/fotboll/osk/forum/6844.aspx/fotboll/osk/forum/6844.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro SyreAtom
2008-07-22 22:08
ÖSK-Karl//

Rekryteringen dålig? Av spelare? :)

Jisses, jag vet inte hur du tänker, tycker vi fått ihop en riktigt bra trupp till slut och det verkar komma mera. Basse, Bertin Ze, Olsen, Staaf, Kihlberg mfl. Dåliga? Icke!

Allt pekar på att du "marknadsför" personliga åsikter om folk du inte gillar, och skyller det på att de gör ett dåligt jobb, för det finns liksom ingen grund för det du säger om Sjögren.

Örebro ÖSK till döden...
2008-07-22 22:07
Nordin Gerzic har idag skrivit på ett nytt kontrakt med ÖSK Fotboll.
Imorgon klockan 16.00 tar Nordin emot supportrar på Västra Stå för att ge sin version av de senaste dagarnas skriverier.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 22:04
Aspen//

Blåslampan från detta forum skall inte underskattas ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 22:02
# brorzan//

Tackar !!! Då är det bara att hoppas att ÖSK och andra klubbar i Sverige aldrig mer befattar sig med agenten Miro.

Skall snarast möjligt ta reda på hur mycket extra detta kostat ÖSK i lön, alternativt om Spelarinvest betalat signingpengar.
ÖSK Lions
2008-07-22 22:02
JAAAA!!! Viktigt för framtiden!
Örebro Aspen
2008-07-22 22:00
ÄÄÄÄntligen får man ge Sjögren godkänt. Varför - den snabba fixningen av Nordin-spektaklet
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 21:58
warlord//

Som sagt så hade jag det tvivelaktiga nöjet att ha denne Miro bredvid mig under en lång middag, Jag visste inte att han var Nedims agent. Men när jag nyss läste det på forumet så skulle jag inte vara det minsta förvånad om Nedims presterande på planen sista året var en del ev agentens plan på försäljning, långsökt, kanske?
Örebro # brorzan
2008-07-22 21:57
Då var Nordin klar till 2011. En lite fadd smak är ändå kvar på något sätt även om det är skönt att det redde upp sig.
Örebro -:Knasen:-
2008-07-22 21:56
Nordin har förlängt med ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 21:48
SyreAtom//

Jag ger dig rätt i hur en sportchef skall jobba, inte hur Sjögren gör det. Du måste väl ändå hålla med mig om att rekryteringen var tvivelaktig, just på grund av bristande kontaktnät och mediavana.

När det gäller de övriga värvningarna så är det ren flax och tjatande ifrån olika människor som gjort att Sjögren fått aslet ur vagnen. I den här branchen håller det inte med att det är en dag imorgon också, för då kan spelaren eller tränaren vara borta.

Själv är jag väldigt emot detta ständiga inga kommentarer, jag tror helt enkelt att Sjögren inte klarar av media och att han hade det betydligt lugnare i IT-branchen.
Örebro warlord
2008-07-22 21:46
Roligt när det tycks om sportklubben.. Oavsett vilket förhållande man har till Sjögren så är det ju lite av en "mediastorm" runt Nordin och det vinner han mycket på. Jag sällar mig till den skaran som inte ger Sjögren skit för detta. Det är allt ett riktigt slitgöra att vara i hans position. Om jag vore honom så hade inte jag omförhandlat kontrakt i det läge som har varit. Jag tycker prioriteringen har varit rätt. Att sedan spelares "rådgivare" börjar blanda sig i är inget man kan förutse.

Jag håller tummarna för att Nordin kan få ett kontrakt på 3,5-4 år som han är nöjd med och efter sm-guldet 2009 såljer vi honom till en Holländsk klubb för 15 milj.
Örebro GT
2008-07-22 21:41
Alla lag måste klar elitlicens mm mm.

För spelare och domare är det givna regler som gäller.

Men AGENTER kan bete sig som PRAKTARSLEN och helt agera på egen hand ??

Eller ?
Örebro SyreAtom
2008-07-22 21:32
ÖSK-Karl//

När det gäller Nordin håller jag med att det skulle ha gjorts nått åt tidigare, det tycker de flesta givetvis.

Men resten då, hur motiverar du allt annat då som du marknadsför? Alla värvningar som är "någon annans förtjänst", än Sjögrens när du ger mig rätt i hur en sportchef jobbar?

Brommapojkarna Barry_8
2008-07-22 21:31

Den som tror Nordin är ett oskyldigt lamm är rätt blåst. Det där var välplanerat med hans agent.

Själv tycker jag Nordin är ÖVERSKATTAD mer än vanliga överskattade, han är sjukt överskattad, han spela ju division 2 och orkar ju inte en hel match i allsvenskan knappt som en del redan skrivit här.

Sälj Nordin, han försöker bara trissa lönen med hjälp av agenten och ville till AIK. Han har svikit fansen.

De var som Pelle Blom skrev: Smaklöst av dem.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 21:26
Scrubs//

Jag är rätt säker på att Nordin ångrar sig bittert att han lyssnade på Miro. Tror han blev ordentligt blåst, samtidigt som han så klart vill ha en anständig lön.
Örebro Grixx
2008-07-22 21:25
Litar på Sjögren bra mycket mer än ÖSK-Karl men kan ändå tycka att Sjögren skulle kunna snabba på en del saker i vart fall. Klart att man inte vet exakt vad som händer i alla affärer osv men tror nog att man får ligga lite före när det gäller kontrakt osv.

Ser sportchefen och tränarna för den delen också att någon spelare tar sig riktigt ordentligt så får man se över kontrakt mm omgående för att kunna behålla honom så länge som man behöver.

Ser ändå agenten som den fula fisken i den här affären....än så länge.

MEN PERSONLIGA HOT TILL SPELARE OCH DERAS FAMILJER ÄR SJUKT!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 21:24
SyreAtom//

Missade en sak, även kontakter är något som Sjögren saknar. Han var en ganska normal AS-spelare för många år sedan. Mig veterligen har han sedan arbetat i IT-branchen. En som däremot har kontakter, mediavan/känd, skulle ta jobbet billigare och har ett stort ÖSK-hjärta är Thomas Nordahl.
Helsingborg Scrubs
2008-07-22 21:22
Tror (och hoppas så klart) att ni piskar PajasBajen... "Bojkotta utanför arenan"... Jävla jippo.. hela bojkotten är ett skämt... KOM IGEN ÖSK!! Tycker ni blivit bättre sedan Alvbåges comeback... Fortsätt så!! :D
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 21:17
SyreAtom//

I normalfallet hade jag gett dig helt rätt. Men när vederbörande "tipsare" måste tjata dag efter dag för att något skall hända, då är man enligt min och många andras mening saktfärdig.

Det har nämligen inte fattats pengar, det som hela tiden krävts är en spark i baken. Tyvärr kom den sparken försent när det gäller Nordin och det kommer att kosta ÖSK så pass mycket extrapengar att vi kanske måste säga nej även till nästa talang. I värsta fall måste Nordin säljas.
Örebro Bastard on Parade
2008-07-22 21:12
"Här är Nordin Gerzic ultimatum till Örebro:
Sälj mig till AIK nu eller se mig gå som Bosmanfall om 18 månader."

Heja Expressen! De får det att låta som att det är Nordin som har sagt det där när det i själva verket är den vidriga agenten...
Helsingborg Scrubs
2008-07-22 21:11
ÖSK-Karl

Tycker det är ganska svinigt av Nordin själv.. vem var han innan han kom till ÖSK? Har han fått något svar som tyder på att ÖSK kommer blåneka alla bud AIK kommer med innan han börjar med utpressning?
Örebro SyreAtom
2008-07-22 20:35
ÖSK-Karl//

Okej men som Sportchef handlar väl inte om att göra ett ensamt jobb, helt på egen hand eller hur?

Tror knappast Larsen går in i Ösk och säger: "Nu tar jag över och gör ditt jobb Sjögren och värvar en spelare!"

Eller att Taaler går in och säger "Sjögren jag har hittat en spelare som passar Ösk, eftersom jag har hittat den spelaren, så gör jag ditt jobb! Min förtjänst!"

Seriöst ÖSK-Karl, som Sportchef gäller det ta vara på de kontakter man har och utnyttja dem för att få det klubben behöver, vilket Sjögren har gjort. Det handlar inte om att göra ett hel-egoistiskt jobb för att man är sportchef och tro att man är Sheriffen... hur långt skulle man då komma tror du?

Du kallar den ena spelarvärvningen efter den andra för Larsens förtjänst, Taalers förtjänst osv etc. Vadå deras förtjänst?

Självklart Sjögrens förtjänst som utnyttjat de kontakter han har, tagit vara på den kompetens som finns i närheten av ÖSK...det är bra ledarskap! Om det nu är Spelarinvest, Larsen eller han Sjögren själv, tror du det handlar om att göra allt själv som Dala Dahlkvist gjorde en gång i tiden?

Försök fatta att det inte handlar om att ta all ära åt sig själv för, utan vad som är bäst för klubben. Ingen jävla egotripp. Och det ska man väl vara tacksam för anser jag.

Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 20:23
ÖSK Lions//

Det hade jag läst, men tack ändå, hade hoppats på klar förbättring.

Sveaparken är väl enda stället de kan placera bajrarna på, stan får väl göra någon form av inhängnad. Kommer nog att kosta kommunen en del, tyvärr.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 20:17
SyreAtom//

Som stor sponsor (inget skryt) till laget i mitt hjärta, tar jag ibland reda på saker och det mesta delger jag er här på forumet.

Jag känner de flesta "höjdarna" inom Spelarinvest ganska väl, vad Sjögren uträttat för positivt kan jag inte svara på, men jag hoppas att det var han som låg bakom den billiga värvningen av Staaf.

Direkt efter att sista matchen är spelad så kommer VD och Sportchef att bli kallade till ett möte med de större sponsorerna och Spelarinvest. De båda har en del att förklara kan man lugnt säga.

Detta forum tycker jag fungerar alldeles utmärkt som blåslampa, samt att alla hängivna ÖSK:are är berättigade till information ifrån en annars helt tyst klubb.
ÖSK Lions
2008-07-22 20:11
ÖSK-KArl//
Se länken, det blir väl en tidsfråga.

Vart egentligen har hammarbyarna tänkt att grilla????? Finns ju ingen plats i närheten av arenan i alla fall.
Örebro SyreAtom
2008-07-22 20:02
ÖSK-Karl//

Låter på dig som att Sjögren inte gör ett enda rätt, bara andras förtjänst osv. Låter ju otroligt naivt. Kan inte tro att så är fallet, som att han bara sitter där och inte gör nått på kontoret.

Du som ofta uttalar dig som att du vet det mesta som försiggår bakom kulisserna måste väl i såfall kunna berätta vad han har gjort också?

Påstå inte att han inte gör nått, för det gör han givetvis precis som vem som helst som går till jobbet. Men säg nått han gör också, tala inte bara om alla saker han INTE gör...ganska fair va?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 19:53
Scrubs//

Ja, agenter är ett släkte för sig, ungefär som gamla tiders bilhandlare. Jag har länge tänkt tanken att Uefa borde stänga av hela bunten och låta förhandlingar ske med riktiga advokater/jurister iställer, de är väl något bättre människor.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 19:49
Är det någon som vet hur läget är med Basse, kan han spela på måndag?
Helsingborg Scrubs
2008-07-22 19:47
Spelare och deras förbannade agenter... Ni borde visa ert missnöje mot Gerzic efter uttalandet.. iof var det väl agentens uttalande?
Örebro Midsomer
2008-07-22 19:47
Chipset//
Det stämmer att Nordin (och dennes familj) blivit hotade av s.k. supportrar till ÖSK. När man läser tongångarna på Kubanernas forum där det är h-a dit och f-a hit m.m är jag inte förvånad.

Detta på grund av att NA förvanskat, tabloidiserat om ni så vill, citat, jagat pratminus och satt en larvig "ultimatum" som rubrik. Därmed inte sagt att Nordin uttalat sig klantigt, men det är han också den förste att erkänna. Vilket morgondagens möte skvallrar om.
Annons: