/fotboll/osk/forum/7112.aspx/fotboll/osk/forum/7112.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro One¨touch
2008-04-11 18:25
ÖSK anno 2008 spelar bättre fotboll på många många år. Ett spelande ÖSK låter bollen leta sig fram genom gräset mot det primära, att göra fler mål än motståndaren. På den andra sidan stod i Måndags "tråkiga Kalmar", cyniskt uträknande Kalmar som spelar fotboll för att.... Vinna 3 poäng.

När ska man våga gå över gränsen "tråkigt effektiv - Underhållande effektiv"?

Om man försöker sig på den senare, men inte räcker till.. Ja då springer man förr eller senare läck.

Hoppfull naivitet vs skeptisk realism..

Tja inte vet jag.... Eller..

För övrigt är det riktigt underhållande att gå på Behrn 2008..

Till sist så behöver ÖSK anno 2008 en kvalitativ spelare i center-rollen.
Örebro Ösk tjejen
2008-04-11 17:37
ngn som vet hur det går me gutenstam? ska ösk ha honom fortfarande el?
Admin (MA)
2008-04-11 17:06
Härmed skickas en ursäkt till forumanvändaren "VapoRoy" som felaktigt blev spärrad förut. Det hela berodde på ett missförstånd och ett olyckligt stavfel. VapoRoy har inte skrivit något som gått över gränsen och det var ett misstag som skedde från min sida. Klantigt och måste se över mina rutiner.

Örebro Bastard on Parade
2008-04-11 16:58
ÖSK har tidigare varit riktigt bra på snabba omställningar, vad har hänt?

Näfver stannar allt som oftast upp med bollen när han får den. Varken Kihlberg eller Nordback verkar vara villiga att ta de där långa löpningarna mot motståndarmålet utan kommer hellre i andravågen.

Henriksson springer från straffområde till straffområde men får lik förbannat inte bollen i rätt läge.

Träna på snabba omställningar! Vi är i dagsläget inte tillräckligt bra för att rulla ut motståndarna och göra ett kanonmål, då är det bättre att vi kan kontra in någon boll. Kalmar har en oerhört tydlig spelidé när de ställer om. Spelarna i ÖSK verkar inte ha en aning om vad de ska göra med bollen eller vart de ska springa när vi har kontringslägen.

Ta målet mot Trelleborg som exempel. Porokara får bollen och sätter fart men ser ingen att passa bollen till i förstaläget och stannar nästan upp. Han ser då att Wowoah kommer i en jättelöpning och väntar kyligt till rätt tillfälle att slå passningen.

Egentligen går anfallet för långsamt. Det är tack vare Wowoahs exemplariska löpning vi får målet där. Jag vill se rakare anfall!
Örebro Chipset
2008-04-11 16:29
Ämne: Vad jag såg så vann ....
Säsongen 2006 ja, vad har egentligen hänt med Nedims speed?

Jag vill förövrigt också se Nedim från start. Tyckte vi fick högre press med honom inne. Mot TFF slet han som i fornstora dagar. Med Nordin vinner man fördelar i uppspelsfasen men tappar i pressen.
Örebro Dovre
2008-04-11 16:29
Vad jag såg föll vi ihop totalt efter att Nordin gått ut. Tycker att Nordin, sin längd till trots, passar bra i vårat spel då han är en target som kan hålla boll och lägga tillbaka på rättvända spelare. Vårat 4-3-3 bygger ju inte på att mittanfallaren skall ligga på rulle hela tiden och därför tycker jag att Nordin passar mycket bra där och jag tycker han gjorde en helgjuten insats.

Några som däremot lämnar mycket att önska är Näver och finnen. Jens Fjellström (bor i Stockholm så är tvingad att se matcherna på tv) sa något mycket sant när han påpekade att Näver har en väldigt stor potential men att han måste sluta kliva undan i närkamper och fullfölja sina akter. Han kunde mycket väl ha kämpat till sig en straff när kalmars målvakt var ute och... ja vad gjorde han egentligen i hörnet på straffområdet..
Porokara kom inte in alls i matchen och nog borde han ha satt nicken även om han inte riktigt nådde upp på inlägget!?
Örebro Erki
2008-04-11 16:22
Vad jag såg så vann Nordin inte en enda boll första halvtimmen, men han seplade upp sig efter hand. Tycker inte att han visade att han ska starta som central forward framöver då han oroade Kalmar-försvaret alldeles för lite.

Jag ville se Nedim från start då han lätt hade sprungit ifrån Kalmars backlinje.
Örebro Nikki Sixx
2008-04-11 16:15
//Toro

Sedär, så olika man kan tycka.

Jag anser att Nordin inte är en man för en allsvensk startelva. Detta är absolut ingen sågning av honom. Han räcker inte till helt enkelt och det visade sig ganska tydligt igår.
Däremot är han en mycket bra spelare att slänga in sista 20 mot tröttkörda försvarare.
Örebro Mittåt
2008-04-11 16:13
Intressant match med Nordin igår. Det verkar som om de allra flesta här fått sina resp. förutfattade meningar bekräftade.

Min egen uppfattning är nog att man bör kunna kräva av en centralt placerad anfallare att han hotar motståndarmålet betydligt mer än vad Nordin förmår göra. Rollen som framskjuten offensiv mittfältare passar honom bättre.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-11 16:11
Bertin Ze skulle ha kommit in tidigare,så skulle vi matat höjdbollar åt honom.
Örebro kenya
2008-04-11 16:00
Jag har varit väldigt tveksam till Nordin i centerrollen men han imponerade på mig ordentligt igår. Förstår inte riktigt hur folk kan såga honom. Det är när Nordin går ut som vi tappar matchen.

Obegripligt hur man inte kan ta ut Porokara till förmån för Rode istället. Porokara skapade absolut ingenting i andra halvlek.
Örebro Toro
2008-04-11 15:48
Ämne: Ämne: Jag tyc....Uppkäkad? Skapade ingenting?

Mot KFFs fyrtorn till backar så är enda sättet för uppspel att hålla en låg boll på kropp/fötter, nickbollar är dödsdömda(vare sig det är Gute lr Nordin), däremot va Nordin nära nog 100%-ig i mottagningarna på kropp, fick han inte med sig bollen fick han med sig frisparken, sätt dig och titta på lite matchsekvenser ska du få se.

Hela laget har problem sista 3e delen, jag tycker Nordin visade strålande intentioner vid många tillfällen samt la ett par smörpass på djupet som nog antagligen borde kunnats förvaltas bättre av mottagaren.
Örebro pemo
2008-04-11 14:20
Intressant att lyssna på matchpuls efter Göteborgsmatchen när man nu har Kalmarmatchen på näthinnan. Det är lätt att vara expert ibland......
Örebro pemo
2008-04-11 13:46
Jag tror inte att vi ska satsa på Gutestam. han hade chansen i vårs, men valde dåligt lag i Belgien. Tror bara han fikar efter pengar nu. ÖSK skall värva folk som verkligen vill till ÖSK, typ Vovven och Kihlen. Spelar man i ÖSK måste det finnas lite hjärta, och inte som hos Nedim, rena gamnacken när det går tungt. Någonm som vet varför han (nedim) inte var med i U-matchen senast?
Örebro Nikki Sixx
2008-04-11 13:09
Ämne: Jag tycker man kan s....
Bra där Juice Tube! Tycker inte Nordin räcker till på den positionen. Han blev fullkomligt uppkäkad av KFF's försvar igår och kändes sjukt ofarlig framåt. Oj vad Dr Guterstam skulle passa bra i den rollen i ÖSK.

Kihlberg(så länge han orkade), Näfver, Haginge och Wikström förtjänar bra betyg.
Örebro nedo801
2008-04-11 13:06
Bara intentionen att rulla efter backen är väldigt trevlig att se. När man precis spelat 0-4 mot ett topplag och möter nästa topplag är det ännu starkare att våga spela.

Det BÖR va mål på nicken i 1a, man FÅR inte missa såna lägen. Blir det mål där får 2a halvlek en annan matchbild och ÖSK vinner.

Tycker man spelade otroligt smart taktiskt i vissa uppspel när backlinjen törs spela in mot mitten. får man Till mittback = inner mitt = ytter mitt har ÖSK ett övertag mot dom flesta lag om yttermittarna får komma med fart.

Till er som kritiserar att Näfver är rädd om benen. Låt han växa in i det det är ingen duvunge han snurrar flera gånger i matchen och det kommer att komma. Får han dra folk mer utan att bli kapad och skadad kommer han inte tänka så.

Lycka till mot elfsborg, behåll samma uppställning.
Örebro micro_42
2008-04-11 12:35
Håller med joth om startelvan med en (ändring)

-------PeWe--------
PaHa-MaWi-GlHo-SaWo
-----FrNo-MaKi-----
PaAt---RoPo----KrNä
-------SeHe-------
Örebro mustard
2008-04-11 12:03
Någon som vet om man borde sluta vänta på Fan-TVinslag eller om de är på ingång?
Örebro Kronblom
2008-04-11 11:48
Väldigt sur förlust,tycker ÖSK har hyfsad koll på kalmar matchen igenom och så får de en sådant där flytmål,jädrar om Roni satt den där nicken i första så hade man kanske vunnit...
Tufft i Borås på söndag men man har trevliga minnen där från i höstas!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-11 11:31
När ska vi börja vinna matcher tack vare ett skitmål??,sista kvarten för Ösk är livsfarlig,hur många mål släpper vi inte in under den tiden?kolla förra säsongen.
Måste ha gått troll i de sista femton.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-04-11 11:28
Kihlberg var ösk:s gigant igår...Riktigt bra nyförvärv där...betydligt mer kvicktänkt å pasningssäker än vad Larsen var förra året...Näfver skullle kunna vara riktigt bra om han inte bara var så förbannnat rädd oom sina ben...Lite Fredrik Ljungberg mentalitet på honom å han är grym...
Nu tar vi Knallarna på söndag å hoppas på att våra
kamerunier som vi alla hade start elvan förhopppningar på verkligen tar klivet in där oxå snart...Så jävla typiskt att Bassombeng blev skadad så tidigt på säsongen, tror han kan bli riktigt bra:)
Örebro zxcv
2008-04-11 11:13
Haginge, Nordin, Roni, Khilberg, Wowoah och Näfver får plus i kanten.

Nordin klarade av rollen som targetplayer mycket bra. Trots att han är liten hade försvaret problem.

En sak som slog mig igår, Jag har aldrig sett så många djupledsbollar gå hem.
Det känns som 8 av 10 rinner ut till inspark. Igår var det tvärt om.
AIK Saywee
2008-04-11 11:08
Kom igen ÖSK, på söndag spöar vi knallarna i Sjuhärad!
AIK Saywee
2008-04-11 11:07
Ämne: När gör Porokara sit....
Risken finns att han blir avstängd någon match inom snar framtid, men mot Halmstad hemma är han säkert åter - å då tror jag att han målar ;-)
Örebro Sekt. E
2008-04-11 11:05
Näfver kan trixa med bollen och gjorde några bra grejer igår. Dock tycker jag att det är alldeles för mycket kladd med bollen, och på tok för mycket alibiaktiviteter från grabben. Springa bredvid och se på i defensiven och närkamper vinner inga matcher. In med nya brassen på en kant istället.

Bra match i sin helhet av ÖSK. Tyckte det var en orättvis förlust.
AIK Saywee
2008-04-11 11:00
Nu är en tiondel av årets Allsvenska spelad.

Pemo//
Jag gillar faktiskt "statistiken" som avslutar ditt inlägg en bit nedanför och vi gläds väl för gårdagens spel (inte målet!) och spöar Elfsborg på borta-BA, för där har vi aldig någonsin tidigare förlorat!

FORZA SVARTVITT!
Örebro rirobban
2008-04-11 10:30
Ämne: Rätt kul att se hur ...."Att det efter en vinst helt plötsligt är bra mycket bättre och spelare som tidigare inte varit vatten värda nu är fantastiska."

För det första så vann vi inte igår.

För det andra så är detta et forum och då får man diskutera saker även vid förlust. Och visst fotboll är en färskvara. Presterar inte spelarna så blir det gnäll direkt, rätt naturligt. Presterar dem så är de hjältar. Så är det i alla forum, så det är inte bara här som spelarna blir kritiserade.

EDIT: Det är för att vi älskar vårt lag (ÖSK) som gnället uppstår. Vi kan ha olika åsikter, tankar osv, men faktum är att vi alla står enade bakom det svartvita laget ÖSK. Man älskar i med och motgång och vill inte se spelarna vika ned sig...
Örebro Brinkewall
2008-04-11 09:50
Rätt kul att se hur folk svänger på forumet. Att det direkt efter en förlust ska börjas skicka spelare hit och dit. Att det efter en vinst helt plötsligt är bra mycket bättre och spelare som tidigare inte varit vatten värda nu är fantastiska.

Inse att lag har svackor, spelare har svackor. Varje motgång är en möjlighet att lära sig något nytt och att ett nytt spelsystem inte sätter sig direkt utan det kan bli genomklappningar á la Göteborg.

Jag tycker man ska se det som oerhört positivt att vi faktiskt i två matcher spelat väldigt bra fotboll och hoppas att klubben vågar fortsätta även om det skulle bli förlust i nästa match.

Att fortsätta med samma startelva är jag övertygad om bara ger ett ökat självförtroende och ger bättre tro på det egna spelet. Se bara vad som hände med Näfver efter den något mindre lyckade insatsen mot Gbg. Han gjorde en kanonmatch igår. Hade många forumskribenter fått bestämma hade han inte spelat en match till denna säsong.

Sitt ner i båten, ta ett djupt andetag och fundera en sekund extra innan ni slänger ur er dynga och sågningar hit och dit och framförallt, totalt meningslösa inlägg.(Som detta?) Först när vi verkligen har problem kan ni återkomma...

Skönt med lite uppläxningar en fredag så här va?? :)

Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-04-11 09:38
jappel//
Castro är ingen strikertyp. OK jag har bara sett honom i en matchj och 2 träningar men han känns mer offensiv mittfältare än klinisk avslutare. men det kanske kommer.. Fast själva skjutandet borde vara det som är minst svårt att komma in i i nytt lag och land..
Örebro Hlynur
2008-04-11 09:30
Rasberg// Senast jag såg RiRi var han matchens lirare och gjorde till och med mål och räddade en poäng åt laget.
Annons: