/fotboll/osk/forum/6852.aspx/fotboll/osk/forum/6852.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-21 00:02
Om Nordin säljs till AIK i nuläget är måttet rågat för min del. Hoppas det är ett påhittat rykte.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-07-20 23:59
Porokara försökte sig på en filmning som inte alls såg speciellt bra ut. Jag tycker han borde varnats för det dåliga försöket. Han kunde ju åtminstone fällt ut benet så att det blir en kontakt med Bajenspelaren :-)
Örebro Erki
2008-07-20 23:50
Nordin Gerzic, vafan sysslar han med? Om man har en stolpe på en hörna att stå vid är det väl bara att stå kvar där? Kliver man in i mitten av målet är det väl klart som fan att motståndaren nickar intill stolpen där man borde stått.
Givetvis dålig markering på hörnan men hade Nordin bara stått kvar så...

Någon som såg matchen på tv som kan säga något om den till synes solklara straffen i första när Porokara blev nedsparkad och även handssituationen som var i andra halvlek? Skulle inte förvåna mig om vi blev bestulna på två straffar också, santidigt som vi missar flera vidöppna målchanser :(
ÖSK2008
2008-07-20 23:49
Det är väl inte första gången Tomten spaltar upp en massa falska uppgifter rörandes ÖSK. Ta allt den räkan skriver med en nypa salt. Eller två.
Örebro Midsomer
2008-07-20 23:30
Håller helt med, Bajen är ett topplag. Något som säger det mesta om allsvenskans kvalitet. Hammarby är det klart sämsta lag vi mött borta i år. Ännu retligare att nollas då.

Rent svagt att vi inte kan vinna mot ett sånt lag som bara rullar i backlinjen hela tiden. Speciellt när vi skapar sådana 100%-iga chanser som vi gör. Olsen måste näta.
Hammarby Yogurt af (sugg) - Siggi Jónssons bössa
2008-07-20 23:29
Hur ser Nordin Gerzics straffregister ut? Det måste vara välfyllt om han ska passa in i Gnagets spelarprofil. För han är ju inte från sydamerika?

Så, brottsregistret är det enklaste sättet att se om en övergång är möjlig, har ni nån kunskap om hur det ser ut? Vill ogärna se en bra spelare i Gnaget, om han inte är av Drulle Jönsson-karaktär...
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 23:29
Tomten (7 år kvar!)//

Nej, Nordin har 1 1/5 år kvar på sitt skitkontrakt. Sjögren har haft hela säsongen på sig att sitta ner med honom, förbättra och förlänga det.
Örebro # brorzan
2008-07-20 23:27
Tomten //

Är det några sprillans nya uppgifter eller?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 23:25
Det värsta är att ingen riktigt trodde på Nordin när han fick träna med laget på nåder och sen fick ett skitkontrakt. Så om han säljs så får Rynninge 50% av summan. JUST DET 50%.
Hammarby putte99
2008-07-20 23:24
Rirobban-det kan inte vara Söderstadion du var på ikväll, du åkte nog fel och kom till Mordor (Råsunda) ;)
"Skumt strumpeband latex/läder eller nåt........när började fotbollen spelas i Örebro?
Ses på parkeringen utanför Breb arena på måndag.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 23:23
Grixx//

Sjögren måste bort, det verkar som att han vill ställa till det för ÖSK. Vi måste ha någon med ÖSK-hjärta på den positionen, ingen västeråsare.

Mig veterligen så har han inte bidragit med ett dugg vad gäller spelaraffärer.
Örebro Ropesin
2008-07-20 23:20
Vi kommer ju aldrig att kunna ens bli ett mittenlag om alla bra spelare försvinner titt som tätt. Känns som att klubben accepterar första bästa bud? Ska en tongivande spelare säljas ska det vara för en riktigt hög summa. Spelarens insatser på planen borde väl ändå värderas betydligt högre än en summa pengar? Nej Nordin ska vara kvar om det inte handlar om en jättesumma pengar, vilket det knappast gör...
Örebro Tomten (7 år kvar!)
2008-07-20 23:20
Nordin har ju precis skrivit på för 4 år till med ÖSK så det blir nog en dyr affär för AIK...
Örebro Grixx
2008-07-20 23:19
Det är ren förlust att släppa Nordin i det här läget.....idioter!!!!!!

Hoppas allt har löst sig i morgon!!!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 23:18
Nu håller Sjögren på att sjabbla bort Nordin också, hur länge kan vi ha den gurkan som sportchef? Förhandlat sedan i maj, se vad Nordin säger från spelarbussen:

Vad tycker du om AIK?
- Det är en av Sveriges största klubbar och en bra klubb med två tränare som predikar en fotboll som tilltalar mig. Deras fans är hängivna, i klass med våra egna kubaner. Just nu koncentrerar jag mig inte så mycket på det, utan nu är det ÖSK som gäller. Jag har kontrakt här och kör på med ÖSK.

Hur skulle du se på att spela i en annan allsvensk klubb?
- Jag tänker inte i de banorna riktigt än, utan koncentrerar mig bara på ÖSK. Det jag kan säga är väl att man alla vill spela på så hög nivå som man kan komma upp på.

När vi till sist når Nordin Gerzics agent, Miro Jaganjac, säger han följande:
- I dagsläget har jag inga kommentarer, utan du får återkomma i morgon.

Hur går kontraktsförhandlingarna mellan Nordin och ÖSK?
- Med tanke på att vi började i maj månad så kan nog alla dra den slutsatsen om det ska behöva ta så här lång tid att diskutera fram ett kontrakt.
Hammarby ♪ Bajen äger SÖS ♫ ©
2008-07-20 23:18
Ämne: Är det någon som vet....
# brorzan: Det är tatueringar. Ny grej i bajenleden. Snart får du se hur diff uppfinner det också.
Örebro Grixx
2008-07-20 23:16
Finns det ingen på det här jävla stället som vet klubbens bästa och KAN FÖRHANDLA!!!!!!!!!!
Örebro Grixx
2008-07-20 23:15
HELVETE OCKSÅ OM NORDIN LÄMNAR!!!!!!!!!!!

FY FAN!!!!!!!
Hammarby ♪ Bajen äger SÖS ♫ ©
2008-07-20 23:14
Ämne: å hammarby fotboll h....
MangeSvartAndVit: Jepp, det svänger om Bajen. Men de senaste 10 åren har vi faktiskt huserat i Allsvenskan. Förstår att du under din uppväxt aldrig fick riktigt grepp om Bajen. Det där är det bara bajare som förstår sig på helt enkelt. Känns jäkligt märkligt att likt senaste åren husera bland 1-6. Man är ju liksom van vid annat...

Kalle: Vi är fattiga, fula och knarkare, men det spelar ingen roll när man är Bajare. Kanske inte så lätt att förstå, men det är inget vi kräver heller.
Örebro Grixx
2008-07-20 23:12
Peppa Näfver istället. Visst inte var det mycket han fick till idag....och visst håller med om att han inte skulle tagit inkasten utan överlåtit till Anttonen.

Kom igen Näfver för tusan, bara att kämpa på.
Hammarby StefanL
2008-07-20 23:12
Karl:

...aldrig vara i fara...det låter som ett tufft utspel. Jag skulle aldrig få för mig att påstå att Bajens elitlicens "aldrig" skulle vara i fara. Det känns som ett lite korkat uttalande, låt vara att det kommer från en närking...

Men jag är inte oroad för tillfället, sett till vår ekonomi just nu, med de inkomster från spelarförsäljningar vi har just nu (ex några millar som trillar in när Stoor strax går till Fulham...å Eguren gav ju en slant...)

Näru gubben...näste man till rakning lär inte vara vi...inte pga ekonomiska orsaker.
Örebro rirobban
2008-07-20 23:11
Typ nyss hemkommen från matchen. Fan trodde att Hammarby var bra. Eller var det ÖSK som gjorde dem dåliga?

Fy fan vad orättvist återigen. Precis som förra säsongen skulle vi har vunnit ganska så enkelt här. Synd att en markeringsmiss ska bli avgörande.

Plus till Berra, Porokara, Anttonen, Alvbåge, Wikström och Khilberg. Hela laget var bra (utom Näfver), men dessa herrar var extra bra.

Men med det här spelet så ser jag inga svårigheter med att vi tar dem hemma på Behrn arena (som för övrigt är en så jävla mycket snyggare och bättre arena än deras jäkla Söderstadion).

Hedersam förlust idag...
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 23:10
# brorzan//

Förstår vad du menar, det är något ganska nytt, som är vanligt inom tennisen. Vet inte om det skall förebygga skador eller stärka upp ett redan halvskadat knä.
Örebro Schella
2008-07-20 23:09
Sälj Näfver nu medans vi förhoppningsvis kan få nån krona för honom. Pajasen blir ju bara sämre å sämre:O
Örebro # brorzan
2008-07-20 23:07
Är det någon som vet vad det var för strumpeband som en del av Hammarbyspelarna hade på sig? Det såg ut att vara något skumt band som gick på fram och baksidan av knäet i latex/läder/gummi.

Är det någon ny fantastisk uppfinning från Tony G efter hans succé med golfhanddukshållaren eller vad tusan det var...
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 23:04
skakad//

Levern är väl skadad på alla bajen-fans, mer eller mindre. Det glädjer mig inte, däremot är jag inte det minsta förvånad.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-20 23:02
StefanL//

Vår elitlicens kommer aldrig mer att vara i fara. Men just med er historik i klubben vad gäller elitlicenser och fattiga anhängare (pöbel), så skulle det inte förvåna det minsta om just Hammarby Fotboll blir de som SvFF sätter klorna i nästa gång.
Hammarby Söderst@dions stolthet
2008-07-20 23:00
vill du något mera Kalle, använd pm istället. Slipper övriga befolkningen läsa vad du lyckas få skrivet, :)
Hammarby Söderst@dions stolthet
2008-07-20 22:59
Väx upp nu Karl.
Hammarby skakad
2008-07-20 22:57
ÖSK-Karl

Min lever är redan skadad och jag antar att det glädjer dig. 1-8 i nästa match?
Annons: