/fotboll/osk/forum/7067.aspx/fotboll/osk/forum/7067.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2008-04-23 22:45
United spelade precis som ÖSK gjorde borta mot Elfsborg. Alltå med 11 man på egen planhalva och ordentligt tillbakatryckta. Ändå sitter Glenn där och berömer skiten. Säger att United spelade smart och visade upp på bra försvarsspel.

Till saken hör den att ingen utomstående expert skulle säga att ÖSK gjort en smart match med samma medel! Då är man ett "tråklag" helt plösligt. Så nu är United ett tråklag eller?

För övrigt riktigt synd att inte Barcelona fick in bollen. Men tror ändå på att Barcá tar sig vidare genom 2-2 på bortaplan.

Imorgon ska Halmstad får smaka på BarcáÖrebro, laget som spelar en underhållande fotboll på Behrn och en smart på bortaplan.

ÖSK mot 3 poäng:):)
Örebro Matta
2008-04-23 22:43
Om, om, alltså OM ÖSK skulle vinna imorgon visslar vi förbi en massa lag och hamnar 4: a eller 5: a i tabellen (beroende på hur det går för Malmö).
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-04-23 22:35
Bilder från onsdagens ÖSK-träning
Örebro pemo
2008-04-23 22:21
Ja ha. Då har man genomlidit en allsvensk match på TV med de på förhand toppnominerade lagen.
Skönt att vara ÖSK:are. Dels får man se trevlig fotboll och framför allt spelas det på en riktig plan där bollen rullar. Det är bara för experterna att börja titta lite "live" på lagen och inte bara läsa laguppställningar med "bäst- före-datum" Nu samlar vi ihop 10.000 till imorgon och knäpper HBK med 4 - 0 . Vad f-n skall storstadspressen skriva då?
Örebro GT
2008-04-23 20:30
Just nu Elm-enierar Kalmar Henkeborg...
Örebro jappel
2008-04-23 19:28
2-0 till kff mot HIF efter 17minuter i första.
Kalmar är nog rätt bra i år..vår oturliga 0-1 förlust ser ut att ha varit bra. (aldrig bra att tappa poäng, men ni vet vad jag menar.)
Örebro jappel
2008-04-23 17:21
Ämne: Goda nyheter för all....
se där ja. tyckte att det lät konstigt med olika pris för hemma och bortasuportrar.
Örebro Yeah
2008-04-23 17:18
Ämne: Ämne: för att....
Tror inte dom använder brassen eftersom truppen är så gott som full, dessutom försvinner han ju om ett par månder. Man vill väl inte rubba truppens sammanhållning heller.

Så han får träna hos Julin med Fedja, Frempong, moses och de andra talangerna. Han ska väl säkert utvärderas om sin kapacitet när lånekontraktet är på väg att gå ut. Sen har han inte fått mycket speltid.

Det här är dock bara vad jag tror, men det känns realistiskt.
Örebro Dr. Cox
2008-04-23 17:03
16.00 Öppnar Mitt Andra Hem imorgon. Hoppas på att många dyker upp och tar några kalla!
Örebro ÖSKare i exil
2008-04-23 16:56
Bestäms inte vilka matcher som skall sändas innan säsongen?
Örebro Charlezzz
2008-04-23 16:33
Nu har även jag, trots min busskräck, bokat biljett.
Örebro Ropesin
2008-04-23 16:22
Goda nyheter för alla som ska till Peking. Jag mailade Norrköping och eftersom jag var upprörd över prissättningen. Jag fick följande svar:

"Prisbilden är densamma för stående hemmafans som bortafans. Vuxen 100 (+10 kr förköp) kronor och ungdom 7-16 år 50 (+10 kr förköp) kronor. Vi har inte sålt något för Er Örebroare på bortaläktaren då vi inte fått besked om detta från ÖSK. Tydligen har vi fel information på våran hemsida."

100 för vuxna och 50 spänn för ungdomar alltså.
Örebro Chipset
2008-04-23 16:04
Ämne: för att dom vill vis....Bajen har ju hemmaplan så deras supportrar är väl på matchen. Dessutom tycker jag Helsinborg spelar bäst fotboll. Kan dock hålla med om att Kalmar kanske inte är världens roligaste gäng men de borde ju kvalificera sig för tv-plats på sin position i serien.

Såg träningen nyss. Näfver ser het ut. Jag tror jag slänger mina poäng på honom i NA:s poängliga. Förresten, varför får inte brassen vara med på övningarna? Urpetad eller småskadad?
Örebro jappel
2008-04-23 15:42
för att dom vill visa trevlig fotboll, och ha några fans som tittar. kff är inte direkt i topp av publikligan (trots riktigt bra sportsligt resultat)
Örebro Chipset
2008-04-23 13:38
Varför väljer Tv4-sport att visa Bajen-Elfsborg när de kan visa guldstriden Kalmar-Helsingborg? Ja just det, ett sthlmslag måste ju vara med.
Örebro jappel
2008-04-23 13:02
Så trist...jag var övertygad om att det var matchdag idag! tungt att vänta ända till imorgon.
Konstigt att man kan längta så till match trots det tighta schemat...undrar hur jag ska klara mig i sommar?? :-)
Örebro Liberate
2008-04-23 12:41
Ämne: En fråga till forume....
MAH blir aldrig riktigt knökfullt(tyvärr).vore fint med nån pub som har uteservering eller plats så att folk kan sitta,MAH ska vä inte ha någon uteservering iår?.
Örebro Nikki Sixx
2008-04-23 12:30
Om det nu var Kotto som var frälsaren i somras så bör nog ÖSK se över sin scoutingverksamhet rejält.
Örebro Bastard on Parade
2008-04-23 12:22
Sekt. E//

Det finns nog plats på Mitt andra hem även i morgon, ju fler vi är desto roligare blir det!
Örebro Mittåt
2008-04-23 12:17
Chipset// Pinsam fråga, så jag svarar: Vet ej, men jag misstänker det. Kan bli ett lyft för fotbollen i södra Lappland.

Ibland tycker jag synd om Berra och Eric, som hamnat i den avkrok av världen som heter Örebro. Sett ur deras perspektiv. Kallt och mörkt och så. Knappast vad de är vana med eller ens kunde föreställa sig innan de kom hit.

Men Kotto skall bosätta sig i Lycksele. Det blir grejor det.
Örebro Chipset
2008-04-23 12:12
Vi är en bil, dvs. fem sneåkare.

Mittåt// Kotto till div.3! Var det han som var den afrikanska landslagspelaren som skulle frälsa oss förra året?
Örebro Sekt. E
2008-04-23 11:56
En fråga till forumet // Kungen inför hemmamatcher... Är det några som sitter där och laddar? MAH blir väl fullt, och jag spekulerar i alternativa uppladdningsplatser. På sikt borde såklart varenda pub/bar/restaurang vara proppad inför hemmamatcherna men man måste ju börja någonstans.
Örebro Sekt. E
2008-04-23 11:54
Jag ökar på tjejkvoten genom att ta med flickvännen till bortastå på måndag.
Örebro Mittåt
2008-04-23 11:46
Jag ökar på gubbkvoten med två stycken idag.
Örebro
2008-04-23 11:43
Gröndal Som Faan//

Man kan ju knappast ta den där på allvar när Anfield ligger på andra plats och ni på elfte. Ni är ju inte ens bäst i Sverige.

Örebro Bolego
2008-04-23 11:36
Ämne: Här är en lista ni a....
Gröndal som faan//

Ni borde inte ha hamnat pá den heller, 11:e bäst i hela Europa? Snälla... Stämningen pá S-stadion är helt ok för det mesta men elfte plats i Europa är ju helt fel, det förstár du väl själv.
Örebro Liberate
2008-04-23 10:37
Ni som inte anmält er än,se till att göra det idag.
Örebro Pintorp
2008-04-23 09:52
På de fyra senaste allsvenska mötena med Halmstad har vi torskat samtliga, och målskillnaden på dessa uppgår till horribla 3-16! Man borde vara sugen på revansch i laget.
Örebro Mittåt
2008-04-23 09:37
Lyckseles division III-herrar förstärker.

I går fick tvärränderna klart med kameruanen Valeri Kotto, 23 år.
– Han har tre U 23-landskamper på sin meritlista, säger Henrik Berggren, styrelsemedlem i LIF.

På lördags startar den mellersta fotbollstrean och för Lycksele IF blir Kotto en nyförvärv av dignitet. Men 23-åringen är ett osynat kort, det är Berggren medveten om.
– Han har bra meriter och vi har fått goda vitsord om honom, berättar Berggren.

Har provspelat med Örebro
Kotto har bland annat provtränat för allsvenska Örebro SK och har även tre U 23-landskamper på sin meritlista.
– Vi har stora förhoppningar och givetvis tror vi att han kommer att tillföra massor, säger Berggren om tillskottet som anländer till Lycksele i slutet på veckan.

Pappersstrul försenar
Men dessvärre hinner han inte bli spelklar till hemmapremiären mot Stugun.
– Övergångspapperna har strulat mellan förbunden. Men förhoppningen är ju att han ska stanna och spela med oss hela säsongen ut, säger Berggren.
Örebro Grohl
2008-04-23 08:32
Beröm till ÖSK i nya matchpuls, sverige börja sakta förstå vad som är på gång =)
Annons: