/fotboll/osk/forum/6915.aspx/fotboll/osk/forum/6915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Quagga
2008-07-03 23:13
nisse,

Jupp, fjortisarna är vårt ansvar. Barnaga är förbjudet och Bert Milton vek ned sig därav nätet.

Att du sedan tycker att AIKárna (=huliganerna)sköter sig i Örebro beror kanske på att denna "klick" inte bevistar er stad i samband med match.
Det fick i alla fall mig att fundera över varför du skrev som du skrev, dvs "Ni har ju inte direkt spridit rosor om er om man säger så."
Örebro dan333
2008-07-03 23:12
Var ett jävla gnäll om en förbannd jävla cykel diskutera fotboll. va fan om det finns några skithögar i AIK, vad fan spelar det för roll just nu det finns säkert detsamma här i ÖSK. för mig är AIK fotbolls Kultur. när jag var på min första Allsvenska match var det mot AIK 1995. då vann ösk med 3-2 och matcher mot AIK är alltid specielt synd bara att bojkotten är annars e det faktist den fetaste fotbolls festen man kan se här om kring. bara tråkigt det aldrig blir någon match längre för ÖSK är pissruttna och AIK är bra med utan att glänsa dom gör det dom behöver helt enkelt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 23:10
ösknisse//

Ingen aning, jag hann knappt fram till matchstart. Låter lovande om så var fallet, då skall han spela, för sämre försvarslinje än idag tror jag aldrig jag sett ÖSK haft. Totten hade varit en förstärkning och säkert snabbare än MaWi trots att han är runt 70 år.
AIK R.goofy
2008-07-03 23:09
Se där fel av mig, jag har för mig att det var en cykel. Då var det din bil eller något likvärdigt.

Men har du läst krönikan, och hur ser du på den? Vilket var mitt huvudsaklinga syfte med inlägget!
AIK kribba
2008-07-03 23:06
Vem är den där JonasC? Ska han inte städa framför egen dörr först innan han klagar på ÖSK? Jag menar, kom först upp i allsvenskan,sen kan vi jämföra på allvar..

Gällande Arnefjord så blev det inget av.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 23:06
R.goofy//

Jag har inte ägt någon cykel på minst 25 år, antagligen kastade jag den vid någon flytt.
Örebro ösknisse
2008-07-03 23:04
Fulla fjortisar eller ej, de är fortfarande era supportrar och erat ansvar. Anledningen till att de kom till matchen kan bero på en bojkott som uteblev.

ÖSK-Karl//
Men Reed deltog väl på uppvärmningen idag.
AIK Quagga
2008-07-03 23:04
ÖSK-Karl,

Den normala publiksiffran tyder väl på att barnfamiljerna vågade sig till BA... Vae det inte det du själv trodde inför matchen?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 23:03
Vad finns det för arbetslösa tränare på marknaden just nu, Hammar, Claes Erikson, känner ni till fler?
AIK R.goofy
2008-07-03 23:03
ÖSK-Karl jag kan bara beklaga att din cykel har råkat illa ut och att du inte tar med dina småbarn på era matcher men det är ju ändå ditt val.

Har du läst krönikan ovan som en av "ERA" har skrivit. Vad tycker du om den, kan du känna igen dig med något i vad krönikören känner/tycker?
AIK Quagga
2008-07-03 23:02
Har själv säsongsplåt på Norra stå. Nätet är en välsignelse! Fulla fjortisar som trott de är balla när de kastar in pappersbollar på hammarbyspelare som filmar allvarliga skador. NU är det slut med det. Men, men...hittar du en arena i Sverige där det inte slängs in något? Tom under Em finalen kom det in ett och annat men flöjten som fjärdedomare agerade inte...
Derbyna i sig är kanske inte direkt lugna då samma fulla fjortisar skall jaga runt varandra, allt för att spela balla - men det som står i tidningarna är som vanligt uppförstorat.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 23:01
ösknisse//

Tror tyvärr att Reed är skadad, annars vill jag också ge honom chansen, det är en kämpe.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 22:59
ösknisse//

ÖSK har ett lag för 4-4-2. Men det kan ju inte Mumintrollet erkänna. Därför kör han på med 4-5-1 och kallar det för 4-3-3. Killarna ser ju yra ut på planen.
Örebro ösknisse
2008-07-03 22:59
Tack!! En till som vill ge Reed chansen!!
Örebro dan333
2008-07-03 22:57
400 spänn åt helvete ått ett lag som inte visar känslor och en urusel KAPTEN som inte manar på sitt manskap hur fan kan det vara så här.. näpp om det ska spelar 4-3-3 spela då så här då kanske det kan bli 1 pinne iaf.

JoAl (Kapten)
PaAn-GlHo-MaWi-MoRe
MaKi-SeHe-NoGe
ErBa-KiOl-RoPo

Bänk - RiRi-BeZe-JoGe-FrNo-SaWo

0-1 mot ljungkile ? man kan iaf drömma usch tränarpar gärna dom här lirarna- Nordahl & Hammar SNÄLLA GÖR någe med deta laget eller ge nordahl och claes runheim att marknadsföra ÖSK eller dylikt usch det e så jävla illa det här så det inte finns ord TACK för 100 års presenten.
Örebro ösknisse
2008-07-03 22:55
Quagga//
Här har ni kanske inte varit så "huliganiska". Men efter saker som har hänt på derbyn så blir man ju lite funersam, och inte bara på derbyn. Och nätet eran stå, norra stå måste ju fylla en funktion. Jag tror ju knappast att de krävde att ni skulle sätta upp det och betala för det själva utan vidare.
Örebro ösknisse
2008-07-03 22:53
4-3-3 kan vara riktigt bra om det spelas på rätt sätt och riktigt dåligt om det spelas på fel sätt. Och vi spelar det på fel sätt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 22:53
Quagga//

Nu har jag så nära så jag går till matcherna, frågan är varför publiksiffran mot AIK var normal om det enligt dig fattades 3.000.

Förövrigt förstod jag att ni skulle komma som vanligt, så barnbarnen fick se matchen på PPV.
AIK Quagga
2008-07-03 22:51
Nisse,

Snälla, berätta för mig vad jag ställt till med när jag varit hos er!

*Nyfiken råtta*
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 22:49
ZavadiLLLLL//

Nej, fem mål är långt ifrån ok. Trots att vi har en finsk fantomtränare som förordar anfallsfotboll, 4-3-3, men antagligen är han ersatt om vi eventuellt måste kvala mor er.

Ha de, (jag gillar både ÖIS och Zavadil, ville värva honom till ÖSK, hur går det för honom?)
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2008-07-03 22:49
Grixx //

Du måste vara en århundradets pajas härinne! Vi kan ju inte förlänga ett kontrakt med Basse - bara för att han spelat lite mer än en halvlek!

Jösses, samtidigt plussar du för ÖSK när de förlorar med 1-4 och är urusla och samtidigt hyllar din kompis Nordin som gick och lufsa och inte håller allsvensk klass.

Nej, det var INGEN som höll allsvensk klass idag.

Ta fram lite vinnarmentalitet grixx, för är man nöjd med 1-4 är det bättre du tittar på curling eller liknande.
Örebro ösknisse
2008-07-03 22:47
Quagga//
Och vad kan det bero på att de har fått det ryktet om sig här. Ni har ju inte direkt spridit rosor om er om man säger så.
AIK Quagga
2008-07-03 22:46
ÖSK-Karl,

Skönt att höra.
När man läser i er gästbok här verkar det ju trots allt dykt upp 1500 härliga AIKáre hos er (och alla sådana är ju huliganer i dina ögon).

Det var nog bra för din cykel att övriga 3000 huliganer sponsrade PPV sändningarna istället.
Djurgården ZavadiLLLLL
2008-07-03 22:43
_Adde_// Måste hålla med Jonasc där. Har inte sett Ösk lira idag men resultatet är horribelt.
Man kan inte vara Allsvenskt om man gör 5 mål på 12 matcher.
Och dessutom såg jag Ösk mot Gais senaste matchen och jag är ÖVERTYGAD om att ni varken slår Assyriska, Häcken ,Mjällby eller ÖIs i dags läget.

Skall inte säga för mycket.Kanske ni slår oss i ett eventuell kval.:)
Örebro Ropesin
2008-07-03 22:42
JonasC// Har för mig att ni mötte Kalmar i Svenska Cupen här om dagen, du får nog ta reda på det resultatet innan du skriver här nästa gång...
Örebro Aspen
2008-07-03 22:40
Jag tycker Sixten inte är bra på att formera laget och han har en stor del i dagens misslyckande. Två saker jag vill lasta Sixten för:
1) Att starta med en allsvensk debutant mellan veklingarna Näfver och Roni gjorde att anfallet vägde för lätt. Att hålla Bassombeng på bänken visade sig vara tjänstefel. Kim gav nödvändig tyngd år anfallet. Och Roni ska givetvis spela på vänster sida. Med Basse-Kim-Roni kan det kanske gå.
2) Passningsspelet är bedrövligt. Passarna kommer till stillastående spelare för ofta. Det kan bero på att man inte vet var man ska löpa.

Att vi behöver förstärka mittbackspositionerna vet vi sedan förra året. Hoppas det blir klart med en ny mittback i helgen. Att räkna med att en 19-åring kan stabilisera upp försvarslinjen är för optimistiskt. Här kan förhoppningsvis Alvbåge bidra med bättre dirigering av backlinjen.

Mittfältet fungerar inte. Nordin var ok. Kilen felpass före 1-0 målet var hemsk att se. Är det en Seb i form som ska lösa detta?

Inställningen under 1:a halvlek var bedrövlig.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 22:39
Quagga//

Självklart klarade sig mina prylar, ni har ju bortabojkott, eller....?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-03 22:36
Nedanstående mail fick jag av Lennart Sjögren inför kvällens match, kanske inte undra på då att man tar för givet att spelarna skall vara med:

"Vi känner en lust och längtan till fotboll igen och vad kan inte vara bättre än att prova våra krafter mot ett tippat topplag som AIK. Vi välkomnar AIK till Behrn Arena. Men vi välkomnar även våra, i skrivande stund, nygamla/nya spelare hjärtligt välkomna till Örebro och Behrn Arena. John Alvbåge (återbördad Mlv.) – Kim Olsen (fw) samt Robin Staaf (fw). Vi önskar dem lycka till och hoppas de kommer att tillföra ytterliggare kvalité för att börja vår klättring uppåt i tabellen."
Örebro ösknisse
2008-07-03 22:36
Stog på den sidan som AIK hade sin klack eftersom jag trodde att det var bojkott. Sedan när jag skulle ut så ville jag ju såklart slippa AIKarna och gå på ÖSK-sidan. Men detta gick ju såklart inte. Hade både halsduk och matchtröja på mig så det syndes tydligt att jag var ÖSKare. Men tydligen vill de riksera våran säkerhet genom att beblanda oss med dem istället för att främja säkerheten.
Örebro Bastard on Parade
2008-07-03 22:31
Och ÖSK:s säkerhetsorganisation gör bort sig igen...

Av tre tillfrågade ordningsvakter visste 0 vem som hade ansvaret. Även 0 av dessa kunde ta en diskussion om hur jävla dåligt de skött sitt arbete.

AIK-alliansen uttrycker sitt stöd för våran situation (det ska de ha en eloge för) men strejken försämrade det för oss. AIK:are mitt i klacken blir bortkörda, AIK:are på VÅRAN LÄKTARE HETSAR OSS. Men vad fan gör ordningsvakterna?

ÖSK:are blir utslängda...

Ett jävla skämt. Ronny Wiking är tydligen säkerhetsansvarig. Vad har han för egenskaper som gett honom det uppdraget?

Och Pygge... I have no words!
Annons: