/fotboll/osk/forum/6814.aspx/fotboll/osk/forum/6814.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Malmö FF Chicko
2008-08-03 16:11
Tror Örebro spelar bra ikväll och vinner med 2-1 efter mål av Kim Olsen (asist av Bassombeng) och även mål av Gerzic.

Om någon har en länk till gratisstream så maila mig gärna med adress eller skriv här i forumet (om man får).

Lycka till TFF!

/Chicko
Trelleborg Sambavallen
2008-08-03 15:59
Ämne: citat från AB angåen....
bra koll du har det blev 1-1.
Örebro jensa_2
2008-08-03 15:39
Nån som kommer att streama matchen ikväll?
Intresserad isf,maila mig isf :)
Örebro storastyggajohan
2008-08-03 15:28
1-2 till ösk. tff tar ledningen. Kihlberg kvitterar efter att ha "grötat" in bollen. 1-2 kommer i slutminuten efter att inhopparen slagit ett fint inlägg som nickas i mål av kim. Men jag hoppas porokara får sätta den... vore kul för finnen...
Örebro Hertig_Karl
2008-08-03 15:18
Ämne: psoari//

Hoppas i....
Håller med där. För visst var det Jonas Eriksson som missade den klockrena straffen mot Helsingborg när Näfver vart nersparkad? Har också för mig att han dömde grymt dåligt när han var på Vallen senast.

Idag vinner vi med 1-0! Olsen gör mål igen!
Örebro Maxtax
2008-08-03 15:11
Jag vet att folk redan frågat men jag stämmer in i kören.

Stream någon?
Örebro Kronblom
2008-08-03 15:10
Ämne: Ämne: Mr TFF/....
isåfall skulle Hammarby kört över ÖSK,dessutom så har inte Trelleborg i Allsvenska sammanhang ngt positiv trend mot ÖSK,ÖSK brukar vinna i Örebro och så brukar det sluta med kryss på Tjonga.Tror ändå på ÖSK-vinst idag!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-03 15:08
psoari//

Hoppas inte för mycket på domaren idag. Jonas Eriksson är enligt mig den sämsta domaren i hela AS. Dessutom verkar han ha något emot ÖSK.
Örebro rirobban
2008-08-03 14:51
Annars är det ju så att ÖSK och TFF är i nästan samma situation efter sina dubbelmöten. Båda fick endast med sig ett poäng trots att båda lagen var värda mera. Idag är det upp till bevis...
Örebro Evigt ÖSK
2008-08-03 14:51
stream? PM:a mig, betalar gladeligen ett par kr för det!
Örebro rirobban
2008-08-03 14:49
Ämne: Ämne: Mr TFF/....
Undra om du är lika kaxig och självsäker efter matchen.
Örebro ösknisse
2008-08-03 14:48
Men jag tycker att någonting är fel när någon säger "Vi har en poäng mer så det blir enkel vinst idag!". Tycker att ÖSK på senare tid trots att även TFF har varit bra har visat lite finare och bättre fotboll. Alvbåge har skapat stabilitet och Bassombeng och Olsen har skapat ett helt nytt anfall.
Örebro rirobban
2008-08-03 14:46
Ämne: Ha ha ni låter som s....
Ja ni har hemmaplan... vilket talar för ÖSK. Ni har inte vunnit på tjongavallen sedan april i år, om jag minns rätt? Dessutom har ÖSK spelat bättre på bortaplan i år.

Ni har fler poäng ja... wow ett (1) enda poäng mer än stora och mäktiga ÖSK, måste kännas fantastiskt?

Utöver det så har inte ÖSK förlorat mot något av bottenlagen i år. Segrar mot Gefle, Trelleborg, Gif Sundsvall, Ljungskile och oavgjort mot Norrköping. Med andra ord så vinner man matcherna man ska... med 1-0. Gissa varför jag tippar 1-0-seger till ÖSK idag... då de möter ett bottengäng återigen.

Heja ÖSK!
Trelleborg Real_TFF
2008-08-03 14:41
Ämne: Mr TFF//
Låter vi s....Ja, det gör ni, typ. Haha, kommer ihåg efter premiärmatchen när ni höjde ert lag till skyarna. "Nu blickar vi upp mot övre halvan, vi ska utmana topplagen nu med det nya spelsättet och blablabla.."
Sedan började förlusterna trilla in och allt var sin ordning mao.

Ni har ingenting å hämta på Vångavallen och ni vet om det.

Örebro ösknisse
2008-08-03 14:32
Mr TFF//
Så du menar alltså att så länge laget har mer poäng än laget de möter så är det garanterad vinst. Men ÖSK form just nu och med tanke på att vi spöade er i första matchen och att vi är 10 gånger så bra nu så blir det svartvit-vinst.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-08-03 14:23
Mr TFF//
Låter vi som svenska mästare?
Antingen ska vi ta det som att du vill ge en komplimang eller så har du problem med läsförståelsen. Positivism är väl enormt sällsynt i dessa kvarter.
Örebro Mange svartvit
2008-08-03 14:13
Kul med Per på bänken! såg förövrigt blodbadet i Gbrg, imponerande att ställa över 5 spelare och vinna med 2 - 0. Men ändå blir man lite förvånad över att det bara är 8000st där och ser matchen?
Örebro Grohl
2008-08-03 14:04
Stämmer in i kören och frågar om det finns någon stream idag? myp2p har ju ballat ur totalt med det där jävla Justintv eller vad det heter... Nästan lika störande som teliabannern =)
Örebro anderzon_
2008-08-03 13:38
Den väntade elvan. Per på bänken :)
Trelleborg Mr TFF
2008-08-03 13:20
Ha ha ni låter som svenska mästare inför varje match men sen när ni får stryk är det superettan
ni har -12 vi har -3 tolka det som ni vill men vi har hemmaplan och fler poäng. Vi vinner idag....:)
Örebro Kronblom
2008-08-03 12:35
Ämne: Bara vi får ordning ....
jaså du menar Erik"faller-vid-minsta-kontakt"Sundin,tycker inte han är särskilt bra.Vi vinner idag!
Örebro psoari
2008-08-03 12:32
citat från AB angående domarnas insatser:

6/7 TFF–Djurgården
Domare: Michael Lerjéus
Vid ställningen 1–1 i 91:e minuten lägger sig TFF:s Andreas Drugge väldigt enkelt i närkamp med Jan Tauer precis utanför straffområdet. Reprisbilder visar att tysken aldrig nuddar Drugge. På den efterföljande frisparken gör Magnus Andersson in 2–1.

Då är vi varnade för Drugges konster då. Hoppas domarn läser det också. :-)
Örebro DaSa
2008-08-03 12:31
Ngn som kommer att streama matchen ikväll?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-08-03 12:30
Bara vi får ordning på Fylle-Thylle och Drugge så borde vi kunna få med oss minst en poäng idag. Den där Sundin är väl hyffsad också.
Örebro Kronblom
2008-08-03 12:02
Ämne: Vi slipper Bjärsmyr ....
jo,jag såg det men det blir tufft mot ICA ändå,såg matchen på tv4 igår.De skapade inte många chanser mot Malmö men ligger kusligt rätt i sina positioner som gör att de är svåra att möta.
Viktig match idag,Trelleborg är ett lag man ska slå även om de spelat bra efter uppehållet.Eftersom det är ett kontringslag så är det viktigt att ta det redan nämnda positionspelet som en viktig del i matchen eftersom Trelleborg skapar många chanser genom att lägga bollar på djupet.Jensen har det snackats mycket om men vet ej om han spelar från start.Olsen och Basse målskyttar idag!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-08-03 11:58
Bara vi har råd med Kim så är jag nöjd. Han är oerhört viktig.
Örebro Joerny
2008-08-03 11:37
Här på forumet får man intrycket av att Alejandro Bedoya skulle vara klar för ÖSK. Men jag tror inte vi ska ta ut nånting i förskott. Fortsätter han att prestera i höst så kommer fler klubbar blanda sig in i striden. Och redan nu är det andra klubbar som också visat intresse, vilka dom är verkar vara lite hemligt;)
Örebro Aspen
2008-08-03 10:17
Undrar om Seb kommer tillbaks. Han har varit borta i två och en halv månad nu.
Någon som vet något om hans skada?
Örebro Aspen
2008-08-03 10:12
Nu börjar spelarna bli slitna coh det är kvaliteten på avbytarna det hänger på. Det känns nervöst att både Glenn och Seb är skadade. Vi får hoppas att adrenalin och motivation kan ersätta rutin och ett samspelt lag.
Örebro Midsomer
2008-08-03 09:46
Den börjar 18:00. Var ÄR matchtruppen? :)
Annons: