/fotboll/osk/forum/6897.aspx/fotboll/osk/forum/6897.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Schella
2008-07-05 23:09
ÖSK lions// det var Bäcka cupen som spelas i Marieberg. Även Wikström var med. Näfvers lag vann hela turneringen, han satte bla. en fin frispark och avgjorde semifinalen.(1-0)
ÖSK Lions
2008-07-05 22:56
En kompis till mig berättade i dag att Kristoffer Näfver var med och spelade i någon slags fotbollsturnering. Är det smart av spelare från allsvenskan?
Örebro Ropesin
2008-07-05 21:31
Det här blir ett hålla-med-inlägg!
Chipset - Ta ansvar// Håller med!
ÖSK-Krille// Håller med!

Pozniak var en stor favorit när han var här.
Örebro GT
2008-07-05 20:21
Chipset //

Fem rätt !!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-05 19:34
Suveränt att Sixten-Axen sätter Näfver åt sidan. Fem goda skäl:
1. Näfver kan inte spela på naturgräs.
2. Näfver gnäller.
3. Näfver passar inte in i en kämpamatch mot LSK (iallafall inte på bortaplan).
4. Bassombeng är bättre.
5. Jidsjö förtjänar att få följa med efter sina positiva inhopp. Killen är på g.
Örebro Grixx
2008-07-05 17:58
Sicken avslutning i kalmarmatchen.Man talar om handboll ibland men volleyboll. Det är givande för bröderna Elm att spela volleyboll på badstranden mellan matcherna. Baggern satt som en smäck;-)
Örebro Liberate
2008-07-05 17:48
2min in i videon,såna tifon vill jag se,underbar syn med så mycket svartvitt,I LOVE IT!!!
GAIS William Shakespeare
2008-07-05 17:48
ÖSK är starkare än LSK, så köttar ni friskt så vinner matchen, tackla, tackla på, tackla hårt på LSK.
Örebro SyreAtom
2008-07-05 17:12
Aspen//

Agree! Bra att röra om ibland tror jag.
Örebro Aspen
2008-07-05 17:10
Jag tycker start-11an och truppen varit för statiskt. De som står utanför måste känna att chansen finns och då måste formförändringar och taktiska dispositioner få slå igenom.
Därför behöver vi inte vara så chockade av att en spelare hamnar utanför truppen. Det har sina positiva sidor också, t ex att Jidsjö kom in.
Örebro Grixx
2008-07-05 16:54
Aspen// Jo, det är ordentligt slarvigt från ÖSK´s sida. Bara några veckor sedan som man sa att de skulle börja på SFI. Om det skulle hänga på SFI att det tagit tid så borde klubben sett till att de fått en annan kurs.

...och nog har jag tagit upp det några gånger tidigare.

....men som sagt uruselt!!!!!!
Örebro SyreAtom
2008-07-05 16:54
helldandy//

Vadå gå ut i media?

Det är ju för 17 NA som jagar Näfver med en kommentar, vilket jag tycker det tyder på att de vill hetsa fram något negativt och skapa rubriker. Knappast Näfvers fel.

Det är väl NA som har för lite att skriva om när Sv.fans gör ett minst lika bra jobb att uppdatera om Ösk. Billigt knep.
Örebro Aspen
2008-07-05 16:44
_Adde_//En del här inne brukar säga att Rom byggdes inte på en dag. Men en svensk-kurs borde vara enkelt att ordna på en eftermiddag.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-05 16:23
Skulle gärna se Cris Pozniak i ösk igen.
Örebro helldandy
2008-07-05 16:14
Det är något skumt på gång. Jag tycker mig länge ha sett ett visst missnöje med Näfver hos Wowoah. Finns grupperingar i truppen som inte går jämt upp? Det känns hur som helst inte helt klockrent av tränarstaben att markera så hårt mot Näfver. Först utbytt i 40:e, sen helt petad. Å andra sidan skall ju Näfver inte gå ut på det sättet i pressen. Helt vansinnigt helt enkelt.

Känslan är att detta blir svårt att reparera. Mycket synd!
Örebro Bastard on Parade
2008-07-05 16:09
_Adde_//

Jag har velat se Bassombeng på planen väldigt länge. Han har känts given för mig sedan jag såg honom lira i Avesta. Riktigt synd att han drabbades av den där skadan.

Jag håller fortfarande fast vid att man måste ställa sig frågan hur mycket ett byte kring 40 minuten hjälper laget alternativt skadar spelaren som blir utbytt. Professionella spelare klarar av det rent mentalt, jag är tveksam till om Näfver gör det.

Bytet sänder ju samtidigt en signal till övriga spelare: Prestera eller så blir det bänken.

Apen//

Det glömde jag bort. SKit också. Han får hoppa av studierna för våran skulle helt enkelt! :D
Örebro Kronblom
2008-07-05 15:22
Ämne: Ämne: Från st....
ser en stor frustration i Näfvers ord idagens Na,det hände ingenting på vänsterkanten så länge Näfver var på planen mot AIK,Sixten gjorde helt rätt som bytte ut honom redan i första halvlek.Sedan skiftade iallafall Basse och Roni kant i andra men kantspelet blev bättre i andra,finns ingen anledning av matcha en halvskadad Alven imorgon.Är han inte hundra är det lika bra att slänga in Weggen trots fyra insläppta i torsdags!
Örebro _Adde_
2008-07-05 15:06
Olleboii//

Han kanske gillar att åka buss? Nej, men jag håller med! Blev helt chockad när jag läste för ett tag sen att Berra och Eric kanske skulle börja på svenskakurser nu i höst. Det borde de väl ha gjort direkt när de kom?!? Det där måste ju ÖSK styra upp...
Örebro Aspen
2008-07-05 15:05
Bastard on Parade//Det finns ett regelverk för amerikanska collage som hindrar studerande från spela professionellt.
Örebro _Adde_
2008-07-05 15:03
BOP//

Det är just det... bara för att han inte va ensam om att underprestera så är det ju inte ok! Det verkar vara det han gömmer sig bakom...

Kanske skulle Sixten ha väntat, men redan i 41 minuten skapade Eric en farlig chans och med lite tur hade vi haft 1-3 där och vem vet hur det slutat då?

Jag å min sida va helnöjd med Sixten, stackars farsgubben hade fått suttit och höra på mig från den 15 minuten att Näfver va klapp och borde bli utbytt... Så tur att jag inte va tränare, eller då hade han ju iofs. inte startat. (Fast anledningen till att jag ville ha Eric från start innan match byggde på dina rapporter om hur han glänsde på träningen och skulle bli höstens utropstecken... :))
Örebro Olleboii
2008-07-05 14:57
Kan någon förklara varför Eric Bassombeng hela tiden åker buss? han sitter längst fram i bussen och pratar franska med en busschafför, ngn jag antar är hans landsman.

Kanske har ösk lite ansvar när dom tar in spelare från andra sidan världen, att aktivera dom?
Örebro Bastard on Parade
2008-07-05 14:42
GAIS har precis värvat en mittfältare från den amerikanska collegefotbollen. Vart är Bedoya?!?

Bör väl inte vara omöjligt att läsa sista terminen på distans?
Örebro Bastard on Parade
2008-07-05 14:31
_Adde_//

Jag håller med dig, till viss del. Kritiken är inte obefogad. Näfver gjorde en dålig match men det var han inte ensam om.

Kanske hade det varit klokare av Sixten att vänta med bytet i fem minuter? Det tar på självförtroendet att bli utbytt i första halvlek och Näfver är ju som allra bäst när han spelar med gott självförtroende.

Walker, Henriksson och Jidsjö med i truppen. Känns som att de förbereder sig på kamp, då är Jidsjö rätt!
Örebro Grixx
2008-07-05 14:30
Kritik när tränaren inte ändrar och kritik när tränaren ändrar.

En naturlag som många andra i ÖSK-fotbollen;-)
Örebro Grixx
2008-07-05 14:28
Kan kanske vara en taktisk tanke mot motståndarlaget som avgjorde till hans nackdel.

Överaskande som sagt men lyfter samtidigt upp självförtroendet hos andra och sänker Näfver.
Dock får man se det till att det är avlönade spelare som har betalt för att tåla några smällar.Bara att hoppas Näfver tar det på rätt sätt.
Örebro _Adde_
2008-07-05 14:23
Ämne: Från startelvan till....
Vaddå, killen går ut och gnäller i media! Han skyller ifrån sig... vaddå kritiken helt obefogad, vilken värld lever han i? Helt rätt att peta honom!
Örebro Bastard on Parade
2008-07-05 14:16
Från startelvan till utanför truppen. Jösses, ännu en tränare som förstör spelarnas självförtroende...

Jag hoppas nästan att Näfver petades pga skada. Såååå dålig är han inte!
Örebro Grixx
2008-07-05 14:04
SyreAtom// Instämmer om Jeffs han var värd ett bättre öde.

För Näfvers del så är det klart osmart att vägra uttala sig om tränaren/tränarna. Det kan i princip bara tolkas som att han inte drar jämnt med dom. Vilket i sin tur bereder väg för en massa frågetecken åt båda håll. Synd.
Örebro Grixx
2008-07-05 14:02
OJ, Näfver inte ens med i bussen. Något oväntat även om man var säker på att Eric skulle ta hans plats....men det här var en liten xtra överraskning.

....och Alvbåge skadad och kan kanske inte starta... sicken vändning på målvaktsfrågan.
Örebro SyreAtom
2008-07-05 13:46
Grixx//

Jo det kan jag hålla med om, Näfver kanske väger lite lätt på det sättet. Hans spetskvalitet är ju att utmana och gå förbi en spelare och det tycker jag han gör ruggigt bra när han är i form. Kanske är det när han inte är i form som han faller ur ramarna helt, då det mesta av honom är just spetsekvaliteten som gör honom till en bra spelare. En formsvacka och han blir ganska blek. Så tycker jag det känns iaf.

Appropå Jeffs...ett för mig mysterium att han inte fick plats i startelvan betydligt oftare. Grymt passningssäker, kunde ta sig förbi en spelare eller två, jobbade hårt. Fattar inte han kändes som han kunde vara en av de mest givna i laget lustigt nog. Synd att inte Boström fick se honom i spel innan han stack.
Annons: