/fotboll/osk/forum/7098.aspx/fotboll/osk/forum/7098.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 100år
2008-04-12 10:25
Ämne: Prova Sveriges Fotbo....
Vilken absolut skitsida asså
Halmstads BK HittaFotboll.se
2008-04-12 09:50
Prova Sveriges Fotbollssökmotor - HittaFotboll.se!
Örebro BabyKladde
2008-04-12 09:28
Mr TFF:
vi anser oss inte världmästare, men vi är imponerade av ÖSK som klarar av 4-3-3 på ett sånt bra sätt trots att dom flesta för 3-4 månader sen knappt visste hur man stallde upp i det spelsystemet..
..måste ju få fråga hur TFF kunde vara nära att torska mot Norrköping om ni nu är så jäkla stolta o säger att ni ska komma före oss? menar, vi har ett mkt tuffare spelschema i inledningen jämfört med er.
Örebro Rommel
2008-04-12 09:11
Efter förra årets fina facit för Riddez med uttagning till DN´s veckans lag 7 ggr och till slut även till årets lag så är det nu Haginges tur.
Låt oss hoppas att han kan hålla uppe det fina spelet och fortsätta traditionen.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-04-12 08:52
Haha..Ja är det nån örebroare som tycker att vi är så jävla bra så är det ju lite pinsamt...Själv tycker jag hittils att det ser bättre ut än förra året, men fortfarande finns det jävligt mycket att jobba på innan man kan börja va lite kaxig! Matchen mot kalmar var helt okey från våran sida i 80minuter..sen fick dom sitt skitmål å luften gick ur oss helt...Efter det spela dom helt riktigt ut oss...Lätt att kalla dom tråkiga, dom jävlarna är ju bra å man blir lite avis...fast det är ju ingen samba å han santin är ju en riktig filmstar!
Lycka till i eran nästa match Tff
Trelleborg Mr TFF
2008-04-12 08:15
Ämne: Mr TFF...är du en ar....
Nej då. Tycker ni är lite väl självgoda när ni ligger på 13 plats o tror ni är värdsmästare. Ni kallar Kalmar tråkiga när dom spelar ut er totalt dom sista 15 med ett snabbt o bra kortpassningsspel...
Örebro MangeSvartAndVit
2008-04-12 08:03
Mr TFF...är du en arg männsiska?
Trelleborg Mr TFF
2008-04-12 07:27
Ämne: ÖSK anno 2008 spelar....Vilket jävla gräs?????? Fusk plastet menar du...
När ni spelar på gräs får ni ju 4 i röven...
Örebro Evigt ÖSK
2008-04-12 01:06
Jag håller med dig Saywee, det vore mycket mer effektivt för de med sömnproblem att kolla på Kalmars matcher istället. Såsom ÖSK spelade senast lär inte få någon att somna, kanske bryta ut i gapskrik över Ronis miss och tafatthet framför mål, dumt att väcka grannar :) Heja ÖSK vinn!
AIK Saywee
2008-04-12 00:49
Tycker det är en bra idé, just nu har jag sömnproblem med myrkryp, hunger etc.

Blir säkert vaken i två halvlekar ...?

Vore fint med en ÖSK-dvd i soffhörnet med nattmacka och en kall pilsner.

Men om jag skulle vilja somna om, kanske tråk-Kalmar vore en bättre idé ;-)
Örebro Evigt ÖSK
2008-04-12 00:30
Såg på reprisen av SVT:s "Morgonsoffa" precis; de nämner ÖSK i ett av deras "nyhetsinslag" där de meddelar "att Örebro SK ska börja spela in sina matcher och sen sälja det som en receptbelagd DVD mot sömnproblem" hahah! SVT har humor ;)
Örebro pemo
2008-04-12 00:26
avslutar kvällen med att titta på tvärsnytts ÖSK-historik på nätet. Helt underbart att se gamla kämpar som Nordal och S-G men även Mr Sjögrens kalla straff i krysset. Samt ljuvliga bilder fårn -94 och silverlaget. Rekommenderar verkligen alla att titta på lite skön nostalgi.
god natt och sov gott
Örebro BabyKladde
2008-04-11 22:24
Ämne: Hur många bussar är ....
enligt senaste rapporten var det 2 bussar, men om man ska se till sålda biljetter så tippar jag på att 4:e bussen har börjat fyllas.. kampanj-sidan är ine uppdaterad, dessutom är en räknare på G.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-11 22:21
Hur många bussar är fulla till peking?
Örebro rirobban
2008-04-11 21:55
Ämne: håller med Pluxen, m....
Det är inte någon av dem utan den nye mittbacken för säsongen, Marcus Lindberg, som missar returen.
Örebro BabyKladde
2008-04-11 21:36
håller med Pluxen, men vid frisparken med ribbträffen är det ingelsten lr nån av bröderna Elm som inte hinner reagera på returen så den studsar på dennes ben ut till inspark.
Örebro Pluxen
2008-04-11 21:08
Tycker vi gjorde en bra match igår. Enda klagomålet jag har är på Westman som inte verkar veta vart han ska ta vägen när vi får en fast situation imot oss, kommer t.ex. 9 gånger av 10 ut på halvdistans vid hörnorna.

Eller som vid frisparken med ribbträff blir helt paralyserad och står och ser på när kalmar kommer en andra gång och vovven tror jag det är, ingriper och räddar situationen.

Nordin skötte sej riktigt bra när han fick bollarna på kroppen, att lägga nickbollar när han har fyrtorn att tampas med är bara idioti.

Hagge kommer nog att gå vidare i karriären om inte i sommar så blir det efter säsongen, var snuskigt grym igår.

Ser hellre att Ösk spelar bra fotboll än att vi vinner på samma sätt som kalmar gjorde igår.
HBK until The End
2008-04-11 20:33
Ämne: Ämne: När gör....
Så finnen har redan fått två gula kort?
Örebro yx
2008-04-11 20:05
Ett mycket bra tips på target för ÖSK. En striker på 190 cm som ÖSK har råd med: Admir Rascic. Kolla upp han någon i ÖSK.
Örebro Chipset
2008-04-11 19:33
Detta måste vi utnyttja.
Örebro MAD FOR IT!
2008-04-11 18:49
tänkte bara titta in och önska alla ösk-bröder en trevlig helg! cheers!
Örebro One¨touch
2008-04-11 18:36
Hat-trick för Sixten och Axen!
Örebro One¨touch
2008-04-11 18:36
Jag menar... Låt Sixten /Axen jobba vidare. De har på kort tid gjort något med ÖSK som i alla fall jag trodde var stört omöjligt. Ett rörligt spelande lag.

Låt laget utvecklas i lugn och ro. Bara vi vinner så pass många poäng att vi ligger runt plats 10 i år, kan vi då fönstrena öppnas fortsätta den kvalitativa värvnings-strategi Sjögren etablerat i klubben. Nästa steg torde bli en center.

Rom byggdes inte på en dag.. Ej heller ömsar ÖSK skinn över en vintervila..
Örebro One¨touch
2008-04-11 18:25
ÖSK anno 2008 spelar bättre fotboll på många många år. Ett spelande ÖSK låter bollen leta sig fram genom gräset mot det primära, att göra fler mål än motståndaren. På den andra sidan stod i Måndags "tråkiga Kalmar", cyniskt uträknande Kalmar som spelar fotboll för att.... Vinna 3 poäng.

När ska man våga gå över gränsen "tråkigt effektiv - Underhållande effektiv"?

Om man försöker sig på den senare, men inte räcker till.. Ja då springer man förr eller senare läck.

Hoppfull naivitet vs skeptisk realism..

Tja inte vet jag.... Eller..

För övrigt är det riktigt underhållande att gå på Behrn 2008..

Till sist så behöver ÖSK anno 2008 en kvalitativ spelare i center-rollen.
Örebro Ösk tjejen
2008-04-11 17:37
ngn som vet hur det går me gutenstam? ska ösk ha honom fortfarande el?
Admin (MA)
2008-04-11 17:06
Härmed skickas en ursäkt till forumanvändaren "VapoRoy" som felaktigt blev spärrad förut. Det hela berodde på ett missförstånd och ett olyckligt stavfel. VapoRoy har inte skrivit något som gått över gränsen och det var ett misstag som skedde från min sida. Klantigt och måste se över mina rutiner.

Örebro Bastard on Parade
2008-04-11 16:58
ÖSK har tidigare varit riktigt bra på snabba omställningar, vad har hänt?

Näfver stannar allt som oftast upp med bollen när han får den. Varken Kihlberg eller Nordback verkar vara villiga att ta de där långa löpningarna mot motståndarmålet utan kommer hellre i andravågen.

Henriksson springer från straffområde till straffområde men får lik förbannat inte bollen i rätt läge.

Träna på snabba omställningar! Vi är i dagsläget inte tillräckligt bra för att rulla ut motståndarna och göra ett kanonmål, då är det bättre att vi kan kontra in någon boll. Kalmar har en oerhört tydlig spelidé när de ställer om. Spelarna i ÖSK verkar inte ha en aning om vad de ska göra med bollen eller vart de ska springa när vi har kontringslägen.

Ta målet mot Trelleborg som exempel. Porokara får bollen och sätter fart men ser ingen att passa bollen till i förstaläget och stannar nästan upp. Han ser då att Wowoah kommer i en jättelöpning och väntar kyligt till rätt tillfälle att slå passningen.

Egentligen går anfallet för långsamt. Det är tack vare Wowoahs exemplariska löpning vi får målet där. Jag vill se rakare anfall!
Örebro Chipset
2008-04-11 16:29
Ämne: Vad jag såg så vann ....
Säsongen 2006 ja, vad har egentligen hänt med Nedims speed?

Jag vill förövrigt också se Nedim från start. Tyckte vi fick högre press med honom inne. Mot TFF slet han som i fornstora dagar. Med Nordin vinner man fördelar i uppspelsfasen men tappar i pressen.
Örebro Dovre
2008-04-11 16:29
Vad jag såg föll vi ihop totalt efter att Nordin gått ut. Tycker att Nordin, sin längd till trots, passar bra i vårat spel då han är en target som kan hålla boll och lägga tillbaka på rättvända spelare. Vårat 4-3-3 bygger ju inte på att mittanfallaren skall ligga på rulle hela tiden och därför tycker jag att Nordin passar mycket bra där och jag tycker han gjorde en helgjuten insats.

Några som däremot lämnar mycket att önska är Näver och finnen. Jens Fjellström (bor i Stockholm så är tvingad att se matcherna på tv) sa något mycket sant när han påpekade att Näver har en väldigt stor potential men att han måste sluta kliva undan i närkamper och fullfölja sina akter. Han kunde mycket väl ha kämpat till sig en straff när kalmars målvakt var ute och... ja vad gjorde han egentligen i hörnet på straffområdet..
Porokara kom inte in alls i matchen och nog borde han ha satt nicken även om han inte riktigt nådde upp på inlägget!?
Örebro Erki
2008-04-11 16:22
Vad jag såg så vann Nordin inte en enda boll första halvtimmen, men han seplade upp sig efter hand. Tycker inte att han visade att han ska starta som central forward framöver då han oroade Kalmar-försvaret alldeles för lite.

Jag ville se Nedim från start då han lätt hade sprungit ifrån Kalmars backlinje.
Annons: