/fotboll/osk/forum/6874.aspx/fotboll/osk/forum/6874.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2008-07-16 17:09
Vad skulle jag ta mig till utan bröderna Avenbrand? Bäst FAN-TV på hela svenskafans och Mackan satte ribban på världsårsbästa med tisdagskrönikan. Ser redan fram emot nästa tisdag! ;-)
Hammarby Bajen 4 life
2008-07-16 16:18
Tjena grabbar har två biljeter till matchen mellan Bajen-örebro den 20 juli i Söderstadion
kontakta mig via pm om du är intreserad.
ÖSK Lions
2008-07-16 15:30
Marcus Avenbrands krönika är ju klockren. Roligast med kommentaren till den sura degerforsaren. :-)
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-07-16 15:10
Miroslav kuba//

Som jag ser det så är Nathan Paulse närmast den platsen. Doktor Guterstam är väl det andra hetaste alternativet.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-16 14:57
Nej, nej. Stopp o belägg. Vad jag skrev är att Nordin tjänar 10.000-15.000 per månad mindre än snittet i truppen, det betyder att han har 25.000-30.000. Han vill tjäna lika mycket som de andra och det kan man ju förstå.

Så det är bara för Sjögren att rita om kontraktet och att det sträcker sig på 3-4 år. Killen vill ju vara kvar i ÖSK.
Örebro Miroslav kuba
2008-07-16 14:50
Ämne: Härligt spelschema f....
Vem tar Charlie Davids plats när han drar och spelar OS?
Örebro Liberate
2008-07-16 14:37
Ämne: Alla instämmer nog. ....
Vafan sysslar den hamstern med?
Örebro Liberate
2008-07-16 14:32
Ämne: Rallyfinnen//

Nor....Nordin F**ks the world.

Vill vi behålla Nordin så ska hans lön öka med 100% snarast.
Örebro Gummianka
2008-07-16 14:32
Alla instämmer nog. Jag vet en hamster som tjänar mer än 15 k.
Örebro Grohl
2008-07-16 14:17
Instämmer med föregånde talare, om det nu är sant att Nordin tjänar 15.000 i månaden finns det inga andra alternativ än att minst dubbla den lönen...

Jag tjänar rätt mycket mer än 15.000 i månaden på mitt sommarjobb och då har jag ingen speciell kompetens som gör att jag behövs mer än någon annan på jobbet. Forza Nordin
Örebro Rallyfinnen
2008-07-16 14:15
Ämne: NORDIN FTW!....
Midsomer// Nordin Försäljs Till Wigan?
Örebro Grixx
2008-07-16 13:52
ÖSK-Karl// Instämmer!!!...speciellt med oxtokig;-)
Örebro Liberate
2008-07-16 13:51
Ämne: Angående Nordins lön....
Du får föreslå det för de vuxna(styrelsen),du som har lite insyn i det hela vad jag har förstått.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-16 13:47
Angående Nordins lön så sitter han enbart på ett prestationsbaserat kontrakt sedan han kom från Rynninge. Det innebär en mycket låg månadslön och extra när han är med i truppen och ändå mer när han spelar.

Nu hjälper inte det, för han kommer ändå inte upp i medellönen för truppen. Om Sjögren nu klantar bort detta, då blir jag oxtokig. Det handlar i nuläget om 10.000-15.000 per månad. Någon rättvisa måste det ändå vara och Nordin har visat att han är värd en fast månadslön.
Örebro Liberate
2008-07-16 13:46
Ämne: Hmm jag har funderat....Bevisas det att det är Bajenfans som stormar planen så förlorar vi knappast poängen,om så skulle vara att vi förlorar poängen så är det för att säkerheten brustit eftersom det är vårat ansvar när det är hemmamatch.

(tror jag)
Örebro Storm_90
2008-07-16 13:28
Hmm jag har funderat lite. Säg att vi leder hemma mot Bajen med 2-0 med några minuter kvar. Då börjar några i publiken att tex storma planen. Givetviss är det bajen huliganer som står på ÖSKs läktare eftersom de bojkottar. Hur kommer SVFF dömma då? För Bajen alla poängen då eller? :S
Örebro Hlynur
2008-07-16 13:20
Har för mig att Nordin en gång i tiden hamnade i Bayern Munchen just p.g.a. att ÖSK inte kunde matcha hans krav ekonomiskt.
Örebro Rallyfinnen
2008-07-16 12:19
Så länge Axén är kvar i klubben tror jag att Nordin också är det.. Jag tror också att Alec hellre skulle ha Nordin i laget än t.ex Anders Svensson..
Örebro Tom Hell
2008-07-16 11:58
Ämne: På vilken position ä....
Det beror på om han kan sänka felprocenten på sina passningar. Annars ska han nog spela i anfallet. Eller släpande i ett 4-4-2.

Vadå då? Håller du på och scoutar eller???? 8[
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-16 11:37
Ämne: Det måste vara värt ....
Grixx// Läget är ju närmast perfekt för spelarinvest. Andra klubbar är visserligen redan intresserade men spelarinvest har 1,5 år kvar att spela på. Spelaren i sig är dessutom ur-ÖSKare som funnit sig själv igen och som vill fortsätta i ÖSK. Därtill har han fått en så pass central och viktig roll i laget och han har tränare som är något av en extrapappa. De "allsvenska toppklubbarna" kan nog plocka bort sina smutsiga händer denna gång.

(Med reservation för att Axen får sparken, blir anställd i AIK och slänger sig över Nordin)
Free-kick
2008-07-16 11:31
På vilken position är Nordin bäst, offensiv mittfältare eller?
Örebro Grixx
2008-07-16 11:23
Robbie_F// Härligt!!!
...mer sånt tänk inför våra matcher!!!!

Det kan bara innebära press på er när måstepoängen SKA radas upp....bara bra:-):-)
Örebro Liberate
2008-07-16 11:18
Ämne: Jag vet att alla här....Efter att ha sett situationen så är det ett korrekt avblåsning av Fröjdfeldt,tycker däremot att ha ska ha koll på linjedomaren vid ett sånt tillfälle.

Ärligt talat så skiter jag alltihopa.
Örebro Grixx
2008-07-16 11:17
Det måste vara värt att lägga på några hundra tusen på en spelare som är speciellt duktig och tillför laget mycket.

Det är slantar som det lätt kostar i nästa steg när ny spelare ska värvas,....och visar sig den spelaren inte fylla måttet så kommer man att förlora pengarna mångfallt när ytterligare spelare ska värvas.

Vet inte riktigt hur spelarinvest kan agera i lägen där man diskuterar kontraktsförlängningar, men agera kan de säkert åt något positivt håll.
Hammarby Robbie_F
2008-07-16 11:15
Härligt spelschema för bajen nu, blir 12 raka poäng, 6 mot ÖSK, 3 mot LSK och 3 mot Giffarna. SM-guldet skall åter till söder!
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-07-16 11:11
Resegruppen - Kubanerna - BOYS:

Kommer det bli någon samling innan matchen mot Bajen på söndag. Finns det någon krog som ni tänker värma upp på?
Vi åker full bil upp för att hjälpa till att sjunga för SvartVitt.
2008-07-16 11:07
... Vad det kostar spelarinvest att ge Nordin en sign on på ett fem års kontrakt, med en för ÖSK hanterbar lön, ska vägas mot vad det kostar att hitta en minst lika bra spelare på samma lönenivå. En spelare som dessutom ska acklimatiseras osv. Ja, tror nog att spelarinvest kan tänka en bra bit över sjusiffrigt i detta fall.

Apropå gårdagen. Fröjdfeldts korrekta ändring vittnar om klass. Bästa domaren i allsvenskan, dessutom med den snyggaste brännan.
2008-07-16 11:02
Jag tror i ärlighetens namn inte att Nordin är särskilt intresserad av att gå till annan allsvensk klubb. Vilken av toppklubbarna skulle ge honom något karriärmässigt? Möjligtvis Kalmar och nästa års CL men jag tror inte de är intresserade av Nordin. Hela deras filosofi bygger på andra spelartyper. Hammarby, Göteborg och Elfsborg i all ära men i ÖSK är Nordin stjärnan. Med Axen vid rodret och den filosofi han förespråkar så är man nog väldigt tydliga med att Nordin är en spelare att bygga kring.
Örebro psoari
2008-07-16 10:59
Jag vet att alla här inne skiter i det. Men jag har bara lust att kommentera det. "Det" är förstås AIK's bortdömda mål.
Målet är helt korrekt bortdömt, oavsett vad alla artikelförfattare i AIK anser. Mendez springer mot efter bollen och tvingar därmed målvakten att agera, dvs göra en utrusning. Att sedan Mendez stannar spelar ingen roll. Om AIK:aren inte hade påverkat spelet från sin offsideposition så hade HeIf's målvakt lugnt kunna vänta in bollen och ta den i famnen.
Korrekt bortdömt. Punkt slut.
Örebro Kerberos
2008-07-16 10:03
Ämne: Förläng hans kontrak....
Artikeln känns lite som ett försök av Miro att kunna krydda lite extra på Nordins kontrakt nu när det gått väldigt bra för Nordin. Så både han och Nordin får ut lite mer pengar.

ÖSK behöver nog inte denna artikel från NA för att veta vad Nordin är värd.

Han har ju ändå 1.5 år kvar på kontraktet så det är ju ingen fara på taket ännu.

Men är Nordin med i de långsiktiga planerna bör ÖSK kanske signa han på ett nytt, kanske 3-årigt kontrakt. Vilket man nog isåfall gör om ca ett halvår eller eventuellt ett helt.

Även om Nordin är värd all uppmärksamhet och bra lön vill ju ÖSK ändå vårda sina pengar så bra som möjligt och inte bara kasta ut de hur som helst. Kostnaden för att förlänga/förbättra kontraktet måste vara värt det mot att fortsätta på befintligt kontrakt och köra kontraktstiden ut och förnya/förbättra då.
Annons: