/fotboll/osk/forum/6764.aspx/fotboll/osk/forum/6764.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Storm_90
2008-08-18 10:57
Kanske är möjligt att höja priset på vissa varor med någon krona där överskottet går till Kim! Borde inte sponsorerna också ha intresse av att se Kim i ÖSK och skänka några 100 000 kr? Om ÖSKs ekonomi är god så borde väl dom också kunna bidra med några 100 000 kr? Man kan väll också höja biljett priset på tex sittplats med 10 kr där pengarna går till Kim?
Örebro Storm_90
2008-08-18 10:54
Har inte pengar nog att köpa mig in i spelarinvestment. Ha insamling under VARJE match för gudsskull! Ha bössor a la rödakorset vid varje fika stånd! Dem som säljer ska informera om vad pengarna går till ( det vill säga Kim) Be speakern säga det under VARJE match. tror att folk är mer angelägna om att lägga i lite pengar när de presic har handlat.
Örebro -=joth=-
2008-08-18 10:42
För övrigt känns 5.000:- för mycket för mig men jag skulle kunna donera lite för att få behålla Kim Olsen i ÖSK tröjan över nästa säsong!
Örebro -=joth=-
2008-08-18 10:38
Finns väl inga andra alternativ än at spela Henriksson på topp mot postorderlaget. Staaf är för lätt för att spela på topp och Nordin ska nog inte flyttas upp.

-------JoAl--------
PaAn-BeZe-MaWi-saWo
-------MaKi--------
-----FrNo-NoGe-----
--ErBa-SeHe-RoPo---
Örebro GT
2008-08-18 10:22
Hetast svenska forumet måste heta Svart-vitt !

ÖSK, bättre än Svenska Mästarna !
Örebro deportivista
2008-08-18 09:15
Ämne: Ämne: Visst g....
... men eftersom vi har en option så sitter vi i en guldsits. Om andra klubbar vill betala mer pengar och Kim inte vill till ÖSK, så signar vi honom och säljer vidare - och för mellanskillnaden kan vi värva en ersättare (om inte Staaf och/eller Jidsjö redan kan ersätta nästa år)...

Härlig poäng igår, om vi håller på traditionen så kan vi alltså räkna in minst 5 poäng på matchserien blävitt-Kalmar-Elfsborg ... det är ganska kaxigt
Örebro ÖSK öster
2008-08-18 08:55
Hej ÖSK-vänner!

Vilken härlig poäng igår! Grymt bra kämpat, pojkar!

Givetvis ska alla gå med i Spelarinvest. Se länktips, skriv ut ansökan och skicka in, väldigt smidigt! Minsta insats är 5000 kronor, vilket ger en akiepost på 100 aktier.

En träningsrapport eller två från veckan skulle uppskattas enormt! Ses på söndag.
AIK Saywee
2008-08-18 08:41
Nu när det är skoldags igen efter åter en underbar sommar skriver jag ytterligare ett inlägg baserat på "kunskap" från samma uppslagsboksserie som tidigare inlägg från mig.

"fotboll, ett bollspel som numera utövas över praktiskt taget hela jordklotet. Det spelas på gräs eller grus med 11 man i varje lag. Matchtiden är som regel 90 minuter, uppdelat i två halvlekar"

Kul text, "utövas över praktiskt taget hela jordklotet" ...?

"11 man" - damfotboll då?
AIK Saywee
2008-08-18 08:32
När det gäller idrott (sport) (fotboll) och politik så betyder politik enligt en uppslagsbok:

"politik (av grekiskans politikos: statens verksamhet på olika områden), ursprungligen läran om staten och dess institutioner, numera benämning på praktiskt utövande av samhällets styrelse, på principer eller metoder för att erövra eller behålla inflytande över stat eller kommun samt på organisationers eller företags uppdragna riktlinjer för sitt handlande. I överförd betydelse avses en målmedveten strävan att styra utvecklingen i en bestämd riktning."

MÅLmedveten strävan ....

FORZA SVARTVITT, MÅLA PÅ!
AIK Saywee
2008-08-18 08:17
GOD morgon alla svartvita!

Skall snart hämta ut långenvinsten som blev så stor tack vare krysset på Fredrikschans.

Tänker fortfarande på en gnällgrej ...
... som även media beskriver (pappers-NA och pappers-Metro)

Olsen fick gult kort på några sekunders snack med domaren medan den fule Rydström tjötade en hel minut utan åtgärd - vad kan sådant bero på?

Ofta åker vi på matchavgörande knepiga domslut mot Kalmar, i detta fall handlar det dock om en annan match (ÖSK-Älvsborj)

FORZA KIM!!!
Örebro Wuzac
2008-08-18 07:36
Ämne: Visst går man med i ....Håller med. Vänta inte för tusan till säsongsavslutningen! Risken är ett nytt "Gerciz-fall" där andra större klubbar kommer in och bjuder över. Iofs kan ÖSK då tvinga kvar honom med hjälp av sin klausul, men det är inget lyckat scenario. Kim behöver inte bevisa något mera. Agera ÖSK och signa en förlängning nu!
Örebro Grixx
2008-08-18 06:57
Visst går man med i spelarinvest!

....och nog måste man börja jobba på att få ihop slantarna redan nu, inte efter att optionen gått ut för Kim. Han lär ha höjt sitt värde efter alla mål...men ok AS är inte färdigspelad.
Örebro Liberate
2008-08-18 06:42
Vi börjar få ett fint rykte för vårt spel i Sverige,förhoppningsvis kan vi knyta till oss spelare av fin kaliber i framtiden tack vare det.

Synd på Olsen men Bassombeng är tillbaka till Ellosmatchen(hoppas jag)så han får mata bollar på målGöran.
Örebro Ericson
2008-08-18 03:58
Rydström tycker allt är skit...förutom ÖSK
Örebro Barcelona!
2008-08-18 02:23
Hehe Per, jag gick faktiskt i samma skola som honom. Kommer ihåg när vi hade något som kallades "fotbollsprofil" då det var klass 7-9 som fick vara med, fyfan när han tog sats för skott då backade alla undan han var stentuff och grymt skott hade han. Förresten så var Jiloan Hamad också med i skolan och fotbollsprofilen. :D

Förresten riktigt skönt att det går bra just nu för vår huvudklubb i staden, ska nog byta tröja här till ÖSK´S. ;)

EDIT: Skolan är Mikaelskolan.
Jussi Tola
2008-08-18 01:34
en av systrarna Elm beskyller Ösk spelarna att lägga sig för minsta lilla. Hon verkar lite bitter.
Örebro Olleboii
2008-08-18 01:22
på tal om allt med spelarinvest,

I kristendomen så ska man skänka en tiondel av allt man tjänar till kyrkan, och i islam ska man skänka så mkt man kan till välgörenhet.

Fotboll är som en religon för väldigt många, varför inte skänka en tiondel av allt man tjänar till sin favorit klubb, tror ösk skulle gynnas otroligt mycket av det!:D
Wivallius
2008-08-18 00:46
//ÖSK-Karl

...skulle varit "Men allt stöd är välkommet så länge som det kommer från hjärtat"
Wivallius
2008-08-18 00:41
//hejja

Expressen stödde oss inte när vi blev degraderade men det gjorde Anrell (AB)
Wivallius
2008-08-18 00:41
//hejja

Expressen stödde oss inte när vi blev degraderade men det gjorde Anrell (AB)
Wivallius
2008-08-18 00:39
//ÖSK-Karl

... och få våra politiker från båda läger att inse dess värde.
Wivallius
2008-08-18 00:38
//ÖSK-Karl

Men allt stöd är välkommet så länge det kommer från hjärtat. Stan är stor och delad politiskt så låt oss hålla ihop kring vårt lag...
Wivallius
2008-08-18 00:36
ÖSK-Karl

Ja, det är märkligt var politikerna har dragits till ÖSK den senaste åren. Werme (från Garphyttan), Larsen (från Kumla), Frebran (från Småland?) och Pehrson. Men allt stöd är välkommet så länge som det kommer från h
Åtvidaberg hejja
2008-08-18 00:33
varför är det alltid så att Aftonbladet är sämre än Expressen när det gäller ÖSK? Går man in på sportbladet så är det bara en liten notis om att kalmar fick kryss mot Örebro. Ser man förstasidan på expressens sportblad så är det en jättestor bild på Olsen och världens rubrik!!! All heder åt Expressen!

Synd att Olsen blev utvisad.. blir svårt mot Elfsborg trots ingen förlust mot dem sedan -68.
Å andra sidan kanske det är läge att visa att allt inte hänger på en spelare. Vet inte om firma porokara-henriksson-staaf kan hitta på nåt?
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-18 00:28
Grohl//

15.000:- är inga småpengar för Spelarinvest. Om 133 personer skulle satsa 15.000:-, så är det 2 miljoner, alt. 266 personer 7.500:- o.s.v.
Wivallius
2008-08-18 00:22
Den dejlig dansk uttaler sej!
Örebro ÖSK-Karl
2008-08-18 00:22
Wivallius//

Werme är sedan mycket lång tid tillbaks medlem i ÖSK, han betalar även sin säsongsbiljett med egna pengar, det är ytterst sällan den stolen är tom ;)

Men som sagt, idrott och politik borde inte höra ihop.
Wivallius
2008-08-18 00:20
//Grohl och andra

Kontakta Hans Melin så förklarar han säkert allt för er, in persona!!
Wivallius
2008-08-18 00:17
ÖSK-Karl//

Jo, men Werme är inte gladare i ÖSK och Sjöström klarade oss åtminstone från OBOL och själv gillar jag alla sorters musik, inkl klassiskt, men du har givetvis rätt i att riskbenägenheten hos kommunalpolitikerna, oavsett färg, är viktig i smmanhanget. Jag skall använda den lilla makt jag har till att pusha på, både i kommunhuset och på arbetsplatsen, samt att jag skall använda mina sparade, skattade, slantar till att stödja vårt älskade svartvita lag!!
Örebro Grohl
2008-08-18 00:15
Nu är det så att jag har en mindre summa pengar liggandes i några räntefonder som varken går upp eller ner, pengar som jag har haft sen urminnes tider som bara ligger där. Jag skulle precis lika gärna kunna ha dom i spelarinvest. Har inte kollat till dom på några år men jag skulle gissa att det rör sig om 10-15 papp typ..

Inga storpengar direkt men många bäckar små.

Grejen är den att jag tror att det är flera som har något liknande här, en liten (säljande) förklarande artikel på sf om hur det funkar tror jag absolut skulle kunna få upp intresset! Jobba på redax ;)
Annons: