/fotboll/osk/forum/6871.aspx/fotboll/osk/forum/6871.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-19 03:31
Ornstein visar det nya biljettsystemet:
- Vi kan ge bättre service...
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-19 03:29
Glenn-Stefanz: - Det är på planen man vill vara
Örebro Pluxen
2008-07-19 02:59
Jag ska se matchen hemma i soffan på tv, som vanligt på ösk:s bortamatcher. Helst skulle jag varit där men det är... japp somvanligt mycket annat som hindrar mej precis som en urnärking. (sue me if you are perfect)

Men det jag vill se mot hammarby är:

Nordback ska fortsätta pressa i respekt i motståndarna det ska göra jäv.... ont att möta Ösk:s mittfält.

Om han får yttligare ett kort och avstängning nästa match gör mej inget.
Det är snarare om han inte får det så skall han ha en jäkla tur ur domarsynpunkt annars är det underkänt direkt.
Hårdt, javisst men det är han som är MR. Terrier med stort T i Ösk och en jävligt bra sådan när han tar i (Själv ser jag en halv E. Davids i honom. Han måste "bara" passa snabbare fram till anfall eller försvar.) Men så länge han ligger på gränsen i brytningarna är jag nöjd.

Sen är det!
Mer skott utifrån. Nordin gjorde rätt mot Sundsvall.. hittar man inte nån "ren" att spela. Så SKJUT förtusan, om du är nära straffområdet.

Det gäller HELA laget. Målvakten kan tappa ut till anfall eller hörna d.v.s målchans. gör han inte det så har man bra med tid att ställa om till försvar.

Försvaret har stadgas en jä... massa sen kungen återvände men kommunikationen måste höjas ett litet snäpp till.

sist men inte minst våga våga våga våga alla måste våga annars kommer laget inte prestera. ser hellre att vi förlorar, än spelare som lojar ur. Nyckeln i detta lag är att våga spela boll från backlinje till mittfält till anfall. oavsett om vi ligger under med 1,2,3,4,5-0 i halvlek vi måste fortsätta våga spela boll oavsett resultat!!

Uppfylls detta så har vi en väldigt stor chans att vinna mot baj"s"en. =)

Japp sen ser jag gärna att Basse, Bertin, Nordin och Olsen får förlängda kontrakt.

Stavning grammatik får ni ha överseende med klockan är 03:02 en fredag.
Örebro EricV
2008-07-19 01:27
Ska bli riktigt intressant att se backlinjen testas på söndag. Med den offensiva form som Hammarby visat upp känns det ju sådär...
Hammarby Söderst@dions stolthet
2008-07-19 01:23
Ämne: två brassar skall vi....njaaa brassar till ösk? haha akta elitlicensen så ni inte åker ner igen. :)
Örebro # brorzan
2008-07-18 23:11
Kan bilderna på länken ovan vara från Behrn Arena? Domaren verkar i alla fall vara densamma som i senaste matchen.
Örebro Grixx
2008-07-18 23:09
Kul att vi har ett avtalat samarbete med Karlslund.
Örebro Grixx
2008-07-18 23:08
Dags för scoutläger;-)
Örebro Aspen
2008-07-18 23:04
madviking//Det där med påstående om stallorder här Du fantiserat ihop på egen hand.
Det är sådana idoter som Du som förstör för oss riktiga supporters
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-18 22:43
madviking//

Ha,ha, ja med degerforsare var nog inte den teorin så långsökt ;)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-18 22:43
madviking//
Du det var inte äns kul för i helvete din jävla 08 fjolla!!! En gång en degerforsare alltid en loser!!!! Hälsa Tony och Emil det!!!;)
Hammarby madviking
2008-07-18 22:29
Aspen
Du kom inte ihåg vad som hände förra matchen på Söderstadion våra lag emellan? Efter den var ni här inne helt övertygade om att Emil hade fått stallorder från Tony att skada Westman. Eftersom de båda var nya från Degerfors.
Ville bara spä på konspirationsteorierna inför matchen...
Örebro Aspen
2008-07-18 22:19
Det här med 1000 bajen supporters utanför BA blir nog något att bita i.
Var ska dom få plats utan att hindra den publik som ska in på matchen?
Grillparty på parkeringen, hur funkar det? Det låter som en stor konfrontation med ordningsmakten. Knappast något som stärker argumentationen mot lagen!
Polisen vet i varje fall vart dom ska skicka räkningen.
Örebro Aspen
2008-07-18 22:04
madviking//när man läser ditt inlägg ändrar jag uppfattning från att varit mot supporter-lagen till att vara för.
Kan inte supporterklubbarna rensa bort sådana rötägg måste det till ordentliga tag. Annars får vi riktiga fotbollälskare nöja oss med att se matcherna på TV.
Örebro ÖSK öster
2008-07-18 21:12
Ämne: Kan någon vänlig sjä....
Vi brukar stå på södra delen av östra läktaren (O), se länktips. Det finns en egen ingång för bortasupportrar.

De gånger jag har vart där köptes biljetter på plats och då var det inte vart några problem att få plats.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-18 19:03
Fredrik Ornstein om det nya biljettsystemet: - Vi har större krav på oss
Örebro Mac-T
2008-07-18 18:56
Kan någon vänlig själ svara på några frågor från en som inte vet - och som vill se matchen på söndag? Finns det biljetter till den läktare på Söderstadion där vi ÖSK:are får hålla till? Vad heter den läktaren? Är det enklast att köpa biljett via internet eller på plats? Om man köper på plats kan man vara säker på då att det finns plats? Bor utanför Stockholm. Tacksam för snabbt svar!
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-18 18:52
Jocke Gren: - Alltid roligt att få spela
Örebro Joerny
2008-07-18 18:46
Tänkvärd artikel om medias rapportering från fotbollen. Så fort det är stökigt på en match så svärtas hela suporterkulturen ner, som om alla skulle vara ligister o slåss hela tiden. I år har det varit väldigt lugnt på dom allsvenska läktarna.. skriver media om det? -Nej just det. Det ska bara rapporteras när det händer nån skit!
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-07-18 18:37
Då blir det en hel del Hammarbyare i Örebro trots allt!
Örebro kenya
2008-07-18 17:08
Ämne: Tony o Emil J, våra ....
madviking/ Undrar om du har något huvud? I sådana fall lär det vara tomt.
Hammarby madviking
2008-07-18 15:59
Tony o Emil J, våra män från Dif, undrar var i huvudet Alvbåge vill ha Emils knä? ;)
Örebro AllsvenskanÖSK
2008-07-18 14:37
chicago//

Rivaler o rivaler i allsvenskan har vi väl egentligen inte några rivaler, Peking är väl det som ligger närmast till rivaler i as. Ser vi över hela seriesystemet så är väl Degerfors och Västerås SK dem "bittraste" rivalerna.
Elfsborg chicago
2008-07-18 14:32
Snabb fråga.. som icke-Ösk:are undrar jag helt enkelt vilka är era rivaler? främst då i Allsvenskan.. har ni några?
Örebro Joerny
2008-07-18 14:26
Midsomer// Den killen är nog oerhört populär just nu :P
Örebro hunter
2008-07-18 14:26
- På video ser man tydligt att vår spelare tittar ner i backen när han sparkar. Han kunde inte veta hur målvakten var placerad. Det här gjordes inte med flit.

Så fan heller. Han tittar upp precis när han ska lägga iväg skottet. Titta så får ni se.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-18 14:09
Vem ska hinna med Charlie i våran backlinje? Eller kommer Berra trycka ner honom innan han hinner förbi =)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-18 14:04
Matcherna mot Bajen luktar riktiga målorgier. Att Hammarby gjort lika många mål på 2 matcher som vi gjort totalt säger en del. Dessutom är Petter Andersson tillbaka från avstängning och Charlie Davies i grym form. Kommer bli en jobbig historia på söderstadion men man vet ju aldrig. Man får inte glömma att de även släppt in 5 mål på 2 matcher så det kommer finnas ytor för våra anfallare. I returen slipper vi i alla fall Charlie. Har tippat ett rimligt 3-1 på söder men jag tror nog vi har chans till vinst hemma. Hoppas dock jag har fel och att det blir som Wivallius tror :-)
Örebro igore
2008-07-18 12:46
Nordin är med i DN:s elva, omgång 14.
"Sänkte nästan på egen hand Giffarna"
Örebro bleke
2008-07-18 12:26
erbjuden 1 miljon om dagen, sjukt mycket...själv jobbar man för hälften
Annons: