/fotboll/osk/forum/7043.aspx/fotboll/osk/forum/7043.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-04-26 08:08
Dessutom, Ljungskile gör det ganska lätt för mig att jobba bland alla sillstrypare ett tag framöver.

Om vi blickar långt fram i årets spelschema, så avslutar vi mot LSK den nionde november, men då är vi på säker "mark".

PS undrar om starke Arvid hade något med vinsten att göra?
AIK Saywee
2008-04-26 08:01
Det är kanske en "måste-match" på måndag, för därefter väntar två skånelag ...

... men vi är på "gång" inga lag kan hejda oss i år?!
Örebro mustard
2008-04-26 00:35
Ljungskile gör verkligen jordens fulaste mål! Men de gör mål. Underligt, underligt...
Örebro Yeah
2008-04-26 00:08
Ämne: Hyfsad match av tala....
Man tackar för rapporten!
Örebro jocke.
2008-04-25 23:52
ÖSK-krille//

Khari har verkligen inte övertygat alls i AIK, det finns skäl till varför han är bänkad om man säger så. Gutestam, jag vet inte, det känns lite fram och tillbaka, eftersom han nobbat oss tidigare så är det inget optimalt. Känns mer som att vi skulle värva honom för att det inte finns någon annan.

Ingen som har förslag på nån potentiell realistisk värvning?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-04-25 23:19
yx/ Varför är det inte bra för ösk? Tänker du oss som ett bottenlag iår eller? LäggÄgg:)
Örebro Mittåt
2008-04-25 22:10
TV4 gick på pumpen i Hovrätten. Eller snarare kan man kanske säga att Hovrätten slog pumpen i skallen på TV4. Resultatet blir hur som helst omtumlande för TV4 som nu inte får sända fler fotbollsmatcher än de 14 som ursprungligen avtalats. Om de extra matcher som redan sänts skall avräknas framgår inte.

Skeendet kommenteras i en krönika hos branchkollegan Eurosport (vad de nu kan ha med saken att göra). Bland det svettigaste jag läst i sådana hör sammanhang. Ett lite smakprov:

Lika barn sägs leka bäst och TV4 och rättighetssäljarna Kentaro har definitivt gått på samma fuskardagis.

Man kan skönja ett visst mått av skadeglädje om man säger så. Även tomteförbundets ordförande Lampell får sig några törnar när Eurosports krönikör ändå i farten. Han skjuter in sig på Lagrells skumme kompis Hauge och oklarheterna kring rättighetsinnehavarna Kentaro. En riktig soppa.

Tomteförbundet har på sin hemsida valt att så att säga ligga lågt och försökt få det att framstå som om de inte är inblandade.
Örebro BabyKladde
2008-04-25 21:48
vad f-n är det som händer?
visst, allsvenskan är en jämn serie, men att Ljungskile ska vinna mot både Elfsborg och Göteborg så dom går om oss i tabellen är ju sjukt!
Örebro yx
2008-04-25 21:33
Ljungskile har vunnit flest matcher i allsvenskan (med undantag för KFF). Det är inte bra för ÖSK!
Örebro Mittåt
2008-04-25 21:25
Hyfsad match av talangerna ikväll om man ser till omständigheterna. Spelet på Lugnet har ju inte så stora likheter med det som spelas och tränas på Behrn Arena.

Motsvarande match förra året, som dessutom låg senare på säsongen, slutade med AIK-vinst 2-0.

Ikväll tog hemmalaget ledningen efter ca. 10 minuter på något som väl egenligen skulle kunna kallas vådaskott, även om det som brukligt är såg rätt snyggt ut. AIKs lagkapten Per Karlsson slår en utsida från någonstans i trakten av hörnflaggan och bollen letar sig in i Victors bortre kryss. I halvtid stod det 1-0 och det var inte mycket som tydde på att talangerna skulle ta sig in i matchen igen.

Men det gjorde de. Fedja Jelecak kommer fri i den 64:e minutebn och lobbskjuter snyggt över Henrik Askerblom i Adolfsbergsmålet. Fem minuter senare tar ÖSK ledningen på straff efter det att en fri Adam Botvidsson fällts av samma Askerblom. Erik Nilsson koncentrerar sig våldsamt och slår sedan bollen nästan mitt i målet, där det inte längre stod någon.

För några minuter såg det sedan ut som om ÖSKarna skulle kunna spela av matchen eftersom hemmalaget såg rätt tama och rådvilla ut. Men hemmaspelarna samlade ihop sig till en andra andning och började pressa igen. 2-2 kom i en andravågsituation efter hörna. En baklängesnick ur något som nog de flesta var överens var
offside.

Men direkt orättvist var inte resultatet. Även om poängskörden blev futtiga en poäng, tycker jag att ÖSKarna skall vara nöjda med den. Lageet kämpade bra mot de fysiskt överlägsna hemmaspelarna på en mycket ojämn plan.

ÖSK Lions
2008-04-25 21:15
Adolfsberg - ÖSK U slutade 2-2.
Örebro 0REBR0
2008-04-25 20:26
hur ska det bli när ÖSK möter LSK!? med tanke på deras fasta situationer!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-25 20:02
Varför inte ta hit Guterstam? Och låna Khari Stephenson från Aik? Khari är en duktig spelare som inte får speltid i Aik!
Örebro Toro
2008-04-25 19:36
Det finns en annan aspekt på mål "problemet" också. Iom att vi har Khilen och Nobbe i centrala mittfältet och ingen av dessa känns offensiv alls tappar vi viktig kraft i boxen.

Alltså om Poro får ett inlägg från vänster så har vi, som bäst, Nordin,Näfver och Sebbe i boxen, Khilen och Nobbe ligger väldigt defensivt. Skulle gärna se att någon av dessa herrar tar ett mycket större utrymme i offensiven, främst då vid inlägg. Exempelvis att Khilen går in i boxen på nick/avslut och Nobbe täcker upp strax utanför för att trycka dit eventuella returer/rensningar. Även Vovven och Haginge bör ligga högt upp i dessa lägen. Hmm,långt och tror jag förvirrade de flesta, inklusive mig själv med mitt resonemang, iaf, meer folk i boxen!!! =)
Örebro Trivseltorsten
2008-04-25 19:30
Dags att öppna plånkan och signa targetplayer. Allt ser bra ut tills vi kommer fram till straffområdet, ungefär som att kolla på en handbollsmatch utan avslut...
Örebro Toro
2008-04-25 19:03
Håller aningen med dig där Krille, vill gärna se Ze och Basse i match snart! Vad gäller Castro är jag dock aningen mer tveksam....vill gärna ha han i lite mer B-lags matcher innan han får kliva in i en AS match.

Men å andra sidan så vad har vi för alternativ, Roden,Nedim,Walker...hmmm, mja ser inte jätte ljust ut tyvärr..
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-25 18:57
Jag tycker den här uppställningen ser intressant ut!

---------------Westman---------------

Haginge---Zé----Holgersson----Wowoah

---------Nordback---Kihlberg---------

--------------Henriksson-------------

Bassombeng-----Castro------Porokara
Örebro One¨touch
2008-04-25 18:54
I morgon lördag startar pojkallsvenskan!

ÖSK P92 med flera P93:or (pojkar 15 och 16 år)
spelar på Behrn kl. 12:15

Kom gärna och heja!
Örebro One¨touch
Edit: Dubbelpost
Örebro Brus-Nilsson
Dom borde få en snigel på ögat!
Örebro Grixx
2008-04-25 16:45
Av topp 7 så har vi nu mött alla utom Malmö och Hammarby. Börjar vi ta poäng mot nedre halvan så kommer vi att ligga riktigt bra till. Om vi inte tar poäng så blir det mindre roligt. Hoppas bara att den som tar Nordins plats visar sig funka riktigt bra så att det känns som att det finns alternativ vid div tillfällen.

...och nu borde Eric kunna få pröva sina ben någonstans. Även Berra och med spänning även Wowen lite längre upp.
Örebro Kronblom
2008-04-25 15:50
Ämne: Ämne: Masknin....
var precis likadant mot Djurgården då Martin Ingvarsson tidigt satte ribban på hur backarna får spela mot Nordin och detta gjorde att Sölvi Ottossen kunde gå in stenhårt på Nordin i varenda närkamp utan att få frispark emot sig,gårdagen var inget undantag!
AIK Saywee
2008-04-25 15:35
Deemus//
Instämmer, det kan nog vara så att Nordin börjar få lite respekt, men inte hos "dumarna".

Igår var det många dumslut ...

... men varför i hela Hisingen fortsätter jag att älta gårdagen?

ALLA TILL PEKING!!!
Örebro Deemus
2008-04-25 15:30
Ämne: Maskningar är inte h....
Håller med, blev lite löjligt till slut. Men inte att förglömma, det var Jonas "Typisk Tönt" Eriksson som kallade in dem så fort Halmstad blev av med bollen i en närkamp.

Sedan håller jag med en annan skribent som undrade varför Nordin alltid fick frisparkarna mot sig. Så många gånger man sett honom så still och hålla emot en dubbelt så stor mittback tills bollen kommer då backen helt enkelt knuffar bort Nordin. Resultat: frispark till backen!
AIK Saywee
2008-04-25 15:17
Liberate, nej kanske dumare ...?
AIK Saywee
2008-04-25 15:16
Jonas L//
Ett är ett
Två är ett par
Tre till sju är flera
Över åtta är många

Jag fegar lite och skriver att flera är fyra!

Fyra pinnhål före när den allsvenska tabellen är summerad (förutsatt att inte Lagrell fifflar hitochdit)!
Örebro Liberate
2008-04-25 15:13
Jonas Eriksson är inte värd att kallas domare.
Örebro Mittåt
2008-04-25 15:11
mustard// Så här ser spelprogrammet ut för U21-allsvenskan. Dessutom finns det en hemmamatch mot Djurgården som skall pusslas in någonstans.

2008-05-06 19:00 Enköping - Örebro SK FK
2008-05-19 18:00 Örebro SK FK - Assyriska FF
2008-05-26 18:00 Sirius - Örebro SK FK
2008-06-24 18:00 IF Brommapojkarna - Örebro SK FK
2008-07-15 18:00 Degerfors IF - Örebro SK FK
2008-07-21 17:00 Örebro SK FK - Gefle IF
2008-07-24 18:00 IFK Norrköping FK - Örebro SK FK
2008-07-29 18:00 Djurgården - Örebro SK FK
2008-08-04 18:00 Örebro SK FK - IF Brommapojkarna
2008-08-26 17:00 Assyriska FF - Örebro SK FK
2008-09-03 18:00 Örebro SK FK - Sirius
2008-09-10 18:00 Örebro SK FK - Enköping
AIK Saywee
2008-04-25 14:59
Jag är tvärsäker, hur mycket satsar du emot?

Skicka ett meddelande så kan vi köra vårt eget odds, frågan är bara vad som är "flera"?
Halmstads BK Jonas L
2008-04-25 14:55
//Saywee

"I höst är vi flera pinnhål över HBK, jag är säker!"

Wanna bet? Även om vi tappat Peter Larsson till EM-uppehållet.
Annons: