/fotboll/osk/forum/6939.aspx/fotboll/osk/forum/6939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2008-06-18 16:48
Gren kommer klara sig utmärkt som högerback!

Värva en mittback som kan franska, en mittfältare som kan skjuta och en anfallare som kan nicka så är jag skapligt nöjd. Kan inte vara sämre än truppen ser ut i dagsläget i alla fall.
AIK Saywee
2008-06-18 15:29
-=joth=-

"*När kommer bomberna?*"

Den frågan har jag ställt mig sedan förra säsongen slutade ... flera gånger dessutom och började redan kring jul undra om de stora "paketen" var på väg ...

... men den som väntar på något gott ...
Örebro Yeah
2008-06-18 15:15
Min startelva med nuvarande trupp:

Weggen
PaAn-OsJa-MaWi-MoRe
MaKi-NoGe-SaWo
ErBa-RoPo-KrNä
Örebro in med Boniek
2008-06-18 15:00
Får hålla med parade ..bra jobb
Örebro Kronblom
2008-06-18 15:00
joth//
det lär dröja...
Örebro in med Boniek
2008-06-18 14:59
Min drömelva
Alvbåge
Green Arnefjord Wikström Wovven

Floren Nordback Kilhen
Bassombeng Gutenstam Pokora

sen kan man byta ut nobbe mot seb eller Nordin alla beroende på formen
Jag tror stenhårt på 4-3-3 och för första gångn på länge lirar vi oftast kul fotboll.. ända problemet är kanske att oftast går ju inte alla nyfövärv in speccielt inte sommarvärningarna
GUten kan ju vara flopp men då agerar Sjögren snabbt o lånar in Niklas skog ;=)
Örebro Bastard on Parade
2008-06-18 14:58
Cred till Johannes som har lagt ned ett enormt arbete på intervjuer och artiklar på sistone!
Örebro -=joth=-
2008-06-18 14:42
Vi få väl se det som positivt att man nu kanske måste spela lite mer orutinerade spelare som Ze och Green.

*När kommer bomberna?*
Örebro Kronblom
2008-06-18 13:06
Ämne: Tror inte att vi beh....
Ligger väl ändå närmast till hands att det blir just Anttonen på högerbacken tills en ersättare är hittad,Green i all ära men Sixten/Alex lär gå på rutin på den platsen.ingen Siwe alltså?Synd,hade kunnat bli ngt där!
Örebro -=joth=-
2008-06-18 12:38
Bleke//Vadå? Har ÖSK äntligen bokat in en Jubileums match... ;-)
18:00 har jag för mig om det är mot det där B-laget från brasilien du menar...

*När kommer bomben?*
Örebro bleke
2008-06-18 11:31
är det någon som vet vilken tid jubileumsmatchen börjar?
AIK Saywee
2008-06-18 11:28
Även om jag skrev, "lagbygge tar oftast tid" och ibland tycker att "det" är segare än ett urtuggat TOY så har jag ändå en känsla av tro, hopp och framtid.

Hoppet är det sista jag överger ...
... annars blir ju flera saker meningslösa.

ÖSK!!!
Örebro Charlezzz
2008-06-18 11:16
grixx...
haha... jag gillar det du skrev om att "Rom byggdes inte på en dag"... Vet inte om det bara är jag som är fruktansvärt lättroad men är det inte stor humor o skriva sånt när vi alla vet att sportklubben fyller just 100 år i år. En kan inte låta bli att undra om vi inte skyndar nästan för långsamt. 100 år utan att ha vunnit någonting... tjoflöjt..
AIK Saywee
2008-06-18 10:21
Grixx//
"Arbete på alla fronter", helt rätt, jag tänker bidraga så gott jag kan "hemma som borta" och kanske oxå med en extra slant ...

Vi är ju svartvita fans allihopa!
Örebro Grixx
2008-06-18 09:45
Tror inte att vi behöver vara oroliga -mer än vanligt;-)- över högerbacken. Green känns inte som någon rookie på sin plats. Som han steg in på plan i våras så hade han total kontroll. Brytningssäker, snabb som tusan, dribblingssäker, offensiv och ett gott självförtroende. -jämför med vår jättetalang Frempong som kanske har lite för gott självförtroende och alltid slänger sig rakt in i getingboet utan att bry sig om att han förlorar bollen 4 gånger av 3 ;-). Lite mer streetsmartness där han överväger riskerna med vad laget vill uppnå så ramlar han in i startelvan.

Tilbaka till Green, det enda som möjligen saknas för hans del är -även om det inte synts- är ju ändå erfarenheten, å andra sidan så finns det ju alltid något undantag som bekräftar regeln. Någon funkar ändå. Det finns ju div 4 spelare som värvas till Allsvenskan och blir omedelbart bäst, så vem vet, kanske....

Något smolk i glädjebägaren är en "viss skadebenägenhet" som någon nämnt. Jag är betänksam för själva ordet skadebenägen som så många stämplas och får dras med. Knäskador och fotskador är jobbiga och långdragna men mer behöver det inte vara. Skoog,Anttonen,Jon och Kilen är folk som spelar vidare utan några direkta kvalitetsproblem.

För Anttonens del så har han ju under våren fått många budskap av tränarna. Han övertalades att stanna genom att tränarna övertygade honom om sin stora möjlighet som högerback men tji fick han. Svårt att kombinera backen med mitten och nästintill forward. Det är ju en viss skillnad i placeringar och löpningar.

Forza svartvitt....men glöm inte att det krävs arbete på alla fronter.
AIK Saywee
2008-06-18 09:41
-=joth=-
Jag har ett jättejobb (oavlönat) till dig, men du är ju en lysande "statistiker".

Hur många spelare som använts kontra olika lags placering i Allsvenskan? Detta kan du säkert jobba med tills du går i pension ...

Oavsett resultatet av denna fråga så har jag inget svar eller lösning på "problemet", men fotboll är en lagsport och lagbygge tar oftast tid.

FORZA ÖSK, nu rockar vi fett i höst!
AIK Saywee
2008-06-18 09:31
Apropå förändringar ...

... när det går trögt kan det förstås vara positivt med förändringar, men det luriga är att det kan bli lite för mycket av förändringar.

Kontinuitet (stavn?) är rätt så viktigt i fotboll och oftast placerar sig olika lag i topp som inte har behövt krångla så mycket, pga spelarövergångar, skador och övrig turbulens inom klubben.

Jag känner ibland att det varit lite för mycket förändringar inför och under jubileumsåret och förändringarna verkar "tyvärr" bara fortsätta.

Tror att ÖSK behöver lite "lugn och ro", men det är lättare skrivet än gjort.

Men, jag känner också för en bra återstart och en fin svartvit höst för ÖSK!

Edit hejar oxå på svartvitt ;-)
Örebro -=joth=-
2008-06-18 09:20
På tal om design... tycker att officiella har fått sig en bra skönhetsuppdatering. Antar att det inte är riktigt klart men helt klart godkänt.
Örebro Jonte R
2008-06-18 09:06
Aspen//Tycker ÖSK gör rätt i att leta efter en mittback istället för högerback och det är väl många här inne som har efterlyst en ny mittback.

Angående forwards så handlar det gissningsvis om Guterstam, någon finne eller en brasse.
Ljungskile Oskar
2008-06-18 08:21
Ser att ni skaffat er en ny design på sidan.

Välbehövligt minst sagt, då den tidigare var både konstig och ful. Den här är betydligt bättre.

Däremot tror jag att ni får det ganska tufft framöver. Det var ju många ÖSK:are som var tvärsäkra på att Örebro skulle placera sig före Ljungskile i tabellen, men dagens tabelläge visar att det lika gärna kan bli tvärtom istället.

Ha det!
Örebro in med Boniek
2008-06-18 07:14
Min önskan
Alvbåge
Floren
Qurino/Guten(mer troligt)
Arnefjord.
Hade vart gött kex...mos?
Örebro Aspen
2008-06-18 06:33
Ur dagens NA:
Minst två nya ÖSK-spelare på plats till nystarten mot AIK den 3 juli. En anfallare och en försvarare.
– Vi gick in i säsongen med Patrik Anttonen och Joakim Gren som högerbackar. Dem har vi kvar. Haginge såg vi som mittback, och det är där vi nu letar förstärkning, säger Lennart Sjögren.
Hgsta prioritet har fortfarande en central anfallare. Där tycks klubben ännu inte ha ett tydligt förstaval.
– Vi jobbar med flera kanaler och jag kan inte säga något om var vi landar. En ny mittfältare finns också med på listan över tänkta förstärkningar. Där tycks det emellertid
inte vara riktigt lika bråttom, vilket är naturligt då där finns en hel del alternativ i truppen.

Örebro Liberate
2008-06-18 06:01
Idag är det en ny dag med nya möjligheter,Haginge borta,låt så vara,det är inget jag tänker grubbla över mera.
Bara att hoppas att Sjögren o co har något ess i rockärmen.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-06-18 05:44
När kommer det en positiv nyhet? Fan vad segt det är med alla tråkigheter.
Örebro 0REBR0
2008-06-17 23:34
vad händer med ÖSK's officiella hemsida?
Örebro Aspen
2008-06-17 22:35
ÖSK KRILLE, hunter//Ett aktell nyförvärv enligt officiella är en matrialförvaltare.
Öreskå
2008-06-17 22:19
Tack för tiden Haginge!
Örebro Grixx
2008-06-17 22:16
Katta-maran// Du verkar ju något trög eller....

Vad ser man för njutning att älta samma sak igen och igen och igen.Hagge skulle bort och det spelar ingen roll vem som sitter i styret eller tränar laget. Hagge har sökt sig iväg innan vi fick till det härliga spelet som vi hade mot Djurgården och innan vi spelade uselt mot Gais.

Att sitta och lipa när inget nytt hänt är ju korkat, visst....och Haggeaffären har du vetat om några dagar.

Om vi fick 200 000 tusen kan du fortsätta och lipa men fick vi 3 miljoner så är det riktigt ok.
Men där vet vi inget....

Vi är inte där ännu att VI är klubben som många allsvenskar vill gå till men sakta men säkert så blir vi bättre och bättre. Men Rom byggdes inte på en dag.

Du får gärna förklara vad som var korkat i att säga att det var gnälligt igen.

...och visst är du en lipsill.
Örebro DaSa
2008-06-17 21:59
När skall man tillåta en sportchef ha semester?:) Kanske när vårsäsongen startat, då borde det vara som lugnast... Han borde inte få en dag ledigt när transferfönstrerna är öppna i alla fall-
Örebro DaSa
2008-06-17 21:55
Känns inte som högerback är det som vi mest behöver just nu, skulle nästan hellre se en rutinerad mittback då jag tycker Wiken inte håller måttet längre. Men högst prio har fortfarande en target.

Vi får väl skramla till en blomma åt Sjögren också eftersom han ställde upp och åkte in på semestern och sålde vår näst bäste spelare till en allsvensk konkurrent:)
Annons: