/fotboll/osk/forum/6857.aspx/fotboll/osk/forum/6857.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Evigt ÖSK
2008-07-21 18:32
Walter gigena/
hem med mumba!!!!
Örebro Evigt ÖSK
2008-07-21 18:30
Varför flyr spelarna ÖSK så fort de får chansen? Är AIK, DIF, HaIF det finaste och bästa som finns att spela i?
AIK, DIF och HaIF tar aldrig guld, de är ju fan inte ens med och tampas om det. Spelarna skall stanna kvar och bygga upp ett ÖSK som inom ett par år vinner SM-Guld. Skit i de förbannade jävla stockholmslagen. Förbannade jävla idioter till agenter överallt. Förbjud dem!
Fy fan, jag tappar sugen på fotboll.. bara pengar pengar pengar pengar pengar, var är kärleken till sporten?!
Örebro Walter Gigena
2008-07-21 18:29
Har tänkt om lite.. tycker vi ska sälja den blivande köttbullen så fort som möjligt och lägga alla pengar på att få hem Mambo Mumba, -han äger Nordin alla dar i veckan. En hyfsad sign-on kan han nog inte tacka nej till. Mambo har förmodligen 10gånger så stort Ösk-hjärta som Nordin.
Örebro Mr. Milton
2008-07-21 18:29
Arbetar delvis som förhandlare och anser i det i detta fallet är solklart hur ÖSK ska agera.

Sätt Nordin på läktaren 1,5 säsonger och markera för kommande "judas" inom klubben att detta inte accepteras. Ingen klubb lär vara extremt intresserade av en spelare som inte spelat på 1,5 säsonger och dessutom kostar det inte ÖSK så mycket då Nordins lön enligt uppgift inte är extremt hög. Om nu RIK ska ha ca 50% av försäljningssumman ser jag än mindre anledning att böjas sig för tomma hot från MJ.

Tyvärr finns det bara förlorare i detta spel när MJ går ut som han gör men för ÖSK:s del kan det vara en investering för framtiden att markera i detta fallet då det inte står extremt mycket pengar på spel.
Örebro Marta (hane)
2008-07-21 18:28
Tycker NA har hjälpt till rätt bra med att haussa Nordin och givit honom storhetsvansinne också, bl.a. genom att driva lönehöjningskampanjen...
Örebro Marta (hane)
2008-07-21 18:25
Aspen/// Håller stenhårt med dig...!
Örebro Bastard on Parade
Ibland blir man bara så trött på ÖSK.

* Kontraktsförhandlingar inleddes i maj. Varför är det inte klart?!?

* För någon dag sedan sade Nordin att han ville stanna här. Vad (vem?) har fått honom att ändra sig?

Nordin har utvecklats enormt det senaste halvåret och jag är tämligen säker på att det är tack vare förtroendet från tränarna. Han har fått spela väldigt mycket och gör det bara bättre och bättre. Men är han tillräckligt bra för att peta de mittfältare som AIK redan har?

Jaja. Släng ned Nordin till ÖSK Ungdom som sista utväg och satsa på att få upp laget till division 2. Han ska ju tydligen inte vara dyr i drift...

För att vara tydlig: sista stycket ska läsas med glimten i ögat. Somliga har väldigt svårt för det ibland.
Örebro Mr. Milton
Skyll inte på ÖSK och Lennart i detta fallet utan snarare MJ och familjen Gerzic. Större korpar finns inte.
Örebro Marta (hane)
2008-07-21 18:24
Frempan har väl knappt tagit plats ens i BP. Har väl inte ens suttit på bänken speciellt många matcher...
Örebro KCMarten
2008-07-21 18:24
//Grixx

Låter inte bra..

Någon kanske borde tipsa James att byta agent;-)
Örebro Aspen
2008-07-21 18:23
Att detta är agentens verk är ganska säkert.
Ska han gå ska det kosta. Agentens snack om nu eller aldrig måste synas.
Tycker ÖSKI ska ge agenten tre alternativ:
- 7 miljoner nu
- förhandla klart det som är G
- kör befintligt kontrakt tills i vinter så får vi se hur agenten hot fungerar (missnöjd spelare som inte visar vad han kan lär inte vara särskilt intressant för andra lag)
Örebro Mr. Milton
2008-07-21 18:23
Nordin din jävla Judas!

Glöm inte vilka som gav dig chansen.
Örebro Grixx
2008-07-21 18:21
KCMarten// James Frempong har samma agent. Hur kul är inte det....

Dags för kontraktsskrivning:-/
Örebro KCMarten
2008-07-21 18:20
//OREBRO

Jag tror nog att Axén är lika överrumplad och förvånad som resten av oss.

Förmodligen känner han sig rejält sviken med tanke på hur mycket han ställt upp på Nordin tidigare.
Örebro Ropesin
2008-07-21 18:19
Jaha, nu såg jag artikeln i NA.
Örebro Ropesin
2008-07-21 18:18
Som många har sagt tidigare, dessa uttalandet kanske endast är taktik för att förhandla fram en ännu fetare lön. Men om Nordin personligen uttalar sig, EJ via sin agent, att han vill till AIK, då kan han sitta på läktaren tills det är klart.
Örebro Henry Fiat
2008-07-21 18:17
Det är ju också frågan om ösk har råd att bänka nordin...vem ska ersätta honom i dagens trupp?
Örebro 0REBR0
2008-07-21 18:16
tycker även att axén borde kunna tala nordin till rätta. dom är väl va ganska så tighta... ( fast axén kanske är på aik's sida här ;-) )
Örebro Svartvit89
2008-07-21 18:15
Montel Williams/

"Hoppas Ösk sätter idioten på läktaren resten av säsongen."

Helt rätt! En spelare som går ut i media bara sådär och säger att han vill byta klubb ska inte få spela 1 fucking minut till.
Örebro -:Knasen:-
2008-07-21 18:14
Måste bara säga att sälj Nordin, han är en ok spelare som inte sticker ut på nått sätt, kan man få några heta miljoner och samtidigt lura på AIK en medelmåtta så kör på.
Örebro # brorzan
2008-07-21 18:13
Just nu koncentrerar jag mig inte så mycket på det, utan nu är det ÖSK som gäller. Jag har kontrakt här och kör på med ÖSK.

Mindre än 24 timmar senare:

Jag ser det här som en chans som kanske inte kommer igen. Det vore en ära att få spela för AIK. Rent sportsligt vore det ett bra steg för mig.

Antingen har AIK lagt ett konkret bud, eller i alla fall meddelat Miro att de tänker göra det. Eller så har Miro totalt snurrat upp familjen Gerzic utan att veta om AIK ens vill lägga ett bud.
Det roligaste vore på något sätt om AIK inte lägger ett bud, Nordin blir kvar i ÖSK (som han inte vill spela i för han inte kan utvecklas här). Han slipper också spela utan får jobba sig tillbaka till köttbulleformen han var i när han kom till klubben genom att följa matcherna från läktaren med fri tillgång till kokta med bröd.
Örebro KCMarten
2008-07-21 18:13
Sätt Nordin på bänken. Plocka hem James Frempong från BP och satsa på honom istället.

Förresten, någon som vet hur det gått för James i BP?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-21 18:12
Jag tycker Sjögren är skurken! Farsen på kontoret fortsätter...
Örebro # Mini
2008-07-21 18:11
Ämne: # Mini// ok, jag had....
– Jag ser det här som en chans som kanske inte kommer igen. Det vore en ära att få spela för AIK. Rent sportsligt vore det ett bra steg för mig, säger Nordin.

det är så Nordin har uttalat sig, sen får man tolka det som man vill
Örebro 0REBR0
2008-07-21 18:11
dom verkar ju ganska desperata (nordin och jagnjac). Han gjorde en väldigt bra match mot sundsvall, men i går? var han med? (matchbilden gynnade inte honom, jag vet) hur är det dom tänker? det får inte bli fler sådana matcher så det är bäst att bli såld så fort som möjligt!? å vad är det för snack om att han ABSOLUT INTE kan bli såld i vinter!? det gäller att dom som han förhandlar med inte har glömt bort Sundsvalls-matchen "när han sprang slalom mellan motståndarna"...

allt känns så tråkigt...
Örebro SyreAtom
2008-07-21 18:10
Om Nordin går till AIK så är det knappast Ösk:s fel, Ösk har visat att man vill förlänga och satsa på Nordin.

Han ska väl vara klart glad att han fick chansen i Ösk igen, DET hade nog ingen annan Allsvensk klubb gjort på rak arm tror jag. Om han går så är det upp till honom, knappast nått som Ösk kan göra nått åt.
Montel Williams
2008-07-21 18:10
ken72//

Så 20-25 tusen i månaden räcker inte för att leva ett normalt liv?
STEFANO!
2008-07-21 18:09
Fan va pinsam han är Gerzic! Är det han eller bara hans agent som är blåst?? Innan han kom till ÖSK var han inget! Nu har han spelat bra några matcher och då får han hybris och vill utvecklas i en BÄTTRE klubb! Skärp dig för helvete eller gå direkt till AIK för med den inställningen kommer du inte lyckas med fotbollen!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-21 18:09
Återigen.. Vet någon hur kontrakförslaget från Sjögren sett ut??
IFK Norrköping KennyO
2008-07-21 18:08
Ohh..sälj inte Nordin nu! Jag hatar sånna där agent utalande om att det inte gynnar nån med en missnöjd spelare. Passar det inte så låt honom "tyna bort" i 1.5 år med sin nuvarande lön.

Vad är det för fel på agenter och spelare idag?? Ingen verkar ju förstå vad ett kontrakt innebär.
Annons: