/fotboll/osk/forum/6833.aspx/fotboll/osk/forum/6833.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 19:51
Aspen//

Möjligt, men då har man gett vika för våldsverkarna, istället för att ta itu med dem.

Nej, civilkurage borde vara det som gäller, men det vet de väl inte vad det betyder.
Örebro Aspen
2008-07-29 19:51
Midsomer//Håller med dig i allt om Näfver. Roni har varit hyfsad i de matcher han spelat till vänster. Tycker dock Roni var kass igår. Får man tycka det om Roni??
Bellend
2008-07-29 19:49
Skrämmande låg nivå på inläggen från 08 orna.
Hammarby Chuckie-Dee
2008-07-29 19:48
Ni e ungefär lika mycket plast som planen ni spelar på.....Oh just det: Bonnjävlar!...=)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 19:47
Chuckie-Dee//

Du får självklart tro vad du vill, men varför hänga här inne och snacka bojkott?

Bajenista/

Ovanstående gäller även dig.
Örebro Aspen
2008-07-29 19:47
ÖSK-Karl//Om alla 3000 bajare stormar planen från hemmaläktarna vem är då ansvarig och har brustigt i säkerheten.
Detta senario kan bli verklighet om nuvarande bojkott inte ger något resultat (vilket är troligt).
Örebro Midsomer
2008-07-29 19:46
Bajenista//

Men jag undrar vad det finns för fog att tro att det skulle komma så många mer detta år? Enligt Er verkar det ju som om vi tappade massor av publik på att ni inte löste ståplats.

Det har ju varit cira 10500 på matcherna mellan våra lag så långt bakåt i tiden jag kunde se på svenskfotboll. Varför skulle de komma ett par tusen fler i år när samtliga lag tycks tappa publik? Bland dessa matcher (som uppnått 10500 åskådare) finns Er bortapremiär (2003) och en sommarmatch på en söndag (2004, 2007).
Örebro malge
2008-07-29 19:45
Ämne: Midsomer: Jag har va....
det fanns inte så många sittplatser då
Hammarby Bajenista
2008-07-29 19:44
Midsomer: Och du stod i den hädtiga ÖSK-klacken eller? Hooh!

ÖSK-Karl: Det trodde tydligen inte ÖSK som ville komma överrens med aik. De har nog räknat på det ska du se.
Örebro Midsomer
2008-07-29 19:43
Aspen//

Näfver har gjort en mål och en assist sin sedan sin allsvenska debut. Då har han ändå spelat 26 matcher. Är det godkänt tycker du? För mig är Roni en spelare som är klasser bättre, och jag är glad att tränarna tycks vara av samma åsikt.
Hammarby Bajenista
2008-07-29 19:43
Midsomer: Jag har varit på Eyravallen/Behrns arena när det varit ÖSK-Hammarby varje gång sedan 1994. Jag kan garantera dig att vi var betydligt fler på sittplats redan 1998. Ingen nyhet att vi har många som gärna ser matchen från sittplats.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 19:42
Bajenista//

JAG TROR FORTFARANDE att ÖSK tjänar pengar på bojkotten, eftersom ni smyger in på mer än dubbelt så dyra sittplats och att mer än hälften av er ändå kommer.

Försök att räkna på det får vi se om du fattat?
Örebro Midsomer
2008-07-29 19:42
Chuckie-Dee//Och vi var många som garvade åt era supportrar som slog på en trumma och smällde smällare väl skyddade av ett gäng bajamajor också.
Örebro Aspen
2008-07-29 19:40
Sixten har väl gjort klart för Näfver att han vill satsa på Roni på vänsterkanten.
Näfver på vänster och Roni på höger gav ju inget mer än sämsta målskörden i AS. Roni på högersidan var ju bedrövlig.
Kanske ett sätt för Sixten att "rädda" sin värvning.
Hammarby Bajenista
2008-07-29 19:39
ÖSK-Karl: Hur många hundra vakter var ni förra året när vi var på besök? Vad hände? Du ger fan gnällbältet ett ansikte. Tröttare surgubbe får man leta efter.
Bellend
snälla stäng forumet så vi slipper alla jävla bajen tattare. dom skriver bara en jävla massa skit
Örebro Midsomer
Senaste publiksiffrorna mot Bajen:
2003: 10389
2004: 10485
2007: 10415

Men i går skulle det tydligen ha kommit 13000. Jag är helt ärlig när jag säger att det kryllade av Bajare på sittplats i går. Har aldrig varit med om maken och de var definitivt mer än 1500 Bajare på sittplats.

1500 * 220 = 330 000

Normalt
2500 * 100 = 250 000
+ 500 * 220 = 110 000

ÖSK fick alltså 330 000 i intäkter i går på de Bajare som köpt sittplats.(Lågt räknat). Normalt får man alltså (vid ett exemmpel med 2500 på ståplats + 500 på sittplats) motsvarande 360 000. Sen antar jag att säkerhetskostnaderna för ÖSK blev billigare i går.
Hammarby Chuckie-Dee
2008-07-29 19:37
ÖSK-Karl du verkar vara en fet trött gubbe med mindervärdskomplex...Tror inte det va många 08:or på sittplats troligen wannabes från er fuckin håla som inte gillar ÖSK....Håll dig borta från vårt forum så håller vi oss borta från ert patetiska jävel..Höll för övrigt på att garva ihjäl mig när ni körde: Ååååh Ööörebro som e snodd rakt av från oss....Sen att tro att man kan flytta folk från sittplats till Bortasektionen hahaha säkert hållbart rent juridiskt
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 19:37
Aspen//

Nu kom du in på något viktigt, civilkurage, om inte övriga fansen gömde bråkstakarna, skulle det inte vara något problem.

Men tänk tanken att ÖSK skulle vara ensam arrangör när ett nollåttalag kommer på besök. Hur många hundra vakter skall vi då avlöna för att förhindra att de t.ex stormar planen, annars är det ju ÖSK som brustit i säkerheten. Det faller på sin orimlighet.
Örebro malge
2008-07-29 19:33
Ämne: Zormo//
Måste känna....
hahaha kan vara en av de bättre komentarerna på detta forum på länge har skrattat sönder
Hammarby Bajenista
2008-07-29 19:32
ÖSK-Karl: Jag tycker att det är du som gnäller. Dessutom har du uppenbarligen visat att du inte vet vad bojkotten går ut på. Senast i förmiddags trodde du att ÖSK TJÄNADE pengar på att bojkotten fanns.

Fjollträsk? Hoho! Jäklar! Den tog! Tuffe Kalle!
Hammarby Bajenista
2008-07-29 19:30
Grohl: För hundrade gången. Vi har alltid massor med supportrar i Örebro, även på långsidan. Säg att det var 1000 personer som sympatiserade med Hammarby på läktarna igår. Hade det inte varit bojkott hade det säkerligen varit 4000. Tro det eller ej!

Men det är klart att det hade varit ännu mer effektivt om det inte fanns en Hammarbyare alls på plats. Har någon sagt något annat?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 19:28
Bajenista//

Då har du hört fel, det kan jag garantera. Ni försöker räkna förluster hit o dit som djävulen läser bibeln. Sedan smyger ni in och betalar desto mer på sittplats.

Men varför är ni här inne och gnäller, öppna en gnällinje i Fjollträsk istället.
Bellend
2008-07-29 19:26
Deras bojkott framstår bara mer och mer patetisk. Dom gjorde knappast nån bra reklam för sig igår. Hotade såna som försökte ta sig in på bortasektion och beter sig som arslen mot vanliga Ösk:are som gick förbi. Nej jag har verkligen inga sympatier för dom där jävla skithållen från fjollträsk.
Örebro Grohl
2008-07-29 19:26
Bajenista: Självklart finns det ett stort midervärdeskomplex gentemot 08orna ute på landsbygden, dessutom är jag med er fullt ut när det gäller eran strejk.

Det du däremot måste hålla med mig om att strejken känns lite urvattnad när det blir så oerhört tydligt att ståplatsbajarna bara har flyttat till sittplats (med undantag av några hundra).
Örebro Aspen
2008-07-29 19:23
Det är något grundläggande fel när man inte har en ansvrig arrangör utan två. Hur ska en gästande klubb kunna svara för den fysiska säkerheten och utrymning. Ska man inspektera läktare och utrymningsplaner på alla borta arenor?
Nej, det ska finnas en ansvarig arrangör. Om en eller flera supporters bryter mot regler (tänder eldar, slåss, etc) ska individen straffas inte klubben. Detta bör vara grunden i ett fungerande system. Men för att det ska fungera på en full fotbollsläktare tror jag supporterna måste visa civilkurage och peka ut dom som begår lagbrott.
Hammarby Bajenista
2008-07-29 19:19
ÖSK-Karl: Vad bra. Då ska vi komma ihåg det! Vad jag har hört är det lite gnälligt från ekonomiansvarige. Kanske ingen tillfällighet att ni inte har råd att köpa loss eran dansk ni drömmer om.
Örebro Ropesin
2008-07-29 19:19
Tror Näfver passar perfekt in i Stockholm, dryg och egoistisk med en attityd som inte passar in i världens vackraste sportklubb. Å andra sidan tycker jag att Per har långt kvar till den allsvenska klass som behövs för att spela vänsterback i ÖSK. Så därför hoppas jag att Örebro vinner en hel del pengar på bytet om det skulle bli mer än ett lån. För trots allt så har Näfver visat större potential tidigare under sin sejour i ÖSK.
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 19:18
Zormo//

Det var ju betydligt livligare bland Kubanerna i jämförelse med alla smygisar från bajern.
Hammarby Bajenista
2008-07-29 19:17
Grohl: Men snälla. Det finns ingen på landsorten som har ömsesidiga åsikter om 08:or? Jisses! Spela martyrer!
Annons: