/fotboll/osk/forum/7099.aspx/fotboll/osk/forum/7099.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-04-14 22:08
1-1
Örebro Mittåt
2008-04-14 22:02
rirobban// Det är nog så att gjorda mål räknas i andra hand. Så vi är förbi AIK, just nu.

Kribba! Var är du?
Örebro jappel
2008-04-14 21:57
Ämne: Varenda gång det är ....
eller att dom sätter upp näten det talats om. (går väl att ta ner om det skulle bli aktuellt med landkamp där igen.
Tomma läktare för publiklaget nr1 låter inte som någon vidare promotion för Allsvenskan. (fast det kanske måste ske för att få dumheterna att upphöra.)
Örebro rirobban
2008-04-14 21:57
ÖSK kan ta två positioner idag... detta trots att de inte spelar:)

GAIS har vi redan gått om och förhoppningsvis håller vi oss nu över dem (vilket vi ska vara). AIK har samma målskillnad som oss nu. Men de går kanske på namnet när de räknar ligan. Är det gjorda mål så går ÖSK om dem också (ifall derbyt slutar som det står nu).
Örebro jappel
2008-04-14 21:53
mäktigt av Ingelsten att få till ett äkta hattrick i andra mot Gais....
ÖSK:s insats mot KFF ser bara bättre och bättre ut. verkligen synd att dom skulle få in ett mål i 80:e!!
Örebro jappel
2008-04-14 21:51
Ämne: jappel// Är du verkl....
Absolut.
Vill dock inte se någon av dessa spelare i ÖSK.
Och om du hade lite fotbollskunnande skulle du inte uttrycka dig på det sättet. det finns fler aspekter kring en värning än att kunna göra mål mot halvtaskigt motstånd.
Det finns många anledningar till varför jag inte vill se gute i ÖSK mest det faktum att han uttrycklingen sagt att han inte vill till ÖSK (och det vara inte bara i konkurens med andra lag andemeningen i det han sa var att han hellre skulle spela för BP i SE än ÖSK i AS. Då är han ur bilden för alltid för mig.
En annan anledning är att gutenstam ger ett för vekt/mesigt uttryck. (möjligt att det är fel men det är kännslan jag får) Ska man lyckas som fotbollsspelare måste man våga lite mer.
nu är inte ekenberg så frammåt heller. dom är ganska lika faktiskt. och i och med det väljer jag Eken som skulle bli bra mycket billigare och säkerligen leverera minst lika bra (oavsett om nu någon av dom skulle kunna levera bra!)
Örebro Mittåt
2008-04-14 21:44
Samuelsson allvarligt skadad – kan bli borta länge

SPORT DEGERFORS Publicerad: 2008-04-14 19:25

Här kommer beskedet som lär vara alla Degerforssupportrars mardröm kvällen före superettanpremiären.

Magnus Samuelsson är ryggskadad, ligger inlagd på USÖ sedan i fredags och kommer av allt att döma att tvingas till operation.

Samuelsson värvades till Degerfors IF från Örebro SK inför årets säsong och har under försäsongen fått mest speltid av DIF:s mittbackar.

Under senare tid har han känt en viss smärta i ryggslutet, och till slut gjorde det så ont att han tvingades söka upp läkare. Det visade sig vara en diskskada i ryggen, och nu kan han tvingas till operation och bli borta länge.
– Ett stort avbräck för gruppen och för det vi håller på med, säger DIF-tränaren Janne Stahre.
Örebro Chipset
2008-04-14 21:36
Varenda gång det är derby så kommer det skit från norra stå. Kanske dags att AIK ALLTID spelar innanför tomma läktare.
Örebro Mittåt
2008-04-14 21:21
Chipset// Lobb från straffområdesgränsen efter de att målvakten i Enköping missat en utboxning. Dessutom hade han assisten till det tredje - ett hårt inlägg som Cederqvist språngnickade i mål.

Forza Mirza!
Örebro Chipset
2008-04-14 21:07
Ämne: Kul att se att Mirza....
Han verkar ha gjort det från 30-40 meters håll. Frispark eller galenspark?
Örebro Chipset
2008-04-14 21:06
Min elva mot DIF:

--------Westman---------
-PaHa--MaWi--GlHo--SaWo-
------MaKi--SeHe--------
---------NoGe-----------
----PaAn--NeHa--RoPo----

Bänk

RiRi

ViCa
RoWa
KrNä

Kommentar: Hoppas folk härinne minns Nordins match mot DIF i svenska cupen med Rynninge. Vill gärna se en repris på onsdag och placerar honom därför som off. innermitt. Om vi får bort Nobbe och får in Nordin så vi får två utmärkta bollhållare i Kilen och Nordin. Lägg därtill Henriksson som kan kliva in i boxen när det hettar till. Om Nordin tröttnar ger vi Victor Castro chansen i den offensiva mittfältsrollen. Där kan hans bollegenskaper och spelsinne frodas.

Anledningen till att jag vill ha Nedim är att han är den som är bäst på att jaga och stressa. Matcherna nu i inledningen har visat att vi får bättre tidigare press med Nedim på plan. Dock skulle jag önska lite mer killerinstinkt från hans sida. Patrik Anttonen kan ta Forward-Per med fart, det kan inte Näfver.
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-14 20:59
Blå Bergen Blues//

Jo, visst minns jag Hyséns kanonmatch m.m. Tycker han är en kass bisittare och otrevlig person bara. Råkade hamna nära honom och hans nya familj på en utlandssemester, maken till svinaktigt beteende från honom får man leta efter.
Örebro Mittåt
2008-04-14 20:57
Kul att se att Mirza gjorde BoIS första.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-04-14 20:44
Hur fan kan topplaget Kalmar bara ha runt 4ooo på sin match idag..Uselt intresse för deras lag i kalmar..Å sundsvall har 3000..hua..hahaha
Örebro _Adde_
2008-04-14 19:38
jappel// Är du verkligen allvarlig när du säger att du hellre ser Ekenberg i Sport än Guterstam? Jag blir mörkrädd...
Örebro DaSa
2008-04-14 19:16
Tycker även att ledningen redan nu skall sänka sitt budgeterade publiksnitt. Känns som svenskfotboll också är på väg mot en lågkonjuktur, se t.ex. IFK mötet i lördags, det drog under 8000 åskadare. KFF hade runt 6-7000 i en av sina hemmamatcher. ELfsborg hade 7000 igår osv.

Har inga statistiskabelägg för detta men efter EM/VM slutspel brukar man bli rätt så mätt på fotboll och därför tappar man nog lite i publiksnitt särskilt om Sverige går dåligt.

Vi har ju även två extra matcher denna säsong, vilket kanske har en negativ påverkan på publiksnittet (tror inte vi drar över 9000 mot LSK eller Sundsvall).

Det som talar för ett högre snitt är ju IFK Norrköping mötet som borde bli fullsatt.

Vet också att vi mött tråklag hittills men tror inte vi kommer att komma över 9000 i snitt denna säsong.
Örebro DaSa
2008-04-14 19:09
Blir nästan rädd när jag ser på Web-tv och hör Eija strö lovord om försvaret. Visst är det bra att hålla nollan mot Elfsborg men att de inte gjorde mål är mycket tur, känns lite som efter Trelle matchen då jag också anser att vi hade mycket tur att vi inte släppte in ngt mål. Sen håller jag med föregående skribent som försvarar Wowoah, han hade en felpass i slutet av matchen men annars så känner jag mig lugn när han har bollen till skillnad från Wiken och Nobbe som gör minst en vansinnespass per match. Tror att Nobbe slagit bort en passi farligt läge i slutet av varje match (vet säkert att han gjorde det mot Trelle och Elfsborg) där motståndarna fått en snabb omställning efteråt. Fortsätter min kampanj att få bort Nobbe från startelvan!

På tal om en annan defensivmittfältare som imponerar mer och mer för varje match, visst är Kihlen en utseendemässig blandning av Anttonen och Larsen?!:)
Örebro Chipset
2008-04-14 18:47
Tjerna och Kilen längst ner i mitten på 4-3-3 formationen skulle vara fint. De skulle tugga sönder vilket lag som helst. Tyvärr är de båda gamla. Kilen har väl max 1-2 år kvar.
Djurgården -ödlan-
2008-04-14 18:45
Ok. Nej jag kör ståplats. Tack iaf!

Kan för övrigt meddela det snillet som spekulerade i att det väl knappast skulle komma 1000 Djurgårdare att vi har 25 biljetter kvar av våra 2300..
Örebro Grixx
2008-04-14 18:24
Tjerna var ju mycket nära redan förra året och Rubbe säger att han inte vill spela div1 ute i skogen med mygg.

...så båda om de platsar kan spela i ÖSK...när det nu skulle inträffa att de inte funkar i AIK. Det skulle även kunna gälla en viss kumling...om han platsar.
Örebro Niko-ÖSK
2008-04-14 18:11
Heja Örebro.
Örebro E-A
2008-04-14 17:54
Ämne: Judas Jonson har fåt....
men tjerna verkar ju inte omöjlig att få "hem" inom nått år, om vi skulle vilja ha honom..
Örebro Rallyfinnen
2008-04-14 17:44
Judas Jonson har fått sällskap i aldrig-vända-hem-klubben.
Örebro Bastard on Parade
2008-04-14 17:43
-ödlan-//

Du läste inte mitt inlägg va? Ska du stå på bortasektionen kan du betala på plats vid entrén om jag inte missminner mig. Ska du av någon anledning befinna dig bland normala människor måste du skaffa biljett i förväg. Detta kan du göra genom ticnet, Örebrokompaniet, länken ovan eller genom att köpa biljett innan matchen vid "Mötesplats ÖSK" som finns vid hörnet mellan den norra och västra läktaren.
Örebro Toro
2008-04-14 17:37
Befolkning 31/12 2007.

Västerås: 133 728
Örebro: 130 429

-Skillnad: 3299

Förändring 31/12 2006 tom 31/12 2007.

Västerås: +808
Örebro: +1452

-Skillnad: 644

Om vi antar att Örebro knappar in 640invånare/år på Västerås(som tydligen både är fullt möjligt och antagligen aningen lågt enligt en ny rapport), så kommer det ta 5,15år(från 31/12 2007) tills vi knappat in och nån dag mer än det så e vi förbi =)

Antagligen är vi ikapp och förbi om redan ~4år dock.

Kategori: Trivialafakta!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-04-14 17:18
Tror ÖSK:s anfall skulle må bra av lite rotation á Liverpool. Kanske får igång de lite bättre. Nu känns ju inte nån av anfallarna heta.
Örebro E-A
2008-04-14 17:05
va, straff?!? ni måste skoja.. fan va ja saknar riddarn ibland! kom hem!
2008-04-14 16:49
Jag tycker Hysén är rolig kommentator då han inte hymlar med vilket lag han håller på. Eftersom vi håller på samma lag så tycker jag givetvis han är väldigt bra. Men förstår att det egentligen är fel att ha en sådan partisk kommentator och kan förstå att folk irriterar sig.
Örebro E-A
2008-04-14 16:47
Toro//
å fan! v-ås måste växa utav bara den dom med.. men som skrivet, har oxå läst för ett tag sedan att vi knappar in på dem, önskar jag kunde göra nått för att de skulle gå snabbare..? fälla fler brudar.. :P
2008-04-14 16:44
yx/ Varför envisas du med att "hoppa på" olika skribenter på forumet? Alla tycker väl olika och har inte samma åsikter om allt. Lugna ner dig.
Annons: