/fotboll/osk/forum/7032.aspx/fotboll/osk/forum/7032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-04-29 16:13
luktar skattefusk.
Tänker dom undanhålla 30-40000?? som de övriga i klacken pröjsade? (bara att ordna ett upprop på kubanernas forum så ser vi snart hur många det egentligen var, skicka med det till skatterverket och SvFF :-)
Örebro ÖSK!!
2008-04-29 16:07
Enligt matchrapporten så gick det 508 personer genom vändkorsen på gästande sektionen.
Örebro jappel
2008-04-29 16:06
Ämne: Jag har hört uppgift....
hur många var ni från Stockholm??
Blev det en buss eller sneåkte ni??
Örebro Liberate
2008-04-29 16:02
"Ner och upp,upp och ner Peking ser vi aldrig mer"var så jävla klockren,underbar ramsa.
Örebro Liberate
2008-04-29 15:40
Tycker ochså att vi såg ut att vara mer än 600.
Örebro go_osk
2008-04-29 15:37
Jag har hört uppgifter gällande att vi var cirka 800 på bortasektionen. Sen måste det ha varit ytterligare 100-200 på sittplats. Ni som inte var på plats missade något.
Örebro BabyKladde
2008-04-29 15:30
det var mer än 600, det kan man lova, för bortasektionen tog in 2000 pers, och vi var mer än 1/4 av läktaren, uppskattningsvis snarare 800-1000 på plats..
Örebro Liberate
2008-04-29 15:13
Ämne: Ämne: Hur mån....
600st om man går efter Na.se
Örebro jappel
2008-04-29 14:58
Ämne: Hur många var ni på ....
bra första del av frågan...hur många var det på plats på bortastå?
Örebro jappel
2008-04-29 14:56
nya tag redan ikväll förresten, ska bli kul att se hur brassen presterar när det gäller något...

Ska även bli kul att se hur det går för laget på torsdag. (extermt tight mellan matcherna denna vår.) Härligt.
IFK Norrköping Pekingsnok
2008-04-29 14:54
Hur många var ni på parken i går?
Tyckte inte att det såg ut som 1000, men iofs så är ju bortasektionen väldigt stor i år.

Ni har inte funderat på att skrota er trumma, var i stort sett bara den man hörde från er sida?
Örebro jappel
2008-04-29 14:52
absolut, men att nästan få / förtjäna en straff är något helt annat än att säga att dom var klart bättre. där håller jag inte alls med oavsett om dom hade en nästan straff eller ej.
dom var klart bäst mot slutet. men absolut inte totalt.
Nåja, vi tycker olika, inte värt att älta resultatet av pekingmatchen, bara att ta lärdom av det som vi kan förbättra och glömma resten. Nya tag på söndag då ska det bli åka av på BA.
Örebro Mittåt
2008-04-29 14:49
ÖSK hade visserligen mer av spelet i första halvlek men inga direkt farliga avslutschanser. I andra tog Norrköping över och skapade ett flertal riktigt farliga chanser, som man sedan missade alternativt räddades av Westman. Dessutom såg Norbacks armdragning på Bamberg väldigt strafflik ut. Varför domaren släppte den är oklart. Kanske för att Bamberg slängde sig lite väl teatraliskt.
Örebro jappel
2008-04-29 14:39
man är tyvärr inte bättre än tabellen säger.
Just nu är ÖSK hårfint bättre än LSK men ljusår bättre än ifk, gif och gifs :-)
vi är även hårfint sämre än TFF och GAIS och ljusår sämre än KFF...(konstigt nog, för på BA kändes vi minst lika bra fast om jag vidhåller det faller ju hela min teori :-)
Örebro jappel
2008-04-29 14:34
Ämne: barabbas// De flesta....
där håller inte jag med.
I första var ÖSK det (något) bättre laget.
I andra var ifk något bättre.
Chansmässigt var peking lite giftigare, men att påstå att dom var klart bättre är en klar överdrift, man skulle rent av kunna kalla den slutsatsen felaktig, bara att kolla resultatet.
Örebro Mittåt
2008-04-29 12:55
barabbas// De flesta här skulle nog mer än gärna se att ni hänger kvar i allsvenskan, så länge det inte går ut över ÖSK. Ni var det klart bättre laget igår i en match som knappt ens förtjänade epitetet medelmåttig.
Örebro Brejka
2008-04-29 12:54
Ämne: Några rader om kväll....
Låter som en bra vägbeskrivning.
Från Örebro åker man igenom Frövi svänger av mot Rockhammar åker igenom Rockhammar tills man kommer till en korsning där det står Kåfalla/Ramsberg/Finnåker där svänger man vänster, sen äre bara att hålla sig på den vägen och så kommer Björkängen visa sig!
barabbas
2008-04-29 12:51
jappel

Man kan ju alltid ge lite cred till motståndarna när det inte går bra, istället för att säga "fan vad dåliga ni är som inte slår oss när vi spelar så här dåligt". Jag inser till exempel att ni har en stark backlinje och det var därför vi inte skapade så mkt chanser i andra, trots stort bollinnehav och bra intentioner.

För det var ju också så att vi gjorde er dåliga till viss del. I andra halvlek fick ni jaga mycket och blev för trötta för att ta löpningar offensivt, till exempel. Och det är en av de saker vi trots allt är nöjda med. En annan är försvarsspelet, där vi inte gjorde samma pajasmisstag som i tidigare matcher.

Örebro Mittåt
2008-04-29 12:46
Jaha, det verkar som om valberedningen får vaska fram en ny ordförande till hösten.

Rose-Marie Frebran ny landshövding i Örebro län
Örebro Mittåt
2008-04-29 12:42
Några rader om kvällens cupmatch på officiella. ÖSK spelar med talangtruppen förstärkt med Vitor Castro och Peter Rosendahl.

De som eventuellt tänker åka för att se matchen bör kolla in innan de reser att de vet var idrottsplasen Björkängens IP ligger. Det är nämligen inte inne i "samhället" Grönbo utan på vägen dit.

Jag har fått följande vägbeskrivning för resa från Örebro:

Kör Frövi - Rockhammar och ta sedan vägen som är skyltat Kåfalla/Ramsberg. Kör denna ca. en halvmil eller så och håll uppsikt efter idrottsplatsen väster om vägen.
Örebro jappel
2008-04-29 12:39
för övrigt var det kanske så att ÖSK bjöd norrköping på en poäng igår så att vi kan ha kvar våra "derbyn" även i fortsättningen :-)

när jag tänker efter lite är jag så gott som säker på att det är så det är.
Örebro jappel
2008-04-29 12:38
Ämne: jappel

Att man bl....
på vilket sätt menar du att jag hånar er??
Jag skriver att det är oroväckande att ni verkar nöjda med er insats.
Jag kan meddela att ingen som sett Örebro i allsvenskan i år kände igen oss igår (utom möjligen dom i göteborg) men till och med där höll vi uppe spelet bättre. (möjligt att Nordin gör större skillnad än jag förstått.)
Jag hånar er krönikör/resensent som verkar tycka att ni var värda segern igår, du jag och många med oss är rörande överens om att det var en typisk 0-0 match.
Jag vill gärna ha kvar peking i Allsvenskan, men ni måste ändra något mer än tränaren om ni ska lyckas med det. ni får mer än gärna förpassa TFF, LSK, och GIF ner till se igen.
IFK Norrköping Marcin#25
2008-04-29 12:32
ni spelade väldigt rolig fotboll igår. jag menar det är väldigt underhållande när ni i princip spelar 6-3-1, ni hade inget anfallspel i andra, och vi borde fått en straff med oss !
barabbas
2008-04-29 12:30
jappel

Att man blir irriterad på CaddEs matchrapport förstår jag, dock inte att man känner att man behöver svara genom att vara lika barnslig själv. Har man varit det (något) sämre laget är det bara dagisnivå att som du håna motståndarna efteråt.

Och IFK får varken mer eller mindre problem av att vi ser matchen igår som ett steg framåt, från en visserligen låg nivå. Men det kanske är viktigt för dig och vissa av dina polare att få sparka på den som ligger?
Örebro jappel
2008-04-29 12:28
Vill för övrigt se en ordentlig uppryckning av passningsspelet hemma på BA på söndag. Etta på bollarna och rätt adress på passningarna VARJE GÅNG! får vi igång spelet som mot DIF eller KFF så kommer vi mala ner MFF.
Örebro jappel
2008-04-29 12:26
Ämne: Ämne: Att få ....
det låter på de flesta artiklar och forum som att ni var nöjda med ert spel. Det är det som oroar. Naivt att tycka / tro att ni förtjänade en seger igår. det var två jämndåliga lag på planen igår.
ÖSK gjorde sin sämsta insats iår (då är storförlusten mot götet inräknad) och ni lyckas ändå inte spela bättre. Och ni verkar tycka att ni var värda en seger med ert spel...det är det som är problet. (inte att ni är missnöjda med att ni inte vann.) ÖSK var värda segern för sin första halvlek, ni för er andra. 0-0 var rättvist, men ÖSK spelade klappruttet, har inte visat så dåligt spel sedan försäsongen.
IFK Norrköping Kan
2008-04-29 12:07
Ämne: Att få med sig en po....
Och du tror själv på att vi är nöjda efter gårdagen lr?
Örebro Kronblom
2008-04-29 11:41
Ämne: Vi måste börja produ....
självklart oroande med att man inte klarar av att näta,fyra gjorda på åtta matcher är allt annat än bra och självklart Allsvenskans målsnålaste lag.Man har en bra defensiv grund att luta sig på men offensiven väger alldeles för lätt,förvisso såg Idrottsparkens plan väldigt tung ut igår men tycker nog kan man kan begära lite mer än vad andra halvlek visade!
Örebro Liberate
2008-04-29 11:23
Vi måste börja producera mål nu.
Örebro Bastard on Parade
2008-04-29 10:58
Att få med sig en poäng trots klappruttet spel är inte illa! Hade Norrköpingsspelarna filmat några tiondelar tidigare hade de mycket väl kunnat få med sig en straff men det saknas väl allsvensk rutin i Östergötland.

Är de nöjda efter gårdagens match då ser det ganska illa ut för dem inför fortsättningen.
Annons: