/fotboll/osk/forum/6826.aspx/fotboll/osk/forum/6826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ekaan
2008-07-27 14:42
Känns som ett av årets bästa spel att lira ÖSK till 2.90 imorgon mot ett försvagat bajen;) kan nog bli 4-siffrigt på det..
Örebro Sekt. E
2008-07-27 14:35
Tre pinnar mot bajen i morgon. Det känns så.
Örebro ekaan
2008-07-27 14:10
Vilket jävla skitsnack, jag spelade med Emra i många år och han är född och uppvuxen i tybble.

han är fotbollsfostrad i Sturehov och kom till Ösk:s p87 lag vid 13 års ålder.. snacka inte om sånt du inte vet stod det va?
Örebro Tom Hell
2008-07-27 13:18
Ämne: Ämne: intress....
Antagligen i deras Allsvenska bilaga de släppte i våras. Jag har för mig att jag såg ganska många negativa kommentarer om ÖSK där. Intressant är att en av få skribenter i Aftonblaskan vars fotbollskunnande jag har respekt för är Simon Bank, och han skrev att ÖSK borde fått bättre utdelning på sitt fina spel förra året och att de säkert skulle få det i år.
Örebro ösknisse
2008-07-27 13:10
Ämne: intressant att hälft....
Grohl//
Vart har du sett det?
Örebro Jonte R
2008-07-27 12:18
Det här vore en trevlig värvning för Örebro och jag är övertygad om att det vore en bra värvning sett ur Spelarinvests synvinkel. Han är en offensiv innermittfältare.
Örebro Tom Hell
2008-07-27 02:09
Är det bara jag som tycker att Miro Jaganjac snackar skit? Efter att ha lyssnat på intervjuerna i NA och här på Svenska Fans så framgår det tydligt att han säger emot sig själv. Å ena sidan förnekar han att de skulle ha ställt något ultimatum, å andra sidan erkänner han att det var precis som NA skrev. Nämligen att de inte ville förlänga med ÖSK och att klubben skulle sälja Nordin nu om de ville ha några pengar. Det om något signalerar väl att dörren är stängd för en fortsättning. Ändå säger han att de aldrig stängde dörren för det. Miro snackar skit och jag tror fortfarande att han är en dålig agent för Nordin.

Att Nordin inte hade full koll på agentens turer tycker jag framgår ganska tydligt i intervjun med NA. Det hade varit intressant att se någon pressa honom (Miro) för att få lite tydligare svar.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-27 00:19
GUD HÖR BÖN!!! Bassombeng tillbaka! Fan vad skönt!!!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-26 23:35
"Såg fredagsträningen på svinheta Behrn, och kan meddela att Bassombeng deltog med liv och lust. Såg helt ok ut efter den lättare skada han drog på sig i Stockholm i söndags."

Verkar som Bassombeng spelar till höger på måndag. Tack för det!
Örebro ÖrebroSK.
2008-07-26 21:50
Emra är uppvuxen i Tybble.
Örebro Mattias69
2008-07-26 19:14
Gefle blev först i år med att inkassera en dubbel-förlust i och med dagens förlust mot Göteborg. Dessutom har Gefle förlorat mest av alla i hittills, 11 förluster.
Örebro Grohl
2008-07-26 16:49
intressant att hälften (tror jag) av sportbladets reportrar tror att vi åker ur i år. Norrköping däremot är det endast 2 av dom som tror att dom ryker. Lever dom på namnet eller?
Örebro Ropesin
2008-07-26 16:15
Mikael Lustig klar för Rosenborg, inte konstigt att han flyr landet efter att ha blivit så förnedrad av Porokara =)
Örebro Kronblom
2008-07-26 15:14
ÖSK:s vinstchanser ökar ngt när varken Davies eller Paulinho är med,hoppas bara Basse hinner bli hel,han behövs!
Örebro jocke.
2008-07-26 13:39
Så här lugnt har det väl knappt aldrig varit på forumet - det märks att det är semestertider... Något nytt inför matchen på måndag, skador i bajen, bassombeng etc?
Örebro Mattias69
2008-07-26 13:33
Ämne: Man kan för en gångs....
Du borde nog ta en titt i tabellen igen. Vinner Sundsvall och Ljungskile sina matcher då ligger ÖSK på kvalplats igen (hur nu Ljungskile ska lyckas vinna borta mot AIK och Sundsvall borta mot GAIS).

ÖSK har 15 poäng, Ljungskile och Sundsvall 13. Skulle dessutom Gefle vinna hemma mot Göteborg har dom 14 poäng. Usch, det kan bli onödigt spännande igen. Men ÖSK har saken lite grann i egna händer. Hemmamatch medans bottenkonkurrenterna har svåra bortamatcher alternativt svårt motstånd på hemmaplan.
Örebro Grixx
2008-07-26 13:12
Är nu Paulinho borta så kanske det inte blir några löpningar till friläge. Tror det lättar något.

Fast det är klart, blir det bara offside så kunde han kanske fått vara med;-)
Örebro Yeah
2008-07-26 12:50
Man kan för en gångs skull se en ljusglimt i den allsvenska tabellen. Med en match mindre spelad finns det inget lag som kan kasta ner oss från 12e platsen.
Däremot kommer vi efter våra tre poäng mot hammarby peta ner TFF och flåsa Haginge och DIF i nacken efter att dom förlorar mot HIF.
Dock tror jag tyvärr inte vi petar in mer än 3 mål mot bajen och det krävs i dagsläget ett par baljor till för att gå om DIF målmässigt.
Örebro Volyes
2008-07-26 03:07
Ämne: Midsomer//
Emra fic....
Ja precis. Emra var från Vivalla och var ett problembarn för ÖSK. Snacka inte om saker du inte har någon aning om
Örebro ÖSK!
2008-07-25 22:29
Hur är det med Bassombeng, jag kan inte hitta någon information om hans skada
Örebro Grixx
2008-07-25 22:02
Ämne: Dorde Mrdjanin hamna....Det är bara en provspelning för Djorde i Peking, men försvaret måste man förbättra enligt Jinga, så man kan väl förvänta sig någon form av erbjudande för honom....om han nu inte gör bort sig.
Örebro hunter
2008-07-25 21:48
Vi ville inte ha honom. Han var för lik Wikström och Bertin Zé. Vad är det ösk letar efter för spelare? Det verkar vara en snabb passningskicklig mittback. En vänsterback. En mittfältare, eller två. En till target,har vi inte Staaf redan?. En till kantlöpare som komplement till Bassombeng eller Porokara.

Är det så att vi kommer få se ett skifte till?
Den som ska bort först och främst är väl Näfver.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-25 21:44
Hoppas att Bassombeng är tillbaks mot Hammarby på måndag! För att Näfver gjorde inte mycket rätt när han kom in mot Hammarby sist!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-25 21:24
ÖSK KRILLE//

Synd, han kommer att lyfta Norrköping.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-07-25 18:53
Dorde Mrdjanin hamnade i IFK Norrköping
Örebro zxcv
2008-07-25 18:14
Iron Maiden på Ullevi imorgon!

Ni ha det så kul med att diskutera laguppställningar! :-)
Örebro skogis90
2008-07-25 17:11
måste säga att jag blev glad över NA idag,när dom skrev om Samuel Elvén och hans kompisar i ÖSK ungdomslag.....DÄR FINNS DET ÖSK HJÄRTA!!
Hammarby Bengalstänk
2008-07-25 16:55
http://maestrobloggen.blogspot.com/
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-07-25 16:01
Hoppas jag nu på måndag eftermiddag och kväll, innan matchen får se många svartvita bröder och systrar som intar Örebros krogar för att ladda upp inför matchen.
Tillsammans med dom grönvita kan vi få en helt underbar fotbolls fest med allt vad det innebär!

Dock får vi ju ändast höra Hammarbys supportar från utsidan...

Framåt, framåt Svartvita laget!
Örebro hunter
2008-07-25 12:09
Nu är det ju så att Ösk kollar på spelare. Det gör ju inget heller om man tittar på för många spelare utan man är ju där för att luska ut någon eller några spelare för fortsatt provspel.
Närmast till hands är Marinho,men Walusimbi kommer också få en chans till att bevisa och träna med A-laget. Därefter kan man uttreda hur det gått. Så dra inga förhastade slutsatser, för jag tror inte att Axen vill lura in en spelare som inte håller allsvensk mått,tvärtom.
Annons: