/fotboll/osk/forum/6767.aspx/fotboll/osk/forum/6767.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Miroslav kuba
2008-08-17 22:41
Skön poäng mot KFF.Synd bara att Kim missar matchen mot Elfsborg.Men om Bassombeng är tebax kan det gå vägen ändå.Det flyter ju på riktigt bra nu.
Örebro rirobban
2008-08-17 22:40
Ämne: Kanske lika bra att ....
Angående din startelva till nästa match så är det tre förändringar. Kanske lite väl mycket då det funkat bra de senaste matcherna. Porokara behöver också utrymme, något han inte får centralt. Tror själv att Staaf kommer att komma in där. Trots allt har han gjort 3 mål på begränsad speltid. Och med Bassombeng och Porokara på kanterna så lär målchanser uppstå, och då brukar inte målgöran vara sen med att sniffa upp dem och utnyttja dem:)

Men det är kul att det finns lite alternativ i alla fall...
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-17 22:39
Djäflun// ÖSK har köpoption på en fastställd summa som ska vara 3-4 miljoner. ÖSK har alltså "första tjing"´.
Örebro Djäflun
2008-08-17 22:35
Hur funkar lånekontraktet/köpoptionen med Olsen? Har Örebro första tjing på att skriva kontrakt med honom? eller kan Silkeborg välja att sälja till annan klubb?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-17 22:35
rirobban//

Tack för länktipset, hade inte en susning !
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-08-17 22:33
Kanske lika bra att Bassombeng vilade sig mot Kalmar. En sån här regnmatch passar honom inte. Samma sak gäller Nordin. Han kommer absolut inte till sin rätt i den typen av matcher. Idag vill jag ge Sixten-Alec 5 +++++ (stjärnor). Otroligt smart att anpassa taktiken och elvan efter vädret och motståndaren. Med Johansson-Nordin-Kihlberg i regnet ägde vi mittfältet.

När det gäller matchen mot Elfsborg vore det naturligt att slänga in Staaf efter Olsen. Jag skulle dock, efter lite betänketid, vilja putta in Porokara. Anledningen är att han känns som den spelare som idag är bäst på att ta emot boll och hålla ifrån sig motståndaren. Dessutom visade han idag att han är helt ok huvudspelare och däri ligger väl Staafs svaghet. Att följdaktligen flytta ut Staaf till vänster känns inte rätt. Därför spinner jag vidare på idéen att spela Wowoah till vänster och sätta Johansson på vänsterbacken (fast jag anser att han är mittfältare. Men han har ju trots allt fått en del matchning på positionen i DIF).

--Wowoah--Roninho--Bassombeng
----Kilen--Nobbe--Nordin----
P.Johansson-Berra-O.Johansson-Anttonen.
Wivallius
2008-08-17 22:31
Han som skriver på Kalmar sida måste vara närking!! Jävlar vad han gnäller. Kan vi ha gjort nå't rätt?? Skulle tro det!! Ellos here we come!
AIK Saywee
2008-08-17 22:29
Ropesin//
Exakt!
Bra iakttagelse ... och precis vad du tänker tänker även jag. Det är mycket märkligt och beklagliga bortförklaringar. Typiskt töntigt!

Det är det det är!

(en mening med tre det och två är)
Örebro Midsomer
2008-08-17 22:24
ÖSK-Karl//
Anledingen till att Alvbåge bara fick 2 i betyg var nog att han hade extremt lite att göra. Som Nanne sa efter matchen, så här lite avslut (8) var det längesedan Kalmar hade. Gott betyg åt vårt försvarsspel.

B-A//
Även de som direktrapporterade matchen på Scorecenter trodde att vi var nykomling. I och för sig är det ett helt nytt ÖSK efter uppehållet men nykomling är väl ändå att ta i... :D
Svensk Fotboll B-A
2008-08-17 22:18
Saxat från barometern.se

Trodde vi var nykomlingar förra året...

"Kalmar FF tappar oväntat poäng hemma mot Örebro SK, trots ledning två gånger om i matchen. Men Örebro ska inte be om ursäkt för att man tar med sig en pinne från Fredriksskans. Nykomlingen spelade respektlöst och var i ärlighetens namn närmast en seger. Starkt av Örebro att orka hålla undan sista tio minuterna också, då man spelade med en man mindre."
Örebro Ropesin
2008-08-17 22:13
Precis som jag påpekat efter dom senaste matcherna, Kalmar beskriver sin insats som en av dom sämsta den här säsongen. Exakt likadant som alla andra gör när dom tappat poäng mot Örebro. Som jag sagt många gånger nu, det kan inte vara så att motståndet var bra? :)
Örebro rirobban
2008-08-17 22:13
ÖSK-karl//
Du vet att du kan se alla målen på viasats web-tv? (se länktips)

Man kan även se målen där när matcherna pågår... de läggs ut löpande.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-17 22:08
Saywee//

Ja du, får vi behålla det här laget intakt till nästa år (inkl. Kim o Per), då blir det säkert ett mycket roligt 101-årsjubileum ;)
FORZA ÖREBRO!
2008-08-17 22:02
Kim Olsen, vilken målkung! 5 mål på 2 raka matcher! helt otroligt. Synd att han missar matchen mot ellos.. men vi fixar det ändå ;) Hoppas Basse be right back! honom behöver vi verkligen ha!!
Örebro rirobban
2008-08-17 22:00
Ämne: go_osk//

Tack, Al....
Andra målet var otagbart då det styrdes på en ÖSK:are och in. Det första är inte Alvens fel, men han kanske inte skulle ha lämnat målet utan försökt täcka av så mycket som möjligt. Svårt att säga, men första målet är försvarets fel...
AIK Saywee
2008-08-17 22:00
Alvbåge behöver inte "ta på sig" något av målen!

Tvärtom, han inger respekt för motsåndarna och stabilitet för de svartvita eleganterna!!!!!
Örebro Aspen
2008-08-17 21:59
Jag trodde inte vi var mäktiga att fixa oavgjort utan Bassombeng.
Vi är starka nu.
AIK Saywee
2008-08-17 21:57
Ämne: Tack för all info ! ....
ÖSK-Karl//
Per J kan nästan tänkas var en av topp tre ... ?
Fast Kihlen måste kanske in före?
De två tidigare har jag redan nämnt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-17 21:56
go_osk//

Tack, Alvbåge då, såg att han bara fick två stjärnor av NA, var målen otagbara?
Örebro go_osk
2008-08-17 21:54
Ämne: MangeSvartAndVit//
....Per var riktigt stabil. Det är svårt att förstå hur en 19 åring kan gå in och spela så rutinerat. Han stod dock inte för något spektakulärt utan jobbade och slet både offensivt och defensivt likhet med de andra mittfältarna.

Edit: svarade på fel inlägg.
AIK Saywee
2008-08-17 21:52
Förresten, fick in krysset på "Lången", kände vibbarna vid lilla å-rundan i morse ...

Är vi det andra laget som tar poäng på Fredrikschans, eller? Har för mig att någon Elm i en tidigare match (HBK?) gjorde en Volleybollspassning MED BÅDA HÄNDERNA till någon medspelare som lyckades kvittera för KFF tidigare ...?

Domarnas gulligullgäng tog bara ett poäng idag, märkligt!

Örebro ÖSK-Karl
2008-08-17 21:50
Nu gäller det att få ihop pengar till Kims option, måtte Näfver lyckas i Djurgården.
Örebro go_osk
2008-08-17 21:49
Riktigt skön och framförallt en mycket välförtjänt poäng. Om Bassombeng hade varit med är det inte helt omöjligt att vi hade lyckats få med oss samtliga. Bara att hoppas på att han kan vara med mot Elfsborg.

Angående vem som ska ersätta Olsen på topp så anser jag att svaret är givet. Sebastian Henriksson är den i dagens trupp som lättast kan gå in och axla Olsen roll. Robin Staaf i all ära, men killen har fortfarande inte anpassat sig helt till allsvenskt spel. Därför är det bättre att börja med att ge Henriksson 60 minuter på topp för att sedan låta Staaf ta över.
Kalmar jonte f
2008-08-17 21:48
tack för en god match måste säga att er 2 meters back var enorm när kalmar matade in inlägg sista halvtimmen
Kalmar jonte f
tack för en god match måste säga att er 2 meters back var enorm när kalmar matade in inlägg sista halvtimmen
Örebro ÖSK-Karl
MangeSvartAndVit//

Du gjorde mig orolig för eventuell dimens hos mig själv ;)
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-17 21:46
Tack för all info !

Antar att det blir Seb som tar Kims plats som target mot Elfsborg, eller kan Per J spela där?

Hur var Per J i matchen idag?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-08-17 21:45
ösk-karl..Jo Kim var med en stund mot Trelleborg...men utgick tidigt...Efter det gjorde vi 3 pytts... Lite info slarv av mig bara:)
Örebro rirobban
2008-08-17 21:44
Ämne: Fredrikschans hade t....
Det andra gula är la ganska klart tycker jag... väldigt klumpigt att gå in sådär vid motståndarnas hörnflagga. Dock visar vår superdansk att han vill väldigt mycket, och det är bra det.

Nu får han vila sig i form till matchen efter Elfsborg. Kanske skönt att vila skallen lite. Hoppas verkligen att Bassombeng kan vara med i alla fall...
AIK Saywee
2008-08-17 21:44
GT//
Alven betyder oerhört mycket och var en av topp tre. Kim var oxå en av dessa. Men vem var den tredje?

De flesta svartvita eleganterna var faktiskt bra i kväll ....
Annons: