/fotboll/osk/forum/7070.aspx/fotboll/osk/forum/7070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Besserwissern
2008-04-19 10:37
Jag kan bara hoppas att det blir så men vis av erfarenhet så tror jag vi rear bort honom som vanligt...
Örebro DaSa
2008-04-19 10:36
Ämne: DaSa//Ösk sälja en s....
Låg inte AIKs bud på Näfver innan denna säsong på över 5 miljoner?
Örebro DaSa
2008-04-19 10:35
Ngn som vet vad ledningen har för kontrak förlängnings process? Varför kan vi inte vara lite mer långsiktiga och ha som riktmärke att alltid börja kontraktsförhandla med spelare när de har 1,5 år på kontraktet istället för för lite mera än ett halvår? Lärde sig inte ledningen någonting när de blev tvingade att sälja Riddez innan säsongen? Tydligen inte...

Dessa spelare vill jag att de har minst två år kvar på kontrakten och när det blir kortare skall kontraktet förlängas. Detta sätt blir lite dyrare då man får betala fler signing fees och hela tiden en marknadsmässig lön, men vi kommer att få bättre betalt vid försäljningar och ha nöjdare spelare.

Näfver, Frempong, Porokara, Nordin, Anttonen, Ndille, Glenn, Hagge, Bassombeng.

Sen så skall även talanger som verkar får ett genombrott erbjudas kontrakt direkt. T.ex. Rosendahl, Johansson, Reed, m.fl.
Örebro Besserwissern
2008-04-19 10:33
DaSa//Ösk sälja en spelare för 5-10 milj....keep on dreaming...Nu får vi lugna ner oss lite här på forumet...vi leder inte As och vi har inte långt ner till botten...två raka förluster så är vi där...
Örebro DaSa
2008-04-19 10:24
Trevlig krönika ang. Nordin!

Känns som vi kan vara på väg mot ett önske värvning/försäljningsscenario. Kommer nog bli många om i denna text men det får ni leva med:) Men om Näfver fortsätter att övertyga så hoppas jag att vi säljer honom till sommaren för 5-10 miljoner beroende på hans prestationer under våren. Vi skall även sälja Rodevåg och Nedim då ingen av dem passar in i ett 4-3-3 system som jag utgår från att vi kommer fortsätta med. Så om vi släppper de tre så kommer vi ha följande anfallsbesättning:

Vänster: Porokara/Frempong
Target: Nordin
Höger: Bosse/Anttonen

Alltså det vi kommer att sakna blir en target till. Nu när vi har en bra target i Nordin med egenskaper (teknik, speluppfattning) som han är grym på och andra (huvudspel, skott, målfarlighet) som han inte är lika bra på så vore det optimala att värva en target med andra egenskaper för att kunna ändra en matchbild. Mitt förslag är att vi lägger en del av Näfver pengarna på Guterstam (målfarlig, nick stark, snabb??), tror han kan bli en ny Skoog värvning. Alltså en duktig spelare som kommer hem efter ett misslyckat proffsspel.

Nästa steg i värvningsscenariot blir att värva en målvakt. Där tycker jag vi skall försöka få Sahlman (HBK), Dahlin (lån i Trelle) eller Kung-Alve. Om man värvar ngn ny målvakt så får vi självklart låna ut RiRi eller Weggen.

Sista två kuggarna i mitt önskescenario är att Axén och Sixten tar sitt förnuft till fånga och börjar spela in Ndillé på Nobbes plats och värvar en ny mittback som är både snabb och hyfsat spelskicklig för att komplettera Glen. Har inte sett Oscar Johansson men han kanske kan ta den rollen redan till hösten? Ngn som sett honom spela i år och kan bedömma det?

Startelva hösten 2008:
-----------------Alven---------------
---Hagge----Glenn---XXXX-----Wowoah--
----------Kihlen----Ndillé----------
---------------Henriksson-----------
--Bassombeng---------------Porokara-
-----------Guterstam/Nordin--------
Örebro Aspen
2008-04-19 10:24
Bajens nya filisofi:
Mot Kalmar som ett nyblivet brunkargäng!
Eder grisfilosof,
Örebro Liberate
2008-04-19 10:23
Riktigt kul att se matchen på Tv nu,vi spelar en riktigt fin fotboll,nästan för bra för att vara sant,vi på Västra Stå står upp riktigt bra vi med,enda blundern är Sebbes chanser,han borde gjort två mål i denna match iallafall.
Örebro Aspen
2008-04-19 10:18
Grohl//NA försöker hitta någon intressant att skriva om.
Detta är fakta i artikel:
Finns några alternativ i nuläget?
– Inte vad jag vet. Jag har inte hört något sånt.
Frågan går vidare till Lennart Sjögren.
– Nej, vi har inte fått några förfrågningar om Patrik.

Resten är spekulationer och snömos.
Örebro Aspen
2008-04-19 10:15
I farozonen inför kommande matcher:
2 varningar:
Nordin Gerzic, Roni Porokara, Robert Walker
1 varning:
Patrik Anttonen, Nedim Halilovic, Samuel Wowoah
Örebro Grohl
2008-04-19 10:07
Å Sjögren babblar på om att sälja Haginge, iallafall är det så jag tolkar den artikeln. Istället för att han säger att han ska göra allt för att behålla våran backklippa så försöker han få det till att dett vore ballt att sälja honom innan hans kontrakt går ut.
Örebro Aspen
2008-04-19 10:03
Någon morgonpigg som varit på dagens träning ??
Örebro Mittåt
2008-04-19 08:42
Om någon undrar om jag verkligen tippat 0-0 till (ja, vem då), så vill jag understryka, att det har jag verkligen inte gjort. Det bara blev så av något outgrundlig anledning.
Örebro Mittåt
2008-04-19 08:39
ÖSK Ungdom spelar tidig seriefinal i dag. Köping FF kommer att besöka lejonens håla (aka. Behrn Arena) för en få sig en lektion i fotbollsspelets ädla konst.

Båda lagen nämns som seriefavoriter för året och toppar Nordic Bets oddslista (ÖSK Ungdom 2,80 och Köping 2,90). Till favoriterna skulle jag nog också vilja räkna Örebro Syrianska med sina brassar och Samuel Mokede samt IFK Ölme från Kristinehamn.

Köping och ÖSK Ungdom brukar bjuda på riktigt bra matcher. Båda lagen försöker spela fotboll. ÖSKs facit från bortamötena är inte översvallande bra. Förra året blev det till exempel förlust med 6-0 efter en sådan där total genomklappning, där allt och litet till går in.

Men på hemmaplan har det sett bättre ut. Här i Örebro har laget nämligen aldrig förlorat mot Köping (och inte mot så många andra heller).

Självförtroendet hos västmanlänningarna är dock gott denna vår efter en framgånrik försäsongskampanj. På sin hemsida skriver man:

Vi åker dit med stort självförtroende efter en väldigt fin försäsong med 9 segrar och 2 oavgjorda på 11 matcher.

Nu är ju träningsmatcher och tävlingsmatcher 2 skilda saker men som sagt vi åker dit för att för första gången hämta 3 poäng på Behrn Arena mot ÖSK U.

Matchen börjar kl. 13:00. Nytt för i år är att ÖSK Fotbolls guld- och silvermedlemmar har fri entré. För övriga besökare kostar det väl ca. en 50-lapp.
Örebro Liberate
2008-04-19 07:40
Välkommen till Finrummet Syreatom.
Örebro SyreAtom
2008-04-19 04:19
Hallå är ny här och inbiten Öskare, grym match var på plats och såg matchen, men kan inte någon spela in reprisen imorgonbitti kl 10 och lägga upp nånstans för nerladdning säkert många som vill ha den? Pleaaase :)
Örebro Toro
2008-04-19 01:36
Och jag som faktist trodde att Hedman hade nått så lågt det gick, men tji fick jag =)
Örebro Toro
2008-04-19 01:35
Det är nu officiellt, Sveriges sämste fotbollsskribent har klivit ut i rampljuset.

*fanfar* : Johan Orrenius på Expressen

Lustig krabat det där =)
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-18 23:41
Dax för tips och en trepoängare.
IFK Norrköping Eternal darkness on a deranged mind
2008-04-18 23:35
Välkomna...
Örebro oms
2008-04-18 22:15
Hoppas att vi får se Nordin på söndag! Alla ni närkingar som inte trodde på honom, Se och lär av en riktigt bra spelare...
AIK Saywee
2008-04-18 21:12
# brorzan//
Den får oxå godkänt, alltså konst-apel, fast kopplingen till fotboll minskar, men jag tror nog att Nordin brukar käka sådana innan match.

ALLA TILL PEKING!
Örebro jappel
2008-04-18 20:41
Ämne: Ska bli kul att se m....
kan det va så?? Wow.
Örebro Liberate
2008-04-18 20:20
Ska bli kul att se matchen på Tv imorgon,hoppas vi vinner då,hoppas att Sebbe sätter sina chanser.
Örebro Sekt. E
2008-04-18 20:19
Charlezzz/ Det står så även på tv4´as hemsida. 10.00 på tv4 sport.
Örebro # brorzan
2008-04-18 20:09
Saywee //

Och jag som satt och funderade på vem som släpat med sig ett vax-äpple till träningen!
Örebro Charlezzz
2008-04-18 20:03
Grixx//
instämmer...

Har hört alt. läst att ösk-djurgårn visas i repris imorgon. Någon som kan bekräfta?
AIK Saywee
2008-04-18 19:19
Lysande Erki!

Konstapel = Ett antal plasttrattar, som normalt utmärker vägarbete, travade ovanpå varandra.

ALLA TILL PEKING!
Örebro Grixx
2008-04-18 18:56
...eller som en tränare som såg matchen på TV sa till mig.

"Man fick stundtals bita sig i läppen för att kolla efter att man inte drömde, det var som att titta på en stormatch med Barcelona eller de andra stora. Publiken och örebrospelet drog med en fullständigt och man satt bara där med ett fånigt leende"
Örebro Grixx
2008-04-18 18:46
Charlezzz// Njaaee:-)
fast det snygga spelet senast kan man leva länge på. Hoppas bara inte att spelarna går till vila utan fortsätter kämpa med teknik och den samspelta offensiven som stundtals såg FÖR bra ut. Hoppas verkligen inte att det var one match wonder med det spelet.

Vissa blunderbollar som var helt käpprätt fel slutade ändå helt rätt....tur och offensiv som satte DIF helt ur spel långa perioder.

En match som man kommer att minnas länge...men förhoppningsvis pga att det var här som vi började få till det och fotbollssverige fick äntligen upp de positiva ögonlockarna för klubben....för det var ett tag sedan sist.
Örebro Charlezzz
2008-04-18 18:25
grixx//
haha... du skriver som om vi leder serien!!!
Annons: