/fotboll/osk/forum/6888.aspx/fotboll/osk/forum/6888.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2008-07-14 13:28
inför kvällens match...
Örebro Kronblom
2008-07-14 13:21
Ämne: I dag lossnar målsky....
Förvisso så uppenbarar sig "ketchupeffekten"på sina håll i den Allsvenska fotbollen ibland,om ÖSK fixar så pass mycket som 6 gjorda ikväll är väl mera tveksamt när man haft så förtvivlat svårt att näta hittills att plötsligt allt skulle gå in ikväll.Men allt är väl möjligt...
ÖSK Lions
2008-07-14 13:13
Oj, så många faktafel jag hittade i Nerikes Allehanda i dag. Någon från redaktionen som kan ringa upp Liljerås eller någon annan och orkar göra en hel jävla intervju med dem? ;-)

Örebro För det hjärta som brinner...
2008-07-14 13:06
Från SVT-Texttv:

"Gif Sundsvall har tagit fyra poäng
efter EM-uppehållet. Tre av dem togs
i Norrköping och nu väntar ny borta-
match, på Behrn Arena i Örebro.

-Vi ska försöka spela likadant som vi
gör hemma, och som i slutet av
matchen i Norrköping, säger Gifs
tränare Per-Joar Hansen optimistiskt.

Örebro kommer också stärkta efter 1-0
i Ljungskile. Nyförvärven Kim Olsen
och Robin Staaf övertygade stort.
Olsen lär få starta på topp och ÖSK
kan få stor nytta av danskens fina
huvudspel. Afrikanske backen Bertin
Ze kan överglänsa alla."

Jag hoppas att Zè överglänser alla!!

Har även lagt en slant på 2-0. Så går den in så har man lite slantar att köpa god öl för när man åker upp och hejar fram ÖSK till 3 nya poäng borta mot Bajen!
Örebro ÖSK!!
2008-07-14 13:03
Seger 2-0 idag. 7523 ser på
Örebro ÖSK!!
2008-07-14 13:02
Fan va dött det var här. Tagga till nu, det är ju matchdag för helvete!!!!
Wivallius
2008-07-14 11:03
Ämne: Wivallius/ Vart köpe....
//ÖSK!

Köps på ÖSK fotbolls hemsida (se länken) eller direkt på kansliet (tror jag nu när anmälningstiden gått ut. Kostar 1000 pix, dock).
Örebro SyreAtom
2008-07-14 10:53
Har på känn att Ösk kommer visa upp ett blixtrande spel ikväll. 4-1 till Ösk.

Go Ösk!!
Örebro Einar B
2008-07-14 10:51
Kör hårt ikväll grabbar.
Jag håller ställningarna i Sötälje.
Nån som vet hur biljettförsäljningen går?
Borde väl i alla fall bli upp mot en sju tusen va?
Trots att Gifflarna står motståndet...
Örebro ÖSK!!
2008-07-14 10:41
Wivallius/ Vart köper man dom?
Wivallius
2008-07-14 10:17
Idag tänker jag ikläda mig min nya vackra svarta jubileumströja med guldtryck, både på matchen och före densamma. Jag hade den även mot AIK och mot Ljungskile samt har gått omkring med den på stan. Fick till och med Lennart Sjögren att morsa på mig när vi möttes på stan.

Tyvärr har jag inte sett någon annan använda sina. Jag uppmanar er andra som köpt den: Använd den ikväll! Det är synd att bara ca 55 av de 100 tröjorna verkar ha blivit sålda.
Örebro Mr. Milton
2008-07-14 10:05
Wivallius/

Kan bara hålla med dig i kritiken kring Westman.

Som gammal målvakt är det tragiskt att se en vältränad atlet som Peter inte komma längre med sina insparkar. Allt bygger på hans usla teknik. Han gräver ner foten (hur det nu är möjligt på konstgräs) för djup under bollen vilket medför en enorm underskruv på bollen som då stannar strax innan mittlinjen. Ungefär som att skjuta bomull med slagbella.

När det gäller John finns en helt annan teknik. Vill inte skylla allt på Peter men Johns längd på ut- och insparkar samt hans igångsättande av spelet tillför en helt annan dimension och säkerhet i vårt spel.

Även mina fd div 2 insparkar kom längre än Peters och då var jag inte lika muskulös som Peter.
Wivallius
2008-07-14 09:54
Härligt med ny målvakt. Såg matchen på plats i Ljungskile och förvånades av skillnaden hur Alvbåge satte igång spelet jämfört med Weggen:

1) Han kastade ut bollen nästa hälften av tillfällena!!

2) Utsparkarna landade mitt på motståndarnas planhalva!

Weggens utsparkar landar normalt i mittcirkeln och ger som oftast direkta anfallsmöjligheter för motståndarlaget. Snacka om att Weggen saknar löd i dojjan. Konstigt att han aldrig testat det GAMLA tricket med att låta en av mittbackarna ta insparkarna i stället. Mindre risk med det än med Weggens egna kickar som är rena direktpassningarna till motståndet.
Wivallius
2008-07-14 09:45
I dag lossnar målskyttet och vi gör fler mål på en match än på hela säsongen innan: 6-0.

Målskyttar blir:
Nordin 1 balja
Vovven 2 strutar
Nobbe 1 stänkare
Bassong-bång 1 tåfjutt
... och Berra gör mål med ansiktet efter att ha missat en nick på bästa sätt.

Kom ihåg var ni läste det först ;-)
Wivallius
2008-07-14 09:39
Tänkte på laget i fjol jämfört med laget i år, och tänkte särskilt på högerbacken.

I år har vi haft Haginge som gjort bra i från sig och dragit vidare, Gren som verkligen är nära ett genombrott och Anttonen som gjorde en riktigt bra match mot Ljungskile.

Minns ifjol Fredrik Samulesson och alla krav på hans försäljning och nya personer på den positionen. Var själv en av dem som skrek högst om att byta ut grabben. Någon som saknar honom idag? Skulle inte tro det! Här inne är det ju dödstyst om honom i alla fall.

Editering: felstavningar
Örebro Grixx
2008-07-14 09:25
Ibland en del skit på NA, och en hel del rättfärdigt, men tack för dagens artiklar.

Säger bara det, Berra är en sköööön personlighet!
Örebro Aspen
2008-07-14 08:07
Sixten i dagens NA:
Är Gif Sundsvall ett lag som ni ska ha bakom er?
– Det är egentligen skit samma så länge vi har ett par lag bakom oss. Men visst, de tillhör den
kategorin som vi tycker att vi ska ha bakom oss.

Har man släppt målsättningen med en 8:e placering? Nej, ÖSK ge järnet nu.
Örebro Liberate
2008-07-14 08:06
Du tippar 3-0 till oss på tipset men i inlägget tippar du 0-2?
Martoon
2008-07-14 00:24
Jag tycker inte att det är någon skam för er precis om ni frlorar imorgon eftersom vi har ett väldigt bra lag som är väldigt underskattat.

Vi hade stora problem i början av säsongen men det berodde mest på att våran Norrman inte kunde hitta den riktiga balansen i laget och visste inte riktigt hur han skulle formera laget men nu är allt TOPPEN.

ÖSK-GIF 0-2
Målskyttar: Ari Skulason och Mikael Lustig::D
Örebro Grixx
2008-07-14 00:06
3 poäng de kommande 3 matcherna kan man godkänna.

...men lite beroende på hur spelet går i dag, vackert passningsspel och storvinst så är ju 9 poäng inte omöjligt och det vore FANTASTISKT!

Alltså hoppas på bra spel som bådar gott för framtiden.

Dock verkar Giffarna plötsligt pigga i anfallet och hade stooora förväntningar efter pekingmatchen. Spelade sedan oavgjort mot MFF där vi inte hade skuggan av en chans.
FORZA ÖREBRO!
2008-07-13 23:33
Jag tror mer 1 poäng imorron än 3p för säkerhetskull.. Jag tror det kommer bli en jämn match, men jag hoppas på all mitt hjärta att vi vinner sån viktig match på hemmaplan!

Mål gör: Bassombeng elr Olsen ;)
Örebro E.Shams
2008-07-13 23:12
Matchen mellan ÖSK-GIF blir extremt viktig. Tittar man på tabellen så förstår man nog hur allvarlig situationen är. Kan vara ett vägskäl för resten av säsongen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-13 22:01
Nu har jag fått info hur det ligger till med Islänningen. Om ÖSK/Spelarinvest skulle köpa honom i dagsläget och sedan inte få någon annan spelare såld för minst 2-3 miljoner (Näfver alt. Frempong), då finns det absolut inga pengar att lösa optionen man har på Kim Olsen efter säsongen.

Själv skulle inte jag våga chansa, en target som Kim får vi inte riskera att missa till nästa år.
AIK Saywee
2008-07-13 21:32
Nej, det måste väl vara den gamla bandyramsan ...

... Slottet, Svampen, Marjasin ...
... kämpa ÖSK vinn!
AIK Saywee
2008-07-13 21:28
Svenska för finländare var kul, bra jobbat FAN-TV

Skottet, Krampen, Margarin ...
... kämpa ÖSK vinn!
Örebro Ropesin
2008-07-13 20:48
En sak är säkert: Porokara har aldrig hört talas om Marjasin! Haha, cred för allt jobb med FAN-TV, mycket uppskattat hos mig!
Örebro kenya
2008-07-13 20:11
Svenska för finländare var ju klockrent :D
Tack för ett bra jobb med FANTV!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-13 19:48
Alven får en 9:a i betyg - och hoppas på ny nolla
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-13 19:47
Svenska för finländare - med Roni Porokara
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 19:10
Fan vad glad jag är att vi inte fick Cratz som tränare!
Annons: