/fotboll/osk/forum/6876.aspx/fotboll/osk/forum/6876.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro wurpa
2008-07-13 18:32
Ämne: wurpa//Ösk hatet får....
Nej men en förklaring till att de flesta talanger i forward lämnar örebro,sen är det väl så att när man är ung vill man se sig om inget fel i det.Tänk om alla talanger stannar i stället var hamnar forward då?voine voine!
Örebro Besserwissern
2008-07-13 18:22
wurpa//Ösk hatet får man med modersmjölken om man spelar i BK avundsjuk...
Örebro wurpa
2008-07-13 18:06
En liten story bara!
När jag flyttade ner till söder ( örebro)med fru och tre pojkar, så blev det i forward de började med fotboll.Ungdomsverksamheten var det inget att klaga på.alla var engagerade både föräldrar och tränare.Det jag ganska snart märkte var den genuina (hatet) ilskan mot ösk.det här genomsyrade hela verksamheten,jag var ju inte barnfödd i stan utan såg det hela från sidan.Ja ja lite käbbel tänkte man.Mina grabbar har slutat med fotbollen andra intressen tog över,men de håller på djurgården,malmö,ifk göteborg. om man frågar varför inte ösk- Fan du är ju pucko får man till svar,Så djupt sitter mantrat -hata ösk.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-13 17:55
Porokara hoppas att målskyttet lossnar mot Giffarna
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-13 17:55
Boström inför Sundsvall: - Dags för tre poäng på hemmaplan
Örebro Aspen
2008-07-13 17:36
Farsen fortsätter (igen)//Katastrof om ÖSK scounting verksamhet bara består av Sjögren. Det måste finnas ett nätverk av personer som bevakar olika lag. T ex kamerunarna var det Taaler som besöket ett landslagsläger nere i Europa. Kim är väl Larsens verk, Staaf tror jag ÖSK har en person som flyttat till Skåne/Blekinge som spanat in. ÖSK scouter bör se minst 2-3 ungdomsmatcher varje vecka i Örebro med omnejd för att ha koll..
Sjögrens roll handlar väl mer om att sälja in ÖSK som en bra klubb, få spelaren att känna sig välkommen och viktig, hantera avtalsbiten och sköta agentkontakter. Spelaren vill i fösta hand prata med tränarna. Sjögren borde också ha det operativa ansvaret för att bygga upp det nätverk som krävs för scoutingen.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 17:15
Skulle gärna se Jidsjö på bänken imorgon.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 17:11
Bastard on Parade//
Ja då får vi hoppas på mer distansskott utanför straffområdet. :)
Örebro Bastard on Parade
2008-07-13 17:08
ÖSK KRILLE//

Japp, det är Nobbe som har fått en offensivare roll och jag tycker det passar honom förvånansvärt bra. Han har ju som bekant bra tryck i dojan och nu kommer han till avslutslägen betydligt oftare och tar löpningar i djupled också.

För övrigt är det lustigt att NA anmärker på Sportbladets fel i Zoom. NA är ju inte direkt felfria de heller. Förslagvis skulle deras sportjournalister kunna gå en kurs i källhänvisning och börja betala ÖSK-Karl för alla nyheter han levererat på sistone.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 16:53
Bastard on Parade//
Ok är det då Nordback som är lite mer offensiv?
Örebro Bastard on Parade
2008-07-13 16:50
ÖSK Krille//

Mittfältsformationen kommer nog inte se ut så där. En defensiv och två lite mer offensiva och det är helt rätt! Det är då vi har spelat som allra bäst om vi bortser från matchen mot Djurgården i Allsvenskan.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 16:37
Med den här 11:an så vinner vi! :)

--------------Alvbåge------------

Anttonen---Wikström---Zé---Wowoah

-------Kihlberg---Nordback-------

-------------Nordin--------------

Bassombeng---Olsen---Porokara

Olsen och Bassombeng gör var sitt mål
Staaf kommer in och sätter 3-1 i slutet :)
ÖSK Lions
2008-07-13 16:36
Vad tror ni om morgondagen? Jag tror att Nobbe blir varnad efter en stämpling på Erkan Saglik...
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-13 16:21
... och nej, han är ingen ny Salar eller Zeid (fast alla tre är bröder).
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-13 16:19
Touma är en större miss än Garaca-Hamad. Men i detta fall hade ju ÖSK en plan som man presenterade. Man visade också tydligt intresse som inte gick att misstas. Mer än så kan inte ÖSK göra (Förutom att vara ute lite tidigare) och det är bara att acceptera och gå vidare. Men för att undvika samma scenario till nästa gång bör ÖSK redan nu höra sig för om Ashmed Yasin. Han är betydligt bättre än Ibrahim och troligtvis nästa Forwardexport. Dessutom är väl högerkanten tom om 2-3 år när Bassombeng sålts för 15,3 miljoner till Holland.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 16:04
Farsen fortsätter (igen)//
Om du menar Pálmi Pálmason så har han gjort 5 matcher och 0 mål i Islands landslag. :) vet inte hur många som är från start?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-13 16:03
Jag håller med. Hade hoppats få se hans snabbhet med bollen i år men hoppas på nästa istället. Han kommer bli grym bara han får chansen och mycket speltid
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 15:58
jag är en av dem som tyckar att Frempong borde fått mer speltid i ösk. Men jag tror att Frempong skulle få spela i Deportivos U-lag till och börja med och sedan tas upp i a-laget.
2008-07-13 15:48
ÖSK KRILLE/ Jo det är sant. dock var det väl ett spanskt lag som var intresserade av Frempong och han platsar ju inte. Så det behöver egentligen inte betyda så mycket. Vet någon hur han varit i landslaget? Mål,speltid?
Örebro psoari
2008-07-13 15:45
Jag har hört det förr, speciellt från killarna från Väster. Tja om det inte ingår i deras utbildning att lära sig att ÖSK spelar tråkig fotboll. Men är det inte deras förbannade skyldighet att se till att ÖSK spelar roligare fotboll. Klart att vi inte spelar roligare fotboll om alla som vill spela roligare fotboll går till tråklaget MFF eller nåt sthlmslag, eller Halmstad... eller... Touma platsade helt enkelt inte i sport... synd om han slår igenom i MFF (Synd för sport, kul för Touma...:) )
Örebro hunter
2008-07-13 15:44
Bastard on Parade// Jag håller helt med om han har lyckats med dessa värvningar som Sjögren har gjort, det är inte det jag ifrågasätter. Det jag ifrågasätter är varför man nobbar spelare och inte följer upp och är lika intresserad om en mittfältare som förut,men det är bara vad jag tror. Hur lång tid tog det egentligen att få en target?,länge iallfall. Det är effektiviseringen jag ifrågasätter, om det inte ska bli som tidigare fall så kan han ju börja här och nu och bevisa att man har lärt sig från förut.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 15:41
Om nu Anderlecht är intresserade så måste ju Pálmi Pálmason hålla rätt bra klass? eller?
2008-07-13 15:36
Jag tycker Sjögren fick upprättelse i och med förvärven av Olsen och Staaf. Dessutom börjar kamerunerna komma igång och det var väl hans verk det med? Angående islänningen vetefan om han verkligen behövs? Vi har Kihlen,Nobbe,Nordin och även Seb därinne. Isåfall ska han vara nåt utöver det vanliga och hålla samma klass som Arnor höll när han kom.
Örebro Bastard on Parade
2008-07-13 15:31
hunter//

Snälla, förklara för mig hur du vet att Sjögren inte agerar i fallet kring islänningen. Varför i h-vete skulle Sjögren förstöra affären genom att gå ut i media och säga att vi har lagt ett bud på honom, speciellt när det redan finns ett stort intresse för honom.

ÖSK kan mycket väl ha erbjudit honom ett kontrakt redan. MEn om jag vore islänningen så hade inte jag skrivit på för första bästa klubb, speciellt när klubbar av Anderlechts storlek är inblandade.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 15:10
Någon som vet om det blir något med Pálmi Pálmason?
Örebro Grixx
2008-07-13 14:38
...eller som Jimmy sa att Sharbel hjälpte honom i valet av klubb.
2008-07-13 14:29
Glenn är tillbaka i träning men inte redo för spel än enligt tränarna. Kanske till nästa match.

Ang. Touma så är snacket om att MFF spelar roligare bara en bortförklaring. Helt klart får grabben en finare summa på kontot varje månad än vad han skulle fått i ÖSK. Det vi kan erbjuda är ju att få träna med A-truppen och få spela med ungdom..typ. Sen kanske utvecklingsmöjligheten är större där det får man ju hålla med om. Frågan är hur mycket speltid han kommer få i allsvenskan i år.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 14:24
Hur ser Glenn Holgerssons status ut? är han på g?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-13 14:22

Håller med om att Glenn har bäst tillslag, men det ultimata är att båda mittbackarna ihop med Kim är inne i boxen på hörnorna, då lär vi få se ett och annat hörnmål av ÖSK.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-13 14:21
Den här killen kanske skulle vara något? ÖSK behöver en back.
Annons: