/fotboll/osk/forum/6958.aspx/fotboll/osk/forum/6958.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Hlynur
2008-05-29 22:09
Bekymra er inte över gamla ÖSK-bekymmer, det kommer alltid nya.

Örebro go_osk
2008-05-29 22:05
Jag håller med Axén om att ett kryss hade speglat matchbilden bättre.

Det här är hur som helst ingen match som jag kommer att komma ihåg speciellt länge. Mycket kamp och få målchanser var det som var gångbart ikväll.

När det gäller provspelarna så var det inte någon som utmärkte sig. Wendel sprang offside i anfall efter anfall men borde dock ha fått en straff med sig i matchens slutskede.

Bäst i dagens ÖSK var Stellan Carlsson som jobbade bra både offensivt och defensivt. En annan plusvariant är Moses Reed som fick fötroendet som kapten.

ÖSK har förtvivlat svårt att göra mål.
Örebro Hlynur
2008-05-29 21:59
Dagens ÖSK nyheter:

* Rodevåg svårt knäskadad
* Ingen av provspelarna duger för allsvenkt spel

Jippie.
Örebro 0REBR0
2008-05-29 21:58
precis vad som behövdes! suck...
Örebro Aspen
2008-05-29 21:52
Mittåt//Det finns alltså lite hopp. Forward torskade f.ö mot Falun med 1-0. Kanske kan ÖSK A-trupp låna ut ytterligare någon som inte får speltid i STARTELVAN.
Tycker att det man ser av ÖSK sätt att rekrytera förstärkningar till A-truppen inte verkar hålla allsvensk klass.
Ska bli spännande vad klubbledningen har att berätta på medlemsmötet den 3 juni.
ÖSK Lions
2008-05-29 21:36
Skoog och Alven, kom hem nu till svartvitt och spela upp ÖSK till ett stabilt mittenlag. :-)
Örebro Mittåt
2008-05-29 21:34
Aspen// Det var två spelare från "guldårgången" som var med och spelade i dagens match.
Örebro Kex Gunnar
2008-05-29 21:34
Aspen: Håller med dig fullt ut. Som jag skrivit tidgare, det finns talanger i Örebro, Arboga, Köping mfl närliggande orter. Bättre att börja med utbyte med dessa orter och föreningar.
Örebro Aspen
2008-05-29 21:15
Axen till NA: "Anfallaren Wendel, mittfältaren/ försvararen Henri och försvararen Tiago testades och tillsammans med Vitor Castro, som redan ingår i truppen, utgjorde de en brassekvartett i ÖSK.
– Jag kunde inte kommunicera med någon av dem så det var inte helt lätt, konstaterade Axén."

Varför inte koncentrera sig på talanger från Nerike med omnejd? Två Sverige filaler på raken för Nerikes distriktslag.
Brommapojkarna Bp_Agge
2008-05-29 21:12
Har lagt upp bilder från U21 matchen mellan BP och Örebro på min hemsida (www.brommapojkarna.tk), gå gärna in där och titta! Ses där!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-05-29 20:37
...Och nej, jag såg aldrig han provspela för ÖSK. Sög han?
2008-05-29 20:36
Jamal Mohammed. Spelar enkelt, vill ha boll och söker passningsyta. Hade passat perfekt på mitten idag tillsammans med Kilen och CO. Lade precis in ett fint skott i krysset i matchen mellan Sirius-Enköping.
Örebro Grohl
2008-05-29 19:03
Vi behöver någon som kan göra ÖSK till en klubb som det anses vara fint att spela för, inte sista utvägen för att man vill spela i högstaligan.

Sjögren pallar inte det, det har han med all tydlighet visat under en allt för lång tid. Snälla Nordahl ta över!

Sixten och Alex däremot tycker jag är helrätt, men å andra sidan var jag emot att sparka Walker också...
Örebro Evigt ÖSK
2008-05-29 18:28
Avgå Sjögren.
Örebro Rojas
2008-05-29 18:19
Går matchen i stockholm ?
Örebro Yeah
2008-05-29 17:28
Ämne: Yeah// Jag håller me....
//Mittåt
Definitivt! Lekeberg bjuder upp till folkfest och ÖSKarna gör narr av dem och sen även kastar ur sig diverse könsord och svordommar inför barnfamiljerna är inte direkt passande.
Just därför hade det nästan känts skönt om Lekeberg vunnit.

Cred till RR och Hagge som skrev autografer och pratade med barnen som har dessa herrar som idoler.
Degerfors Linusiuz
2008-05-29 16:43
Vill lite ironiskt gratulera er till vinsten mot Lekeberg. Det var ingen stor match för er och det märks tydligt att ni har svårt att få till något som helst ordnat och farligt i anfallsväg. Två av målen var tveksamma och visst borde man kunna begära mer av ett allsvenskt lag, iallafall i andra halvlek när motståndarna börjar bli trötta. Nu kändes det mest som spelet tog stopp hos Nordin på mitten och att ni inte var tillräckligt precisa i inläggen.

Skälet till varför jag skrev var egentligen att någon frågade om Oskar Möller. Jag säger nja...han visade inte direkt något farligt mot oss när vi mötte dem på Valla denna säsongen. Min fråga blir istället, hur sjutton kan en spelare som Ekenberg vara kvar i superettan och Mjällby? Killen har gjort 40 mål och spelat fram till 15 sedan 2005.

Lycka till och självklart vill jag att det blir derby nästa år, vem vill inte ha de tätta och härliga matcherna!
Örebro go_osk
2008-05-29 16:42
Ämne: Någon som skulle kun....
Jag ska dit och kolla. Återkommer efter matchen.
Örebro Grixx
2008-05-29 16:01
Någon som skulle kunna köra lite ditektrapportering från matchen. Den är nog så intressant.
Örebro Conjuration
2008-05-29 15:18
Någon som har koll på Oscar Möller i Åtvidaberg?
Örebro gatti
2008-05-29 15:07
Stefan Söderberg som sportchef det kan inte bli sämre än nu!!!!

Avgå sjögren!!!!!
Örebro gatti
2008-05-29 15:07

Avgå sjögren!!!!!
Örebro gatti
2008-05-29 15:06

Avgå sjögren!!!!!
2008-05-29 14:29
Tar tillbaka det förra inlägget. Tydligen ska de provspela. Herregud! Det positiva i kråksången är att ett framtida samarbete med FC Norrköping skulle kunna ge något bra på sikt. Däremot tror jag inte de spelarna klubben förfogar över just nu räcker till. Ska dock bli intressant och se vad denne Wendel presterar.
2008-05-29 14:22
Ämne: Blir iirterad på ösk....Detta kan inte vara något testspel. Spelarna är alldeles för dåliga för det. Dana Kuhi är väl den som är mest intressant men jag tror hellre ÖSK velat testa någon i trion Touma, Ibrahim eller Yasin om det varit ett provspel.

Förövrigt börjar man bli lätt stressad nu. Om det blir allsvenskt spel för oss nästa år avgörs med stor sannolikhet de närmaste 5-6 veckorna. Den trupp vi har nu minus Haginge tror jag inte kommer klara av att hänga kvar. Därför är klubbledningens agerande den närmaste tiden oehört viktigt. Nyförvärv eller avgång. Det är det som gäller.
Örebro go_osk
2008-05-29 14:11
Mittåt eller någon annan//
Hur brukar spelarnas tröjnumrering se ut i U21 sammanhang?
Greve
2008-05-29 13:51
Blir iirterad på ösk när jag läser att en spelare som Daniel Walusumbi skulle fått provspelat ikväll, han fick kicken av västerås sk efter förra säsongen då han på en säsong med vsk i div 1 norra fått gjort typ några inhopp men oftast inte ens varit med på bänken för att han var för dålig, och sedan testspelade med någon klubb i västerås i någon lägre divison och inteens där fick plats, varför väljer man att ens fundera på att låta en sådan spelare på testspela för ösk i allsvenskan, finn ju inteen chans att han skulle kunna ta en plats, men då har väl agent Mörk tror jag det är försökt o lura på sport klubben ytterliggare en värdelös spelare, borde inte sportklubben satsa på en spelare från sverige som man har sett och vet vad han går för typ Gutterstam?
Örebro ÖSKare i exil
2008-05-29 13:13
Ämne: Det är onekligen en ....
Oj oj oj, en sån främlingslegion. Det låter som om det handlar mer om indviduellt kunnande än laginsats från vår sida.
Örebro Mittåt
2008-05-29 12:28
Kerenskij// Ja, det förklarar ju saken.
Örebro Mittåt
2008-05-29 12:27
Yeah// Jag håller med om att det var dålig stil från Samuels och Ronis sida. Kanske inte så mycket gentemot motståndarna som mot publiken som betalat en femtiolapp för att se dem.

Dessutom tycker jag att Samuels utbrott mot en stackars linjedomare, som eventuellt vinkade fel, var väldigt opassande och påfallande oprofessionellt. Han borde ha fått ett gult kort för det, men klarade sig undan med en tillsägelse.
Annons: