göra, framförallt inte efter fem minuters spel (innan man blir trött)...
Örebro rirobban
2008-04-06 23:39
Kung Alvbåge måste hem... allt annat slutar i kaos.

Hoppas Rosendal utvecklas rätt nu också så kan han vara andremålvakt bakom Alvbåge i höst. De andra två kan man sälja till Forward (ifall de vill ha dem)... eller Rickardsson kan man testa som anfallare i ÖSK ifall målskyttet inte kommer igång i vår:)
Örebro Sogen
2008-04-06 23:37
Är du orolig för att förlora din plats i laget till Richard Richardsson?
– Nej. Varför skulle jag vara det, avslutar han intervjun kort.

Ja varför tror du peter??? Så jävla illa att han inte tar på sig förlusten som en man utan skyller båda de första målen på domaren PINSAMT jävla illa westman.

Örebro Mittåt
2008-04-06 23:34
Nu är Richard Richardsson inte längre Örebros målfarligaste målvakt (och då tänker jag inte på den stackars Peter Westman). Jonas Persson gjorde två för Karlslund mot Bäckhammar. Visserligen på straff, men ändå.

KIF fick en flygande start och ledde med 2-0 efter två minuter och med 4-0 redan efter 8 minuter.
Örebro Bastard on Parade
2008-04-06 23:32
"Stålhammar menade att Jonas Wallerstedt som sprang omkull Magnus Wikström inte påverkade spelet."

Visst tusan vinkade linjedomaren för att Wernbloom var offside? Oerhört surt om en miss i kommunikationen mellan domarna indirekt avgör matchen...
Örebro rirobban
2008-04-06 23:28
Visserligen löpte Wernblom offside i bollbanans väg, utan att vara i direkt kontakt med bollen. Tycker att den nya offsidereglen är mycket svår att tolka och framförallt ska inte assisterande domaren dra upp flaggan sådär. Klart Westman ser det och slutar spela... även om han abslout inte får göra så!

Kommentatorn på PPW sa att han hade blåst för offside där och tyckte att det är en mycket svår regel det här. Som sagt så löper Wernblom in mellan försvar och målvakt och täcker lite av bollbanan för Westman. Så på sitt sätt så deltar han i spelet, därför korrekt av assisterande domaren att dra upp flaggan.

Men att Stålhammar inte kan dömma är inget nytt, vilket Westman med sin rutin borde ha koll på.

Hoppas på bättre resultat (och domare) mot Kalmar FF på torsdag!
AIK Saywee
2008-04-06 23:22
rirobban//
Ja, kan bara hålla med, i första förlorar vi matchen, för därefter går IFK ned på halvfart.

Vad Westman gör eller snarare inte gör vid 2-0, förstår jag fortfarande inte ...
Örebro rirobban
2008-04-06 23:18
Ämne: Målen i första halvl....
Jag är tvärtemot mer orolig för de målen i första halvleken...

Att ÖSK slutar spela i andra med 0-2 i baken mot svenska mästarna är inte så konstigt. Modet tappas och målen bakåt kommer också då.

Men de två i första halvlek är bara pinsamma att släppa in. Det första måste försvararna vara på först och även om Stålhammar kunde ha blåst för att Westman tacklades omkull så måste man hålla sin "gubbe".

Det andra målet ser knappast otagbart ut... om man nu inte heter Westman. Större tabbe har jag aldrig sett, och det visar ju ganska tydligt på vilket målvaktsproblem vi har... tyvärr. Nu tror jag att Westman kunde ha tagit den bollen, men han får fan inte skylla på något i det läget. Han måste bara rädda den innan han börjar ropa på domare och annat!
AIK Saywee
2008-04-06 23:14
Men hallå Aspen, hur kan du adressera sådana här påståenden till mig, jag förstår ingenting av sådana fåniga påhopp ...

"Saywee//Att säga "utmärkt taktiskt upplägg som genomfördes perfekt" är väl ett sämre sätt att kommentera dagens match. Eller?
Jag tror kritiken i laget ligger väl i nivå med detta forum. Lyssna till Kihlen och Glenn."

För det första "säger" jag ingenting på detta forum, jag "skriver" bara det jag tycker ...
Örebro Mittåt
2008-04-06 23:12
Målen i första halvlek var väl inte så mycket att oroas över. Domartabbar i kombination med ett individuellt misstag säger egentligen ingenting om lagets spelstyrka.

Mer oroande tyckte jag att mål nummer tre och fyra var. Där avslöjades svagheter i lagets arbete. Obefintlig press mot inläggsläggaren kombinerat med dåligt markeringsspel i försvarsområdet. Där brast det ordentligt.

Speciellt trean var inte bra. ÖSKs vänsterkantspelare borde veta bättre än att låta Alexandersson slå sina inlägg ohotad.

Jag tycker nog att laget då man kom ut och började andra halvlek borde han visat större engagemang och inte släppt till trean så lättvindigt. Sedan var det i princip kört även om fyran också kändes rätt onödig. Hagge hade visst skadat sig alldeles innan så det var därför som det inte fanns någon som tog sig an Wallerstedt.
AIK Saywee
2008-04-06 23:07
Aspen//
Tja, jag förstår att det känns lite tetigt, men det var du som i ditt inlägg försökte flytta felfokus från spelarna till tränarna ...

Jag har fortfarade efter två allsvenska matcher fullt förtoende för Sixten och Alexander!

Försök att förstå det jag skriver i stället ...
Örebro jappel
2008-04-06 23:02
en förlust som denna ska man ta på allvar, men det är ingen anledning till panik. det är bara att låsa in sig på kammaren och analysera vad som gick fel. Ändra på det och köra på för fullt igen.
ÖSK mot nya segrar.
Örebro Aspen
2008-04-06 23:00
Saywee//Att säga "utmärkt taktiskt upplägg som genomfördes perfekt" är väl ett sämre sätt att kommentera dagens match. Eller?
Jag tror kritiken i laget ligger väl i nivå med detta forum. Lyssna till Kihlen och Glenn.
Saywee//Den enda som tagit upp tränarnas avgång är Du!!
Örebro go_osk
2008-04-06 22:58
Ämne: go_osk//

Tycker d....
Om vi hade haft bättre alternativ så hade jag placerat Wikström på bänken. Helst av allt så skulle jag nog vilja testa Berra tillsammans med Glenn. Men det känns samtidigt lite väl vanskligt.

Haginge behövs till höger. Jag kan dock tänka mig att flytta in honom om Jocke Green hinner friskna till. Anttonen gör sig bäst i offensiven och är således ingen högerback.
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-06 22:45
go_osk//

Tycker du inte Wikström fick tillräckligt många chanser redan förra året?, samma sak gäller även Westman. Nog för att Westman är en trevlig kille, men nu har han bjudit på tillräckligt många mål efter smällen på Söderstadium.
Annons: