/fotboll/osk/forum/6865.aspx/fotboll/osk/forum/6865.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bleke
2008-07-18 10:03
skulle tro att brassarna provspelar där de får och hoppas spela till sig ett kontrakt med någon klubb lite högre upp i systemet utan att det finns några avtal inblandade melllan klubbarna, det avtal som borde finnas är väl mellan Norrköping FC och brassarna om att de får provspela i riklig omfattning
Örebro Joerny
2008-07-18 09:53
bleke// Har ÖSK något sammarbete med den där division 6 klubben i norrköping? Det är ju inte första gången man testar spelare därifrån.
Örebro bleke
2008-07-18 09:19
två brassar skall visst provspela för ösk i u21 matchen mot norrköping den 24 juli.
Örebro Aspen
2008-07-18 09:00
Toro//Kan se från ditt inlägg att Du gnäller på Näfver!! Är Du så enögd att Du ser din synpunkter som positiva kritik men andras som gnäll.
Bra synpunkter (både positiva och negativa) är det som leder till utveckling. Som tur är har ÖSK ledning fattat det.
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-07-18 08:45
Annordnar Kubanerna resa till Söderstadion på söndag? Om så är fallet, hur många anmälda har ni?
Örebro Miroslav kuba
2008-07-18 00:49
Inte så konstigt att Siggi har det tufft Djurgården har inget bra lag.Dom har ett lag för mitten i år och då räknar jag in deras nyförvärv i sommar.
Örebro GT
2008-07-17 22:21
På tal om "Vinnarskallar" så har våran fd hjälte Siggi det inte lätt hos Skansens IF just nu...

Stor underhållning på bananforumet just nu ! :-)

Haginge fick en tuff start, minst sagt...
Örebro Toro
2008-07-17 21:33
DaSa //

Som framgår av det jag skrev var det inte riktat till någon nämnd vid namn, men känner du ett behov att ta åt dig så varsegod.

Kan fokus nu riktas mot positiva inslag eller finns det ett fortsatt begär hos folk här inne att klanka på något?

För övrigt:
-Signa Nordin på 4år minst.
-Skicka Näfver på en 3veckors exersis i främlingslegionen.
-Bygg en ny staty vid västra ingången, självklart motiv: kung Alvbåge!

Forza Svart Vitt!
Örebro Aspen
2008-07-17 21:20
Midsomer//Du har fel i det viktigaste - matchen är på söndag INTE måndag kl 18.00. Hemmamatchen den 28 juli är på en måndag.
Örebro Aspen
2008-07-17 20:04
Vi får hoppas att Seb kviknar till tills på söndag. Han behövs, hade stor del i den fina perioden i början av serien. Desxsutom är Walker Jr avstängd pga 3 gula.
Örebro DaSa
2008-07-17 19:50
Toro//
Har blivit erbjuden nästan alla jobb jag har sökt så har inga sådana problem.

Men skillnaden på oss är kanske att jag är lite mer krävande och realistisk och inte nöjer mig med att ÖSK hankar sig kvar i AS och som bäst kniper en topp-5 placering då och då än vad du verkar vara. Vi måste vara mera långsiktiga och även när det går bra fortsätta att jobba med att hitta förstärkningar. Så om man inte sitter nöjd nu utan istället fortsätter ställa krav än vi vunnit två matcher så kanske vi kan få ihop ett lag som tar guld ngn gång i framtiden.

Men jag skall låta dig och drevet fortsätt drömma om att vi är ett topplag som slagit "lag som slagit många av topp kandidaterna" (men konstigt att de ligger i botten om de vore så bra):)

Nu skall jag ut och leta tomburkar så jag har råd att ta bussen till soss imorgon och hämta mina matkuponger...
Örebro Grixx
2008-07-17 19:46
Första tjugo senaste matchen satt jag och tänkte att nästa match måste Roni ut och någon annan in.

...men så började något hända och han gav inte upp en boll. Vare sig det var teknik eller tur så var det kämpandet som resulterade.
Örebro Tom Hell
2008-07-17 19:36
Vinnarskallar: Porokara, Gerzic, Olsen, Bassombeng, Bertin Zé, Alvbåge. Fast det där är små detaljer som avgör från match till match.
Örebro GT
2008-07-17 19:32
Tack för två korrekta svar !!

Örebro deportivista
2008-07-17 19:25
GT// Alvbåge. Två matcher, två vinster - snacka om vinnarskalle..
Örebro Toro
2008-07-17 18:58
GT // Nordin! (vem höll igång ÖSK efter Sundsvalls 1-0 mål?)
Örebro GT
2008-07-17 18:55
pemo /
Bra inlägg om talanger, en del blir av pressen kallade talanger utan att kanske vara det. De kan man klara sig utan.

Men det ett lag inte klarar sig utan är "Vinnarskallarna", det tror jag man måste födas till för att kunna agera som !!
Tänk efter, grabbar som Per Gawelin, Lasse Z och Micke Steen för att nämna några.
De vek inte ned sig, gav järnet och det blev resultat !!
Minns även vissa Islänningar...

Vilka "Vinnarskallar" har vi i laget i dag, nå´n som kan svara på det ??
Örebro Toro
2008-07-17 18:14
Snälla söta rara negativa, klagiga människor!

Brukar ni gå på en anställningsintervju med inställningen: "Usch jag kommer aldrig få det här jobbet, dom andra sökande e bara FÖÖÖÖR bra"?

Jasså det gör ni, och nu går ni på A-Kassa lr soss också va?

Många klagar på att ÖSK saknar vinnarskallar, att Näfver viker ner sig etc etc etc. men vafan sysslar ni med här på forumet?

Att kliva in i vilken situation som helst i livet och känna sig som en vinnare gör ju halva vinsten.
Ett fotbollslag som går in på planen och tror dom skall förlora med 4-0, kommer med största sannorlikhet också göra det.

Kan vi inte unna laget att vi supportrar uppmuntrar laaget? Vi har 2 raka vinster, mot lag som slagit många av topp kandidaterna, kan vi inte hylla och uppmuntra det för att bibehålla flytet i laget snarare än att klanka vidare på än det ena än det andra.

Får lite "kärring-i-fönster-som-vaktar-sina-blommor"-syndromet känslor här.

Argbiggor som sitter i fönstret och tittar på barnen som sparkar boll och omedelbart en boll är en millimeter för nära hennes rabatt åker fönstret upp å kä**ingen skriker på dom.

Börjar undra om inte vissa av dessa argbiggor annamat data åldern och hittat in på detta forum.
Örebro 100år
2008-07-17 17:49
Örebro DaSa
2008-07-17 17:48
Hmm, är pöbeln ute efter Sami Hyppiä nu!? Då får ni hacka på mig också för jag håller med honom om allt förutom att han kanske var lite hård i omdömet om Nordin. Jag vet att vi hade lite marginaler emot oss i början av säsongen men bara för det kan vi ju inte utgå från att vi kommer ha marginalerna med oss resten av säsongen. Jag var och såg LSK matchen på plats och försvarsspelet såg inte bra ut där. Såg inte matchen mot giffarna men vi hade en jävla tur att de inte hade 2 eller 3 noll om man ser till chanserna efter 20 min och då skulle vi aldrig ha spelat upp oss som vi gjorde.

Tyvärr verkar Sjögren/styrelsen ha lite samma tänk som de flesta här inne på forumet, att när de går bra så är alla så spelare så jävla bra och när det går dåligt så skall det panikvärvas. Jag vet att om vi släpper in 6-7 mål mot Hammarby i dubbelmötet så kommer pöbeln här inne gå loss på Sjögren och kräva att han panikvärvar en mittback och kanske en mittfältare.

Så jag hoppas att vi fortsätter leta mittback och en mittfältare av klass för får vi ngn skada där så är vi sårbara.

Ang. Nordin så tycker jag att han skall erbjudas nytt kontrakt då jag tror mycket på honom.

För att inte bara vara negativ så var det jävligt bra att det lossnade för Roni, tror han kommer vara grym mot Hammarby. Hoppas bara att Glenn är fit for fight annars blir det svårt att stoppa Hammarby offensiven.

Sami// Är man närking så är man, det är bara att gnälla på:)
Örebro KCMarten
2008-07-17 14:55
Mac-T//

ÖSK brukar spela bra mot Bajen.

Vi kommer nog inte kunna hålla tätt mot dem, men ÖSK gör minst två mot deras dåliga försvar.

De har många skador i backlinjen så idag är nog Sundsvalls backinje bättre och vi såg ju hur det gick då..

Dessutom har Bajen en tradition av att följa upp succéer med plattmatcher.

Som Märstabo blir det Söderstadion på Söndag, på bortaläktaren alltså.
Örebro Liberate
2008-07-17 14:28
Ämne: Har inte hört något ....
Han tränar men får ont när han sparkar till lädret så han springer mest.
ÖSK Lions
2008-07-17 14:06
Mac-T//
Om Trelleborg kan slå Göteborg och Ljungskile kan slå Elfsborg så kan nog också ÖSK ha en chans mot Hammarby. ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-17 14:06
Har inte hört något om Rodevåg på ett tag? Är han fortfarande skadad?
Örebro Mac-T
2008-07-17 13:48
Ämne: Grixx//

Tack för ....
KCMarten// Bra att vara optimist. Men mot ett så pass bra lag som Hammarby har vi inte någon chans. Däremot kan vi mycket väl överraska och ta till och med tre poäng mot DIF.
ÖSK Lions
2008-07-17 13:40
För jävla skönt att ha Alvbåge längst bak, ger en trygghet till hela backlinjen. En målvakt som KAN plocka ner hörnor och inlägg.
Örebro malge
2008-07-17 13:30
Sami hyppiä...........vilken JÄVLA nolla!!!!
Örebro KCMarten
2008-07-17 13:24
Grixx//

Tack för ditt svar gentemot Sami Hyppiä!

ÖSK känns roligare en på länge så det är riktigt roligt att vara ÖSK:are nu.

Nordin har fått förtroendet att blomma ut vilket han gjort i år. Han är en personlighet och det är ofta de som bryter sig lite ur mängden som blir stjärnor.

Titta bara på Zlatan.

Om Hyppiä får bestämma platsar väl inte Zlatan landslaget- Han är ju lite Hypade eller hur?

Forza Nordin!

I övrigt tror jag att ÖSK vinner på Söderstadion eftersom Bajen har en kass backlinje.
Örebro Toro
2008-07-17 12:24
Faan att Shaaban e skadad dock, Shabban e mål känns bättre en än mutad domare =/
Hammarby Robbie_F
2008-07-17 12:10
Ämne: Hammarby borta känns....
Nu är det ju i och för sig så att bajens skadekris är över! Av de 7 spelare som saknades senast så är det nu bara Shaaban och Kleber som saknas till matchen mot er. Petter, José, Emil, Sulan och Erkan är nu alla tillgängliga för spel. Angenäma problem för Tony...;)
Annons: