/fotboll/osk/forum/7045.aspx/fotboll/osk/forum/7045.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-04-29 12:46
Jaha, det verkar som om valberedningen får vaska fram en ny ordförande till hösten.

Rose-Marie Frebran ny landshövding i Örebro län
Örebro Mittåt
2008-04-29 12:42
Några rader om kvällens cupmatch på officiella. ÖSK spelar med talangtruppen förstärkt med Vitor Castro och Peter Rosendahl.

De som eventuellt tänker åka för att se matchen bör kolla in innan de reser att de vet var idrottsplasen Björkängens IP ligger. Det är nämligen inte inne i "samhället" Grönbo utan på vägen dit.

Jag har fått följande vägbeskrivning för resa från Örebro:

Kör Frövi - Rockhammar och ta sedan vägen som är skyltat Kåfalla/Ramsberg. Kör denna ca. en halvmil eller så och håll uppsikt efter idrottsplatsen väster om vägen.
Örebro jappel
2008-04-29 12:39
för övrigt var det kanske så att ÖSK bjöd norrköping på en poäng igår så att vi kan ha kvar våra "derbyn" även i fortsättningen :-)

när jag tänker efter lite är jag så gott som säker på att det är så det är.
Örebro jappel
2008-04-29 12:38
Ämne: jappel

Att man bl....
på vilket sätt menar du att jag hånar er??
Jag skriver att det är oroväckande att ni verkar nöjda med er insats.
Jag kan meddela att ingen som sett Örebro i allsvenskan i år kände igen oss igår (utom möjligen dom i göteborg) men till och med där höll vi uppe spelet bättre. (möjligt att Nordin gör större skillnad än jag förstått.)
Jag hånar er krönikör/resensent som verkar tycka att ni var värda segern igår, du jag och många med oss är rörande överens om att det var en typisk 0-0 match.
Jag vill gärna ha kvar peking i Allsvenskan, men ni måste ändra något mer än tränaren om ni ska lyckas med det. ni får mer än gärna förpassa TFF, LSK, och GIF ner till se igen.
IFK Norrköping Marcin#25
2008-04-29 12:32
ni spelade väldigt rolig fotboll igår. jag menar det är väldigt underhållande när ni i princip spelar 6-3-1, ni hade inget anfallspel i andra, och vi borde fått en straff med oss !
barabbas
2008-04-29 12:30
jappel

Att man blir irriterad på CaddEs matchrapport förstår jag, dock inte att man känner att man behöver svara genom att vara lika barnslig själv. Har man varit det (något) sämre laget är det bara dagisnivå att som du håna motståndarna efteråt.

Och IFK får varken mer eller mindre problem av att vi ser matchen igår som ett steg framåt, från en visserligen låg nivå. Men det kanske är viktigt för dig och vissa av dina polare att få sparka på den som ligger?
Örebro jappel
2008-04-29 12:28
Vill för övrigt se en ordentlig uppryckning av passningsspelet hemma på BA på söndag. Etta på bollarna och rätt adress på passningarna VARJE GÅNG! får vi igång spelet som mot DIF eller KFF så kommer vi mala ner MFF.
Örebro jappel
2008-04-29 12:26
Ämne: Ämne: Att få ....
det låter på de flesta artiklar och forum som att ni var nöjda med ert spel. Det är det som oroar. Naivt att tycka / tro att ni förtjänade en seger igår. det var två jämndåliga lag på planen igår.
ÖSK gjorde sin sämsta insats iår (då är storförlusten mot götet inräknad) och ni lyckas ändå inte spela bättre. Och ni verkar tycka att ni var värda en seger med ert spel...det är det som är problet. (inte att ni är missnöjda med att ni inte vann.) ÖSK var värda segern för sin första halvlek, ni för er andra. 0-0 var rättvist, men ÖSK spelade klappruttet, har inte visat så dåligt spel sedan försäsongen.
IFK Norrköping Kan
2008-04-29 12:07
Ämne: Att få med sig en po....
Och du tror själv på att vi är nöjda efter gårdagen lr?
Örebro Kronblom
2008-04-29 11:41
Ämne: Vi måste börja produ....
självklart oroande med att man inte klarar av att näta,fyra gjorda på åtta matcher är allt annat än bra och självklart Allsvenskans målsnålaste lag.Man har en bra defensiv grund att luta sig på men offensiven väger alldeles för lätt,förvisso såg Idrottsparkens plan väldigt tung ut igår men tycker nog kan man kan begära lite mer än vad andra halvlek visade!
Örebro Liberate
2008-04-29 11:23
Vi måste börja producera mål nu.
Örebro Bastard on Parade
2008-04-29 10:58
Att få med sig en poäng trots klappruttet spel är inte illa! Hade Norrköpingsspelarna filmat några tiondelar tidigare hade de mycket väl kunnat få med sig en straff men det saknas väl allsvensk rutin i Östergötland.

Är de nöjda efter gårdagens match då ser det ganska illa ut för dem inför fortsättningen.
barabbas
2008-04-29 10:21
Skulle inte bry mig så mycket om den där rapporten om jag vore ni. Som jag skrev igår - det är mycket frustration nu, inte bara över oförmågan att göra mål igår.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-04-29 09:57
Ämne: Ämne: Från No....
En möjlig anledning till alla "felpass och bortslagna bollar som präglade första halvlek" kan vara den usla planen. Jag konstaterade flera gånger under den första halvleken att bollen vid en enkel passning efter marken på fyra-fem meter plötsligt kunde "hoppa rakt upp" pga någon tuva eller annan ojämnhet. Svårt då faktiskt, när man har tränat uppspel efter marken under en hel lång försäsong att plötsligt ställa in sig på vårsäsongs-fotbollsplaners-oberäknelighet... Kanske inte så konstigt att ÖSK:s passningsspel dog helt i andra halvlek?

Sedan är det helt klart att en målskytt saknas.. Kuba, Dan Sahlin, Yngve Hindrikes, Mossberg, Nordahl m fl! Var är ni! :-)
Örebro Mittåt
2008-04-29 09:45
Ryktesvägen låter det som om Vitor Castro kommer att göra svartvit debut i kväll. Långt borta från Rios playor och planer. Eller för att vara litet mer exakt - på Björkängens IP i Grönbo. Tillsammans med Peter Rosendahl får han bli A-truppens bidrag till kvällens match i Folksam Cup. Mer info kommer senare på officiella (hoppas jag).
Örebro Grohl
2008-04-29 09:35
Ämne: Från Norrköpings sid....Gillar även citat som "Annars var det en ganska välspelad fotbollsmatch så långt" om den orgie i felpass och bortslagna bollar som präglade första halvlek.

Med tanke på att skribenten tycker att "Den andra halvleken blev dock en uppvisning i god anfallsfotboll från hemmalaget" så kan man undra varför det inte kommer fler folk på matcherna om norrköpingsborna är sådär lättroade.

Nej den krönikan vinner knappast några objektivitetspris.

f.ö. kan inte ÖSK göra mål.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-04-29 09:28
Från Norrköpings sida:

"Trots fem-sex vassa målchanser och spel mot ett mål lyckades inte IFK Norrköping spräcka ÖSK:s målnolla.
- Sådan är fotbollen, konstaterade Sören Cratz efter det mållösa derbyt på Parken.

Målskyttar:
-

Statistik: (första halvlek inom parentes)
Avslut totalt: 12-9 (4-5)
Avslut på mål: 5-4 (1-2)
Bollinnehav %: 51-49 (45-55)
Frisparkar: 14-13 (6-9)
Hörnor: 7-3 (3-2)
Offside: 2-3 (1-1)
Varningar: 1-0 (1-0)

I vanlig ordning kan statistiken vara något missvisande; SvFF:s representanter är inte helt överens med verkligheten."

Förvisso var Norrköping om något av lagen närmast segern, men att beteckna det som "spel mot ett mål" är ett otroligt övergrepp på verkligheten. När så t o m statistiken i form av avslut och bollinnehav visar att det var en ganska jämn match så övergår de till att "SvFF:s representanter är inte helt överens med verkligheten"... haha!
Örebro Mattias69
2008-04-29 09:22
Gårdagens positiva: Vi fick en poäng, vi höll nollan, vi klarade oss utan gula kort och supportrarna slöt upp i stor skara.
Gårdagens negativa: ÖSK har fortfarande svårt att göra mål. Spelarinvest, var är ni? Agera nu!
Örebro Romano
2008-04-29 08:31
Ämne: Ämne: ErikP//....
En ÖSK supporter blev tvungen att lämna arenan. När han senare vill tillbaka för att prata med en av dom han reste med så stoppade polisen honom, och gjorde det lite väl hårdhänt vilket fick fler att reagera och högljudt protestera.
Örebro BabyKladde
2008-04-29 08:05
Ämne: ErikP// Ser inte vad....
först ryktades det om att "upploppet" startades av att en Peking fanz försökte ta sig in på vår sektion, men tydligen var det nån ÖSKare som var sen till match som inte fick komma in, och när han började hetsa utanför gick polisen på honom, varav vi inne på läktaren började härja.

bekräftar inte detta, men det är vad som sades..
Örebro Grixx
2008-04-29 06:49
ErikP// Ser inte vad som startade det hela och ser heller inget fel av vakterna när flera springer rakt mot dom. Ser snarare onödigt ut från några supportrars sida. I en annan vinkling, hade "motståndare" gjort något liknande på BA så hade klacken sagt "ut med packet".

Vad startade det hela?
Örebro Rojas
2008-04-29 00:56
Ämne: Årets sämsta ÖSK-ins....
Håller med dig till 100 % de var dem enda som var bra resten såg sega ut.Riktigt tråkigt match ! :(
Örebro Mittåt
2008-04-29 00:32
Norrköping klarade inte av att gå om ÖSK i publikligan. Trots kvällens bidrag från de svartvitas sida. Deras snitt är en åskådare lägre än ÖSKs.
Örebro ErikP
2008-04-29 00:28
http://www.youtube.com/watch?v=mgTkQGYgRv0

Gruff i halvtid. De är inte sena att dra fram batongerna med pygge i spetsen
Örebro klimaxx
2008-04-29 00:18
Yo! kolla in min "reseskildring" från norrköping idag ;)
Örebro Erki
2008-04-29 00:00
En riktigt dålig match med två dåliga lag.
0-0 var rättvist, men Westman räddade oss på slutet.

Backlinjen, Westman, Kihlberg och Roni var bra, resten sådär.
Örebro Mittåt
2008-04-28 23:51
Det bästa med det här resultatet var nog inte att ÖSK i alla fall tog en poäng utan att IFK Norrköping inte tog tre.
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-28 23:34
Bastard on Parade//

Nej, du är inte ensam. Detta var en mycket trist tillställning. En typisk 0-0 match.
Örebro SyreAtom
2008-04-28 23:31
Fan tog passningsspelet vägen? Inget av det lir som vi numera är vana vid. Första halvlek var ju ett jävla tjongande med långbollar upp på topp.

Och vad gör Anttonen runt den 55:e min.. vi bygger upp ett anfall så serverar han en sopig passning till Porokara och vi tappar boll, men står sen kvar och skyller på finnen. Wtf? Anttonen känner nog sig pressad av att sitta på bänken, men ska ge fan i att skylla på andra för sina egna misstag. Hoppas han får sitta på bänken nästa match. Näfver for the win!
Örebro Bastard on Parade
2008-04-28 23:31
Läste precis matchrapporten på Pekings sida. Låter som att Norrköping spelat ut ÖSK efter noter och skapat mängder med målchanser och att Norrköping stått för en riktigt, riktigt bra insats.

Är det bara jag som tycker att det här förmodligen var årets sämsta match? Inte många bra målchanser, dåligt passningsspel, uselt tempo osv.
Annons: