/fotboll/osk/forum/6973.aspx/fotboll/osk/forum/6973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas
2008-05-20 12:45
Såg att folk har snackat om att Micanski lirar i andra ligan i polen, vad grundar ni det på ?!!!. Hans lag MKS Odra spelar i den polska högstaligan.
Örebro Yeah
2008-05-20 12:27
Ämne: -ÖSK testar en
bul....
Om du inte visste det så ligger allsvenskan på 23:e plats av europeiska ligor, Bulgarien 17:e och Polen ligger på 25:e. Så några större meriter behövs inte för att platsa.
Örebro Liberate
2008-05-20 12:24
Finns det nåhon grund i Skoogryktet,särskilt biten där han säger själv att han är "positiv till en flytt till Svartvitt"?
Örebro Gallente
2008-05-20 12:23
Moses var med. Spelade mittback och gjorde det väl ganska okej, lade inte märke till honom så mycket. Viktor kom in som högerback på slutet och då flyttade Gren in i mitten.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-20 12:20
Lite mer info om Ilian Micaniski!
Örebro Mittåt
2008-05-20 12:19
Några frågor från en som tyvärr inte hade möjlighet att gå på U21-matchen.

Var Moses med?
I så fall, på vilken plats?
Och dessutom, hur klarade han sig?

samt

Fick Victor Lindqvist några minuter?
Örebro Yeah
2008-05-20 12:16
Var på träningen i morse. Var endast passningsövningar, dock med lite avslut i sista momentet.
Bulgaren har inte fått visa några större sidor av sin individuella kvalité. Men han ser ganska muskulös ut, nästan lite wikström om mitt ögonmått är något att lita på. Dock snabbare =)
Bra bollbehandling och slår hellre en lugn och säker pass än att chansa. Men det är väl förståligt med tanke på nytt underlag och nytt lag. Satte nog två av åtta skott bakom RR. Även där hellre försiktig än att skjuta en satelit.

Får väl se om det blir någon internmatch i dagarna, hoppas på det!
Örebro Gallente
2008-05-20 12:10
NA kör nog Webb-TV från förmiddagspasset, de brukar vara snabba.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-20 12:08
När börjar träningen?
Örebro go_osk
2008-05-20 12:03
Någon som ska ner på träningen idag och kolla vad bulgaren går för?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-20 12:00
Mittåt//
Ok tack då missförstog jag det då! Men en ersättare till Haginge måste vi ju ha om han säljs!
Örebro Mittåt
2008-05-20 11:50
ÖSK Krille// Bertin flyttas inte ner i ÖSK ungdom. Däremot skall han spela med detta lag under EM-uppehållet för att få mer matchrutin och lära sig mer om hur man agerar i ett zonförsvar.

I början av juli finns han tillgänglig för A-laget om han behövs och han platsar.
Örebro Mittåt
2008-05-20 11:48
IFK Kumla nästa?

I Folksam Cup som pågår parallellt med allting annat i fotbollsvärlden möttes igår Närkes Kil SK och IFK Kumla. Matchen slutade med bortavinst med siffrprna 7-8, vilket väl tyder på att straffsparkar fick avgöra efter ordinarie matchtids slut.

Detta resultat har en viss betydelse för ÖSK, eftersom det är segraren i denna match laget kommer att få möta om man lyckas hämta igen 3-0 underläget mot Lekebergs IF på onsdag nästa vecka.

Efter att ha sett lekebergarna (som egentligen är Tångeds IF i ny klubbdräkt) få stryk av ÖSK Söder med 2-0 på sin hemmaplan, bedömer jag ÖSKs chanser att få tillstånd en revanchmatch mot kumlingarna som rätt goda. Förra årets match i samma Cup på Idrottsparken i Kumla slutade ju med ett nesligt nederlag.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-20 11:44
Nu måste ösk värva backar! Utan Haginge som ska säljas och Bertin som flyttas ner i ungdomslaget! Fan det blir inte många kvar nu! Skulle inte förvåna mig om fler drar ifrån detta sjunkande skepp!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-20 11:38
jag ha Thomas Nordahl som sportchef om vi nu ska byta! Thomas har bra kontakter och hjärtat i klubben!
Örebro go_osk
2008-05-20 11:38
Ämne: Undrar hur Hasse Bor....
Urban Hammar känns också som en het kandidat som efterträdare. Frågan är dock om han har kontakterna.
Örebro Mittåt
2008-05-20 11:34
mustard// Oskar Johansson är utlånad till sin moderförening Karlslunds IF. Han rapporteras ha varit bäst på plan (eller i alla fall bland de bästa), då KIF spelade oavgjort 1-1 mot Hammarbys talanglag HTFF i helgen.

Därmed är han inte aktuell för spel i div 3-laget. Det är ju onekligen bättre att han träningsspelar i div 2 än på en lägre nivå.

Reglerna för denna typ av utlåning innebär att en förening får låna ut max 6 utespelare plus en målvakt til föreningar som ligger längre ner i seriesystemet. Men samtidigt får man inte låna ut fler än två + en målvakt till en och samma förening. För ÖSKs del ser det alltså för tillfället se ut på följande sätt med utlåningarna.

Brommapojkarna: James Frempong

Karlslunds IF: Oskar Johansson och Mikael Jidsjö.

ÖSK Ungdom: Peter Rosendahl, Bertin Ze, Vitor Castro.

Observera att deltagandet i U21-matcherna inte styrs av dessa regler. I dessa matcher spelar det ingen roll från vilken förening deltagarna kommer, så länge man håller sig inom föreskrivna åldersramar.
Örebro Gallente
2008-05-20 11:28
Emra Tahiri tränar med ÖSK.... U. Tydligen fick han inte träna med A-truppen så han kör med Zetterlund & Co i dag.
Örebro alltid svartvit
2008-05-20 11:12
Ämne: Ämne: Känns s....
OK bulgar i polen, ska ta ett prat med min korrektur läsare :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-20 11:02
Undrar hur Hasse Borg skulle ställa sig till en förfrågan om sportchefsjobbet i ÖSK. Han har ju ändå dialekten kvar :-) Helst ser jag ändå Thomas Nordahl på den platsen. Sjögren måste bort, helst idag, han levererar ingenting.
Örebro 100år
2008-05-20 10:59
Tror tyvärr inte att någon är beredd på att lägga några allt för stora slantar på Haginge. Nästa år går han gratis till Norge eller Danmark... Jag förstår honom också, han måste vidare för att utvecklas mer.
Örebro Nikki Sixx
2008-05-20 10:56
Ämne: Känns som en spelare....
Jaså har vi en Polack på gång också. Spännande!
Örebro alltid svartvit
2008-05-20 10:47
Känns som en spelare från polen har större chans att lyckas i AS än spelare från Sydamerika eller afrika.
Dessutom har ju ÖSK bra erfarenhet av iallafall en polsk spelare.
Örebro Matta
2008-05-20 10:42
En rätt sorglig dag i ÖSK-lägret.
Så fort en spelar får ett genombrott, eller i vart fall närmar sig ett, vill de härifrån. Det är krävande att ÖSK-supporter.

I övrigt vägrar jag att dissa tilltänkta nyförvärv innan de fått chansen att visa upp sig.
Fågel eller fisk, ingen av oss har någon aning.
Örebro Einar B
2008-05-20 10:31
Ge mig en anledning till varför Haginge ska stanna!
Örebro mustard
2008-05-20 10:30
Mittåt// (eller någon annan med koll!)

Vad har hänt med Oskar Johansson. Är han skadad? annars är väl han självskriven som mittback på
fredag? Men när jag tänker efter var det längesedan
jag hörde något om honom..
Örebro mustard
2008-05-20 10:24
Hammarby ...grönvita sidan upp!
2008-05-20 10:15
Tvivlar på att Hammarby kommer att kontraktera Haginge. Vi har mycket dåliga erfarenheter av att försöka göra affärer med Oliver Cabrera...

Gissar att han går som Bosman till Esbjerg eller dylikt i höst.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-05-20 10:13
Givetvis ska man inte ha kvar spelare som INTE VILL spela för laget. Inga bra förutsättningar! ÖSK blev snarare bättre när PFO lämnade laget. Hans inställning a la "ge mig mera pengar!" förstörde lagkänslan kan man väl tänka!?
Örebro ernot
2008-05-20 09:48
nu känns det om möjligt ännu tyngre. Alltid gillat hagge och han har alltid varit en av de få ljuspunkterna i våran backlinje.
Annons: