/fotboll/osk/forum/6804.aspx/fotboll/osk/forum/6804.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2008-08-04 16:03
ÖSK-Karl//

Men han verkar ju ha snackat med danska ditresta supportar i ÖSK-klacken direkt efter. Då borde det väl inte vara så allvarligt. Blir han borta på lördag, tro?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-04 16:00
Wivallius//

Jag tror det var hjärnskakning, annars brukar de ju kunna spela vidare efter att det häftats ihop.
Örebro DaSa
2008-08-04 15:59
Mest positivt från gårdagens match var nog Staafs insats, känns som han kan bli riktigt bra. Är bara att sätta honom på Nordins diet och konditionsprogram så kommer vi få stenhård konkurrens bland anfallsplatserna nästa säsong. Om han även kunde förbättra snabbheten så spelar han inte allsvenskt om 3-4 år.
Wivallius
2008-08-04 15:58
Är det någon som hört några läckor om skadeläget? Mörkar ÖSK? Olsen behöver vi verkligen och åtminstone en av våra två "äldre" mittbackar (helst Holgersson) behövs också. Även om Rode verkar bli frisk tills dess så behöver vi verkligen möjligheten till en targetplayer. Han fick väl knappast hjärnskakning va utan det var väl mest bara köttsår?
Örebro DaSa
2008-08-04 15:52
Läs IFK krönikan som kom 15:40, nu är de jävligt dryga. Vore skönt om vi kunde vinna på lördag!
Jussi Tola
2008-08-04 15:37
Wivallius//

Just fan glömmer jämt bort att dom har flyttat familjeläktaren:)
Örebro Grixx
2008-08-04 15:35
Barry_8// Han stod för ett mål och ett målpass (hörna) inte så pjåkigt.

Däremot hade vi långa stunder inte mycket till spel centralt uppåt.

Direkt efter 2-2 målet så kändes det lite onödigt av Nordin att tappa bollen. Å andra sidan minns man att i matchen nyss mot Hammarby så bannade laget sig själva för att man inte tog kontroll på bollen när Hammarby pressade på utan slog bort den. Som alltid svårt att säga vad som är rätt i stunden. Men med facit så blev det fel....
Wivallius
2008-08-04 15:35
//Lego, Jussi Tola

Sekt A är familjeläktaren med mest barn och Nerikes Allehandas familjebiljetter säljs dit, Sekt B är nästan full av säsongsbiljettsinnehavare (bl a undertecknad). Sekt P är säkrast att få biljetter på och kommer att vara den sektion med flest sittande göteborgare.

P.S. Glömde just att jag och många med mig blev tvångsförflyttade från sekt B till Sekt A så att fler företagskillar skulle få bättre platser på sekt. B. Fan, jag är fortfarande ilsken för det. Hursomhelst är det ont om platser på sekt B till försäljning. D.S.
Jussi Tola
2008-08-04 15:31
Lego//

Klacken är på västra stå. sen finns det iofs sektion e som är lite mer "livlig" så att säga:). Vill du sitta på nya läktaren så är det nog sektion a eller b som är närmaste bortasektionen. På gamla läktaren är det som "Wivallius" skriver p som gäller
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-04 15:30
Jag som aldrig missar en ÖSK-match vet inte om jag orkar se en till med Jonas Eriksson som domare. Det hade säkert blivit 8-9 minuters tillägg om TFF inte kvitterat.

Minns ni när han dömde mot Hif borta, vi ledde med 0-1, Näfver fick nästan benet avsparkat när han var själv med målvakten, skulle varit straff och frilägesutvisning. Sedan går Hif och vinner med 4-1 och Jonas Eriksson kommentar var att det då inte hade någon betydelse om han eventuellt missade händelsen.
Wivallius
2008-08-04 15:29
//Lego

Hemmaklacken står på västra. Sittande bortasupportrar brukar välja sektion P: närmast sin egen klack och längst bort från ÖSKs.
IFK Göteborg Lego
2008-08-04 15:22
Jussi Tola: Jag hade tänkt att sitta :) Vart sitter hemmaklacken?
Örebro Kronblom
2008-08-04 15:08
Ämne: Tjena Gubbs!
Vilken....
varför?vi som är så trevliga...
Jussi Tola
2008-08-04 15:08
Lego//

Bortasektionen är väl bäst. Då slipper du boka också;)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-08-04 14:56
Tillägget igår kändes som en klassisk "låta laget få anfalla färdigt först, sen blåser jag" från domarens sida. Problemet är att vissa domare tänker så och vissa tänker "Nä nu äre slut så nu blåser jag". Kom ihåg hur upprörda vi blev på Behrn när vi inte fick slå sista hörnan mot Hammarby. Som spelare vet jag att man blir vansinnig när man är helt fri och ska göra mål och domaren blåser av matchen. Vad är rätt??
IFK Göteborg Lego
2008-08-04 14:52
Tjena Gubbs!
Vilken sektion skall man som blåvit inte boka på Berhn arena på Lördag? Vill ju inte hänga med er direkt :)
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-08-04 14:49
Målfesten på Vångavallen i bilder
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-08-04 14:49
Målfesten på Vångavallen i bilder
Brommapojkarna Barry_8
2008-08-04 14:43

Det var en rejäl smäll dansken åkte på, en svensk skalle. Hur är det med han? Och ni fick skador på en del andra, Wickström och Holgersson?

Hur gick det med dom?

Sen tyckte jag Alvbåge kunde ta första, andra målet får Nordin tar på sig man kladdar inte så på bollen. Nordin var fullständigt under isen till målet, slog felpassningar, orkade knappt springa. Staaf ser dock intressant ut.

Örebro KCMarten
2008-08-04 14:27
Kan inte låta bli att göra en reflektion på övertiden igår..

Varför är det så svårt för fotbollen att införa effektiv speltid?

Om man hade 30 min effektiv speltid per halvlek, där klockan stannar för spelavbrott, så lönar det sig inte att maska och domaren kan inte avgöra matcher med onormalt många övertidsminuter.

Jag menar vilken stor sport utöver fotboll har INTE effektiv speltid..

Ishockeyn har det
Volleyboll har det
Basket har det
Innebandyn har det
Handboll har det
Amerikansk fotboll har det

etc etc...

Örebro 100år
2008-08-04 13:47
Undra varför styrelsen i ÖSK gick med på att spela in den "nya" låten. Råkade höra den nyss och kom på hur sjukt kass den är...
En perfekt arenalåt är den som jag länkat till.
Örebro Miroslav kuba
2008-08-04 12:12
Shit vilket jobbigt kvitteringsmål av TFF igår.vi hade behövt dom där poängen med tanke på att det väntar mycket tufft motstånd för ÖSK framöver.Men vi får hoppas att ÖSK äntligen ska kunna skrälla mot några topplag.Kör hört och börja med att krossa Göteborg.
Örebro Grixx
2008-08-04 11:50
Kul att se Staafs killerinstinkt i närheten av mål. Ordentligt med träning så kommer han att bli riktigt nyttig....men hur bra det får vi se.

ps ok, nyttig har han redan varit för oss.

Många mål i går och många chanser, trots ganska dåligt spel eller i vart fall stundtals väldigt långsamt. Sedan kör vi lite som vi vanligen brukar på bortaplan, dvs många höga bollar.

Tycker det var tydligt att vi inte ska hålla på och byta så ofta med yttrarna. Basse ska vara på höger och Roni på vänster där fungerar de som bäst. Skulle önska att man också försöker slå lite bättre bollar på Basse. Igår var det sällan som bollarna kom som de skulle.
Örebro Kronblom
2008-08-04 11:23
Framförallt så tycker jag man åker dit för Trelleborg får två mål godkända som förangicks av ruff,på 2-2 målet blir Nordin stängd när han ska ta tebaks bollen och vid 3-3 så är det ju solklar ruff på Berra.Dock så är traditionens makt stor:ÖSK slår alltsom oftast Trelleborg på BA och nere i Trelleborg så brukar det sluta med kryss,trist bara med det som händer på slutet bara men det låg väl i luften när både Wikström och Holger skadade.Tre poäng hade behövts igår nu när ÖSK har tuffa lag att möta:ICA hemma,kalmar borta och Ellos,kan bli tre förluster där med lite oflyt även om jag tror man kan störa ICA om man spelar som mot Hammarby och Ellos hemma har blandat och gett de senaste matcherna spelmässigt. Ljusglimtar igår Wovven och Basse,Staaf oxå mycket bra!
Örebro Grixx
2008-08-04 11:19
Det skulle vara MYCKET intressant att få veta exakt vilka saker han la till tid för och ännu intressantare OM man får lägga till tid för detta.

ÖSK2008
2008-08-04 11:16
//Det är klart det var tråkigt med målet, men kom ihåg att skylten som hålls upp visar att det är MINST x minuter kvar att spela, så domaren kan/bör låta spelet rulla ännu längre - framförallt om det blir skador eller andra spelavbrott.///

Jo, men det där med "MINST" gäller ju endast saker som sker på själva övertiden, dvs grovt förenklat från 90.01 till 95.00.

Om ÖSK maskade under spelperioden 90.01-95.00 har jag inga problem med att domaren la till tid. Men han kan ju inte lägga till 30 sekunder extra för maskning som han bestämde redan vid 84.30. Då får väl domarteamet bestämma sig för att spela sex övertidsminuter redan då de visar upp övertidsskylten.

Fan, är det bara jag som kan reglerna?
Örebro Bastard on Parade
2008-08-04 11:13
Konstigt att man inte spelar totalfotboll när man leder med 3-2 och är inne på övertidsminuterna när man dessutom endast har 10 spelare på planen. Konstigt!
Örebro deportivista
2008-08-04 11:08
Det är klart det var tråkigt med målet, men kom ihåg att skylten som hålls upp visar att det är MINST x minuter kvar att spela, så domaren kan/bör låta spelet rulla ännu längre - framförallt om det blir skador eller andra spelavbrott.

Egentligen så är jag nöjd med 1 poäng i en svår bortamatch där ÖSK gör en ganska dålig insats. Återigen är det små marginaler - Nordins onödiga dribbling innan de gör 2-2 (fast samtidigt är det rätt att försöka), eller oflytet att inte Bassombeng gör 4-2 på något av sina lägen han skapar under sista tio...

Nu hoppas jag bara att Glenn och - framförallt - Magnus inte är svårt skadade. Berra och Wikström har ju spelat ihop sig till ett ypperligt mittbackspar under de senaste omgångarna
Örebro Joerny
2008-08-04 10:59
Sebbe// Sedan när började domarna lägga till tid för inkast o frisparkar?! Jag såg inte domaren stanna klockan en enda gång på stopptid. Så var han hittade den där extra minuten är helt obegripligt. Hoppas vi aldrig mer behöver sen han på en allsvensk match!
Örebro jappel
2008-08-04 10:50
Ämne: Minst sagt irriterat....
det som är konstigt är att han hittade en minut till under de fem (5) annonserade.
Det enda som hände då var att ÖSK inta anföll hela tiden. vad jag vet är det inte mot reglerna att stå med bollen vid hörnflaggan. att han inte blåste av när klockan passerade 95 är det som upprör. (framför allt efter idiotens uttalanden efter matchen.)
Annons: