/fotboll/osk/forum/6934.aspx/fotboll/osk/forum/6934.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-30 20:43
Hur är Gerzic status? Kan han vara med mot aik?
Örebro Grixx
2008-06-30 20:07
ÖSK-Karl// Intressant och låter oerhört positivt angående Kung Alves feelings för klubben.

Fast är det helt öppna uppgifter du kommer med?
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-30 19:57
Snacka om att Alvbåge har ÖSK-hjärta, han sa som det var till Viborg angående de bud som lagts. Tar ni inte ÖSK:s (det lägsta) så spelar jag ut mitt kontrakt och ni får inga pengar alls. Spelarinvest/ÖSK har bjudit 3.5 miljoner, högsta budet Viborg har fått är 4.5 miljoner.

Sedan är ju inget klart innan det är skrivet och om Alvbåge får någon miljon för att signa i en annan klubb, då kanske han får svårt att säga nej. ÖSK har erbjudit Alvbåge ett kontrakt på 4,5 år.
FORZA ÖREBRO!
2008-06-30 19:19
Välkommen Staaf & Olsen!! ;)
Örebro Grixx
2008-06-30 19:07
Herman-Webb.
Staaf har mycket boll i sig och Olsen är glad som ett barn.
Degerfors BIK_DIF
2008-06-30 19:06
Gå in på xperteleven.com (ett jättekul fotbollsmanagerspel) och bli medlem(det är helt gratis) och sök på mitt LigaID som är:112898 och ansök om ett lag i min liga.En liga för alla fotbollsälskare.
Örebro DaSa
2008-06-30 19:05
Får väl börja med att berömma styrelsen för att de nu förhoppningvis har en långsiktig plan, att först ta in en etablerad target framtill nyår på lån för att ha tid att utvärdera Staaf och Jidsjö för att se om ngn av dem kan ta rollen nästa säsong. Tycker även att de skött Kim affären snyggt, inga läckor förrens en dag innan visar på lite proffsighet.

Ngt som oroar lite är att Staaf uttalade sig om att han inte trodde på en allsvensk klubb utan en SE eller div 1 klubb. Är han bara ödmjuk eller tror han inte på sig själv?!

Håller med dem som inte vill applådera styrelsens arbete, de skall ha cred för att de löste targetproblemet men i övrigt så har de misslyckats på följande punkter:
- Jubileumsmatchen, 100 års jubileumsmatchen mot ett U21 lag?!
- Florén affären, är inte ens nära att värva honom.
- VSK talangen, uttrycker sitt intresse samma dag som han blir klar för AIK
- Kommunikationen i Arnefjord affären
- Ingen back klar tre dagar innan "höstsäsongen" startar
Örebro Grixx
2008-06-30 18:39
Att Olsen sägs vara bra nickare är inte heller så dumt.

Saywee// ....och som (s)nickare kanske inte helt oäven för att bygga upp ÖSK´s anfall ;-)
Örebro Kronblom
2008-06-30 18:33
Ämne: "I Kim Olsens f....
ja Olsen beskrivs ju som en targetplayer och det ju den typen som ÖSK frenetiskt jagat under vintern och våren.Staaf tror jag mycket på bara han får upp det allsvenska flåset,när det gäller tekniken och målen är jag inte ett dugg orolig för,han är en striker!
AIK Saywee
2008-06-30 18:20
Bbulktrops orberÖ//
Jag gissar detsamma, han är nog inte "ringROSTig", räcker nog med 96 %
AIK Saywee
2008-06-30 18:10
En underbar kväll, något att hoppas på, KIOL och ROST i startelvan, eller åtminstone på bänken.

På torsdag startar världens närmaste liga ...

... alla til BA!
AIK Saywee
2008-06-30 18:07
Hlynur, ditt svar är logiskt, men medparten eller motparten har väl några idéer om vad som kan tänkas hända i november och december, eller?
Örebro Hlynur
2008-06-30 17:49
Som svar på din andra fundering så borde det ju vara så att det finns en motpart i förhandlingen, d.v.s. Kim själv vill väl inte stå utan lön i november & december.
AIK Saywee
2008-06-30 17:41
Bara en fundering, hur stor är skillnaden mellan den svenska och den danska andradivisionen?

En annan, kanske liten fånig fundering, varför lånar man inte t.o.m. den nionde november, sista matchen mot Ljungskile?
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-30 17:33
Mer kommentarer...
Örebro go_osk
2008-06-30 17:26
"I Kim Olsens fall handlar om ett lån från Silkeborg som spelar i den danska andradivisionen. Lånet gäller fram till sista december i år. Det finns dock en klausul som gör att ÖSK kan köpa loss anfallaren om klubben skulle vilja det."

Mycket bra drag från ÖSK:s sida.
AIK Saywee
2008-06-30 17:19
ÖSK Lions//
Kan bara hålla med, NA hänvisar till dansk media, va töntigt. Svartvitt hänvisar alltid till NA när NA skrivit något, dags att svartvitt hänvisar till "svensk media" istället i dessa fall då NA av någon anledning varit något före.

Detta med media är i "nutider" intressant och handlar om förtroende till stora delar och dessutom hur media behandlar vårt kära ÖSK i just media.

NA = Never Again!
Örebro Grixx
2008-06-30 17:10
-:Knasen:-// Vilka supportar tycker inte det om sitt lag? ;-)
Örebro SyreAtom
2008-06-30 17:05
Marquis de Sade//

Vet inte om du missat att bara för ca 2 år var Ösk en klubb i ruiner, nedgraderade och balanserade på ett hårstrå. Tur att man inte sitter som du framför datorn och tror att allt sker över en natt och om det inte gör det så är allt skit. Steg åt rätt håll är väl för fasen värt beröm. Men sitt du där och sura för att andra ger beröm för det är fanimej jävla bra jobbat att på så kort tid ta sig så långt som vi gjort. Men vissa saknar ju verklighetsförankring, det är helt klart...
Örebro Grixx
2008-06-30 17:05
Chipset - Ta ansvar!// Håller med om att hur mycket bra de blir vet vet vi inte, men forwardsmässigt blir det bra mycket bättre än förut.

Ser med tillförsikt mot matchstart....även om det blir förlust i några matcher.

Hoppas tränarna fått tag i positionerna igen och att laget hittar tillbaka till grundspelet. Blev nog för mycket anpassningar till andra lag INNAN grundsystemet satt sig.
Örebro -:Knasen:-
2008-06-30 17:00
Grixx//
Du tycker inte att man e ute i sista minuten?.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-30 16:58
Kritiken mot styret (Där Sjögren får ta ansvaret i och med sin roll) har ju varit jättebra. Sjögren och CO har verkligen varit klumpiga i många avseenden. Affärerna med Roni och Staaf är dock två exempel på när de handlat korrekt, mot media, mot motpart och mot oss supportrar. Än ska vi dock ropan faran över. Styret behöver ju värva minst tre spelare till (varav två trupphöjare) för att laget ska vara bättre än förra året. Sen kan vi ge godkänt. Hur bra Kim Olsen är vet vi ju heller inte. Men meriterna och rutinen från nordisk fotboll lovar gott. Spännande...
Örebro Grixx
2008-06-30 16:56
Marquis de Sade// Indirekt skrev jag eftersom du berördes negativt när folk gav beröm, och några superlativ har inte synts från inläggen.

-:Knasen:-// Kritik som baserades på att styret inte gjorde vadå?
ÖSK Lions
2008-06-30 16:55
Apropå hyllningar vill jag hylla Svartvitt-redaktionen som gör ett strålande jobb. Tack för all tid ni lägger ner för oss, pojkar.

Dessutom så tycker jag att NA borde veta bättre med källhänvisning...

Snart kommer väl dessutom Uddlings byxor bli blöta igen när vi ska möta Ljungskile med Edwin Phiri, eller vad tror ni?
2008-06-30 16:52
Nu väntar vi bara på nästa presskonferens där killen med största ÖSK hjärtat presenteras... Alvbåge.
Örebro Marquis de Sade
2008-06-30 16:46
Grixx// Jasså, jag tycker att man ska ha pisk om man sköter sitt jobb?
Näe, jag tycker att hyllningar med superlativ ska föregås av stora handlingar.
2008-06-30 16:46
Syrefantomen//
Jobbigt med människor som håller i fickfodret, jobbar du på kanslit??.Kritiken har varit befogad.Tror dock och hoppas att Kim kan vara ett bra förvärv och kan anpassa sig till allsvenskan snabbare en än brasse eller videojugge.
Örebro Grixx
2008-06-30 16:43
Bastard on Parade// Sommarvärvningarna som har gett bra tillbaka är Mumba, Nedim och Abbe.

Övriga som det gnällts om har mer eller mindre varit hyrspelare som skulle fungera som reservspelare, inte som fasta värvningar.

Marquis de Sade// Eller det du indirekt försvarar, om man sköter sitt jobb ska man ha pisk. Kritik som urartar är ju inte helsmart, det blir lite av "drevet går" utan rim och reson.
Örebro Marquis de Sade
2008-06-30 16:38
Roligt att det händer nått tillslut!
Vad det beträffar sjögren o co, så har de väl bara gjort sitt förbannade jobb - och det är väl godkännt, men knappast mer.
Kan tyvärr inte dela eran entusiasm, ni som hyllar detta som ett mirakel...

SyreAtom... kan inte du anställa mig, så kan du ösa beröm över mig varje morgon när jag inte kommer försent.
Örebro SyreAtom
2008-06-30 16:31
Aspen//

Tror du verkligen att lite kritik från diverse forum och NA har påverkat deras arbete att värva spelare..? Lite väl naivt va. Det här arbetet är sannolikt en utveckling genom den läxa som det ekonomiska stålbadet och nedgraderingen gav, med nya mål och visioner. Eller är det NA:s och Sv.fans förtjänst det också?

Seriöst, de driver ett företag, de sitter inte här och lusläser hur de ska göra såklart. Det här är ÖSK som har jobbat riktigt jävla bra, ingen annan. Cred ska de ha!

Bra jobbat Sjögren & Co!
Annons: