/fotboll/osk/forum/6970.aspx/fotboll/osk/forum/6970.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby ...grönvita sidan upp!
2008-05-20 10:15
Tvivlar på att Hammarby kommer att kontraktera Haginge. Vi har mycket dåliga erfarenheter av att försöka göra affärer med Oliver Cabrera...

Gissar att han går som Bosman till Esbjerg eller dylikt i höst.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-05-20 10:13
Givetvis ska man inte ha kvar spelare som INTE VILL spela för laget. Inga bra förutsättningar! ÖSK blev snarare bättre när PFO lämnade laget. Hans inställning a la "ge mig mera pengar!" förstörde lagkänslan kan man väl tänka!?
Örebro ernot
2008-05-20 09:48
nu känns det om möjligt ännu tyngre. Alltid gillat hagge och han har alltid varit en av de få ljuspunkterna i våran backlinje.
Örebro pemo
2008-05-20 09:40
Det är väl som att svära i kyrkan, men jag tycker inte Hagge har visat att han är en toppspelare.
Visst, han har gjort bra matcher som högerback i år, men han är ingen att hålla i handen när det blåser. Vi gör inga mål, men när vi släpper in fler än ett så är det pga att försvaret sviktar. För att Hagge skall blomma fullt ut måstge han kunna bli en riktig ledare i backlinjen i ett så simpelt lag som ÖSK. Förra året släppte vi in mest mål av alla och det var inte bara Westmans fel.
Nej, det är väl som vanligt en penningkåt agent som viskar om guld och gröna skogar.....Ta ditt ansvar Hagge och visa att du har de kvalitéer som behövs och räta upp ÖSK:s försvarslinje.
Sedan kan vi väl värva folk som kan göra sig förstådda på planen.
Örebro 100år
2008-05-20 09:23
-ÖSK testar en
bulgarisk målkung

Vilka förväntningar man har på honom... Gör om gör rätt. Värva bra spelare istället för alla dessa pajas-värvningar. Pinsamt
Örebro Grohl
2008-05-20 08:51
Att Haginge vill lämna kommer knappast som en överraskning. Tyvärr verkar alla ÖSKs spelare peaka när dom närmar sig slutet på kontraktet och vi får då ut en bråkdel av vad dom är värda vid försäljning. Det känns bara tråkigt rakt igenom att en av få spelare som verkligen har enorma kvaliteter väljer att lämna...

Provspelande bulgaren känns som vanligt igen i våran värvningsstrategi, denna verkar innefatta dels att värva spelare som inte riktigt är dom som behövs, att värva spelare som gjort landskamper (detta oavsett land, landskamp = Örebro intresserade) samt att värva spelare som klarar av tempot i exempelvis den polska andraligan.

Forza sport!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-05-20 08:13
Ämne: Hur mycket hänger på....Aspen/ Magnus Pehrsson
Örebro Blå Bergen Blues
2008-05-20 08:11
Ämne: jag blir irreterad p....
Jo, jag håller med. Men, det är ju alltmer så fotbollen fungerar idag. Allt mindre hjärta för de sammanhang som fostrat en och ett allt större personligt ego....
Örebro Aspen
2008-05-20 07:55
Hur mycket hänger på Sjögren när det gäller Haginges kontraktförhandlingar?
Sjögren har en historik att ha svårt att komma överrens med en motpart. I vintras var det Anttonen och Magnus Pehrsson (nu tränare i GAIS).
Är problemet ÖSK eller Sjögren??
Örebro Liberate
2008-05-20 06:26
Ämne: Såg U21 matchen idag....
Ja det är väl dags att lyfta upp vissa spelare till A-laget,Gustav,Jidsjö bl.a innan dom tröttnar,hur många talanger har inte passerat Örebro utan att ha spelat i Ösk?
Örebro Bastard on Parade
2008-05-20 02:54
Här har man varit borta en kväll och vad fan händer inte då?

1) Yunus beviljas inte prövningstillstånd.

2) Haginge vill iväg, förmodligen för kaffepengar.

3) En U21-landslagsman ska provspela, verkar inte vara spelartypen som eftersöks dock.

4) Ett lag i ÖSK:s matchtröja verkar ha gjort fyra mål.

5) Förbundet säger att supportrarnas åsikter inte spelar någon roll, förvisso ingen nyhet men kul att det kommer ut. Nu kan ni lika gärna säga att ÖSK:s tvångsdegradering var ett justitiemord, alla vet det ändå.
AIK Opus klon
2008-05-20 01:01
Tänkte att det kunde finnas ett visst intresse även för er, då ni också var indragna i den soppan som kallas för Cuphelg i Gävle.

Förbundet avslöjar vad man egentligen tycker om supportrar, se länk.
Halfway to heaven
2008-05-20 00:36
Evigt_ÖSK //

Jo jag håller med dig, kommer i ett sånt här fall mest ihåg när Majstorovic skrev på nytt innan han lämnade för Twente, det var stort.
Sverige Ägget
2008-05-20 00:35
Såg U21 matchen idag och måste bara konstatera att Örebros mittfältare Gustaf Lundholm kan inte vara långt ifrån en plats i den allsvenska truppen enligt mig! Strålande idag och alla andra matcher jag sett honom, alltid stenhårt in i varenda närkamp, fördelar boll som ingen annan....det ända problemet är att man ser killen alldeles för mycket sent ute på stan fredag/lördag kvällar tyvärr, annars en gudabenådad fotbollsspelare!
Örebro Mittåt
2008-05-20 00:07
Vi får hoppas att Berra är spelklar, skademässigt sett, tills på fredag (inte torsdag som NA skriver). Simon Ramström är nämligen avstängd, så det finns en plats ledig i mittförsvaret.

Avstängda är dessutom Gustaf och Pontus så det finns några luckor att fylla.

Av allt att dömma kan vi få se ett väldigt bollskickligt inre mittfält på Ekbackens IP. Eller vad sägs om Erik Nilsson tillsammans med Edvin Möller och Vitor Castro.

Örebro 0REBR0
2008-05-19 23:55
ser ut som att ungdomarna kommer att få förstärkning...
Örebro Aspen
2008-05-19 23:47
# brorzan//Det är kanske ingen som vill köpa honom (Nedim)
Örebro Evigt ÖSK
2008-05-19 23:39
jag blir irreterad på Haginge, ÖSK har hjälpt honom till den han är idag. Han borde betala tillbaka genom att skriva ett nytt konrakt med vetskapen att han ska säljas. Allt för att hjälpa klubben. Om jag inte missminner mig gjorde Yksel Ovsmanovski så för Malmö innan han skrev på för Bari för ett antal år sen. Det är klubbkänsla! Haginge, skriv på! Du kommer att få lämna i alla fall. Ut i Europa ska du!
Örebro Aspen
2008-05-19 23:38
Det blir inget provspel i U21. Endast här i tre dagar!!
Örebro # brorzan
2008-05-19 23:25
Hur kommer det sig att klubben inte känner sig tvingad att sälja Nedim? Situationen är väl identisk med Hagges?
Örebro Adamski
2008-05-19 23:23
se länken föresten
Öreskå
2008-05-19 23:23
Lite mer info på bulgaren. 5 mål på 13 matcher är inte så dumt.
Örebro Adamski
2008-05-19 23:21
Tänkte översätta lite från polskan angående Illhan Micanski. Enligt Odra Wodzislaws tränare, så läser Micanski spelet väldigt skickligt. Han har också ett enormt skott. Spelaren är född 85, 1.86 m lång och väger 79 kg. Den gångna säsongen har han gjort 5 mål på 13 matcher för Odra Wodzislaw trots att han inte har varit ordinarie. Till skillnad från vad NA påstår, så går Micanski kontrakt ut i juni 08. Han går därmed som bosman. Då polska ligan är enormt mycket vassare än allsvenskan har jag ingen tvekan om att han skulle lyckas.

OBS! Enligt rapporter har Micanski stake i sig, vilket är positivt med tanke på alla kastrater i vår startelva. Bra initiativ ÖSK!
Örebro Walter Gigena
2008-05-19 23:18
Att Haginges kontrakt går ut vet de flesta med någolunda intresse i Ösk, förmodligen finns det någon form av plan för detta scenario hos klubbledningen. Det är ju inte direkt en chock att Haginge inte vill spela superetta nästa år. För det är ju dit vi är på väg.

Kul med en video bulgar. Chansen att han är en ny Stoichkov är väl sådär obefintlig. Men det är ju svårt att inte platsa i Ösk just nu så någon nytta lär han göra hur kass han än är.

Laget mot Aik (notera 4-4-2 istället för 9-1)

-------------------Alvbåge------------------
J.Green--G.Holgersson--NY.SPELARE---S.Wowoah
Bassombeng--N.Gerzic--M.Kihlberg--R.Porokara
-----------V.Castro-------Bulgaren----------
Örebro Aspen
2008-05-19 23:05
Låt oss hoppas på bulgaren.
Castro ser lovande ut - om nu tränarna vill avvika från STARTELVAN från omgång 1
Örebro Grixx
2008-05-19 23:03
Självklart är Hagges kontrakt ingen nyhet för styret, däremot för NA och således är det ramaskri bland några reptilare.

Klart att Hagge ska säljas och det bästa hade varit om man fått lite respit från Hagges sida men icke, han vill vidare och vad fan ska styret göra åt det, låsa in honom???

Det här kan bli hur bra som helst nytt friskt blod i form av flera nya spelare och bulgaren verkar helt ok, bra längd,vikt och ålder och inte minst erfarenhet från hygglig nivå.

Tar sig Castro och blir kvar. Ev Alven in och någon underifrån går upp och varför inte Frempa kommer snabbt tillbaka efter att ha fått ordentlig fart i BP. Brasseklubben vill knyta ett utökat samarbete med ÖSK osv osv.....
Örebro Mittåt
2008-05-19 22:59
Chipset// Jag tror inte att något är bestämt än beträffande om Vitor skall vara kvar eller ej.
Örebro Mittåt
2008-05-19 22:58
Öreskå// NA har också rättat sin uppgift nu.
Öreskå
2008-05-19 22:54
Mittåt/ Sorry!
Borde inte ha litat till Na. Tack för rättelsen.
Örebro Mittåt
2008-05-19 22:49
Öreskå// Han har spelat 13 matcher för sin klubb detta år - samtliga gånger från start. Och den klubben han lånats ut till ligger också den i den polska förstaligan.
Annons: