/fotboll/osk/forum/6820.aspx/fotboll/osk/forum/6820.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rasberg
2008-07-30 17:49
Ämne: Grixx// En anledning....
Tycker du Wowoah är bäst en av de bästa på att dribbla i laget?? Jag har inte sett honom ta sig förbi någon på träning eller match.
Örebro Midsomer
2008-07-30 15:41
Om konkurrensen var för tuff för Näfver i ÖSK kan man ju konstatera att den inte blir lättare i Djurgården. Oremo, Dahlberg, Kusi-Asare, Rajalakso och Jonsson är några av de pjäser han tvingas tampas med i kampen om en plats i tremannaanfallet i DIF.
Örebro Grixx
2008-07-30 15:04
Aspen// Javisst är han bra med boll. Sedan vet jag inte hur det är med Ronis defensiv. Någon brukar ta upp det, men är verkligen osäker om det stämmer. Så fort jag kollar honom under match så är han långt ner och sliter och tanken kommer istället SÅ långt ner behöver han inte vara och slita.

Kanske kan någon som spelat in matcherna kolla facit;-)

Däremot kan jag tänka mig att när motståndarna ofta sagt att lösningen att komma åt ÖSK`s defensiv är att slå in bollarna bakom backarna så är det det som håller tillbaka honom av ren självbevarelsedrift....kanske lite för försiktig.
Men hög press ska ju vara en svår balansgång.

...men sist så var han uppe en del men absolut inte som förut med fart längs sidan.

Förutom hans dribblingsförmåga så kör han på bra rent fysiskt mot de som försöker komma förbi. Vänder de upp och stannar med ryggen mot för att göra något så avvaktar han inte utan knuffar på dom ordentligt så de inte får tid att hitta på något.
Örebro Olleboii
2008-07-30 14:56
Johan Cavalli vore något för ösk!

en offensiv mitfälltare som är otroligt dribblings och passningsäker!

en kreativ och kämpande spelare!
Örebro Aspen
2008-07-30 13:59
Grixx// En anledning att Wowoah inte gör så många djupledslöpningar kan vara Näfver/Roni som inte verkar att jobba defensivt. I de fåtal räder Wowoah gör ser man att han är en av truppens bästa dribbler.
Örebro Kronblom
2008-07-30 13:49
Kan väl inte säga att man deppar så himla mycket över tappet av Näfver,i tre års tid har man väntat på att han ska ta klivet från lovande talang till en bra Allsvensk toppspelare men kanske lyckas han bättre i DIF,för ngra veckor sedan hälsade man Stellan välkommen till sportklubben men då var han tydligen inte klar,återigen:Välkommen till ÖSK Stellan!
Örebro SyreAtom
2008-07-30 13:40
Någon som kan berätta lite om Stellan och vilken typ av spelare han är, vad han är bra/mindre bra på?
Örebro Thlumman
2008-07-30 13:35
Det känns bra nu inför fortsättningen, inte några direkta svagheter i startelvan. Skulle vara vovven kanske, saknar Riddez!
Örebro För det hjärta som brinner...
2008-07-30 13:20
"ÖSK ger Stellan Carlsson klartecken"

Jag kanske är själv om detta tyckande, men jag är så otroligt GLAD över att Stellan ska få representera ÖSK på fotbollsplanen!

Tycker killen var mycket bra i Rynninge och utanför planen en så glad och trevlig kille.

Jag önskar dig Stellan all lycka i dom svartvita färgerna!

Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-30 13:14
Bra värvningar så här långt. Ser man det svart på vitt inser man nu att många av de nya redan är givna i startelvan. Den enda frågan man ställer sig nu är hur många nya spelare vi har råd med?

Magnus Kihlberg, I startelvan
Samuel Wowoah, I startelvan
Roni Porokara, I Startelvan
Bertin Zé, I startelvan
Erik Bassombeng, I startelvan
John Alvbåge, I startelvan
Robin Staaf, utvecklingsbar avbytare
Stellan Carlsson, Utvecklingsbar avbytare på sin höjd

+ Lån av:
Kim Olsen, I startelvan
Per Johansson, Utvecklingsbar avbytare

Sista matchen mot Gefle förra året:

--------Westman---------
-FreSa--GlHo-PaHa--JoRi-
-PaAn--FrNo-LaLa--KrNä
-----StRo--SeHe--------

Dagens startelva:

--------JoAl------------
-PaAn--BeZé-MaWik--SaWo-
----FrNo-MaKi-NoGe------
--ErBa---KiOl---RoPo----

Notera att endast 2 (!) spelare i elvan från förra året är givna, dvs. Fredrik Nordback och Patrik Anttonen. Möjligtvis också Glenn med om han är skadefri men ändå, det är anmärkningsvärt hur vi förändrat laget och anpassat spelartyperna efter 4-3-3 modellen. Jämför man startelvorna ovanför så måste jag säga att jag alla dagar i veckan skulle välja dagens elva. Den enda jag möjligtvis saknar är Riddez men ersättaren i Wowoah är inte alls så dum.
Örebro hunter
2008-07-30 12:28
Skulle hellst vilja se Kihlberg som kreatör på mittfältet där Nordback är just nu vilket Nordback inte klarar. Sen låta Lundholm ev. få chansen som def. mittfältare.

Var kan stellan användas? Som avbytare till Bassombeng/Porokara?
Örebro Mr. Milton
2008-07-30 12:15
Välkommen Stellan!

Se nu till att överraska oss positivt.
Örebro Miroslav kuba
2008-07-30 11:35
Nån som vet hur bra den där Per Johansson är?
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-30 10:51
Ha, ha, började garva för mig själv vid tanken: Hur tror ni Torsten i Forward tar det nu när Per Johansson ändå hamnade i ÖSK (om än på lån)?
Örebro oroT
2008-07-30 10:40
Hurdant stöd fick vi av 08-lagen i samband med vår tvångsnedflyttning?
Örebro Grixx
2008-07-30 09:25
.....och att Wowoah kanske går upp. Skulle han däremot hitta sina offensiva löpningar från första matcherna så vill jag nog ha honom kvar på back.Nu kan det ju vara taktiska order varför han inte går upp lika ofta.

Men å andra sidan vet jag inte hur han skulle fungera på mitten eller ännu längre upp där han har större erfarenhet.
Örebro Grixx
2008-07-30 09:19
Försöker känna av vindarna med fingret i luften;-)

Om Per lyckas omgående kan det indirekt vara mindre spel för Nobbe eller Wikström.
Hammarby Onkel-bajare
2008-07-30 00:29
Generellt kan man säga att Stockholmsfansen många gånger är roligare och mer kreativa och stöttande än lagen de håller på förtjänar utifrån det spel de presterar. Bajen undantaget för tillfället. Örebro däremot, laget, skulle förtjäna lite mer stöttning med tanke på att de spelar rätt hyfsat med potential att klättra i tabellen. Lycka till mot våra toppkonkurrenter!
Örebro Grixx
2008-07-30 00:00
RoyalDavid// Många örebroare både i AIK,Djurgården och MFF för att inte tala om hur det varit i ert hockeylag.
Bellend
2008-07-30 00:00
RoyalDavid//

Nej. är ni gais farmarlag?
Malmö FF RoyalDavid
2008-07-29 23:49
Är ni farmarlag till DIF?
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-07-29 23:39
Angående bajare på sittplats: om jag inte missminner mig fullständigt så har det så gott som alltid varit tätbefolkat med bortafans även på sittplats när samtliga sthlms-lag varit på besök. Med andra ord, bojkotten medförde rätt så säkerligen att den totala publiksiffran sjönk med runt 2000. Inkomstbortfall ÖSK.
Nog om det. Någon mer än jag som känner sig löjligt positiva inför fortsättningen?
Örebro ösknisse
2008-07-29 23:28
Djäflun//
HAHA!!! Snacka vad förvånade supportrarna lär ha blivit vid flygplanet.

Angåene Näfver tror jag att det är för hans del med ett litet miljöombyte. Per vet jag inte så jättemycket om men en sak är säker och det är att han ökar våra alterenativ.

Nu krossar vi TFF!!!
Örebro Djäflun
2008-07-29 22:52
Kolla länken! Vilket antiklimax....
Örebro Djäflun
2008-07-29 22:50
...tycker det känns lite trist att Näfver försvinner ändå....
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 22:44
Midsomer//

Japp, vi får hålla tummarna för att Näfver lyckas. Vad gäller Kim så litar jag helt på Larsens omdömme, samt att han kom in i laget så snabbt. Med minsta flyt hade han redan satt 3-4 baljor.
Örebro Midsomer
2008-07-29 22:30
ÖSK-Karl//

Tack för infon. Det borde vara en bra bit på vägen mot att lösa Kim då. Förutsatt att han fortsätter att spela så bra under resten av säsongen då. :)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 22:29
prostetnic vogon jeltz//

Ok ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-29 22:28
Midsomer//

Det jag hörde igår, det är inte bekräftat, var att ÖSK/Spelarinvest skulle tjäna minst två miljoner på upplägget, är väl ganska rimligt också.

Men det vill ju till att Näfver lyckats skapligt i Djurgården för att allt skall gå i lås.
Hammarby prostetnic vogon jeltz
2008-07-29 22:21
nja , vi lånar honom säsongen ut , med en köpoption . Ungefär samma deal som vi hade med Villareal med Eguren , fast inte samma pengar då ;) fridens !
Annons: