/fotboll/osk/forum/6999.aspx/fotboll/osk/forum/6999.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Deemus
2008-05-14 15:06
Efter att ha känt mig knäckt ovch kränkt(!) sen GAIS-matchen har jag nu åter funnit vägen tillbaka till livet. Är det inte så här det är att vara supporter till ett mindre bra lag? Ständigt denna ångest över underpresterande spelare, dåliga domare, tränare som inte byter rätt och i tid, dålig ledning osv. Vad får man för all denna ångest? Ett ögonblicks total eufori när allt helt plötsligt klaffar och vi spöar Djurgården med en man mindre. Tårar av glädje och lättnad när slutslignalen går och vi återtar vår rättmätiga plats i allsvenskan.
Jag är ÖSKare, jag har inget val. Jag kan aldrig hålla på ett annat lag. Trots att de "sviker" mig, "pissar" på mig och allt dåligt de får mig att känna kommer jag aldrig, ALDRIG, att svika mitt lag och mitt hjärta.

Det är nu ÖSK som mest behöver vårt stöd, vi är inga medgångssupportrar vi är motgångssupportrar! Ju sämre det går desto mer ska vi visa vår kärlek till den enda sanna sportklubben!
Örebro Chipset - Spela Frempong NU!
2008-05-14 14:55
Ämne: Chipset//De svagaste....
Jag kan bara svara för mig själv men när jag skriver så har jag särskiljt på kompetens och inställning. Så tolkar jag också flera inlägg samt Juhas krönika.

Att kompetensen är lägre i ÖSK än i merparten av de allsvenska lagen håller nog de flesta med om. Det är därför nyförvärv och avbytarnas vara eller icke vara ständigt väcker diskussion. Men inställning kan man ju visa även om kompetens är lägre eller saknas, Man brukar ju säga "motivation slår klass" osv. Mot Kalmar och Djurgården spelade vi på toppen av vårt kunnande rent teknisk och också inställningsmässigt. Mot Malmö och Gais såg vi mer ut som Derby. Ingen kompetens och ingen vilja.
Örebro Liberate
2008-05-14 14:51
Det verkar som rädslan att förlora är större än lusten vinna.
Örebro Sekt. E
2008-05-14 14:47
yx// Det är möjligt, men nog borde det kunna härledas delvis till inställning eller självförtroende. Vi alla har ju sett att de kan lira boll stundtals.
Örebro yx
2008-05-14 14:23
Chipset//De svagaste lagen brukar göra bäst resultat i början av säsongen. Exempelvis så spelar nykomlingar bäst i början av säsongen. Smekmånaden är över för Örebro. Välkommen till verkligheten!
2008-05-14 14:16
Ämne: Kul och läsa alla &q....
Yx// Såg inte du matcherna mot Kalmar och Djurgården?
2008-05-14 14:15
Kan inte någon ta med ett par kameror till Gefle och göra en piratsänd amatörvisning av ÖSK-Elfsborg? Vi är säkert ett par som kan skramla till kalaset.
Örebro yx
2008-05-14 14:13
Kul och läsa alla "amatör-experter". För visst beror allt på "inställningen". Det är KOMPETENS som saknas mina vänner. Eller ni kanske inte såg ÖSK-MFF & GAIS-ÖSK. Motståndarna var betydligt bättre, så enkelt är det. Men det vill ju vissa aldrig erkänna för det är domarens fel, planens fel, tränarens fel och ibland en hackkyckling i det ena laget. Faktum är: ÖSK är sämre än sina motståndare!
Örebro Matta
2008-05-14 14:11
Buck//
Håller med dig om att Nordback inte utvecklats nämnvärt de senaste 5 åren. Däremot är han den som springer mest i ÖSK, 2: a i hela Allsvenskan enligt ZOOM. Så man kan inte beskylla honom för att han inte kämpar.
2008-05-14 14:03
Ämne: Någon mer som saknar....
Det är nu det uppenbarar sig vad vi egentligen saknar i och med förlusten av spelar som Riddez och Barsom... ;-( Lägg därtill förlusten av spelare som Magnus Samuelsson och Thomas Andersson så börjar man förstå varför gamnackarna tycks bli allt fler.
2008-05-14 13:58
Ämne: Förövrigt, tack JUHA....Buck// Du behöver knappt berömma Juha. Tycker du lade ett snuskigt bra inlägg själv. Hur mycket svider inte den dåliga inställningen i ögonen på spelare som Gustav Lundholm, Jocke Green, Frempong? Spelare som skulle göra allt och lite till bara för att få spela någon minut i ÖSK-tröjan.

Förresten är det väl av den anledningen Wowoah fick godkänt. Han brann för det han gjorde, stängde igen GAIS bästa kant och skrek åt sina lagkompisar att pinna upp några hål. Att hans passningar sedan gick åt pipan är egentligen skitsamma. Det viktigaste var att han ville något.
Örebro Rommel
2008-05-14 13:37
Guterstam tillbaka i BP....
Örebro Liberate
2008-05-14 13:26
Ämne: Känns som Sjögren gj....
Det ska väl du veta?;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-14 13:18
Känns som Sjögren gjort sitt nu. ÖSK har kanske den bästa ekonomin genom tiderna, men Sjögren kan inte leverera. In med Thomas Nordahl omgående, vi behöver en sportchef med riktig kunskap och ett stort ÖSK-hjärta. Jag förstår inte vem som kom på idén att ge Sjögren jobbet ifrån början. Vad kvalificerade honom för jobbet?
Örebro Erki
2008-05-14 13:14
Bojkotta cup-fjanteriet i Gävle!
Örebro Bastard on Parade
2008-05-14 11:58
Får tacka för de fina orden för krönikan samtidigt som det är lite tråkigt att fler känner likadant, inget gott betyg till spelarna!

Cupmatch på fredag, någon som är sugen? ;-)
Örebro Adamski
2008-05-14 11:19
Fick två frågor besvarade från chatten med Thomas Nordahl:

--------------------------------------------------------------------------------
Bezuszko: Hej Thomas! Skulle du kunna tänka dig att ta över som sportchef någon gång i framtiden?

Svar: Jag har aldrig fått frågan, låt de som jobbar nu få lugn och ro.

--------------------------------------------------------------------------------
Bezuszko: Är det ett realistiskt mål styrelsen har satt upp för ÖSK till 2015. Dvs SM-Guld? Om ja, vad måste isåfall göras tills dess? Det är ju trots allt bara 7 år kvar

Svar: Realistiskt mål: nej - som det ser ut i dag. Då måste helt andra förutsättningar skapas, borde ekonomiskt och sportsligt.

Thomas tycker alltså att det är orealistiskt att ÖSK tar SM-Guld 2015. Jag tror dock att han (av de andre svaren på chatten att döma) trots allt skulle ta över posten som sportchef om han blev förfrågad om det i framtiden.
Örebro Liberate
2008-05-14 10:41
Charlie Davies I Bajen hade tydligen 9(!)avslut i matchen mot Gefle,även om dom inte satt innanför målramen så är det mer än vad vi kommer till under en hel match.
F.ö en lysande krönika Juha,skicka den till kansliet och alla ansvariga inom Ösk och alla spelarna.
Örebro Sekt. E
2008-05-14 09:14
Den krönikan borde skrivas ut och skickas hem till varje spelare i laget.
Örebro ÖSKare i exil
2008-05-14 09:09
Väl rutet Juha. Mer blod svett och tårar.
Örebro Hlynur
2008-05-14 08:03
Någon mer som saknar Barsom o Riddez? De grabbarna vek iaf inte ner sig.
Örebro -=joth=-
2008-05-14 07:52
Juha//Läste din krönika nu på morgonen... fick en tår i öga. Mycket bra skrivet!
Örebro Buck
2008-05-13 22:52
Förövrigt, tack JUHA !!!
din krönika var som ren terapi.
Örebro Buck
2008-05-13 22:50
Intressant är att det ser inte ut som om grabbarna vill spela fotboll. Då har jag ett förslag; SLUTA SPELA FOTBOLL !!! Det kan låta hårt, MEN att representera ÖSK är en enligt mig otroligt stor uppgift. Vill man inte utföra den till 100% utan ser det som sitt 9-5 jobb. Då kan man lika gärna ta anställning på mcdonalds. Ser hällre en knatig 18åring (typ Gustav Lundholm) som sliter tills han krampar i varje muskel. Än en 27åring som inte utvecklats i nåt senaste 5 åren, (läs NORDBACK)

Örebro Evigt ÖSK
2008-05-13 22:32
Såsom Juha så träffsäkert uttryckte det, de urinerar på oss, exakt så känns det. Vet inte vad övriga känner, men de pissar på oss, men vi kommer ALDRIG att pissa på dom. Vi är och kommer alltid att vara ÖSK:are. Vi älskar Sportklubben, oavsett vad. Spelare kan komma och gå, men våran älskade klubb består. En spelare är aldrig större än klubben och det måste spelarna förstå. En spelare spelar inte för lönen, den spelar för staden och klubben. Örebro SK är Örebros lag nr 1. Vi ska vara bäst och även om vi inte är det ska vi alltid sikta på att bli bäst. Med detta sagt är jag övertygad om att vi kommer att vända det här och vinna SM-guld 2009. För mig är alltid mitt hjärta SVARTVITT. Oavsett.
Örebro Mittåt
2008-05-13 22:28
ÖSK Söder var ikväll ute i Hidinge för att möta serieledarna Lekebergs IF (laget som ÖSK om någon vecka möter i Folksam Cup) på Vretalunds IP.

Södergrabbarna vann (något tursamt) med 2-0 efter två sena mål mitt i hemmapressen. Först var det Angelo da Silveira som hitta Christoffer Kihlgård med en snygg diagonalpassning över halva plan. Kihlen kom ensam ute till vänster mot en målvakt som hamnat på halvdistans. Kihlen lobbar snyggt över målvakten i mål. Med bara några minuter kvar ökar Lekeberg pressen ytterligare med resultatet att Kihlgård blir firspelad till höger. Han hamnar nere vid kortlinjen och därifrån hittar han en helt fri Mattias Dimberg vid bortre. Mattias kan helt fri stöta in bollen till 2-0. På fredag kommer Frövi till Behrn Arena.

Av talangtruppens spelare deltog i kväll helt eller delvis Edvin Möller, Mikael Lithell, Victor Lindqvist och Boris Lumbana. (Det var ju därför jag åkte ut och kollade matchen).
Örebro Rojas
2008-05-13 22:18
Ett gigantiskt stort plus till alla örebroare iaf som alltid hoppas och älskar svartvitt , vårt publiksnitt e något att vara stolt över i svåra tider som denna !!! och i längden så ger det oss pengar som sen kan garantera våran framgång !
Örebro Rojas
2008-05-13 22:10
Ämne: Rojas //

Haha, de....
Visst hade det varit en syn som hade suttit på näthinnan i många år :) Men kanske kan alla fans som har det någorlunda gott ställt köpa en post och genom det påverka !. Tack Mittåt för att du var schysst och informerade bra skrivet fattade precis vad du mena, vilket kan vara jävligt svårt när de handlar om sånt !
Örebro Aspen
2008-05-13 22:05
Fredagens startelva:
1 P. Westman
19 P. Haginge
14 G. Holgersson
4 M. Wikström
20 S. Wowoah
7 M. Kihlberg
21 S. Henriksson
100 F. Nordback
33 R. Porokara
25 N. Gerzic
27 K. Näfver

Varför chansa med Green, Eric, Berra, Frempong, Anttonen, Richard, Oskar J, Walker, Costa?

Tur att vi får hit ytterligare en mittfältare som ska utvecklas i sommar. Han har ju många andra mittfältare att lära av.
Örebro Stephan
2008-05-13 21:51
Ämne: Jag förstår inte vad....
Vi ska vara nöjda om en kille som Guterstam vill komma hit, ärligt talat tror jag inte han har någon lust. Vi är inte attraktiva nog. Sätter min hatt på att vi får någon utländsk rackare, det gör mig inget egentligen, men så tråkigt att man aldrig kan få någon spelare som man vill ha, som man vet kan prestera också. Han skämde inte ut sig i Belgien direkt. 10 matcher / 4 mål är inte dåligt i ett lag som hela tiden har legat sist, målen han gör (tänker på youtubeklippet) är riktigt bra mål!

För övrigt tycker jag att vi ska låna Christian Järdler och värva Olof Guterstam NU NU NU!
Annons: