/fotboll/osk/forum/681.aspx/fotboll/osk/forum/681.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Center
2016-03-31 17:14
Axen framröstad som allsvenskans näst bäste tränare.
Rinne framröstad som allsvenskans 4:e bäste målvakt
Crespo kommer inte tillhöra de bästa målskyttarna

m.m
Örebro Vinnartradition
2016-03-31 16:45
Vi upplever ett rekordstort intresse för ÖSK Fotboll och söndagens allsvenska premiär.

Med anledning av detta har Kubanerna haft tät dialog med Harrys. Den dialogen har mynnat ut i att vi vid behov har ytterligare ett våningsplan till vårt förfogande. Det medför att Harrys har kapacitet att ta emot 550 personer på söndag. Självklart ska vi ta vara på detta och tillsammans se till att båda våningsplanen fylls med ÖSK:are som gemensamt laddar inför premiären.
Vi vill återigen betona att uppladdningen vänder sig till samtliga vars hjärta slår för Örebro Sportklubb. Detta oavsett om man står på ståplats, huserar på sittplats, är gammal eller ung. Minderåriga är välkomna i sällskap av målsman och dessa äter gratis.

Vi ses på uppladdningen och i den efterföljande marschen på söndag!
Örebro Incontinentia Buttocks
2016-03-31 15:50
Jag tänker mig att det ska gå till som i länken :-)
Länktips: wp.me/a7orpm-b
Örebro mustard
2016-03-31 13:51
Fotbollskanalen om "höstens succéman" Martin Broberg
Örebro Bastard on Parade
2016-03-31 11:36
Sista avsnittet på säsongsstart. Kul att man har kunnat följa ÖSK så nära! Det enda negativa är ju att man bara vill ha mer nu.
AIK Nissesson
2016-03-31 11:22
Läs NA, de skriver mycket om ÖSK.
Örebro Center
2016-03-31 11:09
@Minatankar:

Om ett Stockholms lag förlorar mot ÖSK skriver media för det mesta om hur de kunde förlora och hur de känner sig och vilka fel de gjorde i stället för ur ett ÖSK-perspektiv
Örebro roaring j
2016-03-31 10:32
Om någon behöver två sittplatser till premiären så har jag två extra. Köpte bara för att djurgårdare inte skulle få tag på dem. Sektion K, rad 8. Inköpspris 260kr styck. Jag står på västra, så ett påtvingat umgänge med mig ingår inte i priset. Kan posta eller möta upp på plats.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Cpt. Raw-P
2016-03-31 09:37
Angående emblem så hade jag gärna sett att man prövade att köra det enfärgat på t.ex. Bortatröjan. Helsvart ställ med helvitt emblemtryck (o sponsorer) - snyggt o stilrent
Örebro Nicka i ribban
2016-03-31 09:32
@MinaTankar Djurgården ser jag dock som betydligt sämre än iaf Malmö och Göteborg. Kolla på startelvan. Ranégie och ett hyfsat mittbackspar. Så mycket mer finns inte.
Örebro Roswall
2016-03-31 08:31
Tack för podlänken! Min app var för snäv, var tvungen att söka på allsvenska och inte allsvenskan. För er som gillar poddar kan jag för övrigt tipsa om "Lühr och Allsvenskan" där Lühr i senaste avsnittet gör typ en timme-lång intervju med Astrit.

Och nej, jag har inte tippat 0-0.
Örebro Minatankar
2016-03-31 07:59
@Åter till ståplats. (Sekt. E):
Nog är premiären efterlängtad och visst ska det bli njutbart att se ÖSK starta matchen lika bra som mot Bajen senast. Men denna gång gör vi 4 mål och vinner med 4-0, så speciellt spännande blir det inte. Det ska bli väldigt intressant att läsa stockholmspressen efter matchen och se vad de ska skylla på denna gång. För att inte tala om när vi tvålar dit AIK, MFF och IFKG med samma siffror :-)
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-03-31 06:55
En dag närmare en mycket efterlängtad premiär inklusive uppladdning på Harrys!
Örebro Bastard on Parade
2016-03-30 23:54
@Vinnartradition:

Ja, det stämmer. Det är i och för sig i princip endast då det finns behov av en Östra läktare också. Tycker det är något som Örebroporten och övriga ansvariga borde ha tänkt på innan. Det blir intressant att se vad de hittar för budgetlösningar med Södra läktaren. Ett tips är ju att ha låga förväntningar när Örebroporten är i farten...
Örebro Bastard on Parade
2016-03-30 23:49
Jag såg för övrigt att ICA Ekershallen har fått in ett litet sortiment av ÖSK:s souvenirer. Jag antar att det är samarbetet med NeH som har resulterat i fler återförsäljare? Hur som helst så är det positivt för varumärket.
Örebro MrCrowly
2016-03-30 23:30
Rss-feed till allsvenskan podden
Örebro Nicknamn i ribban
2016-03-30 23:17
@Pedretti:

Man pratar om ÖSK i slutet. Efter 1:20 tror jag.
Örebro Chris P. Bacon
2016-03-30 23:17
@Pedretti:
Synd att han inte använt vårt riktiga klubbmärke utan en variant med en störande text i nedre delen av kransen, som vad jag vet inte används annars? Jag håller inte med i bedömningen. Tycker att ÖSKs märke (även om jag försöker se på det objektivt) hör till topp sex bland klubbmärkena. Klart bättre än Kalmar, FFF, Gefle, Elfsborg, Sundsvall, Häcken, J-södra, Hammarby och Helsingborg. Och givetvis Östersund som har med mest patetiska försök till klubbmärke ett allsvenskt lag någonsin har stoltserat med. Jag menar, hur kan någon titta på den skapelsen och tänka: "Ja, det här blir kanon. Detta ska bli det klubbmärke som vi med stolthet ska bära på våra tröjor!"
Örebro Pedretti
2016-03-30 23:15
@Roswall:

Här har du!
Örebro Roswall
2016-03-30 23:03
@Nicka i ribban:

Vad heter podden? Lyckas inte hitta den.
2016-03-30 22:53
Klubbmärket ändras ej, det är min bestämda åsikt.
Örebro Roswall
2016-03-30 22:51
Tråkigt att våran redaktion här är så död samtidigt som det verkar finnas villiga skribenter. En välfungerande svenskafanssida är ännu ett bra skyltfönster för klubben! Edit: såg nu att någon länkat en "vi söker folk"-artikel från idag. Hoppas att det blir något av det på riktigt denna gång. Edit nr2: såg nu vad redax skrivit här under och håller tummarna på att det löser sig med de två!
Örebro Pedretti
2016-03-30 22:38
Man brukar prata om klubbars arenor och spelare väldigt mycket men en sak som inte nämns lika ofta är emblemen.

Denna man i klippet jag länkat tycker att Örebros är en av allsvenskans mer mediokra emblem. Vilket jag håller med om men det är vårt emblem så nog allt har det en speciell plats hos oss.

Men om vi skulle byta så skulle jag gärna ta en symbol som kretsar kring örnen på vårt kommunvapen.
Örebro Vinnartradition
2016-03-30 22:25
@Bastard on Parade:
"Problemet" med bortasupportrar på den sektionen uppstår ju enbart när Stockholmslagen är på besök.
Örebro Alltid Örebro
2016-03-30 22:14
@Bastard on Parade:
Ok, hur många platser har östra annars? Tråkigt att platser faller bort i de matcher de faktiskt skulle bli sålda (Dif, AIK, Hammarby).
Örebro Bastard on Parade
2016-03-30 22:11
@Alltid Örebro:

Det finns en avspärrning på de översta raderna eftersom Vallens läktare inte är genomtänkta. Vem hade kunnat gissa på att bortasupportrar skulle stå upp på bortasektionen liksom?
2016-03-30 22:04
Tack för info.
Örebro Alltid Örebro
2016-03-30 21:56
@Åter till ståplats. (Sekt. E):
Djurgårdarna fick sektion O och P också (ca 1000 platser). Östra tar i normala fall över 2000 men Man sålde bara runt 1700 biljetter där... Tror det var en säkerhetsfråga? eller något om att stående gårdare inte skulle blocka sikten från logerna så man skippade de övre raderna?
Örebro Vinnartradition
2016-03-30 21:53
@Sparkabolleninimål:

Det stämmer. DIF har blivit tilldelade sektion O och P på den södra läktaren. Dessa två sektioner rymmer drygt 800 åskådare. DIF har sammantaget blivit tilldelade 2800 biljetter.

Så här ser programmet ut på matchdagen:

13:00 - Harrys slår upp portarna
13:30 - Uppsnack med Simon Åström
14:15 - Lokal gäst-DJ vänder plattor
15:00 - Lokal gäst-DJ vänder plattor
15:45 - Två ÖSK-profiler besöker uppladdningen
16:15 – Samling på Hamnplan
16:30 – Premiärmarsch

Minderåriga är välkomna till Harrys i sällskap med målsman. Dessa äter gratis från ”barnmenyn”. I de fall man inte har möjlighet att delta på uppladdningen är det obligatorisk närvaro i marschen.
2016-03-30 21:51
Aha, så kan det kanske ligga till.
Annons: