/fotboll/osk/forum/6839.aspx/fotboll/osk/forum/6839.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Midsomer
2008-07-22 19:47
Chipset//
Det stämmer att Nordin (och dennes familj) blivit hotade av s.k. supportrar till ÖSK. När man läser tongångarna på Kubanernas forum där det är h-a dit och f-a hit m.m är jag inte förvånad.

Detta på grund av att NA förvanskat, tabloidiserat om ni så vill, citat, jagat pratminus och satt en larvig "ultimatum" som rubrik. Därmed inte sagt att Nordin uttalat sig klantigt, men det är han också den förste att erkänna. Vilket morgondagens möte skvallrar om.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 19:46
Chipset - Ta ansvar!//

Nordins version helt ovinklad, kan få oanade konsekvenser för Herr Sjögren. Nu får du väl klaga igen Sogen ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 19:41
Sogen//

Jag kritiserar de som skall kritiseras och tvärtom:

1. Albåge skall vi tacka just Alvbåge och Spelarinvest för att han kom.
2. Olsen är helt och hållet Larsens förtjänst.
3. Kameruanerna är scoutade av Taaler.
4. Det är skamligt och en dålig affär att han inte höjde Nordins lön under EM-uppehållet och förlängde kontraktet. De två timmarna hade han haft tid med, eller kunnat jobbat över.
5. Kilen ville själv flytta hem till Örebro.

Sjögren är saktfärdig och sitter inte särskilt säker på sin post. Spelarinvest börjar tappa förtroendet totalt. Att sedan Miro är en fullständig idiot vet jag mycket väl, satt bredvid honom på en middag och slemmigare typ får man leta långt efter. Men som sagt, detta skulle enkelt gjorts klart under EM-uppehållet.
Hammarby madviking
2008-07-22 19:38
När man läser lite om den där Nordin så verkar det ju som om han (och agenten) passar perfekt i Gnagets karaktärsprofil. Förstår att de är intresserade.

Och de som hotat honom passar också i gnaget...
Örebro Joerny
2008-07-22 19:24
Se länk
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-22 19:18
Ämne: Tomten (7 år kvar!)/....
Har missat detta. Har Nordin-Miro blivit hotade?
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-22 19:13
Ämne: Ämne: E.Shams....
Sogen// Helt rätt, detta kan inte skyllas på Sjögren. Kontraktet började omförhandlas 20 månader före utgång vilket de flesta skulle säga är att vara ute i väldigt god tid. Visserligen har Nordin haft pisslön med allsvenska mått mätt men det var ungefär fr.o.m maj han började visa klassen.

Tomten// Suveränt! Hoppas att någon från kubanerna delger oss Nordins egen version "ovinklad".
Örebro Joerny
2008-07-22 19:11
Tomten (7 år kvar!)// Skamligt att det har riktats hot mot Nordin och Miro. Hur illa man än tycker om deras beteende så är det aldrig bra om det får såna konsekvenser. Inte blir chanserna större att han stannar efter dom har blivit hotade.
Örebro Bastard on Parade
2008-07-22 19:03
Jag vette tusan om Sjögren har agerat felaktigt.

Nordin har ett kontrakt som går ut om 1,5 år. Han vill ha mer pengar samtidigt som ÖSK vill spara så mycket som möjligt. Dessutom har det varit en löjligt hektisk sommar för Sjögren.

* In med Alvbåge, Olsen och Staaf. Lägg till alla provspelare och agenter som erbjuder nya spelare. Sjögren är i princip omöjlig att nå då han hela tiden får telefonsamtal.

* Haginge, Pettersson och Richardsson ut.

Om uppgifterna om Nordins kontrakt stämmer så ska han givetvis erbjudas ett bättre. Men varför inte vänta tills transferfönstret stängt?

ÖSK letar efter en mittfältare och har tidigare letat efter en mittback. Jakten på spelare bör prioriteras i dagsläget med tanke på att det är så kort tid kvar innan fönstret stänger.

Tomten (7 år kvar!)//

Bra initiativ av Nordin!
Örebro Sogen
2008-07-22 18:54
Ämne: E.Shams//

Håller ....
Du kan inte mena att du skyller detta på sjögren, du är fan sanslös. Innan uppehållet spelade Nordin forward och gjorde det ok inte mer än så, det är efter uppehållet som Nordin har visat klass!

Sen kan man inte beskylla ösk för nånting då Nordin själv valt att skriva på kontraktsförslaget han fick, och när det återstår 1,5år på kontraktet behöver man inte från klubbens sida hasta fram ett kontrakt som båda parterna är nöjda med.

SLUTA NU FÖR FAN ATT SVARTMÅLA SJÖGREN OCH SIXTEN I VARENDA JÄVLA INLÄGG ÖSK-KARL!
Örebro Tomten (7 år kvar!)
2008-07-22 18:52
I morgon onsdag kommer representanter från Kubanerna och Boys Örebro att träffa Nordin Gerzic för att diskutera situationen som uppstått. Detta på Nordins begäran, då han inte tycker bilden som målats upp i media överensstämmer med verkligheten, han vill helt enkelt få chansen att förklara läget för oss direkt, så vi slipper mellanhänder som agenter och NA...
Örebro jocke.
2008-07-22 18:47
Håller inte med om att Wikström imponerat, för mig håller han inte speciellt bra i allsvenskan längre. För långsam, och kompenserar det inte med något överdrivet bra placeringsspel, dessutom är han väldigt klumpig i sitt spel många gånger tycker jag och blir lätt överspelad. Hoppas och tror att Berra och Glenn är förstavalet resten av säsongen!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-22 18:45
E.Shams//

Håller med dig om att det bästa för Nordin är att bli kvar i ÖSK. Samtidigt förstår man att han är sur för att att han har en skitlön i förhållande till de andra i truppen.

Den största skulden till den uppkomna situationen har Sjögren, han skulle ha ordnat detta senast under EM-uppehållet.

Sedan har vi nu en girig agent inblandad, som direkt ser chansen att tjäna pengar om Nordin går till AIK. Detta oavsett om det är bra eller dåligt för Nordin. Det är just därför jag alltid haft just agenter som nr.1 på min kalkonlista.
Örebro One¨touch
2008-07-22 17:03
Ämne: Ämne: Nere vi....
Tom Hell// Jag vet inte. Ring någon informationsansvarig. Du hittar nog kontaktinfo på länken jag postade..

:-)
Örebro Tom Hell
2008-07-22 16:51
Kronblom: Och ändå är det när han kommer upp i mittfältsposition som han spelar som bäst. D v s i offensiven. Jag vill inte se honom peta Nordback som är en defensiv kraft. Han ska ta en offensiv plats på mittfältet i så fall.
Örebro Kronblom
2008-07-22 16:49
Ämne: Jag tror att Wowoah ....Wovven hade svårt att övertyga på mittfältet på försäsongen då han gjorde flertalet matcher på den positionen.Låt vara att man ej ska lägga för stor vikt på försäsongsmatcher då det mest handlar om att spela ihop laget men ser nog Wovven främst som back där han spelat under årets Allsvenska!
Örebro ösk:are från norr
2008-07-22 16:48
ÖSK öster//

Håller med ÖSK öster om att ÖSK verkligen börjar få ihop ett vinnande lag! men den klart svagaste punkten nu tycker jag är Nordback. Han är alldeles för säker på sin plats och skulle må bra om Wowoah började sätta lite press på honom.
Örebro ÖSKare i exil
2008-07-22 16:32
Återigen positiva ordalag kring Adam Botvidson, Oskar Johansson, Erik Nilsson, Johan Lundholm. Dock verkar U21 kvaliteten variera väldigt mellan matcherna och steget från ÖSK Us div 3 upp till allsvenskan långt. Men visst finns det en hel del ungt att hoppas på i svartvitt.
Örebro Grixx
2008-07-22 16:29
hunter// ok, en poäng där.
Örebro ÖSK öster
2008-07-22 16:29
I dagsläget känns det dumt att ändra i ett vinnande (nåja) lag, men om man leker med tanken hur får vi ut så mycket av Wowoah, om han inte ska spela vänsterback? Kan han ta Nordbacks roll i mitten och ersättas av Glenn / Johansson? Alternativt om han flyttas upp när Nordin sprungit sig trött? Har Wowoah ngt att göra i tremannamittfältet?
Örebro hunter
2008-07-22 16:19
Jag tror att Wowoah inte kommer till sin rätt när han är back. Han skulle göra det mycket bättre än Nordback alla dar i veckan. Han är snabbare,mer teknisk och är bra på slå inlägg.
Skulle han vara längre upp i banan skulle vi få mer sådant. Vi behöver en kreativ mittfältare som kan "göra" något själv och det kan inte Nordback. Han är bra på bryta,men sen då? Han slå iväg en passning så fort han har fått den och med fel adress i hälften av gångerna.
Örebro E.Shams
2008-07-22 16:18

Det vore trist om Nordin lämnade ÖSK. Det känns som att det bästa för både Nordin och ÖSK är att han fortsätter i ÖSK. Utvecklingsmöjligheterna för honom är ju mycket bra i ÖSK. Här får han spela och ta stor plats.

Även ÖSK skulle tjäna på att ha kvar honom. Han skulle hjälpa klubben genom att prestera på plan samtidigt som han skulle inbringa mer pengar i framtiden vid försäljning.

Endast girighet (från vem det nu må vara, Agent/Nordin/ÖSK) skulle kunna skada denna win-win situation som nu råder. Mitt råd: Det rätta tillfället att lämna är nog inte just nu.
ÖSK Lions
2008-07-22 16:17
Alltså vill klargöra att jag varken sett agenten eller Nordin sagt något om ultimatum, utan det är NA:s vinkel på det hela.
ÖSK Lions
2008-07-22 16:17
"Taktiken att blåsa på med ultimatum, med ett och ett halvt år kvar av Nordins kontrakt, inte smart".

Nähä, men varför gjorde ni det då, Nerikes Elände???
Örebro ÖSKare i exil
2008-07-22 16:13
Ämne: Till skillnad från d....
Jag kommer ihåg lite för många lätta mål på hörnor och markering missar av mittbackarna för att tycka att Wikström varit bra. Petters nickmål är ju en klar markeringsmiss. Allt skall inte läggas vid Wikens fötter men han har en del av ansvaret. I och för sig har jag då knappt sett hälften av matcherna. På senaste har han och övriga backlinjen spelat upp sig.
Örebro Tom Hell
2008-07-22 16:12
Nja, Seb klarar nog att axla det defensiva jobb Kihlen och Nordback gör. Men just kreativt framåt ser det ju lite tunnt ut. Det måste vara det Boström och Axén är ute efter.
Örebro Sogen
2008-07-22 16:11
Finns ingen vättig back up till varken nordin, nordback, eller kihlen

Rob Walker och seb är helt enkelt för dåliga!
Örebro Tom Hell
2008-07-22 16:10
Varför tror ni att man letar efter en mittfältare? Är det för att det inte finns någon vettig back-up till just Nordin?
Örebro Sogen
2008-07-22 16:09
Angående Näfver så passar han inte alls i ett 4-3-3 system han är inte tillräckligt mycket anfallare för att passa på en kant i anfallet. Det syndes så jäkla väl när han kom in senast det blev snarare nån slags snedvriden 4-4-2....

Örebro Sogen
2008-07-22 16:07
Tror inte man är så intresserad av en mittback längre då berra har gått in och visat att han är att räkna med, KILLEN ÄR 19ÅR förmodligen den spelare i ösk som har störst potential. Han kommer bli helt lysande och om 1-2 år kan han säljas riktigt dyrt.

Jag tycker nog att vänsterback och innermitt är det som bör prioritet.
Annons: