/fotboll/osk/forum/7018.aspx/fotboll/osk/forum/7018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2008-05-08 13:30
får jag jobbet som tränare? borde räcka till hörntränare i alla fall ;-)
Örebro jappel
2008-05-08 13:26
Finland då?
Örebro Liberate
2008-05-08 13:26
Ämne: Ämne: Var tog....
Klockrent Jappel;)
Örebro jappel
2008-05-08 13:25
Ämne: Var tog dom där fint....
om någon lämnar klungan (drösen) så kommer dom självklart få markering i alla fall. det som krävs är rörelse. (planerad strukturerad) ÖSK vet ju var bollen kommer hamna och bör kunna dra nytta av detta. (har länge fungerat på vad som händer om man drar isär så att man har två klungor en inne vid mål och en långt utanför straffområdet. här byter spelarna sedan plats precis när hörnan slås. kaos uppstår, en person springer dit bollen enligt plan ska komma restan drar med sig bevakningen. (klart, mål varje gång :-)
Örebro hunter
2008-05-08 13:07
Var tog dom där finterna vägen från Porokara vägen? Han är för förutsigbar med dom där överstegsfinterna! Har han inget annat att komma med? Han går nästan aldrig in i banan utan ska envisas med att gå ut till kortlinjen och slå en pass där dessvärre aldrig någon öskare står. I detta läge passar inte hans spel. Men jag tror att Guterstam skulle passa bra i den rollen som targetspelare som han är p.g.a att han för de mesta alltid står rätt i straffområdet.

Sen en sak till angående hörnorna. Varför står det aldrig någon vid sidan av drösen ifall nu bollen skulle gå över alla? Ifall Näfver inte skulle gå in så snabbt skulle han lätt ha satt 3 stycken i öppet mål.
Örebro Mittåt
2008-05-08 13:03
De danska lagen avslutar sitt ligaspel nu. Det enda deras spelare tänker på är väl semester.
Örebro jappel
2008-05-08 12:54
Ämne: Träningsmatcher komm....
Viborg borta kanske?? dom får lite publikintäkter när stora mäktiga ÖSK kommer på besök, och så får vi kolla på anfallaren som Alven hade tips på.
Örebro Hlynur
2008-05-08 12:52
Någon som sett Jidsjö spela? Skulle han göra sämre ifrån sig än Rodevåg & Nedim tror ni?
Örebro Mittåt
2008-05-08 12:43
Träningsmatcher kommer nog att behövas. Frågan är bara var man skall finna motståndare. De allsvenska lagen är nog inte så intresserade av att möta varandra och superettan spelar rakt igenom EM.
Örebro Liberate
2008-05-08 12:40
Hoppas Mr Sjögren har några ess i rockärmen gällande värvningar av en målskytt nu i sommar,han samt hela Ösk:s styrelse måste ju se det vi andra ser,saknaden av en riktig målspruta alá Trezuget(stavning?)
Örebro Chipset
2008-05-08 12:31
Kommer ÖSK lägga in fler träningsmatcher under EM-uppehållet? Ser lite tunnt ut om vi ska hålla hela truppen igång.
Örebro Chipset
2008-05-08 12:20
Ämne: Chipset//

Varför ....
Jag håller inte helt med där. Tycker Nedim löpte på bra (5762 m/halvlek mot Rodens 5282/halvlek) och jag tror inte det är tillfälligheter att det är han som dyker upp framför mål i slutet och att det är han som är närmast returen på Kihlbergs skott. När han slog bollen över kortlinjen gjorde han dock en usel prestation. Dessutom är han för skotträdd för allsvenskan. En Nedim med själförtroende skulle vara grym. Tyvärr, tror jag aldrig vi får se det igen, åtminstone inte i ÖSK.

"Rodevåg tog helt klart chansen, snacka om skillnad".

Nja, gjorde han verkligen det? Lite löpning och en fjuttig nickskarv var väl det han åstadkom. Jag tycker han är minst lika ofarlig och uddlös som Nedim. Jag tycker vi kan enas om att båda bör bytas ut och det snarast.
Örebro Mittåt
2008-05-08 12:06
ÖSK har väl gjort ungefär vad som kan förväntas så här långt. Under sina första nio matcher har vi mött de sex lag som ligger bäst till i allsvenskan. De flesta av de svagare lagen väntar fortfarande.

Om man gör en körplan utifrån årets målsättning att bli (minst) 8:a, så skulle det kunna se ut ungefär på följande sätt:

Låt oss anta att mot de sju bättre lagen blir det bara en poäng. Den skall tas genom ett oavgjort resultat hemma. Mot de åtta sämre lagen skall de bli oavgjort borta och vinst hemma.

Detta ger totalt 39 poäng, vilket kanske iofs inte räcker till den åttonde platsen, men ändå.

Så här har ÖSK hittills presterat jämfört med denna poängplan. "0" betecknar resultat enligt plan.

ÖSK - TFF: 0
IFK G - ÖSK: 0
ÖSK - KFF: -1
IFE - ÖSK: +1
ÖSK - DIF: 0
Gefle - ÖSK: +2
ÖSK - HBK: -3
IFK N - ÖSK: 0
ÖSK - MFF: -1
HIF - ÖSK: 0

Totalt sett ligger laget två poäng under sitt idealschema. De absolut flesta poängen skall ju komma mot de sämre lagen på hemmaplan. Och än så länge har vi bara haft besök av Trelleborg och av Halmstad, som kan klassas in i den kategorin. Och HBK tillhör kanske till och med de bästa sju även om man inte ligger där för tillfället.
Örebro jappel
2008-05-08 11:38
När kommer våren och islossningen till Örebro???
Vill se massvis med sköna ÖSK mål mot GAIS!!
Någon måste straffas för vår ineffektivitet tidigare under våren.
Örebro Kronblom
2008-05-08 11:34
känner ingen panik än,gjorde jag vid denna tidpunkt förra året och jag är säker på att det ordnar upp sig även i år.Förresten lär det ju hända lite på värvningsfronten under EM-uppehållet så det lär ju fokuseras på forwardsdelen,kanske kommer Guterstam in?
Matchen igår förloras för att man saknar kylan när chanserna dyker,självklart sitter Nedims miss närmast på näthinnan men även i första när Roni stör Hagge i skottögonblicket.För övrigt en tung förlust för ÖSK står upp bra mot Helsingborg tycker jag,de har mycket boll men har svårt att komma runt ÖSK:s backlinje.Man tappade dock Larsson för ett ögonblick och då straffade sig direkt.Mot Gais förväntar jag mig tre pinnar då man möter ett lag som själv har svårt med målskyttet!
Örebro Mattias69
2008-05-08 11:23
Kom igen nu gott folk, ÖSK behöver stöd inför sista matchen innan uppehållet. Poäng mot GAIS ska inte vara någon omöjlighet!

Maila resor@kubanerna.se om du vill hänga med till Göteborg och stödja ÖSK.
Örebro Toro
2008-05-08 11:17
mjaaa, vi ligger ju ändå hyfsat till i tabellen med tanke på producerade mål.
Örebro Svartvitt-redax
2008-05-08 11:17
Gå in och rösta på Svartvitts startsida ang. designen på sidan.

Mot framtida segrar!
Örebro jappel
2008-05-08 11:08
eller kanske snarare, 1-1=0
Örebro Toro
2008-05-08 11:05
mustard // Men med tanke på vårt fina spel borde vi ligga högre.

Men men, tabellläget ljuger inte, vårt fina spel trycker upp oss och vår förbannelse att inte kunna göra mål trycker ner oss. 1+1=2 ;)
Örebro mustard
2008-05-08 11:02
jag tycker så här. Vi ska vara mycket nöjda att vi med vår skrala målproduktion ligger där vi ligger, vi kanske kan sätta en balja mot GAIS och hålla tätt bakåt så har vi ett hyfsat utgångsläge rent poängmässigt till hösten trots allt!

Hösten kan bara bli bättre efter mer nötning av systemet och kanske någon ny målgörare!
Örebro Toro
2008-05-08 11:02
Mittåt // Nickar räknas som skott på mål.
Örebro Mittåt
2008-05-08 10:58
Så här ser skottstatistiken ut för samtliga allsvenska lag.

Lag - Skott - På - Utanför - Målställning - Mål

AIK - 112 - 58 - 53 - 1 - 6
Djurgården - 115 - 48 - 63 - 4 - 11
GAIS- 115 - 55 - 57 - 3 - 6
GIF Sundsvall - 86 - 34 - 52 - 0 - 9
Gefle - 77 - 29 - 45 - 3 - 5
HBK - 78 - 40 - 37 - 1 - 10
Hammarby - 94 - 47 -44 - 3 - 8
Helsingborg - 129 - 65 - 61 - 3 - 14
Elfsborg - 122 - 63 - 57 - 2 - 9
IFK G - 101 - 46 -50 - 5 - 13
IFK N - 80 - 38 - 40 - 2 - 5
Kalmar - 122 - 61 - 60 - 3 - 16
Ljungskile - 78 - 35 - 40 - 3 - 7
MFF - 131 - 69 - 57 - 5 - 15
Trelleborg - 88 - 44 - 42 - 2 - 8
Örebro - 78 - 37 - 39 - 2 - 4

Det är dock oklart vad som räknas som mål. Hur ser man till exempel på en nick mot mål? Är det ett skott eller ej. Det är hur som helst en målchans.
Örebro jappel
2008-05-08 10:14
ja jag håller med om att dom borde kunna visa upp denna statistik och påpeka att det är bättre att träffa mitt på målvakten än att skjuta utanför..chansen finns ju att målisen flyttar på sig eller fumlar in bollen eller måste tippa till hörna eller...ja ni fattar..till och med bättre att träffa täckande spelare som står ivägen, mot att sätta bollen utanför målramen..men men, det känns så självklart att man inte ska behöva nämna det..men bevisligen behövs det i Ösk fallet.
Örebro -=joth=-
2008-05-08 10:14
Tror att träffprocenten på mål är rätt rimlig för att vara Allsvenskan. Däremot borde vi skjuta mer.
Örebro Liberate
2008-05-08 10:11
Ämne: Ämne: Ämne....
Du fattar väl vad jag menar hoppas jag,naturligtvis att vi ska skjuta mer överlag,hoppas verkligen att dom siktar på mål;)för träffprocenten är jävligt dålig.
Örebro jappel
2008-05-08 10:03
Ämne: Ämne: Liberat....
Du tror inte att dom alltid siktar på mål????
Vilken härlig nyhet om spelarna verkligen inte vet om att dom måste skjuta på mål för att bollen ska gå in :-)
Örebro Liberate
2008-05-08 09:57
Ämne: Liberate// Fram till....
Tack Mittåt,dig kan man alltid lita på att du levererar.
Vi har alltså skjutit mer utanför mål än på mål,visserligen bara en marginell skillnad men ändå på tok för dåligt,hoppas att detta tas upp på träningarna,vi måste skjuta mer och på mål,så fort något läge dyker upp dra iväg bolljäveln,den kan lika gärna studsa på någon in i mål eller så får vi hugga på returen om det blir någon.
Örebro Mittåt
2008-05-08 09:34
Liberate// Fram till och med den 9:e omgången, alltså exklusive gårdagens match, hade ÖSK skjutit 78 skott med följande träffbild:

37 på mål
39 utanför mål
2 i målställningen

Med det antalet skott är dock inte ÖSK sämst - det är Gefle som skjutit ett skott mindre. Och på en delad näst sista skottplats finner man även Halmstad BK och Ljungskile. Norrköping har 80 skott.

Skottgladast var Malmö FF på 131 och Helsingborg på 129.

Örebro -=joth=-
2008-05-08 08:01
För övrigt är det tur att man är ÖSKare... det är ju rätt lätt att skaka av sig en förlust.

Matchen mot HIF var väl trots allt den bästa matchen på naturgräs i år... eller?

Nu vill jag se lite inplannerade träningsmatcher för vårt svartvita lag under EM-Uppehållet.
Annons: