/fotboll/osk/forum/6930.aspx/fotboll/osk/forum/6930.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 15:52
Nu vill vi ha namnet på mittbacken innan dagen är slut.....
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 15:51
Kronblom//

Håller med dig, Sjögren la ner massor med tid på att få hit en högfärdig doktor, sedan fixade Larsen en stor stark dansk på nolltid.

Skönt att Larsen fortfarande kan producera :-)
AIK Saywee
2008-07-02 15:04
Kronblom och jag tror även ÖSK-Karl instämmer i att Guterstam gärna kan värma bänken i Bajen, vilket även jag gör. Doktorn kan operera i Stockholm ;-)
AIK Saywee
2008-07-02 15:01
OREBRO//
Självklart ser jag det positiva i det du jämför, trots det negativa målskillnadsresultatet, men det håller inte i längden att öka på minus-skillnaden eller att den kvarstår ...

... men Alven kan ju täppa till bakåt och framåt ser jag framtiden an :-)

Jag ser alltid det positiva, det är ett tankesätt, en livsstil ...

... när det gäller fotboll!
Örebro Kronblom
2008-07-02 14:59
Ämne: Tycker Guterstams ut....
kruxet är bara det att Guterstam håller ju tydligen bara i bottenlag,knappast ngn högoddsare att han lär hamna på bänken i Hammarby.Det mest trista är att ÖSK lagt så mycket energi på att försöka värva en spelare som inte vill hit,har alltid varit tveksam till Guterstam som fortfarande rider på vågen av sina 17 gjorda mål i SE 2006...
Örebro 0REBR0
2008-07-02 14:53
Ämne: Jaa du Faxe, fast ja....
se det positiva vi har mest poäng per gjort mål! ;)
Örebro Ropesin
2008-07-02 14:40
Tycker Guterstams uttalande bara bevisar hans svaghet. Läser man mellan raderna förstår man snabbt att han tycker själv att han inte kan prestera och inte är tillräckligt bra för att vara en målskytt i ett bottenlag.
AIK Saywee
2008-07-02 13:48
Jaa du Faxe, fast jag trodde att det var John eller kanske Kim som är den store Dansken ;-)

En titt på tabellen och det som bekymrar mig mer än "poängerna" för olika lag är själva målskillnaden för de svartvita eleganterna, 4-14, detta bekymmer måste bara bort fort som f*n, det är ett uruselt resultat.

Vi måste hamna på plus, men det kan ta tid ...

ALLA TILL BA TORSDAG KVÄLL!
Örebro -=joth=-
2008-07-02 13:44
Grixx//Japp, tyvärr så är ÖSK för tillfället ett bottenlag både tabellmässigt och i mångas tankar.
Vad stod det nu i ÖSKs målsättning? När skulle vi vara ett etablerat Allsvenskt lag? 2010?

Sekt. E//ÖSK lägger pengarna på spelare och löner istället. Nåväl... tanken var nog god. ;-)
Örebro Faxe( den store Dansken)
2008-07-02 13:40
Efter några dagars lyckorus, är jag åter nere på jorden, efter att ha tittat på tabellen och insett att efter kvällens matcher ligger vi i BÄSTA fall på kvalplats, och som sämst under nedflyttningsstrecket! Hoppas på poäng mot AIK och gärna vinst mot Ljugskile,annars blir det en tung höst. Jo, jag har etablerat mig som Närking.
Örebro Sekt. E
2008-07-02 13:32
Support your locals!

Fö. Varför har den officiella sidan degraderats till en 90-talsvariant av något som är gjort för att grannens son "kan data"?
Örebro Liberate
2008-07-02 13:23
Ämne: När släpps biljetter....
Halva Örebro är Sthlm-wannabies.
Örebro Grixx
2008-07-02 13:21
-=joth=-// Men också den sanning som gör att det kan vara så förbent svårt att få vissa spelare.

Örebro -=joth=-
2008-07-02 13:14
Haha... kul att läsa om Guterstams storhetsvansinne. Han tror verkligen att han är hur bra som helst. Så skönt att vi slapp honom.
AIK Eruu
2008-07-02 13:09
När släpps biljetterna till imorgon? Kommer bortasektionen vara öppen även om blackarmy inte väljer att komma? Kommer nog en del AIK:are ändå.
ÖSK Lions
2008-07-02 13:00
jensa_2, Kramelet//
De tränade bara på förmiddagen i dag så ni har redan missat träningspasset.
Örebro Kramelet
2008-07-02 12:56
När äre dags för träning? vore fint o få se lite stjärnor in action!
AIK Saywee
2008-07-02 12:52
Enstaka brännmaneter i Kattegatt, det betyder faktiskt att havsvattentemperaturen i den översta halvmetern är mellan 18-20 plusgrader Celsius.

Jag tror att "badresan" till Ljungs Chile kan bjuda på bra vattentemp i Skagerack.

... dessutom tror jag att "fotbollsresan" bjuder på tre (3!) svartvita poäng!
Örebro jensa_2
2008-07-02 12:51
Nån som vet om det är nån eftermiddags träning idag på Behrn Arena?
AIK Saywee
2008-07-02 12:37
ÖSK-Karl//
Du har oxå rätt, det är våra egna upplevelser som är det som blir våra egna sanningar, media kör sitt race för att sälja och ibland är det inte mycket som blir rätt.

Detta fick jag erfara som "medial person" i en kommun där det "blåste friskt" i början av 90-talet ... högst 10% var riktigt!

... men nu blåser underbara höstvindar, från väster till mittens rike, från Danmark, Helsingborg och Danmark igen :-)

ALLA TILL BA!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-02 12:28
Saywee//

Jo, visst har du rätt. Det sätter sig på näthinnan när man sett saker live, som dina kompisar mot Göteborg. Det är just det jag upplevt med AIK:are och Hammarby-hulliganer. Konstigt nog aldrig Djurgården, men de kanske är fredligare?

Hur som helst lever vi i ett fritt land, så ni AIK:are som tycker jag är knäpp får gärna göra det, men ni kan inte ändra på att jag tycker det är bäst när ni håller er hemma, samma sak gäller Hammarby. Så för mig får ni gärna köra er bojkott för all framtid, synd bara att ni sedan inte följer den.
Örebro pemo
2008-07-02 12:22
Läste i NA att Dr Gutestam var trött på att spela i bottenlag.
Och så går han till Hammarby?????
Örebro pemo
2008-07-02 12:19
Är det ingen som kan ge någon träningsrapport? Svårt att som "utombyare" komma med startelva, men efter brassematchen och med tanke på hur gärna tränare vill göra förändringar tror jag på följande:
Westman
Anttonen ( ev Green ) Wikström Berra (?) Wovven
Nordback Kilen Nordin
Roni SEB Näfver

fast jag är tveksam till Berra och SEB. Ser gärna att Robin får chansen från start och att Eric kommer in. Största frågan är väl vem som ersätter Holger i mittförsvaret. Hur är egentligen statusen för Anttonen? Har han spelat någonting efter semestern?
Örebro Bastard on Parade
2008-07-02 12:12
kribba//

Arnefjord är väl inte ett hot mot något lag. Men ÖSK har två mittbackar i dagsläget som är redo för spel mot er, varav båda har fått rätt mycket kritik. Bertin för att han leker karatekid och Wikström för att han är på tok för långsam och slarvar förhållandevis ofta.

I och för sig har vi ju Oskar Johansson också, men han är född 1990 och lär knappast få speltid.

Jag är övertygad om att Norling skulle se Arnefjord som den bästa mittbacken i ÖSK om han skulle vara spelklar.
AIK kribba
2008-07-02 12:01
apskallen, vad begär du då? Att AIK ska skaffa en privat milis med kalashnikovs som står strategiskt utposterade längs råsunda? Tro inte på allt du läser i media heller. Med fler supportrar skulle även ni ha större problem.

Bastard on parade, tror knappast AIK ser Arnefjord som något större hot i det här fallet,uppriktigt sagt. Hade varit annorlunda om vi sålt wilton till er.

Greve
2008-07-02 11:56
När vi menar england som modell så menar vi väl att bråket försvunit från arenorna helt. Det är något för klubbarna att eftersträva tycker jag.

När öppnar biljettförsäljningen imorgon? 17.00?

Passar på att dra en startelva

Alven
J.Green-M.W-berra-voven
R.Staaf-Kilen-S.Henriksson-Walker-Ronie
Olsen
AIK Saywee
2008-07-02 11:51
Nej nu går jag och badar, kom med en startelva!
AIK Saywee
2008-07-02 11:46
Apskallen//
Media ger oss den bild som media vill ge, verkligheten och vad vi upplever kan ibland vara annorlunda.

Den italienska modellen är hämtad från England, mycket smart, den gillar jag!

BoP//
Det är väl inte så många "än så länge på detta forum" som tycker att vi skall ha England som förebilder, men jag tycker att det är OK att de verkar ha lyckats med och vara på god väg att stävja huliganismen, det är det jag tycker!

Vad "historien" har gjort för elände är borta för mig i en bättre framtid!

Ursäkta, jag skulle ju inte tjöta, men kunde inte låta bli ...
Örebro Bastard on Parade
2008-07-02 11:34
Skrämmande att många tycker att vi ska ha England som förebilder i "huliganfrågan"...

För övrigt vore det idiotiskt av AIK om de släpper Arnefjord till oss så att han hinner bli spelklar mot, just det, AIK. Tror inte de vill förbättra våra chanser till poäng direkt.

Intressant om ryktet om Djordje Mrdjanin stämmer. Såg han någon match förra året och då var han ruskigt bra. Problemet blir väl kommunikationen i backlinjen...
Mr Lembit
2008-07-02 11:32
Ämne: Romano//

Jag är i....
ÖSK Karl: Den enda som är patetisk är faktiskt du. Du har ingen aning om vad du babblar om?
"Sedan avskyr jag beteendet de står för, att de sedan startar en bojkott för att få fortsätta att vandalisera är enbart patetiskt."

känns som att du pratar lite i nattmössan där.
Annons: