/fotboll/osk/forum/7046.aspx/fotboll/osk/forum/7046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-04-24 23:25
Inför Norköpingsmatchen känns väl Anttonen och Porokara som de "givna" ytteralternativen. Gärna med Eric på bänken. Kristoffer kan ladda batterierna till nästa hemmamatch. Han spelstil passar inte så bra för vårgräsplaner.

För övrigt så verkar det som om man tänker åka med ett rätt starkt lag till Myresjö på 1 maj. Jag hörde att för matchen i Folksam Cup mot Grönbo den 29 april blir det talangtruppen som får representera föreningen.
Halmstads BK 7hg
2008-04-24 23:24
ok, jag fattar 2a starffsituationen; när Henriksson/ZWIRRE håller varandras tröjor- ok 30/70 att det blir straff- MEN skulle ni vilja ha en sån straff EMOT er?? jag tycker situationen skall släppas.
fast JONAS kan inte få godkänt idag.

Gerzic och Porokara är båda BRA spelare som kom runt oss ofta. Men till vilken nytta? Inläggen plockade firma Z/P bort som påskgodis. Det krävs ett par långa + ett par löpande för att det ska BLI farligt, inte bara SE farligt ut , på oss.

Förstår precis hur ni känner er berövade på P, vi känner samma när vi möter poplagen ICA, tv4 och råtta.
Örebro pemo
2008-04-24 23:22
Ämne: Porokara är i en kla....
Hallå där. Var vi på samma match? Vad fan tillförde Roni i dag? Hade han hetat Bosse blom och varit en trogen ÖSK:are hade han blivit utbytt redan i halvtid. Jag tycker att sixten är lite feg när det gäller Roni. Han måste få vara sliten och ur form någon match, men då skall han bytas ut. I övrigt kan man säga att vid varje inlägg mot toppen så var det en ensam ÖSK:are som försökte, men tre HBK:are somslog undan bollen. skall vi göra mål på denna typ av motstånd måste det till lite samarbete i ÖSK och samma inställning som Walker när han kom in. Om yttrarna skall slicka linjerna, då måste mittfältet tordas fylla på inne på planen. Visst gjorde SEB många mål i SE, men nu måste han nog spela på mitten för att få ut allt löpande.
Däremot tycker jag det är kul att se Nordin, som växer för varje match, men han måste få lite hjälp. Vad beträffar hörnorna så är det skrattretande. Det är fan bättre att Glenn skjuter mot första stolpen och hoppas på touch eller något liknande. Det känns piss att förlora en sådan här match. De skulle ha bytt in PA och Walker tidigare. Domaren nämner jag inte.
Halmstads BK therealJensa
2008-04-24 23:21
Att ta sig förbi är en sak men man måste ju hitta ett huvud eller en fot att lägga in den på också så man inte blir som HIF som spelar hur bra som helst men inte vet hur man spelar sig fram till situationer med klara mållägen.
Örebro rirobban
2008-04-24 23:14
Ämne: Ni spelar helt klart....
Yttrarna är la inga problem?
Porokara tog sig ju förbi sin gubbe om han väl ville det. Näfver var totalt ur form idag visserligen. Klapprutten alltså. Anttonen hade lika gärnat kommit in i första halvleken istället för Näfver.

Aja... ALLA TILL PEKING!
Örebro Grixx
2008-04-24 23:14
Hoppas jag nu inte blir helt missförstådd med inlägget om Roni.
...men hade han inte "fegat" ut så ofta i klara lägen utan gått rakt på eller utmanat istället så hade han satt flera mål och varit MER än glödhet.
Halmstads BK therealJensa
2008-04-24 23:11
Ni spelar helt klart bra men ert försvar behöver bli lite mer resoluta i de avgörande situationerna. Dessutom tror jag att en lite kreativ ytter skulle göra susen hos er för att få försvaren lite felvända så att ni hamnar i bättre målsituationer. Nej, HBK spelade ingen rolig fotboll...
Örebro Mittåt
2008-04-24 23:05
Vi får väl nöja oss med att dagens match i alla fall representerar ett gigantiskt fall framåt jämfört med hemmamatchen i fjol. Då fick ÖSK knappast låna bollen.
Örebro Skåne ÖSKare
2008-04-24 23:04
Som när MFF tyckte vi var ett tråklag förra året efter en kvittering av rickardsson i 90+ min.
Ja, att spela mot en köttmur är svårt ungefär som ÖSK har sett ut undermånga år. Tycker ff vi är för blrka i boxen och HBK 0-2 mål borde dömt korrekt, men.... långt innan borde vi ha haft straff, dels Nordin som borde vara årets domar miss!!! och sen Henriksson som blir solklart fasthplld i tröjan när han ska försöka nicka. Den sistnämnda hade jag kunna förstått att han fria såvida han blåst i första läget...

Hur som helst en frispark i straffområdet = straff men tyvärr så följer ingen domare reglerna på den punkten. Då borde både svenk och internationell fotboll snitta 2-3 straffar per match....

Synda att vi spelar ut HBK så totalt med är så otroligt ineffektiva i boxen.....

Örebro oms
2008-04-24 23:03
Snälla all ni som kallar Nordin Gerzic Gerdik, Gerzik eller något annat det uttalas Nordin Gersisch. Skärpning alla på TV. Bra spelare f ö.
Örebro oms
2008-04-24 23:03
Snälla all ni som kallar Nordin Gerzic Gerdik, Gerzik eller något annat det uttalas Nordin Gersisch. Skärpning alla på TV. Bra spelare f ö.
Örebro rirobban
2008-04-24 22:59
Porokara är i en klass för sig. Fan vilken underhållande spelare. Han tar sig ju förbi sin spelare varje gång. Det gäller bara för medspelarna att vara beredda i straffområdet, för det kommer att komma ett instick eller spel snett inåt bakåt från Roni. Men vore kul om han gick på egna avslut ibland. Det skulle han absolut fixa, våran trixstjärna:)

För övrigt synd med förlust i en match som man dominerar totalt. 67-33 i bollinnehav till ÖSK (om jag minns rätt).

Men poäng blir det på Idrottsparken, utan tvekan! Frågan är bara om det blir ett eller tre. Tycker att vi har goda chanser till att sno åt oss alla de tre poängen. Skönt att inte Porokara blev avstängd till den matchen.

DAGENS RÖDA KORT: Till den jävla pajasdomaren Jonas Eriksson. För andra säsongen i rad så viftar han bort en solklar straff för ÖSK. Den förra säsongen var visserligen den solklaraste som har beskådats på den här sidan av jorden, men dagens var inte långt ifrån lika solklar. Jävla pajas!!!

Örebro Skåne ÖSKare
2008-04-24 22:58
haha, årets roligaste.

Undrar om Aftonhor*ns reporter ens sett matchen efter att ha läst matchrapporten??!! Nog för att jag är ganska enögs ÖSkare men detta måste gå till historien som det sämsta referatet och summering av match!!!
Halmstads BK *Fredrik*
2008-04-24 22:57
Ämne: Ämne: Först o....
HBK hade minst fyra heta målchanser den här matchen. ÖSKs farligaste möjlighet var straffen ni berövades. Jag säger inte att HBK spelade bra fotboll idag. Men taktiskt sätt var det en bra match från Klubbens sida även om även jag önskade HBK kunde hålla i bollen i längre sekvenser.
STEFANO!
2008-04-24 22:54
Henriksson var en KATASTROF IDAG! Hur fan kan han få vara kvar på plan. Gör inget rätt och förstör varje chans till mål. Han passar bara när ÖSK måste kämpa för att försvara sig , mär man för matcherna är han en katastrof! Ser inte tränarna det. DÅLIGT! Man saknar en Sahlintyp som kan sätta dit bollarna. Man spelar fint men vad hjälper det när man är så förbannat tama när chanserna kommer!
Halmstads BK 7hg
2008-04-24 22:54
Ok, jag ska fatta mig kort innan SAXEN hinner fram (jaha- det gäller bara på hypernervösa mff och buy'n forum!)
ÖSK är BRA - klart bästa laget av de botten-8 som det pratas om. Kul, för VI gillar ju er!
Lite ledsen att vi spelar tråk-fotboll i år. vi är lite smygkalmar, men vi gör det rätt bra?! Såklart att ni får 70% boll, men med 7-8 defensiva så går det ju inte att hitta in- bara mff har lurat upp oss.
Zwirre/Peter är ju bättre än alla kalmariter, så ni fick sikta in er på annat.
STRAFF- ska ni ha när ANEL fäller (vilken var den 2a situationen?) 9 dar i veckan.
Men vi ska ha mål( på Hörn-varianten när er kille nickar på Westman in) 8 dar i veckan.
Totalt, så spelar ÖSK ut oss, men eftersom ni är lite för snälla och oresoluta så kan vi hitta positioner, och det känns aldrig osäkert.

Lycka Till i nästa !!!
Örebro go_osk
2008-04-24 22:50
Ämne: Först och främst. St....
Skrattretande att komma in hit och påstå att resultatet var rättvist. Det enda jag håller med dig om är att vi saknar spets i vårt anfall. Annars var det så gott som ett lag på planen under större delen av matchen. ÖSK måste som sagt jobba med att förvalta fasta situationer till rejäla målchanser.
Örebro Deemus
2008-04-24 22:50
Från NA:
"Han springer ju in i mig, säger Nordin Gerzic och tillägger uppretat:
- Domaren är så dålig att jag spyr"

Kunde inte sagt det bättre själv!
Örebro Grixx
2008-04-24 22:49
Känner mig -kanske som ende här- besviken över Roni. Visst hans utmaningar och ett pass i dag var skitbra ...men för övrigt så tar han fel beslut i så många lägen när han får bollen bra så plötsligt backar han, avvaktar och allt rinner då ut i intet. Det har skett flera gånger inne i boxen där man förväntar sig att han ska gå rakt på skjuta eller utmana. Istället verkar han som att han inte törs när han får guldlägen.
Däremot står han ofta uppgiven viftar med händerna och menar att han inte fått bollen i lägen där han tycker sig varit "ren"....men för tusan han schabblar(fegar) ju i alla dessa lägen.

Däremot så ser han bra ut i flera lägen som är mindre karat på.

....nej mer killerinstinkt från dig Roni!!!!
Örebro timthorn
2008-04-24 22:47
Tycker ändå att vi ska behålla mittfältet som det är. Nordback ska spela mot Peking där han kommer att ge 210%, sen kan vi ta in BeZe i andra när vi leder med klara 3-0. :) Vet inte vem jag helst skulle vilja se framåt, Rode lr Walker. Tror nog Walker, men orkar han hela vägen? Nej, säger Rodevåg. Han har farten och jag tror han tar chansen nu från start och smäller till med ett tidigt ledningsmål för ÖSK...

Örebro go_osk
2008-04-24 22:43
Knappast troligt, men jag skulle inte protestera om vi ställde upp med den här elvan på måndag:

PeWe
PaHa, MaWi, GlHo, SaWo
BeZe, SeHe, MaKh
PaAn, StRo, RoPo

Tycker att Näfver har sett lite väl vek ut på sista tiden. Vill således se Anttonen som är bättre på att vika in från kanten och ta avslut. Sen tycker jag att det är dags att låta Berra visa vad han går för på Nordbacks bekostnad. Anledningen till att jag vill se honom på mittfältet och inte i mittlåset är att han ska slippa debutera i absoluta centrum.
Örebro munken
2008-04-24 22:40
Spelar ingen roll vem han petar, men Anttonen måste starta nästa match. Går inte att fortsätta ställa över en av de, i mitt tycke, bästa spelarna hur länge som helst. Dessutom är han, i motsats till andra ÖSKare, duktig på huvudet vilket behövs i matcher som idag när ÖSK matar inlägg på inlägg.
Halmstads BK *Fredrik*
2008-04-24 22:39
Först och främst. Straffen var solklar, snudd på frilägesutvisning.

HBKs 0-2 ska vara mål. Westman missbedömer bollen och redan innan kroppskontakten med Ajsel tappat balansen.

I övrigt tycker jag HBK gjorde det bra defensivt. I avsaknat av spets i erat anfall var försvarsspelet medvetet lågt. Tycker inte HBK förtjänar att bli kallat "fotbollsmördare" och annat trams utan vinsten känns rättvis.
Örebro Deemus
2008-04-24 22:38
Som jag ser det finns det några faktorer som avgjorde dagens match (faaaaan vad det känns tomt i hjärtat nu):
1. Jonas "Typisk Tönt" Eriksson. Straffsituationen + att han inte har ngn koll på ngt (blåsa för huvudskada efter 2 minuter bara för att killen ligger och tar sig för huvudet och sen haltar ut, får han en smäll på skallen,vilket han absolut inte fick, ska det blåsas med en gång!)

2. Kantspelet idag inte alls lika bra som tidigare(mest 1:a halvlek). Anledningen var att ingen kom med fart eller överlappade utan så fort man fick bollen på kanten så stannade man upp och väntade in 3-4 av de där blåkädda som spelade i samma lag som Jonas E.

3. Med tre centrala mittfältare måste det finnas mer rörelse och öppnande av passningalternativ när man kört fast på kanten. Plus att någon måste komma med fart. Såg stundtals bättre ut i andra.

4. Ta avslut! Med tanke på hur nervig Sahlman såg ut hade man fått returer på vart och vartannat skott mot mål.
5. Fasta situationer. Sagts innan här men det är fan inte OK det här. Nobbes frispark i utmärkt läge i slutet var kankse det största slöseriet.

Sjukt surt men vilken jävla dominans spelmässigt av de svartvita hjältarna!
Örebro zxcv
2008-04-24 22:37
HBKs chockmål var som att sticka hål i en ballong. Jag har aldrig sett ett så trevande lag.

Andra var riktigt bra men vi borde satt minst en balja.

Varför byter de ut Nordin mot WALKER??!!
Seb mot Rodeåg är det enda rätta.

9100någonting är en bra publiksiffra iallafall
Örebro Grixx
2008-04-24 22:33
Om om om om....

Tusan om Domaren sett straffen...en helt annan match.

Tycker inte alls att bytena kom för sent. Det var ju i andra vi fick pressen med befintligt lag. Var lite undrande varför Näfver gick ut faktiskt, spelet var ju bra och vi låg på ordentligt. Däremot så tyckte jag Walkers inhopp kom i rätt läge även om det var sent i matchen.
Han satsningar för att vinna boll och springa rakt igenom motspelarna för att kriga boll är riktigt härliga att se.

Synd synd med Nordins bortavaro mot Peking, riktigt jäkla synd.

Vem ska ta rollen????

....och åter igen FÖR TUSAN ÅTERGÅ TILL HÖRNORNA SOM SLOGS MED BARSOM I LAGET alla hörnorna var livsfarliga nu händer ju inget....eller i vart fall förmånga som bara drar förbi på hög höjd rakt ut i intet.
Örebro Bastard on Parade
2008-04-24 22:32
Tung förlust, minst sagt. Frågan är om inte spelarna lider av den tuffa matchningen? Tempot var ju inte högt i första halvlek...

För övrigt 1: Jag älskar Robbos inställning när han på förhand bestämt sig att han ska nå bollen först, vräker sig mellan två enorma mittbackar men får som vanligt frisparken emot sig.

För övrigt 2: Jag avskyr Jonas Eriksson. Han är usel och uppenbarligen blev han nobbad av ÖSK som tonåring och vill hämnas genom att konsekvent vägra tilldela oss de straffar vi SKA ha.
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-24 22:27
go_osk//

Håller med, Rodevåg från start. Dessutom Anttonen istället för Näfver. Näfver är ändå inget vidare på naturgräs.
Örebro Toro
2008-04-24 22:26
Kikade just HBKs mål på Viasat, asså, hur i H-VETE kan backlinjen agera så lojt? Helt sjukt onödigt mål. Ingen press på boll hållaren och målet görs av en helt ensam HBKare.

Faaan asså, tattigt! =(
Örebro go_osk
2008-04-24 22:23
Ämne: Hur löser vi frånvar....
Känns som ett det är dags för Rodevåg att få chansen från start. Tror att matchen på måndag kan passa honom ganska bra med tanke på att Norrköpings mittbackar Kristoffer Arvhage och Thomas Magnusson inte tillhör seriens snabbaste.

Vet inte om det har varit på tapeten tidigare, men Pekings naturliga pådrivare, Mikael Blomberg, är avstängd mot ÖSK.
Annons: