/fotboll/osk/forum/6841.aspx/fotboll/osk/forum/6841.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro apskallen
2008-07-23 13:08
Hehe. ÖSK-Karl verkar ju onekligen beröra, oavsett vad man tycker om innehållet i hans inlägg.

Dock känns det lite löjligt när folk på allvar tycks tro att NA faktiskt baserar sina nyheter på vad ÖSK-Karl skriver på ett internetforum. Ni inser det löjliga i det va?

ÖSK-Karl får ju faktiskt sina nyheter från någon annan, det är ju inte direkt så att han sitter med förstahandsuppgifter. Jag är säker på att NA också har kontakter som informerar dem om händelser. Och det tar ju faktiskt lite längre tid att källgranska, skriva och publicera en nyhet än att slänga ut några ord på ett forum...
Örebro Sogen
2008-07-23 13:08
Jonnson var lika girig i hbg när han gick till dfanmark så gjorde han det inte direkt på ett snyggt sätt. Det slutade med att Mattias fru var tvungen att gå ut med ett öppet brev i tidningen och grina ut för mattias skull.....
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-23 13:04
Sogen//

Ligger en hel del i vad du säger, även om jag tar avstånd ifrån direkta hot. Ta Mattias Johnson som exempel, köper tomt i Ekeby/Almby, en av ÖSK:s sponsorer ställer upp med att bygga hus billigt om han skriver på (han hade uttryckt att han ville avsluta karriären i ÖSK). Sedan dyker Djurgården upp med en massa pengar, trots att Mattias har mer än han kan göra av med så bar det av till Stockholm.

Ett fint sätt att tacka klubben som gjort honom så rik. För mig kan han nu lika gärna bli kvar i Stockholm.
Örebro Sogen
2008-07-23 13:03
ösk-karl du kommer med mycket nyheter å det e skit bra men det som jag tror folk irreterar sig på är att du tar dig själv på lite för stort allvar ibland. Sen att du inte har någon känsla för supporterkultur irreterar nog endel kubaner oxå skulle jag tro.
Örebro Sogen
2008-07-23 13:01
När PFO gjorde det skulle han fan ha lynchats men det var jävla lugnt då.

Spelarna måste vara lite "skraja" för att svika fansen på det sättet.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-23 12:58
S E//

Jag skrev Antonnen och Kim Olsen, utan de båda så är jag rädd för att vi skulle hamna i SE, risken finns ändå kvar.

Kom inte med att Antonnen är en efterkonstruktion, jag kände mig tvingad att skriva om det då på detta forum. NA och fansen hakade på, Axén gick i taket och sedan var det klart med Antonnen snabbt. Han hade också en löjligt låg lön i förhållande till vad han presterat för ÖSK. Också han låg långt under snittet.
Örebro Sogen
2008-07-23 12:57
Folkstormen som blev här på forumet var nog mycket bidragande till att Nordin skrev på ett nytt kontrakt så pass fort.

Det är bra med folkstorm upprörda känslor etc etc Vi fans måste verkligen visa vårat missnöje med spelare som går ut i media och gnäller och trånar efter andra allsvenska klubbar.
(Visst är hoten mot spelarna och deras familj helt fel det är inte det jag menar). Jag tycker dock att spelarna skall känna press på sig dom ska inte vilja gå till andra allsvenska klubbar, det ska ta emot för dom, dom måste känna att det blir jobbigt för dom om dom går ut och säger att dom vill till aik, eller hammarby.

Skulle en spelare inom en sthlms klubb gå ut med att dom vill till en annan klubb i allsvenskan så skulle det bli ett jävla liv och dom skulle knappt kunna gå ut på stan. Vi måste hjälpa klubben att kunna behålla våra stjärnspelare å inte släppa dom inom landet!
Örebro S E
2008-07-23 12:49
Att använda Antonnen som argument känns som en efterkontruktion för att vinna ditt argument. Han spelade inte mycket innan Haginge försvann och jag har svårt att tro att han skulle ha spelat så mycket om Haginge var kvar. Så att säga att Antonnen, när hans kontrakt skrevs, skulle vara skillnaden mellan SE och Allsvenskan är lite att ta i. Dock så har Antonnen spelat över min förväntan, trodde att det skulle bli ett stort håll i ÖSKs försvar. Han kanske är skillnaden nu, men inte då. Sjögren kunde ju omöjligt veta att Haginge ville lämna. Eller du(ÖSK-karl) kanske visste att sjögren visste att haginge visste att djurgården var intresserade innan säsongen började, om det är så så faller ju mitt argument helt.

Jag önskar att ÖSK och Sjögren kunde trolla med knäna, men sanningen är att ÖSK är en ganska oatraktivklubb. Om det beror på Sjögren så är det ju inte bra och en förändring måste ske, men jag tror att det inte skulle bli bättre med Nordahl. Han skulle få jobba i motvind också.

Aspen//Hat är ett stark ord, fel ordval av mig.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-23 12:45
Faxe( den store Dansken)//

Inte i maj, däremot under EM-uppehållet.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-23 12:43
Grohl//

Tackar !

Stavningen är ju på närkingska ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-23 12:41
ösknisse//

Tycker du själv att vi skall lyssna på vad Miro säger?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-07-23 12:41
brus-nilsson//Men är verkligen den där gamla bilden fortfarande aktuell?? varit många turer kring det där bygget..Den såg jag för typ 1.5 år sen eller nått
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-23 12:40
Miroslav kuba//

Nordins förra kontrakt var till större delen prestationsbaserat. Det gjorde att han förra året snittate ca.15.000:-, i år har han snittat ca.25.000:-. Nu har han som de övriga fast lön. Nordins ligger nu på 43.000:-/månad, exakt samma som Antonnen fick när han var på väg att lämna.

Det stora bekymret för Nordin med det gamla kontraktet var att han knappt skulle komma upp på existensminimum vid en långtidsskada.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-23 12:33
SyreAtom//

"Men resten då ÖSK-Karl, hur motiverar du allt annat då som du marknadsför? Alla värvningar som är "någon annans förtjänst" än Sjögrens, när du samtidigt ger mig rätt i hur en sportchef jobbar?"

Det största problemet är att han är saktfärdig, Det var mycket nära att Antonnen försvann, hade inte Larsen och Axen tagit ton hade vi varken haft Kim Olsen eller Antonnen i truppen idag, det hade enligt min mening betytt SE nästa år.

En Sportchef måste ligga steget före och inte steget efter, du får gärna anse att Sjögren gör ett bra jobb, samma rätt har jag i mitt tyckande.
Örebro Miroslav kuba
2008-07-23 12:04
Nån som tror sig veta hur mycket högre lön Nordin fick nu? Han bör ju ha gått från en av dom sämst betalda ÖSKarna till en av dom nu bäst betalda. Eller?
Örebro ösknisse
2008-07-23 11:49
ÖSK-Karl//
Och vad tycker du om Miros kommentar om att ÖSK-ledningen har gjort ett jättebra jobb efter all din kritik mot Sjögren.
Örebro Grohl
2008-07-23 11:47
Kan alla här sluta stava "professionell" som "proffisionell", det ser oprofessionellt ut =)

Sådärja, efter att man fått vara språkfascist i några sekunder kan jag passa på att ge mitt stöd till ÖSK-Karl som ger det här forumet oerhört mycket extra. En av de skribenter jag uppskattar mest.

EDIT: Felstavning i mitt gnällinlägg =P
Örebro ösknisse
2008-07-23 11:47
HAHA!!!! vem är egentligen amatören här?
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-07-23 11:42
Agenten Miro Jaganjac om Nordin-turbulensen: - Det finns journalister som beter sig som amatörer
Örebro Walter Gigena
2008-07-23 11:38
ÖSK-Karl// Tack för informationen angående det nya kontraktet och Miros ersättning. Det gjorde denna härliga dag ännu bättre..

Dags att träffa solen!
Örebro Joerny
2008-07-23 11:36
Ämne: Ämne: Ämne....
Direkt efter serien är färdigspelad
Örebro ösknisse
2008-07-23 11:34
Ämne: Ämne: Någon s....
Angående östra läktaren. Någon som vet när ett bygge startar?
Örebro Joerny
2008-07-23 11:33
Aspen// Har inte sätt han, bara läst lite artiklar och kollat statistiken. Den säger bl.a att han har spelat åtta matcher varav sex från start. skjutit åtta skott mot mål och tre på mål. Han har endats skrapat ihop en målgivande passning men inget mål. Det måste väl endå ses som ganska skralt för en offensiv mittfältare!?
Örebro oroT
2008-07-23 11:31
Djäflun // Kika länken.

Edit: Blaah fel länk.

http://www.ikbrage.se/index.php?newspage=559

den ska de va
Örebro ösknisse
2008-07-23 11:30
Tycker Sjögren gör ett godkänt jobb, inte mer. Tycker ändå att han agerade ganska bra gällande Nordin-affären.
Örebro SyreAtom
2008-07-23 11:29
ÖSK-Karl//

Du säger så här i ett inlägg:

"Jag kritiserar de som skall kritiseras och tvärtom:

1. Albåge skall vi tacka just Alvbåge och Spelarinvest för att han kom.
2. Olsen är helt och hållet Larsens förtjänst.
3. Kameruanerna är scoutade av Taaler.
4. Det är skamligt och en dålig affär att han inte höjde Nordins lön under EM-uppehållet och förlängde kontraktet. De två timmarna hade han haft tid med, eller kunnat jobbat över.
5. Kilen ville själv flytta hem till Örebro."

...som jag svarade på och du svarar så här:

"Jag ger dig rätt i hur en sportchef skall jobba, inte hur Sjögren gör det." Ok!

Men då jag har ställt frågan ca tre ggr, utan att du verkar läst det får jag anta att du inte kan ge svar på det. Så jag upprepar den, här till dig:

FRÅGAN LYDER:

Men resten då ÖSK-Karl, hur motiverar du allt annat då som du marknadsför? Alla värvningar som är "någon annans förtjänst" än Sjögrens, när du samtidigt ger mig rätt i hur en sportchef jobbar?
Örebro Djäflun
2008-07-23 11:28
På vilken plats spelar Pontus Hindrikes som ska provspela med ÖSK? Sedan är det väl inte A-truppen han är aktuell för? Infon på officiella e lite knapphändig.
Örebro Faxe( den store Dansken)
2008-07-23 11:24
ÖSK-Karl// Tycker du motsäger dig själv när du tycker Sjögren är oproffisionell. Om han hade erbjudit Nordin ett nytt, mycket dyrare kontrakt i maj, då Nordin ännu inte spelat särskilt bra, och hade 20 mån. kvar på gilltigt kontrakt,DÅ hade han varit "trevlig" men absolut inte proffisionell.
Örebro Aspen
2008-07-23 11:20
Om infrmation rörande ÖSK.
- Svartvitt är överlägset 1:a
- Sedan kommer NA. Både Svartvitt och NA kan innehåll fel ibland (dagens understatement)
- Sedan kommer ingenting och ingenting
- Därefter kommer ÖSK officiella med en bekräftelse av det som alla redan vet
Örebro Aspen
2008-07-23 11:16
Joerny//Tillhör inte Frempong start11:an i BP?
Annons: