/fotboll/osk/forum/6859.aspx/fotboll/osk/forum/6859.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-21 19:23
Vi får nog max 2 miljoner om ens det.. Och om hälften ska till Rynninge blir det alltså 1..
Örebro Sersant
2008-07-21 19:20
Har nordin sagt det som står i na så tycker jag ÖSK ska markera riktigt ordentligt så beroende av honom är vi inte bänka honom och låt han träna med ungdom 1 vecka. Tycker inte ÖSK ska sälja om man inte får vad han är värd i dagsläget så är han väl värd några miljoner. anars så kan vi ju låta honom träna ut sitt kontrakt med Ungdom han har ju inte så hög lön så.
Örebro 100år
2008-07-21 19:20
2st saker som stör mig nu är HBK-reklamen och Nordins Uttalande. Snacka om totalvändning från Nordin.

Säger som jag brukar... Allt är Walkers fel
Örebro SyreAtom
2008-07-21 19:16
Bat Back//

Japp här fick han chansen, han fick tränare som trodde på honom. Hade förstått det mycket bättre om han haft lite kyla, skrivit på ett nytt kontrakt och spelat nått år till för att sen bli såld. Men så här jävla desperat att sticka kan man ju fan inte vara..
2008-07-21 19:13
Ja våra ÖSK-kroppar är jävligt ärrade och snart orkar man inte stå upp längre...
2008-07-21 19:12
Jag vill se en videointervju där Nordin uttalar sig. Det här känns så konstigt. Varför skulle han uttala sig på detta sätt? Kan NA ha vridit på hans uttalanden?? Inte helt omöjligt och jag tycker man ska vänta med att halshugga Nordin. Kan inte svartvitt göra en intervju? Nog för att Nordin har utvecklats och visat bevis på sin kapacitet men att han skulle gå rakt in i AIK:s startelva känns lite långsökt. Han borde förstå att det bästa för honom själv är att stanna minst en säsong till.
Örebro KCMarten
2008-07-21 19:09
//Grixx

Jag hoppas också på att Axén kan få honom att tänka till..

Kunde i övrigt inte sagt det bättre själv.

Man blir så heligt f-bannad över att det alltid dyker upp något som förstör glädjen när det äntligen börjar se bra ut för Svartvitt..

Man blir luttrad av att vara ÖSK:are..
Örebro Grixx
2008-07-21 19:04
KCMarten// He he he...

Nej, men så jäkla irriterad på att NÅGON fått Nordin att fullständigt tänka om när det gäller ÖSK. Hoppas Alec kan få skutan tillbaka på rätt våglängd och att uttalandena ändå enbart kommer från agenten.

Var tidigare på väg att skriva något om att ytterligare en riktig spjutspets fram, forward eller mittfältare, en riktig klasspelare och vi är ett lag att räkna med.Det kan bli riktigt riktigt bra.

....och så kommer hela den här jävla skiten!

Nordin kommer def att utvecklas i ÖSK då han är självklar i startelvan. I AIK så kan han def hamna på bänken,eller bli inhoppare. Är han riktigt duktig så blir han kvar i max 2-2,5 år och är fullfjädrad. I AIK kanske nöter han bänk i 2 år utan att komma någonstans.
Örebro SyreAtom
2008-07-21 19:00
Mr Milton//

Håller med dig där, sånt här ska markeras av Ösk, man tappar inte respekten för sitt lag på detta sätt mitt under brinnande säsong. Viktigt att markera och visa övriga spelare i klubben vad som är okej och inte okej, bänka hästsvansen och markera ordentligt!
Örebro Grixx
2008-07-21 18:50
Hur tänker agenten fortsätta sin verksamhet i Sverige med klubbar på Örebronivå när man ser vad han är kapabel till.

Kommer man att undvika spelare som har honom som agent när man vet att man kan råka ut för "hot" som kan rasera en hel del för klubb och investerare????
Örebro Bat Back
2008-07-21 18:49
Håller helt med.Vilken tacksamhet, ÖSK plockade upp grabben ur rännstenen och får tillbaka en spottloska nej tack, låt fanskapet ruttna på bänken i 1.5 år. JÄVLA BORTSKÄMDA SKITUNGE.
OM du nu läser detta försök bevara din heder om du har nån och jag hoppas att det är dina agent som håller på med sånt här skit. Och till AXEN ta fanskapet i örat.
Örebro KCMarten
2008-07-21 18:49
//Grixx

Låter som om du är riktigt uppriktigt less och bsviken på Nordin och hans agent..

Säker på att det inte är du som är Alexander Axén? ;-)
(Fast då borde du kanske ha en AIK tröja här inne..)
Örebro Grixx
2008-07-21 18:44
Låt Nordin träna som målvakt under 1,5 år, vi har ju tidigare lyckats med omskolningar.
Örebro Grixx
2008-07-21 18:41
Ämne: Ämne: Arbetar....
Hoppas någon vidarbefordrar denna lösning till Sjögren!!!!
Örebro Grixx
2008-07-21 18:39
Ämne: Arbetar delvis som f....
Mr. Milton// Instämmer helt!!!!!!!!!!!!!

50% av "något" får det vara värt....möjligen vänder agenten kappan efter vinden när han ser vartåt det barkar.

Vi kan inte ge efter för liknande hot!!!!!!!!!
Örebro Robban Örebro
2008-07-21 18:38
Mr. Milton//
Kloka ord, jag hoppas att man nu sätter sig ner direkt och förhandlar, kan man inte förlänga Nordins kontrakt så ska han heller inte spela mer i ÖSK och då kan han få fundera på vad han ska göra 2010. Det är inte OK att kräva att bli såld på detta sättet, att gå via media. Och ÖSK verkar ju heller inte få så många KR för honom så då är det ju inte mycket att fundera över från ÖSK´s sida, har han inte skrivit på nytt kontrakt innan augusti så är det läktaren som gäller.
Örebro KCMarten
2008-07-21 18:35
//Walter Gigena

Håller med. Mambo Mumba visade ju på BA att han fortfarande har respekt för ÖSK fansen. Kan nog vara svårt att få loss honom från Sundsvall dock..

Jag håller dessutom med Mr Milton gällande ÖSK:s förhandlingstaktik. Det gäller att visa agenterna att man inte accepterar vad som helst.
Örebro Evigt ÖSK
2008-07-21 18:32
Walter gigena/
hem med mumba!!!!
Örebro Evigt ÖSK
2008-07-21 18:30
Varför flyr spelarna ÖSK så fort de får chansen? Är AIK, DIF, HaIF det finaste och bästa som finns att spela i?
AIK, DIF och HaIF tar aldrig guld, de är ju fan inte ens med och tampas om det. Spelarna skall stanna kvar och bygga upp ett ÖSK som inom ett par år vinner SM-Guld. Skit i de förbannade jävla stockholmslagen. Förbannade jävla idioter till agenter överallt. Förbjud dem!
Fy fan, jag tappar sugen på fotboll.. bara pengar pengar pengar pengar pengar, var är kärleken till sporten?!
Örebro Walter Gigena
2008-07-21 18:29
Har tänkt om lite.. tycker vi ska sälja den blivande köttbullen så fort som möjligt och lägga alla pengar på att få hem Mambo Mumba, -han äger Nordin alla dar i veckan. En hyfsad sign-on kan han nog inte tacka nej till. Mambo har förmodligen 10gånger så stort Ösk-hjärta som Nordin.
Örebro Mr. Milton
2008-07-21 18:29
Arbetar delvis som förhandlare och anser i det i detta fallet är solklart hur ÖSK ska agera.

Sätt Nordin på läktaren 1,5 säsonger och markera för kommande "judas" inom klubben att detta inte accepteras. Ingen klubb lär vara extremt intresserade av en spelare som inte spelat på 1,5 säsonger och dessutom kostar det inte ÖSK så mycket då Nordins lön enligt uppgift inte är extremt hög. Om nu RIK ska ha ca 50% av försäljningssumman ser jag än mindre anledning att böjas sig för tomma hot från MJ.

Tyvärr finns det bara förlorare i detta spel när MJ går ut som han gör men för ÖSK:s del kan det vara en investering för framtiden att markera i detta fallet då det inte står extremt mycket pengar på spel.
Örebro Marta (hane)
2008-07-21 18:28
Tycker NA har hjälpt till rätt bra med att haussa Nordin och givit honom storhetsvansinne också, bl.a. genom att driva lönehöjningskampanjen...
Örebro Marta (hane)
2008-07-21 18:25
Aspen/// Håller stenhårt med dig...!
Örebro Bastard on Parade
Ibland blir man bara så trött på ÖSK.

* Kontraktsförhandlingar inleddes i maj. Varför är det inte klart?!?

* För någon dag sedan sade Nordin att han ville stanna här. Vad (vem?) har fått honom att ändra sig?

Nordin har utvecklats enormt det senaste halvåret och jag är tämligen säker på att det är tack vare förtroendet från tränarna. Han har fått spela väldigt mycket och gör det bara bättre och bättre. Men är han tillräckligt bra för att peta de mittfältare som AIK redan har?

Jaja. Släng ned Nordin till ÖSK Ungdom som sista utväg och satsa på att få upp laget till division 2. Han ska ju tydligen inte vara dyr i drift...

För att vara tydlig: sista stycket ska läsas med glimten i ögat. Somliga har väldigt svårt för det ibland.
Örebro Mr. Milton
Skyll inte på ÖSK och Lennart i detta fallet utan snarare MJ och familjen Gerzic. Större korpar finns inte.
Örebro Marta (hane)
2008-07-21 18:24
Frempan har väl knappt tagit plats ens i BP. Har väl inte ens suttit på bänken speciellt många matcher...
Örebro KCMarten
2008-07-21 18:24
//Grixx

Låter inte bra..

Någon kanske borde tipsa James att byta agent;-)
Örebro Aspen
2008-07-21 18:23
Att detta är agentens verk är ganska säkert.
Ska han gå ska det kosta. Agentens snack om nu eller aldrig måste synas.
Tycker ÖSKI ska ge agenten tre alternativ:
- 7 miljoner nu
- förhandla klart det som är G
- kör befintligt kontrakt tills i vinter så får vi se hur agenten hot fungerar (missnöjd spelare som inte visar vad han kan lär inte vara särskilt intressant för andra lag)
Örebro Mr. Milton
2008-07-21 18:23
Nordin din jävla Judas!

Glöm inte vilka som gav dig chansen.
Örebro Grixx
2008-07-21 18:21
KCMarten// James Frempong har samma agent. Hur kul är inte det....

Dags för kontraktsskrivning:-/
Annons: