/fotboll/osk/forum/6933.aspx/fotboll/osk/forum/6933.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Ösk-Power
2008-06-23 21:39
Oremos värvning lär ju uppna för Skoog!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-23 21:14
Jag undrar vad det är som skrämmer spelare att spela för ösk?
AIK Quagga
2008-06-23 21:06
Lite fd ÖSK info.... Kevin Walker har gjort en balja för gnaget i samband med kvällens träningsmatch mot Gefle (pågår fortfarande)
Örebro Evigt ÖSK
2008-06-23 20:57
Snälla ÖSK....
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-23 19:45
jocke.//

3 miljoner är en gissning på vad Spelarinvest kan tänkas lägga på en spelare.
Örebro Grixx
2008-06-23 19:38
Nyss såg jag ett gäng brassar gåendes mot Berna.

Evigt ÖSK// Det är spelarinvest som i så fall ska öppna plånboken....och ÖSK betala lön.

jocke// Dumt att tömma kassakistan för en målvakt.Vill gärna ha hit Alven men någon måste göra målen och vi kan inte förlita oss på att Alven ska göra dom.

Jasså Florén har nobbat ÖSK, trodde några sa att vi inte ville ha honom. Synd att han fick kalla kårar då han kollade svartvitts forum för att kolla läget.
Örebro Jesp
2008-06-23 19:33
Varför inte Ricardo Costa till ÖSK igen. Han är fri just nu och fantastisk som target.
Örebro go_osk
2008-06-23 19:22
Saxakt från Johan Petterssons blogg:

"Det ryktas lite om att Latorp IF´s stolthet Richard Richardsson är på gång till Sirius som febrilt letar ny målvakt. Sirius har inte varit i kontakt med Richard men hört sig för hos ÖSK som svarat med att dom lånar inte ut honom om dom inte får in en ersättare(John Alvbåge?). Får väl se vad som händer med Allsvenskans målfarligaste målvakt..."

Inget nytt direkt. Men en bekräftelse på att Sirius verkar ha ett seriöst intresse.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-23 19:08
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-23 19:08
Robin Staaf ska spela mot Fluminense!
Örebro Liberate
2008-06-23 19:06
Ämne: Jesper Florén nobbar....
Förvånande??nej knappast,ser inget skäl till varför han skulle välja Ösk,förutom att han är Örebroare men vi vet ju alla hur lite det betyder när det kommer till kritan.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-23 19:00
Jesper Florén nobbar ÖSK.
Örebro in med Boniek
2008-06-23 18:49
aa
iofs är inget påskrivet ännu hos malmö!
Örebro Liberate
2008-06-23 18:45
Är vi den enda s.k proffsklubb som inte värvat någon spelare inför omstarten av Allsvenskan?
Örebro jocke.
2008-06-23 18:33
ÖSK-Karl//

3 mille, är det något pris som du vet att Spelarinvest bestämt sig för ifall man ska värva Alven? Tycker gott dom kan tänka om och lägga till 3 till isåfall ;)
Örebro Aspen
2008-06-23 17:58
Oremo till MFF. Vad säger Skoog om det? ÖSK nästa?
Örebro Bastard on Parade
2008-06-23 17:24
Staaf såg rätt intressant ut. Tog många kloka löpningar och slog fina passningar, skadar inte att han var bra i de få avslutningar han kom fram till.

Jag valde, som vanligt, fel träning att bevittna. Svårt att få en bra bild över spelaren när träningen såg ut som den gjorde. Låååång uppvärmning med lite mer kondition/fart och sedan en spelövning där det gällde att "göra mål" genom att ta emot en djupledsboll i en rektangel. Detta följdes sedan upp av tvåmålsspel.

Adebayo Kazeem Kolawore känns mer som en Manswell än en som räddar oss kvar i Allsvenskan.

Burkhardt deltog inte idag, tror han skulle komma till stan först i eftermiddag/kväll.
Örebro Evigt ÖSK
2008-06-23 17:24
Jag vill ha spelare som går direkt in i startelvan!!! Inga provspelningar, utan direkt in i startelvan. Gärna en stjärnspelare. Örebro Sportklubb, ÖPPNA PLÅNBOKEN! NU!!!
Örebro Ropesin
2008-06-23 17:09
Trots att jag inte har sett någon av provspelarna så känns alla några klasser för dåliga. Det ska väl ändå vara en spelare som går in och visar sig vara en nyckelspelare. Annars kan vi ju lika gärna stoppa in dom vi redan har.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-23 16:44
"-De är helt olika som spelartyper. Filip är kantspelare och Marcin spelar centralt. Dessutom är Filip nästan en decimeter kortare. Han är liten och snabb."

Filip Burkhardt. Varför? De andra två spelar ju åtminstone på positioner vi behöver förstärka. Dessutom är Filip mer en ytter än storebror enligt agent Mörk. Möjligheterna att konvertera honom till innermitt bör därför vara begränsade.

Nej, ring då istället till Bedoya och be han avsluta studierna i förtid och ta resten på distans. Det är i mitt tycke ÖSK:s bästa scouting så här långt.
Örebro in med Boniek
2008-06-23 16:09
Filip Burkhardt verkar spännande hans bror har ju lyckats.sen knyter vi till oss honom när norköping åker ut ^^
så har vi två bröder polacker som säljs senare för 100 miljoner(drömma är tillåtet)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-23 14:35
Oremo lämnar Gävle!
Örebro Rallyfinnen
2008-06-23 14:20
Nån som vet vart man får tag på matchtröjorna man betalat för inför matchen imorron? Är det på matchen man får dom?
AIK Saywee
2008-06-23 13:32
Backejr//
Tackar för rättningen, självklart är det Ängelholm - jag fick nog någon slags blackout with black and white and couldn´t write ...
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-23 13:16
En spelare som ÖSK bör hålla koll på är Marcus Lidén. Han var en spännande spelare redan då han spelade i ungdom men nu tycker jag han tagit flera kliv framåt. En framtida ersättare till Nobbe i mina ögon.
Örebro hunter
2008-06-23 12:59
Jag tror att en rensning av laget är i full gång. Tror man vill ha passningssäkra spelare som mittbackar. Sen snabba ytterbackar med bra passningspel,varför inte Siwe? Kihlberg som balansspelare. Bedoya som teknisk(blir först om 1 år då) och har bra spelsinne tillsammans med en Gerzic. Porokara som är teknisk ute till vänster, Bassombeng ute till höger som jag tror kommer göra succe till hösten här. Sen den där targetspelaren som jag väntar på vem det kan bli. Blir det en kortsiktig lösning i form av Skoog eller någon annan som är mer framtidsspelare än kortsiktig.
Örebro Bastard on Parade
2008-06-23 12:26
ÖSK Lions//

Är det inte en sådan utrensning ÖSK har påbörjat? Jag menar.. Det försvinner ju bara spelare hela tiden.
Örebro Grixx
2008-06-23 12:25
ÖSK Lions// Det är som att restaurera en fastighet. Sakta men säkert byta ut, inte riva.

Kostnadseffektivt.

Jovisst alla utvecklas, eller också kan man se det som en videovärvning. Dvs ett lyckokast som han bör ha filmat och en agent försöker sälja in;-)

Jovisst såg jag den, men minns mest en stressad/orolig/obekväm Linderoth från presskonferansen.
ÖSK Lions
2008-06-23 12:05
Grixx//
Såg du matchen i går, eller? Tycker definitivt att han skulle kunna ingå i ÖSK:s startelva. Visade inga passningsproblem och löste situationer genom att spela sig ur dem.

Då gäller det att vi rensar i åtminstone halva truppen om vi ska ha passningssäkra spelare. ;-)
Helsingborg Liam George
2008-06-23 11:45
Kul att Robin Staaf provspelar hos er, jag trodde länge att han skulle ta steget upp i HIF:s a-lag. Killen har en näsa för mål, är tuff och fysisk. Har säkert utvecklats en del sedan han fick lämna HIF dessutom. Hoppas han lyckas visa framfötterna!
Annons: