/fotboll/osk/forum/6944.aspx/fotboll/osk/forum/6944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-06-26 09:20
Tänk om övriga spelare som vi frågat kunde känna samma entusiast att skriva på ;-)
Örebro strandvaskaren
2008-06-26 09:19
Om nu alla är så missnöjda, varför är det ingen som gör som en Indiansupporter gjorde och krävde ändring i deras lag och organisation? vi örebroare är jävligt tröga när det gäller att ta tag i saker o ting, det är en väldig skillnad mellan örebroare och kumlingar, Örebroare är ett stängt folk kumlingar ett öppet och bör inte förknippas med gnäll, vi har mycket att lära hur man ska supportra ett lag.
Örebro -:Knasen:-
2008-06-26 09:09
Stellan är inte klar än enligt Mäster Sjögren.

Ur NA nättidning
– Stellan har en brinnande iver att få visa att han är en duktig fotbollstalang men om han ska erbjudas kontrakt görs efter en samlad bedömning som vi inte klar med ännu, säger Lennart Sjögren.
Örebro Liberate
2008-06-26 07:37
Nu har jag problem me min dtor igen,dn missar mssabokstävr närjag skrver på forume,sist så var de fle md samma oblemkommer inte ihg hur jag lste det då,nån som vet,bli galen,snart åker dtorn utgeomfönstret!!skillnad?
Örebro Liberate
2008-06-26 07:34
Nu har jag problem med min dator igen,den missar masssa bokstäver när jag skriver på forumet,sist så var det fler med samma problem,kommer inte hur jag löste det då,nån som vet?blir galen,snart åker datorn ut genom fönstret!!
Örebro SyreAtom
2008-06-26 02:55
Fattar inte varför folk gnäller på små skitgrejer. Oproffsigt att yppa sig eller inte yppa sig i media om de är intresserade av en spelare. Vad spelar det för roll? Tror nog Ösk har betydligt viktigare saker att hålla på med än att tala om för media om de är intresserade eller inte. Och framför allt ska de skita i om det ser ut på rätt sätt när vi läser dem.

Ingen här vet hur saker ligger till med värvningar, hur ordningarna går osv, men det kan vara typ 1000 saker som gör att det ser ut eller verkar på ett sätt i tidningarna.

Hallå, vi läser dessa saker i tidningen... vad som verkligen händer på riktigt bakom Ösk:s dörrar är garanterat andra saker. Hur mycket vet vi för att läser några rader i tidningen...säkerligen inte ens en promille.

Jag tror på Sjögren och Co, men att vända Ösk:s tråkrykte, bilda och strukturera tar tid. Kanske kan vara nått att tänka på..
Örebro P.O
2008-06-26 01:32
Chipset// Får du surfa på jobbet?
Sitter här och väntar på att Costa ska mejla tillbaka. segt!
För övrigt så tycker jag ungefär såhär om allt annat:
1.Ut med Sjögren.
2.In med nån som vet vad den gör.
3.Tryck in lite "porr pengar" à la Bert Milton i spelarinvest.
4.Värva nån med klass.

Edit: kan inte räkna
Örebro lollo_homeboy
2008-06-26 01:26
Pratat lite med BKF folk.. och tydligen så kom han aldrig in i gruppen som han utryckte sig själv för han var för ego å trodde inte han behövde göra något för att få en plats i start elvan han spelade knapt några matcher.. enda killen kan göra är att springa fort.Killen har blivit uppblåst lite pågrund av tack vare NA och att aexen fixat lite provträningar åt honom han håller knappt div 2 klass vad sänder det för signlar mot de som jidsjö och andra ungdom spelare i ösk-U vad ösk vill satsa på fan kalrt ingen vill stanna i ösk.. de måste hitta ett sätt att utbilda talang en röd tråd i det hela.. Inte bara lova saker som är luft
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-25 23:52
Ämne: "det går aldrii....
Ha ha, du har missförstått närkementaliteten lite tror jag. Närking är man endast i situationer där man inte har fog för att gnälla. Hade vi, vid det här laget, ledat allsvenskan med 15 poängs marginal hade en sann närking sagt "Det går aldriiii". Hade vi värvat Christian Ronaldo så hade det låtit: "...sååå bra är han inte". ;-)

Jag tycker det är positivt att folk har lite krav. Vi ÖSK supportrar har varit riktiga slapptaskar när det gäller kravbiten. Det är dags att vi förändrar attityd. Någonting är lite konstigt när man tycker att en uddamålsförlust hemma mot Kalmar och en grispinne mot Elfsborg borta var bra insatser. Jag upptäckte mig själv att tycka just så. Tror inte supportrar till lag som Kalmar, Hammarby, Gais eller Halmstad skulle tycka så. Så oäääähhh, på dom bara!
2008-06-25 23:41
Spelar Jidsjö-Johansson mot Peking på lördag?

Ron// När du säger det så. Stellan och Calle, de är ganska lika spelartyper. Båda är dessutom fostrade i Glanshammar-Lillkyrka regionen. Jag håller definitivt med dig om att Calle borde vara av större intresse. Han har lyckats både i Forward och Karlslund. Men Stellan är en intressant värvning som kan utvecklas till något bra. Däremot är han inte frälsaren vi väntar på.

Örebro Blå Bergen Blues
2008-06-25 23:37
"det går aldriiiiiiiig" har äntligen segrat!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-06-25 23:32
Bara för att få tyst på alla dystergökar här så hoppas jag verkligen att Stellan kommer in och sätter en femton mål på sju matcher, men då kommer ni väl glömma allt ni sagt.. och säga "vad var det jag sa'! ÖSK skulle ha sign'at Stellan redan i våras!"... Så vips så har ni hittat nåt nytt att gnälla på!!
Örebro Ron
2008-06-25 23:25
Chipset!
Du har rätt som vanligt:-)
Han spelade men han var osynlig och gjorde inte bra ifrån sig och det är Stellan i ett nötskal. Han är snabb och målinriktad men helt beroende av spelare som känner honom. Han är ingen egentlig fotbollspelare. Jag måste säga att jag är förvånad att dom väljer honom framför Calle Olsson i Karslund som har mer teknik och är ännu snabbare. Han har iofs kontrakt men Karslund skulle nog gärna låta honom spela i ÖSK om dom bad.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-06-25 23:21
Finns det nån här som håller på sitt eget lag? Värvar ÖSK någon, så är det fel. Värvar de inte någon så är det också fel. Allt tycks vara fel..
2008-06-25 22:55
ÖSK agerar konstigt och oproffsigt hela tiden. Det är bara i ÖSK man får sitta kvar i ledningen fast man inte lyckats värva anfallare på över ett år, uttalar sig klumpigt i media, är för otydliga och sena i intresseanmälningar osv. Det är sjukt dåligt jobbat. Jag som alltid varit obotlig optimist a la Grixx och alltid förespråkat kontinuitet och tålamod har fått nog. Värdet av produkten ÖSK är på väg ner i botten och om inget gör något så rasar allt ihop som ett korthus. Jag vill se stora förändringar i ÖSK. Både attitydmässigt och organisationsmässigt. Samarbetet med KIF är jättebra, arbetet med ekonomin är också bra och värvningen av Roni verkar ha följt en tydlig linje som gick från tränarens önskemål till en förhandling där man utåt mot fansen var tydlig. Resten har inte alls kännts bra.

Ron// Fel. Bevittnade Stellan i minst två matcher. Men det syntes tydligt i de matcherna att han inte kommit in i gänget, att han var omotiverad.
Örebro Grixx
2008-06-25 22:52
Ron// Vad jag vet så är det ju Forward som inte hållit måttet.
Kex Torsten
2008-06-25 22:51
Varför värva en spelare man ansåg vara för dålig i början av säsongen? Har denne Stellan blivit så bra på ett halvår i Forward?
Örebro # brorzan
2008-06-25 22:50
DaSa //

Varför ändra ett vinnande koncept i en klubbs mediastrategi?
Vad jag förstår så planeras det som bäst att ta bilder på Arnefjord i ÖSK-tröjan innan förhandlingarna med AIK ens startat. Allt för att få upp priset ännu lite till.
Örebro Ron
2008-06-25 22:17

Farsen fortsätter (igen)
Det var det som var problemet, att man läser mer vad tidningarna skriver en att testa vad spelarna går för, och där har Stellan fått alldeles för stora rubriker. Han höll inte alls i BKF. Han gjorde aldrig några matcher.
Örebro DaSa
2008-06-25 22:16
Sen att de värvar Stellan, varför?? Som ngn skrev tidigare, vi har en grym talang som vi lånar ut och sedan köper vi en medelmåtta istället. Undrar om styrelsen kommit fram till att anledningen att vi ligger i botten beror på att vår trupp inte är bred nog? Det är spets vi behöver! Ge oss Skoog, Arnefjord och en grym innermittfältare och sedan kan vi avvakta med Alven till han är nere i 2 miljoner. Får han sitta på bänken i Danmark hela hösten så kommer hans värde att rasa.
Örebro DaSa
2008-06-25 22:10
Tycker att ÖSK uttalande i media ang. Arnefjord har varit exakt motsatsen till vad de borde ha sagt hela tiden.

Först: Blånekar att de är intresserade än AIK säger att han är i Örebro och lär känna klubben. Är väl ingen idé att neka i detta läge?!

Andra uttalandet: Säger att de är jätteintresserade och att de vill skriva kontrakt utan provspel.
Detta kunde de ju hålla för sig själva, varför få Arnefjord att framstå som en klasspelare? Nu får ju både andra klubbar upp intresset samtidigt som AIK kan trissa upp priset.

Suck suck, man slutar aldrig att förvånas...
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-25 21:47
Lite skumt att NA tagit bort artikeln om stellan till ÖSK! Det står inget på ÖSKs hemsida om stellan!
Örebro zxcv
2008-06-25 21:44
Ända sen Malmö-matchen har jag varit i en bottenlös ÖSK-svacka.
Jag läser inte ens artiklarna i tidningen.

Det enda som skulle kunna väcka lite intresse är en värvning av Alvbåge.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-25 21:09
vad är Stellan för sorts anfallare (spelstil)?
Örebro Hertig_Karl
2008-06-25 21:03
Finns även på Fotbollskanalen. Nu vill jag se en riktig värvning! Nån som tar en given plats i startelvan. Det är bara 8 dagar kvar till match så det är på tiden nu! Skulle vara travligt med Nordahl också!

FORZA ÖSK!!!
ÖSK Lions
2008-06-25 20:07
Se länk!^^

"För ett tag sedan bröt han kontraktet med västerklubben och det är bara en tidsfråga innan han skriver på för säsongen ut med Örebro SK.
- Det känns jätteroligt att få chansen i en allsvensk trupp. Min målsättning är först att ta plats på avbytarbänken och sedan att få speltid, berättar Stellan för Svartvitt."
Örebro P.O
2008-06-25 19:59
Verkar som om NA var ute och cyklade.. hittar ingenting om att Stellan gått till ÖSK nu
Örebro Bastard on Parade
2008-06-25 19:52
Det är inte konstigt om Spelarinvest inte vill betala för äldre spelare. Jag har lite siffror som är några år gamla, men kan ta upp de ändå.

ÖSAB investerade:
400 000 i Ricardo Costa
400 000 i Patrik Haginge
400 000 i John Alvbåge
400 000 i Niklas Klingberg
200 000 i Peter Westman
200 000 i Fredrik Samuelsson
200 000 i Lars Larsen
200 000 i Magnus Samuelsson
200 000 i Fredrik Nordback
200 000 i Herish Kuhi
200 000 i Patrik Anttonen
200 000 i Christian Jonsen
200 000 i Peter Olsson
100 000 i Axel Kjäll
100 000 i Mirza Jelecak

Det här är siffror från affären som räddade ÖSK undan konkurs. Utan Spelarinvest = Inget 100-års jubileum. Glöm inte det!

Efter det här har större belopp investerats i Magnus Wikström, Sebastian Henriksson och Magnus Kihlberg. Skulle tro att Wowoah fick en lite peng också.

Det här är rena förlustaffärer för Spelarinvest. Ser väl inte så värst bra ut att värva äldre spelare när man försöker marknadsföra aktierna i ÖSAB som en framtida möjlighet till god avkastning?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-06-25 19:11
Tyvärr har Spelarinvest alldeles för mycket makt i nyförvärven. Klart de inte vill ha hit Skoog. Vad tjänar de på det? De kanske inte förstår att en sån spelare skulle höja hela laget och de spelare runtomkring som tex Nävfer,Stellan,Frempong,Roni, Bassombeng. Men, men. Tyvärr tror jag det finns mer pengar än kunskaper i "invest". Kommer det inget "större" nyförvärv inför hösten ska vi alla vara ordentligt glada om vi spelar allsvenskt nästa år.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-06-25 18:57
Väntar fortfarande på en anfallare som har rutin och klass!
Annons: