/fotboll/osk/forum/6953.aspx/fotboll/osk/forum/6953.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Toro
2008-06-10 08:29
*always look on the briiigth side of life* *visslar*
Örebro Toro
2008-06-10 08:29
joth // 3, målvakt(Avlbåge), högerback(Siw), och en target, som vi måste värva, sen bör ju Florén bindas till oss och eventuella andra framtidslöften som kan dyka in på radarn. Men 3 känns lagom =)
Örebro -=joth=-
2008-06-10 08:13
Försvinner Haginge nu så kan jag lugnt konstaterat att jag har tappat räkningen på hur många spelare vi behöver värva under sommaren...
Örebro Toro
2008-06-10 07:59
F:Ö kan man titta på de största profilerna i svensk fotboll på senare år(som ej kommit från sverige), inte många som gått in samma säsong som de blev värvade och dominerade utan tog 1-2säsonger innan de kom in i spelet och blommade ut. Så luuuuuuuuuuuugn ;)
Örebro Toro
2008-06-10 07:34
Vilket jädra tjatter det var här inne då!

D. McGrain // Tycker inte det finns anledning att kalla Berra och Basso floppar än. Båda är/var och sniffade på landslagsspel i kamerun, att komma till en helt ny liga som spelar en helt annan typ av fotboll kräver en viss omskolning. Ge dom den här säsongen så är jag övertygad om att vi har allsvenskans bästa mittback och en sjuhelsikkes högerbreddare till nästa år. Man ser på killarna att kunskapen och talangen finns där för att lyckas.

Siwe och Florén vore sjukt trevliga att knyta till klubben, två unga killar med enorm potential. Vad gäller en anfallare så finns det säkert några heta spår som det jobbas med, bara gilla läget och avvakta/spekulera =)

F.Ö vill jag ha tillbaks Kung Alvbåge omgående! =)
Örebro D. McGrain
2008-06-10 06:37
Ämne: Tjena

Jag och en ....
Att sen slavhandlarna t o m använder ett forum som detta för sina försäljningsturneer av slavar säger väl en hel del om hur "seriös" marknaden är....
Örebro D. McGrain
2008-06-10 06:35
Sjögren ska ha ris och ros: Kamerunkillarna är en flopp och Kihlen en flipp samt Wowoah ok. Men man kan inte lasta Sjögren för att Tränarna först vill ha kvar Nedim och sen tycker han kan säljas. Roni är en flopp men det var Sixten som ville ha han hit och sen inte lyckats och det kan man inte heller lasta Sjögren för. Hagge var i usel form stundvis och orsaken till många baklängesmål ifjol med bristande markeringskunskap samt återkommande ryggskada - att Sjögren inte gav han ett nytt 4-årskontrakt var sunt förnuft då. Att sen Hagge vill till Djurgården som är en MYCKET större och bättre klubb kan man inte lasta Hagge alltför hårt...tyvärr... Skriver igen: Brassen de tog hit var aldrig meningen att han skulle platsa, är övertygad att det var ett steg till ett ev samarbete i framtiden. Däremot är det upp till bevis nu för Sjögren: Siwe och Florén får inte missas samt en BRA forward som levererar...
Örebro Grixx
2008-06-10 06:23
När Rasberg häromdagen skrev om en mycket bra spelare på väg in så var det tyst som i graven men så fort det finns minsta lilla negativ sak att ta upp så ältas det i absurdum.

Snacka om gnällbälte.....som indirekt fungerar som en strypsnara för klubben.
Örebro Grixx
2008-06-10 06:16
gatti// Vad säger du Lagrell;-)
Wivallius
2008-06-10 02:06
Örebro slutar aldrig serva stockholmslagen med spelare: Patrik Haginge, Mattias Jonsson, Per Johansson, Abgar Barsom, Wowoah, Rascken, Wallinder, Rubarth, Tjernström, Petter Furuseth-Olsen etc etc. Vi har inte ekonomiska muskler att stå emot. Synd!

Vi föder TV-sofforna med folk: Claes Nilheim (eller vad fan han heter numer, Åkeson förut), Pelle Blohm, Tomas Nordahl. Vi förser stockholmslagen med minst 10 000 i "motpubliken" varje år de kommer till EYRAVALLEN. De behöver oss. Vi behöver målgörare och vi behöver vara kvar i allsvenskan. Stockholmare, ge oss en målgörare!!
Örebro gatti
2008-06-09 22:52
Sluta gömma dig bakom din nick "Grixx" alias Lennart Sjögren eller ????
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-09 22:44
Jaha, då har vi två Judas i Djurgården snart.

Det var skillnad när Rubarth gick till AIK. Då räddade han vår ekonomi, men Haginge likt Jonsson ser bara till sin egen.
Örebro Bastard on Parade
2008-06-09 22:17
Gallente//

Det är väl rätt uppenbart att Sjögren inte är ensam om att fatta besluten, men med tanke på den tjänst han har så är det inte mer än rätt att han får ta mycket av skiten. Speciellt då det är han som släpper en mängd idiotiska uttalanden hela tiden.

Inte lätt att ha en uppfattning om de andra ansvariga då de inte syns i media. Men jag håller med dig. Såga dem som sågas skall.

Jag sågar spelartruppen för att de underpresterar. Jag sågar Sjögren för att jag fått uppfattningen (via media skall tilläggas) att han tror att allting löser sig själv, vill spelarna hit så tar de kontakt med ÖSK och vi är tvingade att sälja spelare som inte vill vara kvar osv.

Jag sågar tränaren till viss del pga bristen på rotation när spelschemat är så tätt och offensiven är obefintlig.

Jag sågar Lars Åke Lagrell för att jag avskyr honom. Jag sågar Förbundet för att de styrande är kompletta idioter och jag skulle kunna fortsätta såga vartenda jäkel men jag orkar inte bry mig så mycket mer. Spelarna har semester, sportchefen har semester (?) och nu ska tamigfan jag ta en veckas semester från ÖSK. Man blir ju bara besviken ändå.
Örebro VapoRoy
2008-06-09 22:07
Om ÖSK satsade lite mer på sina egna talanger och gav de bättre lön istället för att slänga pengarna på misslyckade importer kanske ÖSK skulle kunna få ihop ett bra lag. Så fort vi hittar en lokal talang säljer vi han i stället för att satsa på han. Tok dåligt!
Örebro Liberate
2008-06-09 22:05
Tycker personligen efter att ha träffat Mr Sjögren att han inte har alla indianer i kanoten men det är min personliga åsikt och den står jag för,Kilen och Samuel är det bästa värvningarna vi gjort på flera år.
Örebro Grixx
2008-06-09 21:55
...och nu är det ju så att Hagge är den som önskat sig vidare hela vintern. Gnället bör läggas där i så fall.

....sådant satans gnäll det kan vara.

....påminner om de horder av gnällare som bestämde sig att Emra var en sopa....och som ändå värvas till Zurich efter "en lång provspelning" läs lån.

Påminner om gnällarna som dödförklarade värvningen av Kilen, Nordin och Samuel.
Örebro huggorm
2008-06-09 21:35
GRATTIS ÖSK TILL 100 ÅR.Det firar vi med att göra laget sämre o sämra.
Örebro Liberate
2008-06-09 20:43
Det slutar med att Sjögren ger Djurgården 500.000 för att han går till dit,så bra verkar Mr Sjögren vara på att göra affärer.
Örebro Bastard on Parade
2008-06-09 20:30
Äsch, ni har fel allihop. Det slutar med att Hagge går som bosman i november och stämmer ÖSK för att han missar 25 % av två miljoner.
Örebro Aspen
2008-06-09 20:27
DaSa//Ja, Hagge blir klar juli 2009. Ett års handläggningstid gäller för både anfallare in och försvarare ut.
Djurgården Saint
2008-06-09 20:24
DaSa bla bla bla
Örebro DaSa
2008-06-09 20:04
Synd för Djurgården att Sjögren har semester ngr veckor framåt, sen när han kommmer tillbaka så har en del mail att gå igenom (bl.a. ngr guldklimpar från Holland som gjorts reklam här i forumet för). Så i mitten av juli kanske Hagge blir klar för dem...
Örebro Liberate
2008-06-09 19:31
Bye bye.
Örebro Matta
2008-06-09 16:12
Emra är klar för Zurich.
Vad innebär det för ÖSK.
Mer kosing?
Örebro Nikki Sixx
2008-06-09 15:49
Om det nu var sant så kan man ju tycka att det kanske inte är så bright att gå in och störa en kompis transfer.

Heja Niklas...
Örebro Grixx
2008-06-09 15:29
Vilket förhoppningsvis nu kan innebära mer slantar och indirekt ännu bättre spelare till ÖSK.
Örebro Aspen
2008-06-09 15:18
SkiStar //Det var Letche som hade en del info. Men han har raderat texten och länken fungarar inte längre.
Infon kanske störde kontraktsförhandlingarna med en eller flera klubbar.
Örebro SkiStar
2008-06-09 14:32
Jag var inne och läste förut, då sidan fungerade. Då stod det att Haginge hade klarat läkarundersökningen som Djurgårdens läkare hade genomfört.
Örebro Erki
2008-06-09 14:18
Ämne: Breaking news!!!

....
Skriv här vad det handlar om istället, sidan funkar ju inte :P
Örebro Letche
2008-06-09 11:47

Länktips: www.klingan.nu
Annons: