/fotboll/osk/forum/6884.aspx/fotboll/osk/forum/6884.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2008-07-13 11:24
Med Kim och Berra på plan borde vi bli faligare vid hörnor. Då har vi tre med hyfsat huvudspel. Fyra om Glenn inte slår hörnan. Hur är det med Glenns skada?
Örebro DaSa
2008-07-13 11:04
Håller med om att våra hörnor varit totalt ofarliga i år. Men det kanske beror på att tränarna är nya och inte hunnit att nöta in ngr hörnvarianter, kanske dags för det nu?!

Sen har vi ju en gratis inkastvariant, det är ju bara att kopiera Kalmars mål mot oss. Såg ju hur enkelt som helst ut. Förslagsvis kastar Anttonen och Olsen möter och nickskarvar sedan kommer vi med en klunga av spelare och trycker in boll/back/målis in i målet.

Ngn som vet om matchen imorgon kommer sändas? Streamas?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-13 10:05
Mer varianter som är svåra att läsa. Den långa mot bortre stolpen är så tråkig och förutsägbar att man hellre ser ett långt inkast från Anttonen än en hörna.
2008-07-13 10:01
Tror inte att Holgersson har haft alternativet att improvisera på hörnor och att han inte "vågar" slå vissa. Det är såklart uppgjort innan match vem och hur de ska slås. Verkar som att den långa bollen mot bortre är uppgjord och fungerar riktigt dåligt. Hörnorna MÅSTE bli bättre om det ska bli några mål överhuvudtaget. Saknar Barsoms stenhårda skruvade hörnor från i höstas. Hade ju även en variant då när det slogs en kort efter marken istället och Larsen kom och sköt med mindre bra resultat dock.
Örebro Sekt. E
2008-07-13 02:08
Direkt från lokal: Support your locals. Forza Sport!
Örebro Grixx
2008-07-13 00:31
Ropesin// Det var under försäsongen som han slog 2-3 stycken hårda skruvade som var livsfarliga.
Sedan verkade han fega ur och slog de här standard ballongerna som långsamt går högt upp och för långt bortom alla både motspelare som medspelare.

Varianter visst men de måste ju också resultera.
Men nu har vi ju kim också, är sedan Anttonen med från början så måste vi öva varianter för hans inkast.
Örebro Ropesin
2008-07-12 23:27
Grixx// Har någon av Holgerssons hörnor överhuvudtaget gett utdelning? Jag tycker hörna på hörna matas utan resultat... dags att träna in lite varianter?
FORZA ÖREBRO!
2008-07-12 23:20
Kul att tv 4 sänder vår match mot sillstryparna den 9 jul, men själv klart ska man då vara på bherna arena!
Örebro yx
2008-07-12 21:06
psoari//Håller helt med dig. Det var inte offside, det såg vi på reprisen i sportnytt och hands vad det på Lance Davids i första halvlek lika mycket som på Göteborgaren i andra. Stockholmslagen har hybris, tror att de ska ha 3 poäng och har verkar inte förstå att man måste spela om det först. Typ som England, de får för sig att de är bäst innan de har spelat. Sen ner de inte får sina förväntade 3 poäng så är det LOSERS TALK, det var det ena med det andra och domaren är ju lätt att skylla på. Tvi säger jag med!
Örebro psoari
2008-07-12 20:35
Stockholmarnas nya melodi är att klaga på domsluten. Efter förra omgången var det två lag (AjIK och DjIF) som gick ut i tidningarna och klagade på domarna vars fel det var att de tappade poäng. Även denna omgång inleder DIF starkt genom att hävda att Söder var offside.

Vad sysslar de med egentligen, är de bara så otroligt dumma eller är det en medveten strategi att få domarna att döma fegare gentemot sthlmslagen.
- Tvi, säger jag i alla fall.
Örebro Grixx
2008-07-12 18:31
Både Nobbe och Seb skulle om det krisar kunna gå in. Det som saknas nu är Holgers frisparkar..... och även hörnor som han kan slå RUSKIGT bra men som han av någon anledning inte verkar våga slå lika ofta som han gjorde i början av året.
Örebro Jonte R
2008-07-12 18:21
Aspen/
Det är en intressant lösning tycker jag. Och om det resoneras så i ÖSK-leden kan man väl hoppas att islänningen värvas.
Örebro Aspen
2008-07-12 16:44
Jonte R/Blir det mittbackskris så får väl vår fantastiske Seb rycka in även som mittback.
Örebro Jonte R
2008-07-12 15:19
Aspen/
Du har förmodligen rätt om Oskar men det ska ändå mycket till för att ett fjärdealternativ får spela så mycket.

Angående alternativ så finns det förmodligen inga bra alternativ inom ÖSK:s pengaram som är tillgänglig nu.
Örebro Aspen
2008-07-12 12:34
Jonte R/Tror det inte är smart att sätta in Oskar i en AS bottenstrid. I dagens artikel i NA säger han också att det nästa år han siktar på att debutera.
På mej verkar det som man inte känner till några bra alternativ. Vad det nu kan bero på.
Örebro Jonte R
2008-07-12 12:21
Ämne: Tidigare har klubben....
Tycker snarare det låter sunt att man har kyla och letar efter rätt typ av mittback. Bättre att satsa på Oskar Johansson istället för att panikvärva.
Örebro # brorzan
2008-07-12 10:55
Jag tror inte att Erkan känner någon oro eller rädsla inför att komma till Örebro och spela. År har förflutit och han här varit med sitt lag till Behrns tidigare. Lägg till det att Magnus inte är kvar i laget. Sammantaget är det nog ganska likt vilken match som helst för honom, bortsett från det extra pirret som alla fotbollsspelare känner inför att få tåga in på Behrn Arena. ;o)
Örebro Aspen
2008-07-12 10:26
Någon som vet hur det är med Glenns knäskada? Klar för spel?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-12 10:15
Undrar hur Erkan känner inför Örebro-resan? Om han har något vett i skallen (vilket jag betvivlar), borde han känna vissa rysningar.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-12 10:13
ÖSK KRILLE//

Jag tror också att vi tar 34-36 poäng minst, men att det troligen räcker med 28-30 för att undgå kval. Vi ÖSK:are brukar ju alltid få lida, så sista matchen mot Ljungskile kan mycket väl bli avgörande.
Örebro Bastard on Parade
2008-07-12 04:17
Ämne: vad många mål ni ha....
På måndag släpper det. 4-0 till ÖSK varav tre självmål av Giffarna. Kom ihåg vart ni läste det först!

Erkan har fått lite vett i skallen och står för två utav självmålen och ber därefter varje åskådare om ursäkt för hans idiotiska beteende tidigare. Nobbe tackar genom en mindre fin tvåfotstackling.

Som sagt: Kom ihåg vart ni läste det först (för jag kommer med all sannolikhet inte komma ihåg det själv)!

Forza svartvitt!
Örebro Hertig_Karl
2008-07-12 00:26
Ämne: vad många mål ni ha....
Förhoppningsvis ser det mkt bättre ut på måndag klockan 9=)
Örebro Gummianka
2008-07-12 00:13
Kul att det går bra för Walker med Sandefjord.
Martoon
2008-07-12 00:06
vad många mål ni har gjort hittills.
2008-07-11 23:37
Nu startar klättringen...
Örebro Aspen
2008-07-11 22:25
Tidigare har klubben velat värva en mittback, men efter Daniel Arnfjords sagt nej verkar inte ledningen lika angelägen längre.
- Det känns bra i nuläget. Det var Daniel Arnefjord som var intressant. Vi får se om det dyker upp något annat namn, men vi har fyra mittbackar som idag konkurrerar om platserna.

Jobbar vi inte lite väl smalt urval? Eller finns det så få mittbackar?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-11 22:03
Hoppas inte att sista matchen mot Ljungs(chile) ska vara avgörande om vi ska åka ur eller inte. ÖSK möter Gefle,Ljungskile,Norrköping,gais hemma efter serien vänder! Sundsvall och Trelleborg borta när serien vänder! jag tror vi tar 10 poäng hemma och 4 poäng borta totalt 14 poäng på de matcherna plus några överaskningar mot bättre lag!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-11 21:49
ÖSK-Karl//
jag tror man ska ha typ runt 30 poäng. Men jag tror ösk tar sig samman och får runt 33-39 poäng. :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-11 21:46
Fansens röstning om anfallet på NA, hoppas verkligen det blir som den stora majoriteten vill:

Näfver - Olsen - Porokara 4%
Näfver - Olsen- Bassombeng 12%
Näfver - Olsen- Staaf 8%
Porokara - Olsen - Bassombeng 59%
Porokara - Olsen- Staaf 18%

Antal röster: 819
Mjällby mr mjällby= lundamaifaren
2008-07-11 21:44
Ämne: Tycker de är dags fö....
Är du nu här igen och skämmer ut dig!
Annons: