/fotboll/osk/forum/7009.aspx/fotboll/osk/forum/7009.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2008-05-11 21:02
Snodde länktipset/artikeln från GAIS - angående imorgon =)
Örebro MangeSvartAndVit
2008-05-11 20:54
Håller med dig apskallen...vilken tomte"! Hade Rajalakso råkat missat bollen hade den andra killens karriär troligtvis varit över..benet hade nog gått av på mer än ett ställe ...Solklart utvisning
Örebro Rocky Dennis
2008-05-11 20:41
Vilken dålig fart det är på forumet nu för tiden, det blir bara färre och färre inlägg per dag känns det som. Match imorgon! Någon som vet något om skador osv. Henriksson, är han tillbaka?

Örebro ÖSK-Karl
2008-05-11 20:41
Kastar in ett tips bara. Räknar med Rodevåg från start och att han gör mål. Då klarar vi 1-1.
Örebro apskallen
2008-05-11 20:17
Haha, vilken go tomte som skrivit Djurgårdens krönika om Rajalakso :)

För det första tycker han att allt är domarens fel, tydligen har man rätt att bete sig hur som helst om man är missnöjd med ett domslut. Man har inget ansvar själv när man beter sig illa.

Dessutom tycker han att det är ok med vansinnesattacker bara man träffar bollen först... Sicken tomte :)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-05-11 19:32
Imorgon hoppas jag vi får se Frempong!
Örebro Raketen
2008-05-11 19:27
Fasen vad lätt det var för Jonas Eriksson att blåsa straff för AIK idag. Jävla hycklare!
Örebro Conjuration
2008-05-11 19:27
Imorgon gäller det. GAIS har ett bra lag med stora chanser att bli ett mittenlag iår. Hade gärna sett att ÖSK kunde värva någon/några därifrån.

Imorgon gäller det. Att förlora även denna matchen kan visa sig vara ödesdigert. Vi har inga trumfkort eller någon joker att slänga in som kan förändra matchbilden. Får vi ett tidigt underläge och viljan saknas så är det kört ordagrant.

Imorgon gäller det att hela laget är laddade och transformerar sig till vilddjur för att hugga tag i 3 st pinnar för vår överlevnad. Det blir tufft, jobbigt och varje situation måste spelas med profesionalitet. Ingen sa att det skulle bli ett lätt år i allsvenskan och det stämmer.

MEN IMORGON GÄLLER DET ATT TA 3 POÄNG!
GAIS Grönsvarta makrillen
2008-05-11 19:18
"Farsen fortsätter"

Jag vet den domaren är katastrof.
Han dömde en felaktig straff i derbyt förra året mot IFK där vi blev bestulna på 1 given poäng.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-05-11 18:49
AIK fick en tveksam straff igen på Råsunda. Skulle aldrig hända att ÖSK skulle få straff i liknande skede. Imorgon är det bara 3 poäng som gäller.. Annars äre bottenstrid för hela slanten.
GAIS Grönsvarta makrillen
2008-05-11 18:30
Känns som en viktig match för båda lagen imorgon.
Båda lagen vill avsluta säsongen bra och få lite arbetsro inför de stundande EM-uppehållet.
Hur ser läget ut i eran trupp inför morgondagens drabbning?
Alla fit for fight eller någon skadad??
Välmött imorgon på betongbunkern..
Örebro Yeah
2008-05-11 17:39
Ämne: Norrköping ser ut at....
Som det ser ut just nu är det kanske lika bra om peking plockar alla poäng från ljungskile, botten närmar sig men vi har lättare att kunna kliva uppåt... iaf om ljunskile kommer fortsätta sin positiva trend efter em-uppehållet.

Jaja, hoppas det lossnar lite imorgon så sommarens träningar kan ägnas åt finslipning och inte oro och chansartade rokader i spelsystemet.
Örebro Rocky Dennis
2008-05-11 17:23
Norrköping ser ut att gå mot sin första trepoängare mot ljungskile. Synd. Ett likaresultat skulle nog gynna oss mest? trelleborg ligger under mot helsingborg som tur är.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-11 16:15
---------------Westman--------------

Anttonen---Haginge---Zé---Holgersson

---------Kihlberg---Henriksson------

---------------Nordin---------------

Bassombeng----Porokara------Näfver
Örebro Aspen
2008-05-11 14:15
Kronblom//Det är väl ingen som sagt att han är hilma suverän.
Studera mittförsvaet vid de mål vi släppt in. Jag tycker det finns mycket att förbättra.
Det gäller för ÖSK att komponera ett lag som även nästa år spelar i AS.
En del säger att konkurans krävs för att man ska bli bra. Gäller nog ÖSK också.
Örebro Grixx
2008-05-11 14:09
Alltid något om en ÖSK-målskytt.
Örebro Jonte R
2008-05-11 14:01
När det gäller Berra så tror jag inte vi får se honom förrän efter upphållet. Han har tydligen bara spelat man-man försvar i Kamerun och behöver lära sig zon-spel. När det sitter kommer han att ta en plats direkt.
Örebro Kronblom
2008-05-11 13:50
spelet på träningar om du hellre vill se det så,förresten ställ dig frågan:om han nu är så himla suverän så varför har inte Sixten matchat honom i Allsvenskan ännu(förvisso inhopp mot Helsingborg)istället för Wikström?kanske för att han litar mer på Wikström som också är en bra huvudspelare,jag tror Berra kommer etablera sig som mittback i ÖSK men i år lär det bli fortsatt bänknötande!
Örebro Aspen
2008-05-11 13:19
Kronblom//Farlig i VARJE närkamp?? Hur kan han plötsligt bli bra?? Utan att spela matcher??

Bra om någon sätter sig i respekt i stället för att springa bredvid och titta på!!
Omdömme efter Gefle i Avesta: "Om Bertin Zé fortsätter på den inslagna vägen tror jag att vi har Allsvenskans största utropstäcken i Svartvitt!"
Omdömme efter DIF på BA: "när både Westman och Bertin Zé agerar tveksamt blir den en smal sak för den duktige"

Inte ett ord om Farlig i VARJE närkamp. Snacka om negativa tanker hos ÖSK:s fans.

Grabben är 19 år. Kom från Kamerun i slutet av januari.
Omdomme efter matchen mor Degen: "Mittbacken Bertin Zé står för en skaplig insats där han är OK i defensiven men slarvar lite i passningsspelet, det är möjligt att det är kopplat till underlaget för de långa passningarna var stundtals briljanta."
Örebro Chipset
2008-05-11 12:17
Ämne: Ämne: Kronblo....
Håller med där. Han var något osäker i positionspelet innan cypernlägret. Han har dock känts följsammare och mer alert när jag på senare tid sett honom på träning. Skulle vara kul att se hur mycket vi kan få ut av hans speluppbyggnadsförmåga. Jag vill se att både Bassombeng och Berra får speltid mot Gais.
Örebro Kronblom
2008-05-11 12:02
Ämne: Kronblom//Berra var ....såg ju fasen matcherna live (Behrn Arena) och nu tusan kändes han farlig där bak varje gång han gick in en närkamp,hoppas han mognat i spelet för då blir han bra!
Örebro Aspen
2008-05-11 10:59
På måndag är en av våren viktigaste matcher. Vi måste satsa på att ta 3 poäng.
Örebro Aspen
2008-05-11 10:57
Hoppas att tränarna klarar av att prova lite nytt både mot GAIS och Elfsborg.
Både Berra Eric och Green MÅSTE får 90 i minst en av matcherna. Annars måste frågasättas varför man gjorde värvningarna.
Westman (som varit duktig) tycker jag blir belönad med att sitta i bastun i cup-matchen.
Örebro Yeah
2008-05-10 23:51
Är det bara jag som tycker det är förvånansvärt mycket självmål i år?
Skulle tro att vi också kanske kan få hjälp med ett par mål om det bara kom lite mer inlägg och skottförsök.
Vi borde definitivt satsa mer på fasta situationer, glen har ju galet bra frisparkar och hörnor. 9/10 sitter ju ofta fint, och det saknas bara en liten touch eller omstyrning av bollen så skulle de sitta.

Jag ska btw starta facebookgruppen "Mera ÖSK-mål!" så kanske det hjälper.
Örebro GT
2008-05-10 23:20
Швеция - Россия сейчас в хоккей на чемпионате мира!
Örebro Mittåt
2008-05-10 20:37
Ja, Ungdom hade både tur och otur idag. De kom underläge med 2-0 redan efter 10 minuter. Succesivt fick de mer kontroll över motståndarna, som inte verkade orka så bra. Gustaf lundholm gjorde 2-1 på en andraboll i första halvlek.

Så en riktig kalldusch efter en timme. Ölmes dujtiga Saed Rachid gör 3-1 till hemmalaget efter det att ÖSKs mittförsvar missberäknat studsen på en frispark från Ölmes planhalva.

Det hade väl knäckt de flesta lag, men ungdomarna kämpade sig ikapp. Först var det Edvin Möller som petade in en boll som deras målvakt tappade. Med en kvart kvar skjuter Fedja Jelecak snyggt 3-3 utifrån straffområdesgränsen. Bra förarbete av Marcus Astvald.

ÖSK kämpar på för att pressa in en boll till och Ölme maskar för allt vad de är värda för att inte behöva springa så mycket. Hemmalaget har dock två heta chanser i slutminuterna.

Ölme fick för övrigt avsluta matchen med två spelare utvisade. Henrik Berger och ytterligare en spelare åkte ut efter sina andra gula kort i matchens slutskede. Den ende som borde ha utvisats var dock matchens som vanligt fullständigt urusle domare Mattias Schollin. Han tappar alltid kontrollen över sina matcher och försöker sedan styra dem genom att visa gula kort. 12 stycken i den här matchen om jag inte tappade bort något.

Förra året blev det stryk med 3-1 i en tidig vårmatch i Kristinehamn, såd et här var helt klart ett fall framåt. Minst ett av Ölmes två första mål var för övrigt solklar offside. Ett långskott tar på en Ölmespelare som är klart offside. Bollen ändrar rikting och går in via stolpen. Suck!
Örebro Aspen
2008-05-10 20:26
3-3 för ÖSK Ungdom
Örebro Aspen
2008-05-10 19:34
Kronblom//Berra var INTE en säkerhetsrisk före Cypen-lägret. Läs matchrapporterna.
Örebro Gallente
2008-05-10 19:24
Jag hoppas på följande lag mot Gais:

Westman
Gren-Wikström-Holgersson-Wowoah
Haginge-Kihlberg
Anttonen-Gerzic-Frempong
Rodevåg
Örebro _Adde_
2008-05-10 18:06
Kalmar va grymma idag! Man kan inte låta bli att va lite avundsjuk på dem, när de knyckte Dauda framför näsan på oss och kan ha honom på bänken!

Rajalakso... vilket skämt!
Annons: