/fotboll/osk/forum/6799.aspx/fotboll/osk/forum/6799.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2008-08-04 09:50
Tyckte att Per Johansson såg intressant ut det lilla man fick se av honom. Får hoppas att han övertygar under höstsäongen och att vi köper loss honom från DIF sen. Känns lite surt bara att vi inte värvade honom direkt, nu får vi ju betala ca en mille.

Kan bli en intressant bänk mot IFK, nästan så den är mera talangfull än IFK Talangs bänk.

Weggen
Oscar Johansson
Per Johansson
Lundholm
Stellan
Staaf

Detta om Walker fortfarande är dålig och Glenn borta för den nya skadan (ngn som hört hur allvarligt det är?).
Örebro DaSa
2008-08-04 09:44
Om man backar känslorna till som man kände i halvlek då man satt och hoppades på ett kryss för att inte Trelle skulle dra ifrån så är jag nöjd. Men fan vad skönt det skulle ha varit med 3 poäng.

Hur kan Jonas Eriksson klarat domarnas fystest? Han måste vara den fetast domaren i AS för tillfället?!

Har positiva känslor inför IFKG matchen, hade det inför förra mötet också och då vet vi hur det slutade. Men jämför man spelare för spelare så tycker jag att vår startelva är minst lika bra som IFKs. Sen brister det lite i det taktiskta för oss då vi haft en mycket högre spelareomsättning och nya tränare/taktik i år. Men med ett flyt mål i början så tror jag att vi spräcker IFKs svit.

På tal om tidiga mål så verkar det ju inte hjälpa att vi spelar säkert första delen av matchen för att slippa släppa in ett enkelt mål. Varför inte göra tvärtom?! Vi vet ju att motståndarna kommer att göra ett mål första 30 min, men om vi satsar allt framåt så gör vi förhoppningvis en kvittering också:)
Örebro Liberate
2008-08-04 09:30
Surt som fan!
Örebro Grixx
2008-08-04 09:05
...och när vi hämtat in Trelle två gånger och var så mm-nära så känns det så oerhört bittert.

Det är en sån äcklig känsla man ska gå och dras med. En poäng hade jag kunnat varit nöjd med efter 1-1 men som matchen artade sig och med ledning och som jag tycker över övertid. Om sedan domaren bedömde tiden annorlunda eller glömde tiden rotar jag inte i.

När sedan Gefle plockar en sådan kassaskåpsseger så känns det lite mer oroligt. Tuffare matcher framöver men man får väl hoppas på att vår flytmatch kommer lite senare.

Det är väl så här Ljungskile och Degen brukar känna det:-/
Örebro Grixx
2008-08-04 08:56
För en gångs skull kändes det som att det var vi som skulle plocka hem säsongens flytmatch.

För det var verkligen ett målmässigt flyt vi hade långa stunder....
Örebro ÖSK öster
2008-08-04 03:31
hej ösk:are.

jag vet inte vad jag ska säga. känns tomt just nu. tre mål och inte tre poäng är ofattbart för mig..
innan matchen hade jag vart nöjd med en poäng: drugge är hyffsat farlig, fylle-thylle har viss fotboll i sig..
trelleborg-ösk är en sådan match som båda "ska vinna".

målen?
jag tycker vi släpper första för enkelt. ngn back (anttonen?) ska åtminstånde störa motståndaren så han inte kommer så fri. inte lärt oss ngt av bajens första mot oss?
andra målet är jag dels inne på att nordin blir (för) fult tagen, ev. ska Alvbåge ta den.
tredje målet hade inte hänt om vi hade två (ordinarie) mittbackar..

deras publiksiffra pinsamt. allsvensk fotboll SKA locka mer än 2k pers. tråkigt..
(hur påverkas deras ekonomi av publiksnittet? kan det sänkt deras förutsättningar att värva spelare?)

lycka är att vara ösk:are. nu rensar vi sill.

edit: måste ge eloge till wikström som jag tycker kämpade ofantligt. nickade bort allt i slutet och tvekar inte att fortsätt trots både två och tre skador.

Haginge saknar jag inte.
Örebro Volyes
2008-08-04 02:54
Jag förstår inte hur många härinne kan klaga på domaren så mycket. Fjärde domaren rapporterade 5 minuter. Huvuddomaren behöver inte mena exakt 5 minuter. Utan 5,5 minuter eller något liknande. Den regeln har varit jävligt slapp och det är därför vi ser vissa domare som blåser av matchen precis när det har gått de tilläggsminuter som visats upp just för att han anser att det ska spelas så mycket extra. Andra är mer noga och tycker att det ska vara x + 30 sekunder.

Man borde istället klaga mer på Bassombeng som missar 2-3 riktigt bra lägen i slutet. Vi kunde ha punkterat matchen betydligt tidigare. Sen, när Glenn blir skadad. Vad fan gör man med 3 man uppe när vi har 1 man mindre. Varför har man så hög press? Sjunk in med laget och låt de få slå sina onödiga inlägg från halva plan istället för att de ska få driva upp det. Vi gjorde det bra när Roni höll den ute vid hörnan, men det behövs inte 4-5 öskare 5-10 meter bakom honom.

Det var inte en domarmiss som gjorde att vi förlora, det var ett taktiskt fel. Sixten trodde den höga pressen skulle hålla sig.
Helsingborg Janitor
2008-08-04 00:02
Midsomer,

Okej, på så vis. Känns lite retligt med tanke på att han har förflutet i HIF och jag hade gärna sett honom hos oss. Har alltid sett stor potential hos killen. Kredd till er som enligt mig gjort en bra värvning.

Tack för ett bra svar :)
Örebro Midsomer
2008-08-03 23:40
Janitor//

Robin är en spelare som är tänkt för framtiden. Har mest fått göra inhopp och några lyckosamma sådana. I dag fick han hoppa in redan efter en kvart och jag tycker att han gjorde sin allra bästa insats spelmässigt i ÖSK (träningsmatchen mot DIF var också bra). Två mål på den ringa speltid han fått är riktigt bra tycker jag. Är helt säker på att han kommer bli riktigt nyttig för ÖSK redan i årm men framförallt till nästa säsong då han är väldigt flexibel och går att använda både på kanterna och centralt i anfallet. Gillar hans teknik, arbetsmoral och målnäsa. Robin ligger förresten tvåa i vår interna skytteliga. :-D
Helsingborg Janitor
2008-08-03 23:34
Kära svartvita örebroare!

Har sett att Staaf gjort två mål för er så här lång t och jag är bara nyfiken över vad ni tycker om honom?

Hade ni höga/låga förväntningar på honom när han kom? Har han motsvarat dessa förväntningar?
ÖSK Lions
2008-08-03 23:31
Obs! Detta inlägg är enbart till för Jonas Eriksson. Ni andra göra er icke besvär att läsa.

Lär dig räkna:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11...

Oupps, blev det för svårt för dig, Jonas.
Vi tar grundstegen först så får du ta en extrakurs sen:
1 2 3.
Örebro Midsomer
2008-08-03 23:30
Viva la trelle//

Håller med om att en poäng var nog är rättvist. Men känns bittert att er kvittering kommer så sent, hade varit roligare om rollerna vora omvända.
Trelleborg Viva la trelle
2008-08-03 23:23
Ni gav bra motstånd idag och ni vore verkligen vara nöjda med spelet. Men det hade kunnat lbi era 3poäng. Men lika bra våra 3poäng så 1p var kanske är rätt trots allt :P
Örebro rirobban
2008-08-03 23:20
Jag får ändra mig... Nummer 100 står ju faktist 5-6 meter ifrån och kollar på. Per Johansson gör alltså assisten i sitt första ÖSKinhopp:) Gött
AIK Quagga
2008-08-03 23:18
ösk:are från norr//

Ni får väl gräva fram lite skit om honom, att han satt på en hotellstäderska eller nå´t. Sedan är det bara att hänga ut historien ihop med hemadress och övriga kontaktuppgifter på ÖSK Boys hemsida.

OBS! Endast ett skämt.
Örebro rirobban
2008-08-03 23:15
Örebro 0REBR0
2008-08-03 23:15
det är lite konstigt att SvFF i sin matchstatistik skriver att det är Nordback som assisterar till 3-2 målet.. det blir ganska tydligt att det är per som skarvar när man ser Nordback stå och kolla på 5-10 meter från situationen...
Örebro Midsomer
2008-08-03 23:04
Midsomer//

Jag föregår Mackan och konstaterar att han hade helt rätt. Det är Per som nickskarvar till Robin.

Chipset//
När gjorde vi tre mål på bortaplan senast i ALLSVENSKAN? :)
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-03 23:04
Senast vi gjorde tre mål på bortaplan i seriespel var den 30 september 2006 mot Peking . Ni vet den matchen då Nedim via stolpen lobbade in ett otäckt viktigt mål.
Örebro rirobban
2008-08-03 23:03
Ämne: Ämne: Walter ....
Var förresten Nordback som nickade fram det 3:e målet. Nordback gjorde 1 mål och en assist idag. Verkar som han kan börja komma igång och producera poäng nu:)
Örebro rirobban
2008-08-03 22:56
Får gå in på den länken...
Örebro rirobban
2008-08-03 22:54
Här är sammandraget för er som vill se många mål, domarskandaler och mera. Trots allt hade matchen det mesta. Men helt klart ska vi vara före TFF efter 4 av 6 poäng mot dem i år (precis som förra året)...
Örebro ösk:are från norr
2008-08-03 22:53
Älskade ÖSK:are jag är helt chockad! Va fan ska vi göra med Jonas Eriksson? Hur länge ska han få hålla på innan förbundet reagerar? Karln är ju en stor idiot!
Örebro rirobban
2008-08-03 22:51
Ämne:
Ni kan skicka ett ....
Ja det ska vi skicka. Och ni kan skicka "tack för målen och den oförtjänta poängen" till dagens största pajas (nej inte erik sundin) utan Jonas "PAJAS" Eriksson...
Trelleborg Sebbe
2008-08-03 22:47
Hur Jonas Eriksson hittade 25 extra sekunder?
Det är lätt, era spelare gjorde det i princip åt honom när det tog sådan tid att kasta inkast och skjuta insparkar.
Örebro Walter Gigena
Ämne: Walter Gigena//

J....Jo av någon anledning har vi hyfsat lätt för Elfsborg, trots att dom spelat ruggigt bra och fört spelet i de senaste mötena. Inte mig emot så länge vi tar minst 1 poäng..

Per kan nog bli en bra tillgång, speciellt nu när Holgersson verkar vara bort ett bra tag framöver. Dagens insats är svår att bedöma, men en assist är inte fy skam (eller var det Nordback).
Örebro Chipset - Ta ansvar!
Positivt efter TFF är att vi gör 3 mål i en bortamatch. När hände det senast? Vi har dessutom en målfarlig inhoppare. När hände det senast? Vi är aldrig borträknade på bortaplan. Det är ovanligt.

ÖSK-Karl// Per Johansson är ingen mittback och han är heller inte vänsterback som Djurgården verkade tro. Per Johansson ska användas centralt. Där gjorde han mest nytta i Forward och jag tror ÖSK kan få oerhört stor nytta av honom på den positionen. Framförallt är det skönt att ha Per nu när Kilen står på två gula.

Mackan// Var det Johansson eller Nordback som skarvade till Staaf? Åsikterna går isär. Har tyvärr inte tillgång till reprismaskin och vägrar att lita blint på dig. ;-)

Ösk tjejen// Minst fem tilläggsminuter heter det ju.
Örebro rirobban
2008-08-03 22:46
Jag tycker att det var onödigt av Nordin att hålla på och dribbla på egna planhalvan vid 2-2-målet. Bollen skall bara skjutas iväg vid det tillfället. Sen att han skulle haft frispark är en annan sak. Tycker att spelarna borde lära sig att den där jävla pissdomaren alltid vill avgöra matcher på egen hand.

Angående 3-3-målet så är jag mer arg över att ÖSK inte får frispark efter att "Berra" knuffats omkull av TFF-spelare, än över att domartönten la till 30 sekunder för mycket av övertiden. Solklar frispark...

Sen hade TFF aldrig kvitterat om ÖSK varit lika många spelare på planen i slutet av matchen.

Örebro Midsomer
2008-08-03 22:45
jocke.//
Med tanke på dagens stopptid och straffrånet hemma mot Halmstad (tillochmed HBK-spelarna tyckte det var straff) så är det inte konstigt att man är lite konspiratorisk. Men håller med. Fokus framåt nu. Mot de regernade mästarna.

Kanske debut läge för Oskar då. Många spelare är dessutom på gränsen vad gäller avstäningar så det blir nog snart läge att lufta truppen rejält.
Örebro Midsomer
2008-08-03 22:43
Från Svartvitt-redaktionens statistiksida, kul sida för övrigt. Länk ovan.

Varför har vi haft de två sämsta domarna flest gånger. Anar jag komplott? :D

Domare:
Daniel Stålhammar 4
Jonas Eriksson 3
Michael Lerjéus 2
Stefan Johannesson 2
Tobias Mattsson 2
Håkan Jonasson 1
Martin Ingvarsson 1
Sven-Martin Åkesson 1
Åke Andreasson 1
Annons: