/fotboll/osk/forum/6948.aspx/fotboll/osk/forum/6948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Fresh.
2008-06-15 17:58
Förlåt men jag har inte så bra koll på Haginge, kan ni beskriva honom? Fördelar/Nackdelar, osv.
Örebro DaSa
2008-06-15 17:55
Finns väl tre alternativ ang. Hagge:
1. Djurgården höjer sitt bud och han går dit
2. Hagge accepterar en övergång till MFF (25 % på 3-4 mille borde ju bli mer en eventuell signing fee som Bosman)
3. Hagge spelar ut kontraktet och om ÖSK är hårda och inte låter honom spela så går han som bosman inom Sverige. Om ÖSK spelar honom så kanske han går till utlandet.
Örebro Deemus
2008-06-15 17:35
Var just och såg distriktslaget bli utspelade av ett grymt spelskickligt och effektivt Skåne. 7-0 till pågarna och 8-0, 9-0, 10-0 var betydligt närmre än 7-1.
Djurgården Saint
2008-06-15 16:03
Problemet blir om Hagingen nu vill till DIF och vägrar signa för MFF tror ni då att ÖSK släpper honom till DIF el behåller ÖSK honom och låter honom gå som bosman i sommar?

Örebro Aspen
2008-06-15 16:00
Haginge får sällskap med många andra Örebroare i MFF. Det samma gäller även DIF när man tänker på saken.
Håller Örebro på att tömmas på folk??
AIK Saywee
2008-06-15 16:00
Saint//
Ingen har sagt något så "vitt jag hört", men det skall bli intressant att se hur ÖSK (Sjögren m.fl.) löser detta till den svartvita klubbens fördel?!
AIK Saywee
2008-06-15 15:51
ÖSK-Karl//
Då blev det både mer intressant och mer komplicerat.

Vilken klubb (vilken "affär") kan vara bäst för ÖSK och varför, kortsiktigt och långsiktigt?

Vilken "affär" som verkar vara bäst för Haginge just nu är en annan "affär".
Djurgården Saint
2008-06-15 15:47
MFF säger du.
Skall bli intressant hur ÖSK löser detta om nu Haginge vill till Sthlm och DIF.
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-15 15:25
Det som dykt upp i Haginge-affären är MFF. De har lagt ett mycket bra bud. Men Haginge själv vill hellre till Stockholm.
AIK Saywee
2008-06-15 13:53
BoP//
Fast "finallaget" Holland spelar ju ganska roligt och i kväll är det dags för deras motståndare, Portugal!
Örebro Bastard on Parade
2008-06-15 13:30
I morgon drar träningarna igång igen. 10:30 - 12:00 och 15:00 - 16:30.

Jag lär ju vara där för att se på riktig fotboll. Det där mästerskapet som de visar på TV:n är grymt överskattat.
AIK Saywee
2008-06-15 13:23
Har tidigt varit ute med min aluminiumkanadensasre i Kattegatt, men nu det blåser mycket hårda vindar från Danmark.

Igår kväll såg jag en fantastisk Regnbåge inöver inlandet, men i morse tyckte jag mig se en Alvbåge svepa in över gattet!

FORZA JOHN!
Örebro Grixx
2008-06-15 12:06
Saywee// Tuff match i inledningen av återstarten. Två lag som har pressen på sig.

Kan gå hur som helst. Hoppas verkligen att vi satsar på eget spel och inte snålspelar för poängen....om det nu är klokt vet jag inte. Kan kanske gå på ett ut.

Efter ett historiskt tidigt och långt uppehåll och det kom mycket lägligt för vår del så är allt länge sedan när vi rullar igång igen.
Både insläppta och gjorda mål är historia och nu ska det skrivas nya blad i resultattabellen.

Utan optimism så faller allt, då behöver man ju inte gå på matcherna över huvudtaget....eller bara gå på matcher mot lagen som ligger under oss.

Fast vore det så enkelt så tippade ju alla 13 rätt på enkelrad. Så det är ju inte bara optimismen som gör att man tror på laget i de svåraste tider utan även intellektet:-)

ps köpt en tävlingskajak och där behövs optimistiskta tankar för att inte slå runt efter 1 nanosek = många bad utan is. Men det tar sig :-)
AIK Saywee
2008-06-15 11:16
Grixx//
Se upp för svaga isar, har du sommarbadat i Hjälmaren ;-)

Du har faktiskt rätt i att det var ganska länge sedan vi släppte in ett baklängesmål i Allsvenskan.

Optimismen måste återvända, det kommer att vända, det har det alltid gjort tidigare. Nu vänder det, eller?!
AIK Saywee
2008-06-15 11:10
Ämne: ....och sista allsve....
Grixx//
Fast det är väl några speltimmar utan mål eller?

Nej,längtar så efter goda nyheter och matchen mot AIK på BA!

Katta-maran//
Jag fick ditt svar redan innan Edit ändrat min fråga.
AIK Saywee
2008-06-15 11:03
Uddamålsvinst mot Lekeberg och sju insläppta, hoppsan vilken tur, var det C-laget eller?

Alven, kom hem!
AIK Saywee
2008-06-15 11:02
Fyra spelarönskningar inför omstarten ...

1. Alven mellan stolparna, som kan inge respekt för motståndarna och stabilitet för de svartvita utespelarna!

2. Om Haginge försvinner (vilket väl är troligt innan hösten är slut) hoppas jag att klubben ersätter med en som är minst lika bra som back och gärna allround!

3. Att Nordback blir vad han varit eller ännu bättre eller byts ut mot någon som är bättre!

4. En anfallare som kan göra mål, helst många mål!
( ... men var hittar man sådana prisvärda för tillfället?)

FORZA ÖSK, nu laddar vi för höstspurten!
Örebro Grixx
2008-06-15 10:57
Väntar nyfiket på "någonting" som dök upp.
Örebro Grixx
2008-06-15 10:56
....och sista allsvenska matchen var 12 maj.
Där sista insläppta rann in.

Det var länge sedan;-)
AIK Saywee
2008-06-15 10:24
Aspen//
Lysande ... 8 mål mot Lekeberg ;-)
Hur blev resultatet och i vilket sammanhang?
(Jag har haft en lång semester och orkar fortfarande inte scrolla)

Katta-maran//
Ojoj, det blir många speltimmar sedan senaste allsvenska målet ;-(
Örebro Aspen
2008-06-15 09:03
Saywee//ÖSK gjorde 8 mål mot Lekeberg!!!
AIK Saywee
2008-06-15 08:51
Liberate//
Jag har samma oro som dig ...

Det är cirka 2,5 veckor kvar till AIK-matchen och inget verkar hända, förutom att Haginge är på väg bort :-(

Mina förväntningar detta år som jag ville fira lite extra var nog större än det facit vi har innan EM-uppehållet. 4 mål framåt och en massa bakåt är inte speiellt betryggande. Förresten är det någon som vet hur länge sedan det var ÖSK gjorde ett mål? Jag har faktiskt glömt!

Vi har tyvärr inte de stora slantarna har jag förstått, men någon slags överraskning skulle kännas trevligt.

De flesta av er svartvita froumskribenter känner till min optimism och jag tror att det blir allsvenskan även nästa år, men att man kanske skall behöva våndas en hel höst när man hellre hade kopplat av lite och kanske till och med hade kunnat fira något.

FORZA ÖSK!
Örebro Liberate
2008-06-15 08:29
Snart dags att sparka igång andra halvlek av Allsvenskan och fortfarande ingen ny spelare,borde det inte vara av vikt att spela in den nya i laget så fort som möjligt?inte för Ösk tydligen,den nya killen ska väl bli klar först samma dag som vi möter Aik för att sen spela in sig i laget tills han är redo för spel nångång på senhösten,bara i Ösk som detta sker.
Örebro Aspen
2008-06-15 08:01
Ska bli intressant om detta som "dykt upp" blir något eller är ytteligare ett villospår på den långa vägen efter en target. Den påbörjades ju för ett år sedan.
Vis av erfarenheten .... Det gäller att kunna knyta ihop säcken... Det gäller att prestera..
Djurgården Saint
2008-06-15 00:27
Nåja vi får väll se vi står inte och faller med Haginge även om jag gärna skulle vilja se honom i DIF.

Lycka till under resten av säsongen.
Örebro 0REBR0
2008-06-14 23:51
/saint

se länktips... kanske en hint...
Djurgården Saint
2008-06-14 23:41
Något annat överhuvudtaget.
Örebro Bastard on Parade
2008-06-14 23:08
Saint//

Vad menar du med "hört något annat"? Något annat än att man vill använda honom som delbetalning för Alvbåge?

Tror knappast Haginge vill spela i andra divisionen i Danmark, men då trodde ja å andra sidan inte att han ville spela för nått annat lag i Allsvenskan heller.

Jag hoppas att han har kommit på vettigare tankar och väljer att förlänga sitt kontrakt och stanna kvar i ÖSK, fast vem försöker jag lura?

"Någonting har dykt upp" = Haginge har redan skrivit på för en klubb som bosman och ÖSK kan ha kvar honom resten av säsongen?

Alternativ 2: Fler klubbar har gett sig in i jakten och har lagt högre bud.

Alternativ 3: Djurgården har lagt ett skambud.

Hur länge ska jag lista alternativ?
Djurgården Saint
2008-06-14 22:57
Knäpptyst om Haginge är det så att ÖSK vill använda honom som en del betalning på Alvbåge?

Någon som hört något annat?
AIK Saywee
2008-06-14 16:28
Chipset//
Ja, Rijeka är en underbar stad!

Förresten har "ÖSK" semester?
Annons: