/fotboll/osk/forum/6935.aspx/fotboll/osk/forum/6935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-06-30 16:56
Marquis de Sade// Indirekt skrev jag eftersom du berördes negativt när folk gav beröm, och några superlativ har inte synts från inläggen.

-:Knasen:-// Kritik som baserades på att styret inte gjorde vadå?
ÖSK Lions
2008-06-30 16:55
Apropå hyllningar vill jag hylla Svartvitt-redaktionen som gör ett strålande jobb. Tack för all tid ni lägger ner för oss, pojkar.

Dessutom så tycker jag att NA borde veta bättre med källhänvisning...

Snart kommer väl dessutom Uddlings byxor bli blöta igen när vi ska möta Ljungskile med Edwin Phiri, eller vad tror ni?
Örebro -:Knasen:-
2008-06-30 16:52
Nu väntar vi bara på nästa presskonferens där killen med största ÖSK hjärtat presenteras... Alvbåge.
Örebro Marquis de Sade
2008-06-30 16:46
Grixx// Jasså, jag tycker att man ska ha pisk om man sköter sitt jobb?
Näe, jag tycker att hyllningar med superlativ ska föregås av stora handlingar.
Örebro -:Knasen:-
2008-06-30 16:46
Syrefantomen//
Jobbigt med människor som håller i fickfodret, jobbar du på kanslit??.Kritiken har varit befogad.Tror dock och hoppas att Kim kan vara ett bra förvärv och kan anpassa sig till allsvenskan snabbare en än brasse eller videojugge.
Örebro Grixx
2008-06-30 16:43
Bastard on Parade// Sommarvärvningarna som har gett bra tillbaka är Mumba, Nedim och Abbe.

Övriga som det gnällts om har mer eller mindre varit hyrspelare som skulle fungera som reservspelare, inte som fasta värvningar.

Marquis de Sade// Eller det du indirekt försvarar, om man sköter sitt jobb ska man ha pisk. Kritik som urartar är ju inte helsmart, det blir lite av "drevet går" utan rim och reson.
Örebro Marquis de Sade
2008-06-30 16:38
Roligt att det händer nått tillslut!
Vad det beträffar sjögren o co, så har de väl bara gjort sitt förbannade jobb - och det är väl godkännt, men knappast mer.
Kan tyvärr inte dela eran entusiasm, ni som hyllar detta som ett mirakel...

SyreAtom... kan inte du anställa mig, så kan du ösa beröm över mig varje morgon när jag inte kommer försent.
Örebro SyreAtom
2008-06-30 16:31
Aspen//

Tror du verkligen att lite kritik från diverse forum och NA har påverkat deras arbete att värva spelare..? Lite väl naivt va. Det här arbetet är sannolikt en utveckling genom den läxa som det ekonomiska stålbadet och nedgraderingen gav, med nya mål och visioner. Eller är det NA:s och Sv.fans förtjänst det också?

Seriöst, de driver ett företag, de sitter inte här och lusläser hur de ska göra såklart. Det här är ÖSK som har jobbat riktigt jävla bra, ingen annan. Cred ska de ha!

Bra jobbat Sjögren & Co!
ÖSK Lions
2008-06-30 16:30
Någon som vet om Robin kan behärska en roll som ytteranfallare?
Örebro Bastard on Parade
2008-06-30 16:29
Grixx//

"Värvningarna kommer som vanligt" gör mig lite rädd. Hoppas att spelarna inte håller samma klass som tidigare värvningar i liknande situation, de får gärna vara bättre än Barsom!

Självklart ska inte styrelsen blogga och berätta allt, men de ska vara konsekventa. Säger de ingenting till aftonbladet ska de inte säga någonting till NA eller Svartvitt heller.

Säger de någonting ska det ju vara genomtänkt, inte bara vräka ur sig en massa smörja. Ofta säger de att de inte kommenterar eventuella nyförvärv och det förstår jag. Men det har ju varit helt tvärt om när det gäller Jesper Florén, inte en jäkel kan ha missat att ÖSK vill ha honom.

Att hela fotbollssveriges styren säger samma sak bekräftar ju bara att Allsvenskan är en serie skapad av en pajas (Lagrell) för en gäng skitlag. Finns ju sina orsaker till varför Allsvenskan rankas så lågt.

Skönt i alla fall att Staaf är signerad. Känns som att upplägget är smart. Staaf får ett långt kontrakt och slipper därmed pressen att komma in och prestera på en gång. På sikt kommer Staaf bli kanon för ÖSK och han kommer vara en utmärkt joker redan nu.

Kim Olsen får ett halvår på sig att prestera. Känns bra att man lånar in en rutinerad herre. Kostnaden lär inte vara allt för stor och om det inte funkar så har vi Rodevåg som snart är tillbaka.

Det tråkiga med upplägget är väl att Jidsjö inte kommer få speltid. Tycker han har presterat bra på träning och match och han tillför aggressivitet i ett annars förhållandevis mesigt lag.
Örebro Grixx
2008-06-30 16:18
Bastard on Parade// Det är ju som vanligt folk gnäller och är otåliga, men värvningarna kommer som vanligt.

Några förväntar sig att styret ska blogga var femte minut vad som är på gång och var de befinner sig.....och de får aldrig ta en latte eller var på semester;-)

Diverse uttalande ska sönderanalyseras och allt som sägs tolkas till "ett idiotiskt uttalande" och amatörklubbmässigt. Säger man "ja" så är det fel och säger man "nej" så är det fel.

Att sedan i stort sett hela fotbollsveriges styren säger samma sak är helt helt ovidkommande;-)
Örebro Aspen
2008-06-30 16:14
Yeah//Det är kanske kritiken som fått ÖSK att göra ett bra jobb. Vi vet hur det går med alla samhällen och organisationer där man inte hanterar kritik.
När det gäller spelare får dom i regel betyg efter varje match. På sina ställen gäller detta även tränaren. Varför ska då en sportchef vara höjd över detta? Huvudsaken att kritiken är välgrundad och saklig.
Örebro Bastard on Parade
2008-06-30 16:05
Yeah//

Folk har inte sågat Sjögren för att de trott att han "legat på latsidan". Det är väl snarare diverse uttalanden och bristen på värvningar som sticker i ögonen.

Staaf tror jag mycket på. Värvar de honom och Arnefjord så blir jag glad. Har googlat en del på dansken och vad jag har förstått är han inte alls populär i England. I Danmark sågs han lite som en hjälte när han återvände och gjorde rätt många mål men har haft en del skadeproblem. Nu är han inte direkt önskad där då de värvat någon annan forward .

Men men, Kim ska få visa upp sig innan jag räknar bort honom. Det verkar åtminstone vara en spelartyp som vi saknar i truppen.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-30 16:04
Robin Staaf och Kim Olsen till ÖSK
Örebro Grixx
2008-06-30 15:58
Vad jag har förstått så är Staaf lite av Nordintyp på det sättet att han tidigare slarvade med träning och nu "skärpt" till sig.

Dvs blir större stjärna än de flesta tror.....
Örebro Yeah
2008-06-30 15:56
Alla ni som sågat Sjögren enda upp till halsen kanske får er en känga nu när det visar sig att de inte legat på latsidan.

Personligen tycker jag det mesta skötts ganska snyggt. Hade nog t.ex inte fått lika många budgivare på hagge om de inte gått ut i media.

Men man var självklart orolig att ÖSK inte skulle lyckas värva något alls. Även om inget är 100% klart än så känns det redan lättande i mitt lilla ösk-hjärta. Speciellt när vi även spöar DIF's A-lag med 3-0.

Jess! jag ska med och bada! :D
Örebro Bastard on Parade
2008-06-30 15:15
Kubanerna har fått fram ett riktigt bra pris för resan till Ljungskile. Finns det något bättre än att tillbringa dagen med likasinnade, dricka lite öl och se ÖSK spela skjortan av ett skitlag?

Nä, just det! Ta tummen ur och boka biljett nu!
AIK Saywee
2008-06-30 14:45
Allehanda är för tröga och dessutom ofta gärna gnälliga när det tar emot lite grann. När abonnemanget löpt ut är det slut med papperseländet för gott.

Uddlös kanske kunde snabba på nyheterna lite genom att smygkika på svenskafans, men det är väl någon slags himla fånig prestige som fastnat någonstans i ...?

Forza svartvitt, det handlar om förtroende för hur och när nyheterna skall presenteras!
Helsingborgs Södra united77
2008-06-30 14:29
Lycka till Staafen !!!
Denna chansen är du värd !!!
hälsningar,
"31-åringen"
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-30 14:22
Staaf och Olsen på g. Blir det en köpoption på Olsen?

Tittade genom truppen nu. Vilken medelålder har vi? Inte för att det gör något på kort sikt (snarare positivt med rutin i det utsatta läget) men sedan är det dax att vi knyter lite för framtiden. Staaf var en bra start, jobba på Touma nu också. Skoog lär ju inte vara aktuell nu. Både Staaf, Olsen och Jidsjö är ju "mittanfallare".
Örebro Grixx
2008-06-30 13:52
Bbulktrops orberÖ// ;-)
Örebro Rallyfinnen
2008-06-30 13:41
Olsen och Staaf.. Då är anfallsfrågan löst väldigt billigt.. Då har vi pengar kvar till både Alvbåge och Arnefjord!
Örebro jensa_2
2008-06-30 13:20
Dansk anfallare till ÖSK: "Vi är väldigt nära nu"
SPORT/FOTBOLL/ÖREBRO Publicerad: 2008-06-30 13:08

Danske anfallaren Kim Olsen är så gott som klart för Örebro SK. - Vi är väldigt nära i det fallet, säger klubbens sportchef Lennart Sjögren som utlyst en presskonferens till klockan 16.00.

Örebro Grixx
2008-06-30 12:46
45 minuter gammal text...och om man nu kan lita på inf. så talas det om ett lån och att han ev redan är här bekantar sig.

Var är Larsen;-)
Örebro Liberate
2008-06-30 12:42
Får vi inte ens i hop en buss när priset är 75riksdaler,då är det sjukt dåligt.
Örebro Liberate
2008-06-30 12:18
Är ens en buss till Ljungskile fylld än?jag menar så att jag slipper lämna igen biljetten.
Örebro Gummianka
2008-06-30 12:05
Så skööönt att allsvenskan börjar igen!
Örebro Mattias69
2008-06-30 11:51
Glöm inte bort att anmäla er till Kubanernas supporterresa nu på Söndag då vi åker till Ljungskile. Sista anmälningsdag är imorgon och priset är löjligt lågt! Gå in på www.ticnet.se för anmälan!
Örebro Kronblom
2008-06-30 11:46
Lite löst ang Olsen eftersom man än inte hört ÖSK bekräfta transfern men han verkar vara en bra spelare även om man(jag) inte sett honom spela,hoppas dock man lyckas knyta även Staaf till sig.Kommentarerna i dagens Na gör att mycket talar för detta!
Örebro Rallyfinnen
2008-06-30 11:37
Väntar.. och väntar.. och väntar.. och väntar....
Annons: