/fotboll/osk/forum/6959.aspx/fotboll/osk/forum/6959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2008-06-13 00:49
Sigge fluga//

Har David Elm fått mycket speltid de senaste matcherna? Tror det är den spelartypen ÖSK letar efter annars.

Eller varför inte byte av högerbackar?

Nej, jag hoppas på en utländsk klubb som plockar fram några miljoner.
Örebro in med Boniek
2008-06-13 00:33
De sigge fluga säger låter inte dumt men vi behöver en target
Kalmar Sigge fluga
2008-06-13 00:31
Beträffande Haginge...
Kanske är det KFF som erbjudit mer stålar än DIF och dessutom ett lån av Abiola Dauda som provspelade med ÖSK i höstas och imponerade stort om inte jag minns fel?

Fast det kan ju lika gärna vara Århus eller annan valfri nordisk klubb som bestämt sig för att lägga upp stora plånboken....
Örebro in med Boniek
2008-06-13 00:28
Bra arbete Sjögren,jag gillar det vi ser o hör! fixa en kenyan bara x)
Örebro Bastard on Parade
2008-06-13 00:04
OREBRO//

Det handlar inte om en enskild händelse. Jag skulle kunna rada upp ett flertal, men orkar inte just nu. Jag har länge varit positiv till Sjögrens arbete men nu börjar mitt tålamod tryta. Det är mycket möjligt att han gör ett kanonjobb men det är inget som märks just nu, dessutom har man hört en del stories...

Jag tycker man ska kunna kritisera spelare, ledare, klubben osv utan att folk i princip påstår att man tycker fel. Så länge det inte handlar om rena påhopp på personen i fråga och man håller det på en lagom nivå tror jag kritik är givande. Det här gäller både positiv som negativ kritik.

Fotboll är den mest populära idrotten över hela världen med otroligt mycket känslor inblandade. Det vet alla om som ger sig in i leken. Kritiken är inte alltid nyanserad, men man ska alltid sträva efter att bli bättre på det man gör.

Jag VET att spelare och personal läser artiklar och forumet på Svenska Fans. Genom diskussioner kan vi bidra till att klubben utvecklas, det är jag övertygad om och som det ser ut i dagsläget så finns det mycket som kan bli bättre.

Frebran och övriga har gjort ett kanonjobb med ekonomin och organisationen. Nu är det dags för nästa steg, den sportsliga utvecklingen.
Örebro 0REBR0
2008-06-12 23:57
ännu mer ang. guterstam....
Örebro 0REBR0
2008-06-12 23:51
Ämne: Grixx

Men snälla.....Men snälla. lägg ner tjatet om Guterstam-uttalandet. det kommer ju av att Boström uttryckt att han inte vill vänta på någon som helst vill någon annanstans (se länk). ÖSK har ju varit på guterstam en längre tid men han väntar hellre på nåt annat... så jag är ganska säker på att han är medveten om ÖSKs intresse... så sluta gnäll över det..
Örebro Bastard on Parade
2008-06-12 23:11
Grixx

Men snälla. Är det konstigt om man gnäller på Sjögren med tanke på hans uttalanden. Vad var det. "Olof vet att vi är intresserade. Vill han komma hit får han höra av sig". Inte säker på citatet och orkar inte kolla upp det men vill minnas att det var något sådant.

Alla sitter inte på inside-information om vad som sker inom ÖSK. Vi kan i princip bara grunda våra åsikter genom det som kommer fram i media.

Jag har en åsikt som jag vet väldigt många delar med mig, du har en annan åsikt. På vilket sätt är min åsikt felaktig?
Örebro Grixx
2008-06-12 23:06
Kan det vara Gute som Rasberg kallade landslagsspelaren som ÖSK pratade med och som var på G?
Örebro Grixx
2008-06-12 23:04
...och nu är Gute glad över att ÖSK är intresserade av honom.

Samtidigt så har det visat sig att ÖSK har fortsatt att jobba på hans signatur. Dvs de som tjurat och gnällt på Sjögren för att han lagt ner det....har fått fel...som vanligt.

....men nu kan man ju diskutera om vi ska ha Guterstam.
Örebro Grixx
2008-06-12 22:53
Intressant i vart fall vad som gäller. Kan ju knappast gälla en ny klubb som visar intresse.
....utan snarare något som Matta gissar. I vart fall något som inte bara handlar om en summa slantar....

Vi får se.
Sverige Lasse-Tommy
2008-06-12 22:51
EM 2012

------------------A.Isaksson-------------------
F.Stoor----A.Granqvist--M.Bjärsmyr----M.Dorsin

------------------ G.Lundholm-------------------
-------S.Larsson -------------- J.Elmander------
----------------- K.Källström-------------------

----------M.Berg ------- Z.Ibrahimovic--------

J.Wiland
M.Lustig
B.Safari
O.Toivonen
S.Ishizaki
J.Oremo
D.Djuric
S.Holmén
Örebro in med Boniek
2008-06-12 22:42
Nej tror inte på något av de altenativen kanske 1,5 millar och ett lån på dr Jones knappast qurino han kan bli deras hemliga vapen senare
Djurgården Saint
2008-06-12 22:40
Kanske även snubbelfot jones.
Djurgården dnuldeh
2008-06-12 22:31
Matta,

Den enda anfallaren jag kan tänka mig att Djurgården byter är Quirino.
Örebro Matta
2008-06-12 22:28
Jag gissar att ÖSK har blivit erbjuden ett byte, Haginge mot en forward i DIF.
Örebro in med Boniek
2008-06-12 21:55
Att han får en mille i årsslön och skriver på ett fyra års kontrakt ;=)
ÖSK Lions
2008-06-12 21:52
Oj, vad kan detta vara? ^^
Örebro Aspen
2008-06-12 20:53
SyreAtom//Mrs Frebran har uttryckt sig positivt om s/v. Tror nog att en del som skriver här har en del erfarenhet och vettiga synpunkter att bidra med.
Man kan också säga att vi är både medlemmar och viktiga kunder som ledningen säkert lysnar på innan man tar sina beslut.
Örebro Djäflun
2008-06-12 18:33
Någon som vet något om Haginge/djurgårdsaffären? Det var väl en deadline igår?
Ser hellre att han stannar säsongen ut i ÖSK även om det blir ett ekonomiskt debacle för klubben. ÖSK får väl inte "rätt" marknadsvärde för honom ändå? Frågan är vad som är värt mest? Hans tjänster på plan eller slantarna man får för honom?.......men sedan är det ju det där med vidarförsäljningsshobanget.
Örebro SyreAtom
2008-06-12 18:25
Aspen: Tror du gubbarna i ledningen uppskattar förbättringsförslag som kommer upp här på Svenska fans..? Om det är det här forumet du menar som ska driva utvecklingen framåt så har du lite väl livlig fantasi skulle jag tro.
Örebro Aspen
2008-06-12 16:26
Grixx//Stollen hade lite svårt att uttrycka sig fokuserat. Men det verkar som om G Melin och B Åqvist har en klar bild om att det finns problem. Dock kan man inte dra ned byxorna offentligt. Tror gubbarna i ledningen uppskattar säkert de positiva förbättringsförslag som kommer fram här på s/v. De är denna typ av forum som ska driva utvecklingen framåt och då MÅSTE man diskutera förbättringar. Man kan inte bra konstatera att allt är bra - för det är det inte.
Det är ingen som inbillar sig att han/hon själv sitter på en lösning utan det är genom diskussionen en bra lösning uppstår.
Örebro Grixx
2008-06-12 15:32
Aspen// Håller med alla tre punkterna att allt kan bli bättre...då även jag var där.

...sedan vet jag inte om jag kan hålla med att alla hade fräschare idéer. Det var ju tydligt att en stolle inte hade alla bollarna på plan.
Örebro Aspen
2008-06-12 14:40
Grixx//Det är väl bara Du som sagt att ÖSK framtid är enkel.
Men vad jag brukar säga är:
1)ÖSK har kommunicerat en strategi mot lokal förankring - följ den. Lägg inte tyngdpunkten någon annanstans.
2)När det gäller scoutingen av spelare brukar jag säga det samma som G Melin och B Åqvist sade vid kvartalsmötet den 3 juni. Den behöver förbättras.
3)Via initierat skvaller har jag lite insyn på hur ÖSK och andra AS klubbar hanterar intressanta talanger i Sverige. Att finns mycket att förbättra är helt klart.
Sedan kan man konstatera att på medlemsmöterna blåser debattens vindar mycket kraftigare och friskare än här. Kanske gubbarna på möterna har frächare ideer än ungtupparna på forumet.
FÖR ETT BRA ÖSK !!!
Örebro Grixx
2008-06-12 14:12
Gallente// Ta med dig din "polare" och lämna in er LÖSNING -som är så VÄL förankrad i verkligheten- till styrelsen.

Eller -när ni ändå alltid verkar så trötta på ÖSK- varför inte ta kontakt med övriga allsvenska lag och berätta att det är NI som ståtar med LÖSNINGEN som alla söker.

Gratulerar, trodde aldrig att det var en sån´ enkel lösning :-)
Örebro in med Boniek
2008-06-12 12:49
Ösk får gärna sälja ojämna patrik antonnen efter säs
Örebro Grixx
2008-06-12 11:40
Aspen// Våra spelare från Kamerun faller in i epitetet riktigt lovande u21:or som balanserar till A-landslag. Tränarna är väldigt positiva till dom även med språkliga trassligheter.

Brassen som återvände hänger i hop med ett samarbete....och billigt.

MFF har en ekonomi som VIDA översiger ÖSK´s och Har vi fått order från Forward att inte snacka med spelarna så är det inte så mycket att göra när Borg kommer rännande utan restriktioner.

....och Malmö köper inga utlänningar/sydamerikaner....ha ha ha. Som att dom bara satsar på inhemska ungdomar ha ha ha...

Skulle vi köra hårt med våra talanger så åker vi mer eller mindre OMGÅENDE ur Allsvenskan, blir någon form av BP eller så.

...är du säker på att du inte är släkt med Lagrell;-)
Djurgården Saint
2008-06-12 11:09
Liberate ni kan Quirino i ett rakt byte om jag fick bestämma.
Örebro Aspen
2008-06-12 10:27
Grixx//Bra då skriver vi om ÖSK strategi att satsa på lokala förmågor. I stället in med afrikaner, jänkare, sydamerikaner, etc. Vi har ju resurser att hantera dom socialt och språkligt. Eller som Axen sa efter sista U21 matchen, det var bara 5 jag inte kunde prata med. Berra och Eric fundrarar redan efter ett halvår att börja på språkkurs, raskt jobbat.

Ytterst få lokala talanger blir allsvenska spelare där för krävs en stor talang satsning. En sådan satsning är lämplig nu då Nerike har haft en bomm när det gäller ungdomsfotboll och varit i final i distriktscupen två år i rad. Så kommer det inta att vara varje år. ÖSK har för lokala talanger en STOR fördel. Den social biten, grabbar på 15-17 år behöver inte flytta hemifrån utan kan behålla kompisar och filckvänner.

MFF har en utvecklad verksamhet för att ta hand om talanger framtagen av fd läraren Staffan Tapper. Varför rekryterar MFF talanger från Örebro och inte från Sydamerika?
Örebro Grixx
2008-06-12 09:33
Liberate// ;-)
Annons: