/fotboll/osk/forum/6902.aspx/fotboll/osk/forum/6902.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-07 16:00
För två veckor sedan såg det ut så här kring Djordje Mrdjanin (se länk). Återstår att se om ÖSK är en av de klubbar som kan matcha rumänska och norska bud.
2008-07-07 16:00
Edit: Dubbelpost
tribente_magico
2008-07-07 15:48
89:e, en otroligt säker vinst, (kunde slutat hur som helst)

har vi inte vunnit med näfver i laget?

va är det du diskuterar om?
2008-07-07 15:45
Ämne: D. McGrain
förstår....
Om du sett de flesta matcherna borde du också ha sett att Näfver, till skillnad mot Roni, ofta brister i det aggressiva defensiva arbetet. Det är nog ingen tillfällighet att Wowoah ibland ser ut att vara ensam mot hela världen. Näfver måste helt enkelt lyckas i det offensiva arbetet annars straffar det sig i båda ändarna.

Jag håller dock med om att Näfver inte var markant sämre än någon annan under första 40 min. Däremot ser jag bytet som det bästa lämpade av alla alternativ och det kom inte en minut försent.
Örebro BabyKladde
2008-07-07 15:38
Ämne: tribente_magico//
V....
precis.. vi vann utan Näfver, vad är det
ni diskuterar ?
ÖSK Lions
2008-07-07 15:35
tribente_magico//
Var Näfver med mot Ljungskile? NEJ!
Resultat: Tre poäng.
tribente_magico
2008-07-07 15:30
D. McGrain
förstår till viss del, men om du sett dom flesta matcherna så borde du sett att roni har inte minst lika "dålig" som näfver, om inte sämre, men ändå bytts näfver ut. Det tycker jag är väldigt konstigt, och va får man för självförtroende för det?, om man själv känner att det gick riktigt bra, så kanske man börjar tänka va ska ja göra för att inte bli utbytt. Menar att Det har varit så länge att han blivit utbytt fast han vart bäst på plan. och en fråga, va näfver sämre än alla andra på plan mot aik?, NEJ! ändå är det han som byts ut i 40:e, iförsig va nåt tvungen att göras men konstigt att det aldrig slår fel.
ÖSK Lions
2008-07-07 15:27
Jag tycker Sixten har gjort helt rätt. Näfver får knyta näven i fickan nu och kämpa vidare...
2008-07-07 15:25
Att byta ut en spelare innan halvtid var tabu fram till sen 1990-tal (Bara Stefan Lundin som höll kvar vid: "jag vill inte knäcka en kille"). Den tiden är över nu. Idag går laget först och varje minut är en viktig minut. När Sixten bytte ut Näfver så var nog avsikten att ge övriga spelare en bra mental bild med sig in i halvtid, en slags omstart, vilket man fick eftersom Bassombeng genast satte fart. Jag tror som flera härinne att detta är en uppförstorad grej som Näfver skiter fullständigt i. Han har ju tidigare getts fullt förtroende av tränarparet Bodström-Axen.

D. McGrain// Agree.
Örebro D. McGrain
2008-07-07 14:57
Näfver är för vek och dålig i defensiven. Sanningen är att han kan dribbla av en motståndare men sen stannar upp tills backen är tillbaka. Han får sällan in bollen i straffområdet. Helt enkelt: Han levererar inte - och då finns det andra som kan göra det istället. Varför ska en spelare få spela i en timme om han inte gör ngt? Har han inte visat ngt på 20 min är det bara att byta, och om han har så dåligt psyke att han inte klarar av att bli utbytt så ska han nog snabbt sluta med elitidrott.... Det är sånt jävla daltande med fotbollsspelare - se på hockey, där bänkas de direkt och får se resten av matchen från bänken utan att grina ut i media. Det duger inte med att göra en dribbling och sen sola sig på stan och tro man är kung i stan. Elitfotboll handlar uteslutande om att producera och leverera och det har han inte gjort ännu. Alltså byts han ut, en ganska självklar följd. Bra med konkurrens för Näfver så kanske han lyfter sig annars är det bara att sälja han. Visst har han potential men hittills har han inte visat varför han ska starta och spela 90 min. Heder åt Sixten som visar vad som krävs för att få speltid!
Örebro ÖSK till döden...
2008-07-07 14:56
Lägg ned Näfverdiskussionen för evigt...
Om man kollar både på och utanför planen ser man klart ock tydligt att det inte finns några konflikter inom laget...
Oavsett om det sportsliga resultatet varit si och så, så genomsyras truppen av harmoni... däribland Näfver.

END OF DISCUSSION!!!
Örebro SyreAtom
2008-07-07 14:41
tribente_magico//

Jaha är det en konflikt nu också? Det visste jag inte. Först påstår den ena efter den andra att Näfver gått ut i media och gnällt (jättedålig stil tycker många), när han i själva verket lagt på luren, efter NA har ställt frågor ihopp om att provocera fram en reaktion (sälja lite lösnummer).

Inte nog med det, nu finns det konflikt också! Jajamensan. Skulle vara intressant och veta hur du fått reda på det då och hur den konflikten ser ut? Eller är det bara lite fantasier som spökar igen?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-07 14:33
tribente-magico/ Eller så agerar man som coach då man ser att spelaren varken vill kämpa, ger dåliga signaler till de andra eller tillför spelet någonting. Skönt med tränare som agerar och inte väntar till 85:e som de senaste gjort. Dock hoppas jag som du säger att de reder ut det hela. Han är en ok inhoppare.
Örebro Kex Gunnar
2008-07-07 14:32
tribente_magico:Jag förstår vad du menar i Näfver frågan, men nu är det så att vi inte spelar 7-manna fotboll, där alla ska spela lika mycket och spelarna kan leta fyrklöver på planen och allt är rättvist, nej vi försöker som sagt att etblera oss i Allsvenskan och då ska man bänkas om man inte gör det ledarna kräver. Det skulle ha gjorts redan förra säsongen om du frågar mig. Nu återstår att se om Näfver kan svälja stoltheten, knyta nävarna i fickan och jobba till sig en plats i truppen igen. Vill han gå vidare i sin karriär så tror jag faktiskt detta är en bra hjälp för honom, ett uppvaknade om att det krävs mer en bara talang om man ska ta nästa steg, det krävs blod , svett och tårar också. Nu platsar han bara på läktaren, men jag hoppas verkligen att han jobbar hårt och visar alla tvivlare att han är den stjärnan ÖSK ska bygga sitt framtida lag på.
tribente_magico
2008-07-07 14:05
Samtidigt som ÖSK krigar för nytt kontrakt stormar det runt Kristoffer Näfver. Kristoffer gjorde en svag insats mot AIK, byttes ut tidigt, och efter det har han fått utstå en hel del kritik som han säger sig vara oförstående till.
Vem som har rätt eller fel är egentligen skit samma.
Det viktigaste just nu är att ÖSK, läs tränarparet Sixten Boström och Alexander Axén, så snabbt som möjligt löser konflikten öga mot öga och sedan lägger den bakom sig.
En tjurig Kristoffer Näfver tillför laget ingenting men en Kristoffer Näfver i medgång är en stor tillgång. ÖSK måste vårda sin U21-landslagsman, uppmuntra istället för att klanka ner, annars drar han snabbt vidare till en konkurrerande klubb som gnuggar händerna.
Jag vill inte se Näfver nå A-landslaget som djurgårdare eller AIK-are – det ska han bli som ÖSK-are.

instämmer med allt han säger. Ösk tjänar ingenting på att bete sig så mot näfver, han klarar sig, det finns många klubbar som vill ha han. Man byter inte ut en spelare i 40:e minuten, man väntar till halvtid för att inte knäcka spelaren.
oerhört dålig gjort.
Örebro Kronblom
2008-07-07 13:47
Ämne: Kronblom// När Kalma....precis,det många allsvenska tränare lider av är just sin övertro på den sk "match statistic" som innehar bollinnehav,hörnor,skott på mål.Och ÖSK lät ju Ljungskile ta mycket skott utifrån som de visste att Alven skulle plocka.Och detta med bollinnehav så är det ju försvarande lag som alltid gör är att "vara på rätt sida",dessutom så är det alltid snack om att det lag som får flest hörnor ligger närmast segern,hur ofta blir det egentligen mål på hörna i Allsvenskan?
Örebro go_osk
2008-07-07 13:46
Ämne: Joerny// tackar tack....
Nej. Arnefjord har valt att tacka nej till ÖSK. Enligt uppgift p.g.a. att han inte kan tänka sig att gå ner i lön. Det lär bli någon norsk division 1 klubb för hans del.

När det gäller försträkningar i backlinjen så tycker jag att ÖSK ska leta inom Sveriges gränser.
Örebro Jonte R
2008-07-07 13:36
Mattias69//Det är förstås ett sätt att spela fotboll på, Kalmarsättet. Ett annat är att likt Spanien hålla bollen bollen inom laget för att låta motståndarna springa och jaga mycket. Men det kräver också att passningsspelet sista tredjedelen växlar tempo och längd. Sedan så ska ÖSK likt Kalmar vara snabbare på omställningar. Då tror jag även på Örebros modell.
Örebro Schella
2008-07-07 13:28
Joerny// tackar tackar;)

Men nu när alla snackar om den här Djordje, blir det inget med Arnefjord?
Örebro Mattias69
2008-07-07 13:16
Kronblom// När Kalmar vann över Gefle med 5-1 så hade dom mindre än 50% bollinnehav. Det är nog dags för tränarna att tänka om på den punkten. Högt bollinnehav innebär inte per automatik att man är det bättre laget och borde ha vunnit matchen. Sätter man inte sina chanser så vinner man inte matchen så enkelt är det.
Örebro Joerny
2008-07-07 12:58
Schella// Djordje Mrdjanin spelade i degerfors förra hösten. Han ska tydligen gett DIF:s försvarsspel bättre stabilitet enligt rapporterna. Han är serb o spelar i Hajduk Kula hemma i serbien.
Örebro Grixx
2008-07-07 11:57
Kronblom// När man såg siffrorna över bollinnehav och skott på mål i halvlek så undrade man. Med alla chanser så kändes det som att vi hade ett riktigt övertag chansmässigt och minst lika mycket boll.

Statistik...tssssssss ;-)
Örebro Yggdrasil
2008-07-07 11:38
Skön & viktig seger igår. Surt att man inte kunde vara på plats.
Örebro Kronblom
2008-07-07 11:31
Ämne: Mattias69//
Håller ....
Helt rätt,Alven sprider ut en lugn till försvararna som Weggen ej klarat av de under sina matcher.Sent mål men ej desto mindre viktigt för det hade inte varit bra med två tappade pinnar,synd att giffarna kryssade men ÖSK får ta dem på måndag istället.Håller inte med Wilsons analys i Na som viftar med hur mycket bollinnehav och hörnor Ljungskile,måhända men tycker att Ljungskile skapade förvånansvärt lite till det bollinnhav man hade,på Wilson låter det som man skulle vunnit matchen med tre-fyra bollar.Så mycket skapade de knappast...
Örebro Grixx
2008-07-07 10:34
Alvens utsparkar la han på helst backen och slog dom, han verkar undvika "riktiga" utsparkar om det går.
Örebro pemo
2008-07-07 10:02
Otroligt skönt att sitta vid radion och vänta på tennisen när en förvånande röst meddelar att ÖSK gjort mål i 89:e minuten.
I år tar vi poäng i de viktiga matcherna:
TFF 3p, GIF 3p , LSK 3p samt Norrköping 1 p.
Nu fattas bara 3 p mot Sundsvall så känns det riktigt bra. Det är väl bara att konstatera, Ovanstående kvintett skall vi bara ha efter oss när serien är slut.
Örebro ernot
2008-07-07 09:29
Alvbåge hyllar kubanerna som va på plats igår.

"Ps. fantastiskt att vi hade så många KUBANER på borta matchen, ni dominerade över LSKs fans, ni bidrog oxå till dom 3 poängen, skönt!"

Örebro Blå Bergen Blues
2008-07-07 09:13
Mattias69//
Håller med. Hans spel med fötterna var då öht sämre än vad han visade upp igår. Han verkar verkligen ha utvecklat den delen! Man märkte igår att han sprider ett lugn i försvaret. Annars så hade Säsongskortet en del roliga/rörliga bilder på Alvbåge från uppvärmningen. På dem såg han ut som en pojklagsmålvakt med taffligt uppträdande
:-)
Örebro Mattias69
2008-07-07 08:36
Angående Alvbåge, när han spelade i ÖSK förra gången var hans största svaghet hans utsparkar som oftast gick åt vänster och blev till inkast för motståndarna. Den biten har han övat upp ordentligt under tiden i Danmark så nu vet jag inte om han har någon stor svaghet kvar ;)
Örebro Mattias69
2008-07-07 08:33
Ämne: Så här skriver Viasa....
Gå in på Aftonbladet och kolla vad dom har när man har klickat sig fram till "ÖSK-sidan" på Aftonbladet. Stallas får sparken, Haginge till Djurgården, Barsom och Riddez till Norge, det är vad dom har skrapat ihop.

Tydligen är det så att media även i år fortsätter på det inslagna spåret vad det gäller ÖSK. Är det någonting negativt om ÖSK ska det publiceras till vilket pris som helst, är det något positivt undvik publicering så långt det är möjligt.
Annons: