/fotboll/osk/forum/6905.aspx/fotboll/osk/forum/6905.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-07 22:28
Klicka på länktipset för den som vill se härliga ÖSK-mål från förra året, vi har ju inte fått se så många i år (ännu).
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-07 22:07
Egentligen var det väl Riddez som gjorde Näfver bra, alternativt att de gjorde varandra bra. ÖSK Lions statistik är ju skrämmande. Något Näfver borde ta sig en funderare på, innan han gnäller om att han blir utbytt.
Örebro Ropesin
2008-07-07 22:05
Några fler som planerar att besöka Söderstadion om drygt två veckor? Vågar man klä sig i svartvitt även när man har sittplats, eller hur mycket aggressivt folk finns det där? Har aldrig varit på Söderstadion...
ÖSK Lions
2008-07-07 21:45
Kalla fakta:
Med Kristoffer Näfver på planen så har vi en målskillnad på 2-13.
När Kristoffer inte funnits på planen så har vi en målskillnad på 4-5.

Kanske läge att fortsätta peta Näfver!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-07 21:22
Trops//

Har inte hört att de jobbar med någon annan, tydligen så hade Sjögren i princip räknat Arnefjord som klar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-07 21:15
Chipset - Ta ansvar!//

Djordje Mrdjanin fick inget visum till Norge. ÖSK/Spelarinvest har lagt ett bud som den serbiska klubben accepterar, men agenten kräver en signingsumma som visst är horribel.

Senast den 14/7 skall kontraktet vara klart och Djordje vara på plats i Örebro, annars blir det inget. Slutbudet är lagt till Djordje/agenten, men det skiljer visst rätt mycket pengar.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-07-07 20:49
DaSa/Menar du att du tyckte synd om Lsk supportrarna igår...Du kanske missa att vi hade 2 i stolpen plus ett missat friläge!! Bestulna på en poäng?????? Fan Alvboge gjorde ju knappt en räddning..behövdes inte!!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-07 20:46
DaSa/ Tyckte du missade en viktig detalj som ÖSK måste skärpa till om man vill hamna på övre halvan. EFFEKTIVITET. Det AIK visade på Behrn tex. I halvtid hade de 4 avslut mot mål och 3-0. ÖSK missade 3-4 frilägen mot LSK och gör man inga mål vinner man inga matcher. Skönt att Staaf visade hur det går till. 1 skott och ett mål! Och hoppas man kan tro på målchans framöver när ÖSK får hörnor. Riktigt dålig utdelning nu.
Sen är det många som gnäller på Berra. Han är 19år!
Örebro DaSa
2008-07-07 20:36
Ngr sista kommentarer:

Jag är ingen klackmänniska men jag förstår inte vitsen med att bua och sjunga när speakern läser upp motståndarelagets startelva. De visade ju respekt när våra spelare lästes upp. Vill vi inte ha rykte om att ha en trevlig och "käck" klack?

Sen så hoppas jag vi har koll på den mörkhyade mittfältaren som spelade i LSK. Tyckte han var jävligt duktig. Kanske är en möjlig värvning om LSK åker ur.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-07 20:35
Tyvärr fick allvenskans bästa mittfältare Petter Andersson sin tredje varning idag. Hade han väntat en omgång hade vi sluppit honom.
Örebro DaSa
2008-07-07 20:33
Skala 1-10:

Alven - 5 - Lite besviken, han kändes lite ringrostig och får tacka domaren och turen för att han höll nollan. Men tror Alven kommer att växa framöver...

Anttonen - 7 - Anttonen är klasser bättre än Hagge med bollen och han är även bättre offensivt. Har väl lite kvar i defensiven, men gillar hans okonventiella "attackbrytyningar":)
Wikström - 3 - Se mitt förra inlägg, Wikström måste ersättas snarast möjligt.
Berra - 5 - Han är mycket ojämn, varvar grymma prestationer med riktigt dåliga. T.ex. dribblingsförsöket i slutet när han blev av med bollen. Men om Berra fortsätter utvecklas så sitter vi på en guldklimp.
Wovven - 5 - Tycker han gjorde en bra match, skön inställning.

Nobbe - 6 - Hans bästa match i år?! Nu gör det ont att möte Nobbe igen...
Kihlen - 6 - Inte lika bra som i våras men jämfört med de andra på plan så är han bra.
Nordin - 6 - Tänkte på Brolin när jag såg honom igår, vet inte om det bara var kroppsbyggnaden eller om det är hans speluppfattning och teknik? Hoppas han får en kontraktsförlängning snart...

Bassombeng - 5 - Man ser att han besitter en grym teknik, men tyckte han hade lite oflyt igår. Man ser att han har potential för mycket mera.
Olsen - 7 - Visade fin inställning och agenten som sålde in Olsen som en duktig huvudspelare behöver inte skämmas. När hade vi senast ngn som var lika bra på huvudet? Synd att han inte fick göra ett mål.
Porokara - 4 - Har jävligt dålig inställning ibland, speciellt i slutet av matchen. Är så synd att det inte lossnar för honom för han är också en spelare som besitter en enorm potential.
Örebro DaSa
2008-07-07 20:20
Nyss hemkommen från ngr dagars semester på Orust (ö precis utanför Ljungskile) och självklart såg man LSK matchen live. Men har dubbla känslor efter matchen, jävligt glad för vinsten men bekymrad för det dåliga spelet. Skall man vara ärlig så var det bara tur att vi vann igår, tyckte nästan synd om LSK fansen som blev bestulna på minst en poäng.

Det positiva i matchen anser jag Anttonens backspel (speciellt det offensiva) och Kim Olsens targetplayer spel vara. Även Nordin börja visa kvalitéer som jag tvivlat på. Synd bara att passarna är lite för smart ibland, känns som Nordin tänkter ett steg för långt när han slår vissa passar. Ofta tyckte jag det uppstod missförstånd mellan honom och Porokara (som är jävligt ojämn), synd för om Nordins passar skulle börja sitta så tror jag vi kan rubba även storlagen.

Backlinjen är inte heller stabil, vi måste värva en ny mittback. Wikström håller helt enkelt inte, skulle han haft lite ledareegenskaper så han kunde styra Berra så skulle vi kunna spelat dem tillsammans men nu är det bara hönsgård fort motståndarna närmare sig. Det enda som de är duktiga på är att nicka bort långbollar. Wovven och Antttonen gjorde båda bra insatser, tycker om att Wovven är framme och jävlas lite med motståndarna. Tror det får medspelarna att tända till lite också.

På mittfältet så måste jag berömma Nobbe (ni som läst mina inlägg tidigare vet att jag alltid sågar honom), han visade lite gamla takter. Men tycker fortfarande att han inte skall ta fasta situationer, då han har slagit bort alldeles för många bollar. Finns det ingen annan i startelvan som kan slå en vettig frispark?? Annars får de ju träna in ngn varianter, vi är ju totalt ofarliga. Såg inte AIK matchen då Kihlen tydligen inte var i form, tyckte inte att han var lika dominerande igår som han var i våras heller. Hoppas att han kommer igång snart igen, han är jävligt viktig för vårat fina kortpassningsspel.

I anfallet så har vi en grym target i Kim, får be Sjögren om ursäkt att jag sågat honom här på forumet för att han inte värvade Skoog. Tror Kim är bättre då han vinner nästan alla höjddueller (fick han inte två försvarar på sig i slutet av matchen?). Staaf ser ju riktigt bra ut, han kan bli ngt riktigt bra på lite sikt. Tycker inte han konkurrerar ut Bassombeng ännu, än han gjorde en blek match igår.

Mina spelarebetyg kommer snart!
Örebro Erki
2008-07-07 20:10
Woofi// Räddningen är med i min film från 2003, sista som händer i filmen :)
(se länktips)
Örebro Woofi
2008-07-07 19:49
Appropå Alvbåge och youtube, är det ingen som har hans räddning mot IFK Göteborg på vallen samtidigt som åskan gick i bakgrunden? sjukt snyggt.
Örebro Rojas
2008-07-07 19:10
För skön vinst :)
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-07 16:52
Gårdagens matchvinnare: - Staaf är Staaf som Zlatan skulle ha sagt
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-07 16:50
Axen nöjd med LSK-segern: - Vi tar kampen och förbättrar försvarsspelet
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-07 16:46
En stor stark dansk stämningshöjare - möt Kim Olsen: - Jag är ingen Ronaldo eller Ronaldinho
Sverige The_greatest
2008-07-07 16:35
Highlights från ESK - Sirius. Fokus på Jamal Mohamed !

http://www.youtube.com/watch?v=TMdxCycSx3k
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-07 16:33
Raka av denna killen håret och lägg på en lätt solbränna. Då har vi en 22-årig Henke Larsson! Hur bra känns inte det för framtiden?

Chipset/ Du missade gymtiden..
2008-07-07 16:00
För två veckor sedan såg det ut så här kring Djordje Mrdjanin (se länk). Återstår att se om ÖSK är en av de klubbar som kan matcha rumänska och norska bud.
2008-07-07 16:00
Edit: Dubbelpost
tribente_magico
2008-07-07 15:48
89:e, en otroligt säker vinst, (kunde slutat hur som helst)

har vi inte vunnit med näfver i laget?

va är det du diskuterar om?
2008-07-07 15:45
Ämne: D. McGrain
förstår....
Om du sett de flesta matcherna borde du också ha sett att Näfver, till skillnad mot Roni, ofta brister i det aggressiva defensiva arbetet. Det är nog ingen tillfällighet att Wowoah ibland ser ut att vara ensam mot hela världen. Näfver måste helt enkelt lyckas i det offensiva arbetet annars straffar det sig i båda ändarna.

Jag håller dock med om att Näfver inte var markant sämre än någon annan under första 40 min. Däremot ser jag bytet som det bästa lämpade av alla alternativ och det kom inte en minut försent.
Örebro BabyKladde
2008-07-07 15:38
Ämne: tribente_magico//
V....
precis.. vi vann utan Näfver, vad är det
ni diskuterar ?
ÖSK Lions
2008-07-07 15:35
tribente_magico//
Var Näfver med mot Ljungskile? NEJ!
Resultat: Tre poäng.
tribente_magico
2008-07-07 15:30
D. McGrain
förstår till viss del, men om du sett dom flesta matcherna så borde du sett att roni har inte minst lika "dålig" som näfver, om inte sämre, men ändå bytts näfver ut. Det tycker jag är väldigt konstigt, och va får man för självförtroende för det?, om man själv känner att det gick riktigt bra, så kanske man börjar tänka va ska ja göra för att inte bli utbytt. Menar att Det har varit så länge att han blivit utbytt fast han vart bäst på plan. och en fråga, va näfver sämre än alla andra på plan mot aik?, NEJ! ändå är det han som byts ut i 40:e, iförsig va nåt tvungen att göras men konstigt att det aldrig slår fel.
ÖSK Lions
2008-07-07 15:27
Jag tycker Sixten har gjort helt rätt. Näfver får knyta näven i fickan nu och kämpa vidare...
2008-07-07 15:25
Att byta ut en spelare innan halvtid var tabu fram till sen 1990-tal (Bara Stefan Lundin som höll kvar vid: "jag vill inte knäcka en kille"). Den tiden är över nu. Idag går laget först och varje minut är en viktig minut. När Sixten bytte ut Näfver så var nog avsikten att ge övriga spelare en bra mental bild med sig in i halvtid, en slags omstart, vilket man fick eftersom Bassombeng genast satte fart. Jag tror som flera härinne att detta är en uppförstorad grej som Näfver skiter fullständigt i. Han har ju tidigare getts fullt förtroende av tränarparet Bodström-Axen.

D. McGrain// Agree.
Örebro D. McGrain
2008-07-07 14:57
Näfver är för vek och dålig i defensiven. Sanningen är att han kan dribbla av en motståndare men sen stannar upp tills backen är tillbaka. Han får sällan in bollen i straffområdet. Helt enkelt: Han levererar inte - och då finns det andra som kan göra det istället. Varför ska en spelare få spela i en timme om han inte gör ngt? Har han inte visat ngt på 20 min är det bara att byta, och om han har så dåligt psyke att han inte klarar av att bli utbytt så ska han nog snabbt sluta med elitidrott.... Det är sånt jävla daltande med fotbollsspelare - se på hockey, där bänkas de direkt och får se resten av matchen från bänken utan att grina ut i media. Det duger inte med att göra en dribbling och sen sola sig på stan och tro man är kung i stan. Elitfotboll handlar uteslutande om att producera och leverera och det har han inte gjort ännu. Alltså byts han ut, en ganska självklar följd. Bra med konkurrens för Näfver så kanske han lyfter sig annars är det bara att sälja han. Visst har han potential men hittills har han inte visat varför han ska starta och spela 90 min. Heder åt Sixten som visar vad som krävs för att få speltid!
Annons: